DANYSEK: Takže v podstatě potvrzuješ, že očekáváš, že osobní auta to prosvištějí de-facto přes centrum (protože oblast Barrandovského mostu a Braníka rozhodně už dneska dávno centrum jsou), místo po okruhu. No fakt super.... (ale popravdě, do té oblasti směřuje tolik legitimního trafficu, tedy toho, který míří z D5 dovnitř Prahy, že bych i souhlasil, že ta radiála je potřeba: akorát sis právě sám odpověděl, že kvůli přetížení Jižní Spojky dál za Spořilovem jí absolutně nemá smysl otevírat před dokončením Běchovické části okruhu D0, protože by místo zlepšení pak šlo do kytek všechno...)
Zpět k Blance: v Břevnově a v Holešovičkách TAKY žijí lidé. Zhoršení situace v Holešovičkách dokazuje, že nešlo jen o přesun aut odněkud pod zem - ale že Blanka motivovala nárůst provozu (což žádoucí není) a vznikly nové zácpy kde dřív nebyly. V Holešovičkách si vylobovali zahloubení (a na ulici nad zahloubením možná i tramvaj), zahloubení Patočkovy je v nedohledu (asi proto, že jsem laxní a neangažuju se v komunální politice a ani nevím, jeslti by mojí politikou mělo být větší zpřístupnění centra Prahy ještě více autům, hmm).
Ale v zásadě tam, kde mluvíš o kapacitě P+R parkovišť, tam se už dostáváme někomu: pokud i takový dlouholetý fanoušek individuální automobilové dopravy začíná chápat, že min. část lidí z předměstí je potřeba motivovat, aby svoje auta na okraji města odstavili a radši přesedli na metro, tak asi není všechno ztraceno. Otázek je tam ale celá řada. Např. úplně skvěle funguje "neformální P+R v Dobřichovicích u vlaku - ani ho nezorganizovala Praha, ale prostě nejspíš jen samotné SŽDC (aspoň teda předpokládám, že je to jejich pozemek), možná ve spolupráci s obcí, nevím. Podstatné je, že vzniklo samovolně, protože zrovna tohle údolí žádnou pořádnou dálnici ani radiálu nemá (resp. musí se k ní vyjet na kopec, což je na palivu už zatraceně znát, a i tak po ní člověk dojede akorát do dopravní zácpy). A vlak je samozřejmě rychlejí (a to dokonce rychlejší než metro).
Čímž se dostáváme k tomu, že příměstská železnice na západním okraji chybí, výstavba "rychlodráhy" (rozuměj: elektrifikace a zdvojkolejnění) směrem na Kladno je v nedohlednu (i když je to absolutně nejvytíženější směr ze kterého se do Prahy dojíždí).
Místo tunelu Radlické radiály by šlo zafinancovat třeba zatím aspoň jeden tubus tunelu pod Střešovicema (protože zdvojkolejnění stávající trasy Buštěhradské dráhy uprostřed rezidenčních čtvrtí a sídlišť je poněkud ožehavé téma, že). Takže by se kapacita zvýšila, doba jízdy snížila a třeba lidi dojíždějící z Kladna do centra Prahy by pak byli motivováni jít na vlak - místo aby se snažili prodrat z okruhu do centra dalšíma a dalšíma radiálama.
No a když srovnáš P+R parkoviště na Zličíně (ze kterého je dojezdová doba k uzoufání nudných 30 minut pod zemí) s případným P+R parkovištěm u rychlodráhy (je to nějakých 5 nebo kolik km po okruhu z tohohle místa), tak zjistíš, že přestup na vlak může být daleko atraktivnější - v centru by si najednou byl třeba za 15 minut (když se rychlodráha postaví fakt dobře, tedy včetně toho tunelu pod Střešovicemi). S tím ovšem souvisí téma městské železnice (což je trochu ještě něco jiného, než příměstské vlaky PID - byly by to vlakové linky číslované v rámci systému MHD, značené jako MHD, zásadně projíždějící centrem na protilehlý konec města, místo aby v centru končily, a taky nepřecpané příměstkým provozovem... pro návaznost na P+R parkoviště se městská železnice hodí v podstatě daleko víc než metro, kromě toho podél železnice máš daleko víc brownfieldů, kam můžeš parkoviště prdnout, zatímco stanice metra jsou přirozená budoucí lokální městská centra a jejich okolí si popravdě asi jde představit trochu jinak, než jen jako obří parkoviště pro zelené vdovy ze satelitních vesnic na polích)