• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    Piráti.czprosíme účastníky debaty, aby se zdrželi osobních útoků (alespoň na úrovni slušnějších klubů tady na NYXu)
    Veškerý gaychat patří do druhého klubu [ Piráti.cz (unofficial) ] zde bude smazán.
    homepage - www.pirati.cz | twitter - 
    @PiratskaStrana | toto je polooficiální odborný klub pro nyx-aktivní členy, kandidáty, příznivce a potenciální voliče - ne [ oficiální fórum ] | pokud hledáte na NYXu spíše obecnou diskuzi o autorském právu, zkuste [ Piráti nebo novodobí misionáři kultury? ] | pokud chcete obecně tlachat o nově vznikajících politických stranách a hnutích, zkuste [ Politické alternativy a jejich příznivci ] | pokud chcete Piráty obecně nemoderovaně poloodborně zdrbnout, jsou tu pro vás [ Piráti.cz (unofficial) ] | povolební priority [ 20 nejdůležitějších bodů pirátského programu ]
     
    Automaticky detekované klikatelné hashtagy pro lepší organizaci obsahu jsou v tomto klubu vítány - příklady: #praha #volby #koalice #privacy #media apod.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ona je to i otázka načasování. uvědom si, co se stalo, když byla Blanka otevřena před dokončením severní části okruhu (ve skutečnosti, ta severní část vnějšího okruhu, do které chronicky hází vidle právě vlivní majitelé pozemků v Suchdole, je to, co třeba mojí Praze 6 způsobuje obrovskou dopravní zátěž... a Radlická radiála to nezlepší, dokud nebude otevřený současně úsek vnějšího okruhu mezi D1 a D11 přes Běchovice, protože takhle se akorát dopravní zácpy přesunou z oblasti Ořecha zpátky do oblasti Jiží Spojky, ale tím veškeré změny skončí.. nejde si jen přehazovat dopravní zácpy z jednoho konce Prahy na druhý, a popravdě tedy otevírání dalších a radiál _před_ dostavěním obou okruhů je pochybná strategie.. tedy není to ani tak o tom, jestli ano nebo ne, ale spíš KDY...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: pak se samozrejme nabizi otazka, co delaji Pirati pro to, aby se to dale nezdrzovalo... zatim to vypada, ze mlcky prihlizi tomu, kterak do toho koalicni partner pomalu hazi vidle... :-) A mlceni znamena souhlas, zejo... :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: tak zrovna Radickou radiálu úplně rozporovat nechci, když vím, jaké zácpy se pravidělně dělají na již dokončené části Pražského okruhu... fakt bych musel nastudovat, kdo v téhle záležitosti prosazuje co. (Myslím, že info.cz patří někomu, kdo prostě má v popisu práce rýpat do alternativ všeho druhu, to je celé...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: vysoce trapna vymluva, ta informace tady uz davno probehla... a tam mas cerne na bilem, ze "nova koalice se shodla" na tom, ze P+R pro 1500-3500 auto je predimenzovane a ze 600-1200 bude urcite stacit stacit. To znamena, ze i Pirati to podporili. Z toho jednoznacne vyplyva muj zaver, ze Pirati ani nemaji predstavu o intenzitach provozu - ktere i jim (verejne) serviruje organizace, kterou dnes uz i ridi. No, tak to dopada, kdyz "aktivisti" neco zacnou ridit.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: o zmenšení plánované kapacity nic nevím. jinak ty lidi sterjně bydlí s výhledem na okruh.nevím co je k tomu vedlo, stěhovat se právě tam, ale stanice metra přímo u domu není něco, co by jim situaci zhoršilo. autobusy kolem nich jezdí tak jako tak...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: Piratum & spol se zda puvodni projekt (ktery to mel vyreseny mnohem lip a i mimo jin dal od obydlenych domu) predimenzovany... a misto toho se vymysli paskvil, kde ani neni jasne, na zaklade jakych cisel kdo dospel k tomu, ze 1500-3500 mist je zbytecne moc u smeru, kde do Prahy denne privali 47+tisic aut a ze tam tech 600-1200 "postaci"... a jako bonus to radnice pod vedenim Piratu jeste nastehuje lidem bliz pod jejich okna.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: hele, to všechno asi budou řešit lidi, co to vyřešit uměj. každopádně jestli na zličínským dálničním sjezdu už pro parkoviště není kapacita tak je asi blbost tam cpát P+R, a když se o tom mluví rok, nemůžeš to házet na Piráty, musel by to řešit kdokoliv na stejné pozici.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: co takhle zkusit si aspon otevrit mapu a pak se zamyslet nad tim, kam bys ten svuj "novy" exit vlastne strcil...? :-) A to zcela pomijim fakt, ze v blizkosti uvazovaneho mista (vedle depa) v poslednich cca 8 letech stacilo vyrust obytne sidliste... v souladu s uzemnim planovanim - davno se nebavime o nejake louce v polich. Takze lze ocekavat nespokojenost lidi tam dnes zijicich v momente, kdy tam kvuli "skvelemu" napadu jeste vic vzroste dopravni zatez v bezprostredni blizkosti tech domu... jako by nestacilo, ze jde o komunikaci hojne vyuzivanou obyvateli Chrastan, Chyni a Rudne. A prave proto, aby se tam trosku ulevilo se stavil i ten sjezd... ty se tam stavely pred cca 4-5 roky, driv tam nebyly.
    Navic se bavime o komunikaci, kterou pouziva ne uplne zanedbatelne mnozstvi regionalnich PID linek. V neposledni dobe, ta linka 100 po tom "novem" sjezdu uz davno jezdi uz dneska, nevim o jakem "zkraceni" mluvis... je videt, jak si umis relevantni informace dohledat, kdyz navrhujes neco, co uz davno je :-) A jestli chces premistovat i cely zlicinsky autobusovy terminal k tomu novemu zamyslenemu P+R, na to tam fakt zrovna moc mista neni - o dalsim "vicenakladu" nemluve. V neposledni rade to znamena zmenit i uzemni plany, protoze tam se s tim placem pocita coby obytnou plochou... inu, idealni misto na P+R :D

