• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VODRHACNC - teorie a rady pro domácí stavbu našich obráběcích strojů frézky, soustruhy, 3D tiskárny, vračky, pily, brusky etc.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    HARVIE: a nemáš způsob jak to zjistit, případě jak to může uživatel zadat? Protože to je asi jediný způsob, jak udělat ty rohy fakt úhledně. Pokud řežeš něco s povrchem který se odstraní nebo není vidět, tak to můžeš prostě vláčet po povrchu.
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    PECA: nemluve o tom, ze nikdy nevis jestli uzivatel chce pouzit vnitrek rezu, vnejsek rezu, nebo oboje :)
    PECA
    PECA --- ---
    HARVIE: Už tě chápu, tys tu červenou čáru bral jako pohyb vřetene, ale on je to pohyb nože, to vřeteno musá jet ještě o kus dál a obkreslit větší smyčku. A ano, je to vlastně řez mimo základní tvar. Na vnější rohy ok, ale u vnitřních průser :)
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    PECA: AXTHEB: jo jakoze spicka uplne opusti rezanej tvar? to se mi nelibi. nikdy nevis jestli ho uzivatel nechce zachovat.
    PECA
    PECA --- ---
    HARVIE: Jak by mohl couvat? Já možnost "couvat" v tom pohybu nevidím. nůž jede furt rovně, tažený úchytem...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    HARVIE: Nebude, je to hladká křivka
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    PECA: No hele o tom jsem premyslel a nasel jsem nekolik zminek o tom, ze to pouzivaj ruzny programy. Ale kdyz se nad tim zamyslim, tak jsem si temer jistej, ze to znamena, ze ten nuz bude do toho rezu couvat. to neni moc dobry napad podle me...
    PECA: zrovna sem presne tenhle obrazek chtel poslat.
    PECA
    PECA --- ---
    AXTHEB: Myslel jsem něco takovýho, jestli je to konkrétně Hermitova křivka nevím:

    (v diskusi: https://forums.autodesk.com/...elp-from-the-experts-to-get-drag-knife-working-with-f360/td-p/6878901 )
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    PECA: Tomu se myslím říká Hermitovské křivky. Pro vnější rohy super, vnitřní holt musíš udělat otočením na místě.
    PECA
    PECA --- ---
    HARVIE: Ajó už to vidím. Mě to na první kuk přišlo, že se vřeteno zároveň s pohybem po kružnici a proto je tužka na místě. Při druhém kouknutí už vidím, že ta tužka se "řídí" vlečením :)
    Zkusil bych vyjet rovně, pak kruhový oblouk a najet rovně. Asi jako kdybys na konci každého rohu měl půlku osmičky...
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    PECA: nuz se otaci vlecenim (stejne jako tuzka). da se otocit na miste tim, ze vis kde je spicka noze a osa vretena se toci obloukem kolem ni.
    PECA
    PECA --- ---
    HARVIE: Hmm, výjezd si představuju, že pokračuje ještě kus rovně, minimálně tak, aby se nůž dostal do bezpečné vzdálenosti, kdy může začít zatáčet... Při nájezdu, jestliže pořad vlastně řeže, tak před najetím do kritického místa už musí "kousek" jet přímo a tangenciálně, ne?
    Jinak, podle videa to vypadá, že nůž bude "vlečený" virtuálně, tedy že otočení kudly bude strojové, nikoli vlečením, je to tak? Pokud ano, tak bych zvážil zvednutí nože po vyjetí, otočení ve vzduchu během přesunu nad nové místo a nové najetí kousek před novým najetím do řezu.
    Akorát se tak jako tak budou si dost blbě řezat vnitřní rohy :/
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    PECA: no az na to, ze kdyz chces aby nuz (kterej je mimo osu) vjel a vyjel po tangente, tak osa vretena a tedy i g-kod musi ject jinudy.
    PECA
    PECA --- ---
    HARVIE: Mě "selským rozumem" přijde, že nájezd do i výjezd z křivky musí být po tangentě.
    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    HARVIE: Aha - tak to pardon,mě se to video na mobilu ukázalo jen jako obrázek - tak jsem soudil,že se ti nůž bude otáčet na vrcholku objektu,neviděl jsem právě nikde ten radius v rohu,tak to se omlouvám - třeba V carve generuje ty oblouky stejně jak jsi to napsal ty - takže to bude nejspíš fungovat
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    Zacinam mit pocit, ze bych ty oblouky musel zohybat do nejakejch slozitejsich nekruhovejch tvaru. Asi bude potreba z toho nejak udelat krivky.
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    Jen teda uplne nevim jakou strategii mam pouzit pri najizdeni do oblouku a vyjizdeni z nich. Momentalne z nich vyjizdim tak, ze pokracuju po tom oblouku dal, ale prijde mi, ze to neni uplne spravny reseni. ta geometrie v nekterejch pripadech nesedi.
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    SALAM23: no o tom prave mluvim. pisu do bCNC ten postprocesor, co vygeneruje tu specialni drahu s tema obloukama. modre rezanej tvar, cerne otocky:

    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    HARVIE: napad dobrej - ale na vlecnej nuz to asi nebude uplne ideal,ja kdyz s tim laboroval,tak mi drag knife nezvladal hezky ostry rohy,bylo treba generovat specialni drahu "takovy oblouky"ktery natoci ostri do dalsiho smeru a nuz najede do rohu uz v pozadovanym smeru a nekrouti se na vrcholu do prechodu,kdyz mi to rezalo treba napis bez tehle "prejezdu" tak jsem mel vzdy trochu kulaty/utrhany rohy - ale na nejaky vibracni nuz by to mohlo fungovat
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    Dneska jsem do bCNC doprogramoval postprocessor pro pouzivani drag knifu. Zatim jsem si drag knife nepostavil, ale nasimuloval jsem si ho pomoci tuzky pritejpovany k hrideli vretene :-)

    bCNC dragknife simulation
    https://www.youtube.com/watch?v=egf1R4cKVlM
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam