XCHAOS: Blanka vyrazne zklidnila povrch na Letne (
Milady Horakove, Patockova, Veletrzni) - tedy mista, kde take zijou lidi - a to je velky plus. Zrovna to jsou mista, kde ten provoz byl husty i pred otevrenim tunelu - a byl by tam tak jako tak. Ze je (
konecne) ted zahrabany aspon pod zem je jedine dobre. Ve finale se zlepsila situace treba i v na Ujezde a v oblasti Klarova. Lidi jedouci od severozapadu (
D7, D6, prip. i D5) a pokracujici na severovychod (
D10, D11, prip. i D8) se ti na nejakou "zajizdku" po D0 pres Modletice proste vykaslou - zvlast v dobe zacpy na exitu 16 na D0 (
ktera je tam dennim chlebem) to vyslo casove vicemene nastejno, ne-li rychlejc projet skrz mesto - i bez slavne Blanky... proste to fnukani, ze Blanka "pritahne" vic aut je blbost. Samozrejme tohle zlepsi az stavby 518, 519, ale ta doprava tam byla i predtim.
Absence stavby 511 je uplne jinej problem - to realne odnasi hlavne ti, co bydli na Chodove, Roztylech, Sporilove, Zahradnim meste - a narozdil od Blanky to je tranzitni komunikace i pro veskerou tezkou tranzitni kamionovou dopravu mezi D1 (
a potazmo privedene po te D0 od zapadu) a D10, D11... ktera je tam vubec nebliz k centru a vede primo skrze obytne casti mesta. Timhle problemem (
podstatne zasadnejsim) Brevnov rozhodne netrpi. To je skutecna nahrazka tezke dalnice - a na dohled od centra, kde se primo dotykame (
a misty prochazime) ochrannym pasmem Prazske pamatkove rezervace.
Radialy samozrejme pomuzou - ona mj. Strakonicka je dnes jedno velky parkoviste, pritom na druhy strany reky je nedostaveny sjezd, co muze odlehcit jedne pretizene komunikaci a ve finale treba i Barrandovskemu mostu, stejne tak jako Radlicka radiala odlehci pretizene Patockove a hlavne Plzenske. O dalsich dopravnich deficitech (
treba v oblasti Dejvic) nemluve, tam jde dokonce mluvit o tom, ze dnesni usporadani je nevhodne zvolene - proste nekdo "moc pospichal" s realizaci opatreni, ktera tam ale mela vzniknout az pote, co tam bude ta naplanovana alternativa . Ono samozrejme, kdyz bude tendence shlukovat dopravu do nekolika malo bodu, tak to bude nachylny na pretizeni bude - takze jeji rozmelneni neni od veci - prekvapive i v ramci mesta je nejaky vnitrni pohyb a rozhodne nejde jen o tranzitni dopravu (
kvuli ktery se primarne resi vnejsi okruh, ale s vnitrnim tranzitem tolik nepomuze).
Predstava, ze postavis vsecko naraz je naivni a detinska. To jde mozna v nejakem Tycoonu... ale ne v realem svete. I ty dilci stavby v dilcich bodech aspon neco zlepsuji.