    Odpovedel sis sam, jde o nesmysl, kde vic jak miliarda se vyhodi jen za "vyreseni" par metru koleji - protoze to znamena defakto kompletne prestavet kolejiste celeho depa (jehoz konfigurace dnes neni stavena na pravidelny intervalovy provoz s lidmi - ale na obsluhu dilenskych hal - kde svete div se - je potreba umoznit manipulacni provoz, vc. dostupnosti zkusebni trati, pricemz dilensky provoz potrebuje byt oddeleny od bezneho - uz tak pomerne husteho intervalu prepravy lidi) - a to vcetne noveho zabezpecovaciho zarizeni. K tomu teda novej xchaos - autobusovy terminal, co se udela cca pul kilometru vedle toho dnesniho, no tomu rikam rozumna investice... :D

    Takze ano, diky debilite pod vedenim Piratu zase jedno P+R nevznikne, nebo vznikne paskvil tak hloupe umisteny, ze tam nikdo nebude chtit stat, protoze k metru to bude daleko... a radsi pojedou do centra autem, protoze je to casove vyjde nastejno jako kodrcani se od "odstrceneho" P+R k metru...
    Nebo uz snad Pirati vedi, kde tu vic jak miliardu na tu taskarici zaopatri? ;-)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: koalice se rozpadne driv nez stihne praha tvoje navrhy xchaosi zapracovat....

    Zoufalec týdne: Zdeněk Hřib. Komentář Petra Holce | info.cz
    https://www.info.cz/nazory/zoufalec-tydne-zdenek-hrib-komentar-petra-holce-39315.html
    ...
    To je nejspíš pravda, mě ale zase nejvíc děsí nonstop ucpaná magistrála, již poslední dobou ještě víc ucpala tramvajová zastávka se semaforem Jana Čižinského, šéfa Prahy sobě, poslance a taky starosty Prahy 7. A nejspíš mě bude děsit i dál a nejen ta. Právě Praha sobě totiž „zablokovala“ stavbu Radlické radiály, která má dopravě v Praze ulehčit propojením hlavních dopravních tahů na západě. Je to mimochodem jedna z mála důležitých dopravních staveb, jež měla začít už letos, protože je kompletně připravená.
    ...
    Jenže Čižinský, mistr politické gerily, vyšel vstříc aktivistům a do stavby hodil granát. Oficiálně ji sice pražská koalice zatím nezrušila ani nezastavila, Čižinský ale natolik vystrašil Hřiba, že i Radlickou radiálu možná stihne klasická pomalá smrt: nejdřív ji zpozdí nové a nákladné studie, načež ji zabije obyčejná politika.
    ....
    Právě kvůli Radlické radiále nejspíš čeká novou pražskou koalici velký spor, Spojené síly pro Prahu totiž potichu bouchly do stolu. Zaprvé voličům slibovaly řešení zoufalé dopravní situace v Praze a profesionální vedení města. A zadruhé zjistily, že jim kvůli (ne)vládnutí Pirátů a sobeckému oportunismu Prahy sobě, jejíž lídři si myslí, že celá Praha je hipsterská Letná, utíkají voliči k ODS. „Za půl roku se to může v koalici vyhrotit,“ říká vysoce postavený člen Spojených sil pro Prahu.

    Vlastně by bylo na čase, jen by se opakovala historie. Brzký poločas rozpadu měly i předchozí pražské koalice, které nejvíc času i energie vyplácaly na vzájemnou nenávist. Logicky: i je, stejně jako tu současnou koalici, nejvíc spojovala potřeba vyšachovat z vlády jiné. Nezkušení Piráti teď začínají platit cenu za primátora. Zatímco se totiž šéf Spojených sil pro Prahu a europoslanec Jiří Pospíšil v podstatě vrátil do komfortní zóny Bruselu a Čižinský si dál buduje popularitu v čele Prahy 7, Hřib má na triku všechny případné koaliční průšvihy. A že už se rýsují na obzoru.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    http://mhd86.cz/2017/01/10/nova-stanice-metra-depo-zlicin-zbytecnost-za-miliardu-korun/
    tady je současně vidět, který sjezd by to mohlo využít. Mohlo by to zkrátit autobus 100 na letiště o jednu dálniční křižovatku a o sjezd se semafory,
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: jsem si téměř jistý, že nové P+R u nové stanice Depo Zličín by dávalo smysl hlavně kdyby využívalo jiný (nový?) exit, než Obchodní Centrum Zličín. ale jaký je přesně plán, to nevím.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: to vidim...ale hlavne ze siris sva "moudra"... :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: nevím všechno.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a kampak si myslis, ze by jako nacpali ten tvuj eventuelne "novy" sjezd? :D Obcas si aspon otevri mapu (a nastuduj si relevantni normy, nebot i tyhle veci jsou nejak specifikovany, jak maj bejt...). No jo, klasicky Pirat... predstava "jak hurvajz valku" :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: sem se ti jen pokusil vysvětlit, že to místo se na to možná nehodí, protože pokud se stejný dálniční sjezd používá pro 4 nákupní centra (a už dnes na něm musí být semafor),tak možná další zatížení stejného sjezdu ještě dalším provozem možná není až tak dobrý nápad (je to jen moje teorie - skutečné důvody neznám - pokud najdeš nějaký "dobrý" (tedy špatný) důvod, třeba že původně zamýšlený pozemek pro parking chce koupit Penta a postavit tam Disneyland, tak sem s tím...)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    PHOBOS99: +25, co se resi, at se dostanu rychle do obrazu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: polemika neni o tom, zda metro prodluzovat ci nikoliv... ale o detinske predstave, ze prodlouzeni nebude drahe, protoze "koleje tam uz vedou". Ne, to skutecne nebude vubec levne... ona uz tahle zkusenost z podobne stavby jaksi existuje, takze se i vcelku vi a dohledat, co vse cela ta legrace v dusledku obnasi. Takze ze "zdanlive" uspory za mensi P+R nebude v souctu nic. Zrovna u Piratu by clovek cekal, ze si dokazou spocitat souvisejici naklady (a tedy neresit jen cenu samotneho parkingu)... kdyz se soustavne ohani tim, jak se hloupe utraci...
    Ale chapu, Piratum asi prijde cool, ze se v souctu utrati vic penez za mensi parkoviste :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ... a nebo to neprodají a prodloužení metra do Depa Zličín nějaký smysl dává. Víš, on totiž Zličín sice před těmi 20 nebo 25 nebo kolika lety byl "konečná metra na poli".. ale od té doby toho v bezprostřední blízkosti stanice vyrostlo fakt hodně (např. minimálně 4 supermarkety, z toho 1-2 jsou vlastně spíš obchodní centra, každopádně spojená s min. 3 velkoplošnými parkovišti a dále taky konečná příměstských autobusů, atd..) a je prostě docela dobře možné, že prostě kapacita té mimoúrovňové křižovatky u metra Zličín je už na hranici možností a P+R parkoviště by jí zabilo.

    P+R parkoviště jednu stanici metra dál od centra dává docela dobrý smysl třeba v tom, že zrovna ta obchodní centra jsou častým zdrojem cest Pražanů zevnitř Prahy - pokud by se tedy příměstská doprava odklonila pokud možno o jednu křižovatku dál (a to nemluvím o variantě, která by tam zachytila taky aspoň část autobusů), tak by rozhodně nebylo nic proti ničemu (a ještě další argument - bylo by to blíž k Pražskému okruhu, takže zase trochu použitelnější pro lidi, co nedojíždějí po D5, ale kus cesty urazí po okrhu)

    Složité problémy mají občas kromě konspiračních teorií jednoduchá vysvětlení (a toto připouštím s plným vědomím, že to by platilo i pro magistrát, kde by místo současné PiráTopky a Developerů Sobě seděli i třeba nějaký Občanští Demokratičtí Kmotři nebo kdo). Některé projekty se prostě vlečou tak dlouho, že město se mezitím rozroste, radiály ucpou a původní plány najednou nedostačují...

    Jinak pokud bych já měl nějaký svůj vlastní příspěvek do debaty o P+R parkovištích, tak rozhodně prosazuju, aby na nich město programově od začátku plánovalo dobíjecí stanice pro elektromobily (což se dá snadno skloubit s nějakými solárními stříškami). Jestli tenhle můj podnět Hřibova rada zohlední, to samozřejmě nevím (jiný podnět, totiž aby taxikáři i Ubery zajíždějící na letiště museli povině využívat elektromobily, jsem zjistil, že nezávisle na mě už vymysleli a navíc i prosadili např. v Amsterodamu..)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no jestli to prodaji, tak za to Pirati (spolu)zodpovedni budou... to mas pravdu :) Kdyz to ted ridi... :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Jak děláme výběrová řízení? Devět otázek pro Piráty! - Pirátské listy
    https://www.piratskelisty.cz/clanek-2257-jak-delame-vyberova-rizeni-devet-otazek-pro-piraty
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: Tak začni sledovat, komu ten pozemek na Zličíně prodají, místo aby tam udělali parkoviště. A bude z tebe, ehm... dobrý Pirát :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam