• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    NIEKT0
    NIEKT0 --- ---
    DANYSEK: Pozri sa na proprietarne riesenia, a uvidis ze vnutri je to v porovnani s open vecami bastl na Ntu. A dvre ze vytahujes protivnikov, ono zohnat si nejaky kus hw a rozpytvat ho pre rozviedku nepriatelkeho statu nie je zase taky neprekonatelny problem. To je problem tak pre jednotlivca.

    Inak EU ma cez 500M ludi a znacnu ekonomicku silu, to uz by mohlo byt dostatocne zaujimave susto aj pre vacsich vyrobcov hw.

    VYHULENY_UFO: Niektore veci nahradit vies, niektore zatial nie. Osobne nemam problem s tym aby sa na nieco co zatial na trhu nie je dala vynimka, ale default by mohol byt open.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NIEKT0: no obcas ty vytvory stojici na otevrenych resenich vidim... navenek pohledne omalovanky, uvnitr naprosty bastl, ze kteryho by clovek blil... to jestli je tak kvalita vyssi nebo nizsi nemas nijak zmereny - jde o subjektivni pocit. Otevrenost je navic vzdycky dvousecna zbran - aneb i protivnik samozrejme do detailu vi, co mas - a muze se na to samozrejme zamerit - a kdyz neco najde, pak rozhodne nekam nepobezi s nejakym commitem opravujici to pro blaho celeho sveta kolem, kdyz jeho umysly jsou dle ocekavani jine a bojime se jich...

    V te tiskove zprave k otevrenemu HW od Piratu se argumentuje Facebookem - jenze tam se zadny otevreny chipsety taky nepouzivaj - nakonec tam najdes nejaky Broadcom odpovidajicich parametru, jejichz dokumentace je... ehm... ponekud tragicka. V konecnem dusledku moc vyrobcu tech chipsetu taky neni - Cisco, Arista, Juniper, HP, nebo i ten Huawei... vsichni stavi minimalne cast portfolia na tomtez. A rozhodne neni dokumentace Broadcomu otevrena, na pristup k ni potrebujes NDA. I blby sitovky od Broadcomu jsou zavisle na uzavrenem firmware. A tak muzu pokracovat dal, klidne zabrousit do nasich luhu a haju - Turris Omnia je na tom stejne - tam je prozmenu switch od Marvellu. Ale na pristup k dokumentaci Marvellu potrebujes podepsat NDA. Dalsi problem samozrejme je i to, ze spousta toho, co je zdanlive "americke" a tvari se otevrene se v te Cine nakonec stejne vyrabi... protoze to je "levny". Ani tohle nemame uspokojive vyreseno - resp. to nikdo resit ani nechce, protoze to je co... protoze to je drahy.

    Proste open hardware v soucasnem podani - i tak, jak to papuskuji Pirati - je jen dalsi slunickovy buzz-word, nic vic. To, ze jsou nekde schematka a tistaky osazene "blackbox" chipy, ktere se vyrabi buhvikde na soucasnem stavu nezmeni vubec nic.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    NIEKT0: jo, uplne vidim, jak se ve statni sprave napriklad takovy 100gb switche nahrazi otevrenym switchem podobnych parametru.

    ta kvalita je diskutabilin, co je je vsak jisty je vyssi cena techto reseni. navic se obavam, ze konkurence v oblasti otevrenych reseni nebude velika a ty musis zajistit radna vyberova rizeni a rozhodne bys nemohl oslovovat dodavatele na primo. to by pak mohli nejaci lidi zastavajici otevrenou soutez rvat.


    otevreny hw patri do cz nic a tam pak muzou financovat vyvoj turisu a podobnych hracek.
    NIEKT0
    NIEKT0 --- ---
    DANYSEK: S tomto sme sa tu uz nie raz bavili, kvalita otvorenych rieseni je niekolko radov vyssia, nez u rieseni proprietarnych. Nie je bezchybna, a ako sam pises, ani bezchybna nikdy len tak nebude (k formalnej verifikacii je cesta dlha a pochybna:) Ale bolo by to vyrazne zlepsenie situacie.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NIEKT0: nadhozeni je to sice pekny, zbyva zodpovedet jednu zasadni otazku - kdo to bude v praxi auditovat... praxe z opensource SW je videt... nalezeni zranitelnosti - trva to bezne nekolik let :-) Takze tu budes mit kolem sebe open HW/SW plny der, o kterych nutne nemusis vedet... ale nekdo na ty diry prijde a "nepochlubi se" svetu. Treba zrovna ten Cinan (a urcite i ty sam znas dost "black-hats")... Na seriozni bezpecnostni audity, kde vysledkem je zalepena dira chybi kapacity... navic vyvoj v IT je tak hekticky, ze nez neco stacis seriozne zauditovat, tak jses o peknou radku verzi dal a muze se stat, ze auditujes davno mrtvyho kone - aka nevyvijenou vec... a muzes zacit znovu. Priklad z praxe - relativne aktualni.

    Samo se to nevyresi a ani Pirati nerikaji, jak to vyresit chteji.
    NIEKT0
    NIEKT0 --- ---
    DANYSEK: Zrovna nadhodenie pouzivania openhw ako reakciu na medialnu smrst okolo huawei je podla mna vydarena a konstruktivna reakcia.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Kdo jsou straníci a odpadlíci mezi poslanci? – Kuloáry
    https://kuloary.cz/stranici/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Uff, nejsem elita, jsem "zdola". To jsem si oddechl :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: EU poslanci neřeší P+R parkoviště, pokud vím. jinak fakt jako kandidatura do EU parlamentu není o nějakém "já chci, já chci". Jako byl by to fakt záhul. Pokud mi Piráti vyjádří důvěru a nominují mi, udělám to nejlíp, jak budu umět. Ale sám nevím, jestli jsem nejlepší možné jméno. Markéta Gregorová je jasná. A pak je tam několik lidí, kteří toho o fungování EU fakt vědí víc než já a zorientovali by se rychle. (jestli něco fakt nechci, tak stát se dalším zabrušovačem/vybrušovačem mezi ostatními :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Piráti na výzvědách. Kdo dostaví Dukovany? – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/domaci/493594-pirati-na-vyzvedach-kdo-dostavi-dukovany.html
    vidíte, takhle se stávají lidi poslancema.. já tu dostavu za až tak nutnou nepokládám, vidím jiné možnosti (nepopulární)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: lol.... s timhle pristupem chces kandidovat do eu parlamentu... ? :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a proto magistrat pod formalnim vedeni Piratu prohlasil, ze P+R pro 3k aut je nesmysl... sorry, ale z te zodpovednosti se ted uz Pirati nevylzou...ted uz tu moc veci menit narozdil od let drivejsich maji...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ale Piráti nikdy nefungovali tak, že "vše současné prohlásí za nesmysl". Naopak, Pirátům je od samého začátku vlastní, že jim spoustu nesmyslů podsouvali všichni okolo, aniž by to byla pravda :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jo, tak to je uz tvuj byznys... :) Tedy pokud chces, aby Pirati byli vnimani jinak, nez jej jako partaj aktivistu, co vse soucasne prohlasi za nesmysl... a nahradou predlozi nesmysl mnohem vetsi :) V komunite "dopravaku" si ze Hriba utahuji uz dnes, a to je ve funkci "par" dni - v podstate padaji srovnani, ze to bude jak za Krndy... a to skutecne dobra vizitka neni :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no... shodneme se asi v tom, že tvrdit, že nějaká kapacita P+R stačí je asi hodně krátkozraká politika. fakt je, že já na tohle téma strávím víc času flamewary s tebou, než abych se účastnil třeba debat v rámci pražských Pirátů.. myslím by KS Praha mělo svolat nějaký workshop na téma doprava, nebo tak něco...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: 1) bez Blanky by auta stejne jezdila... akorat komplet po povrchu, prakticky ve stejne stope nad tunelem
    2) Po Jizni spojce kamiony jezdi... ono to je Jizni spojka i za Sporilovem...
    3) skanzen ze zeleznice v pripade Prahy 6 delaji mistni aktivisti... proc stejny problemy nejsou na Praze 10, kde se aktualne stavi koridor od Budejic? A bez tunelu...
    4) ano, v rukou to ma mestska cast (nikoliv magistrat, ten taky vse nezmuze). Jak uz jsem psal, jednokolejny tubus to proti dnesnimu stavu nevytrhne...
    5) ten duvod nikdo rozumne nevysvetlil .. jediny, co se reklo, ze 3500 mist je hodne a ze pry 1200 staci... no to je s ohledem na celkovy stav kolem P+R vysmech nejakeho aktivisty... nakonec to dopadne jak Veleslavin a nepostavi se nic... pote, co se ukaze, co za ekonomicky nesmysl je to prodlouzeni metra
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no tak popořadě

    1) ANO, jistě. proto taky měl dobré důvody zákaz otevřít Blanku před dokončeném suchdolské části D0. Ten byl samozřejmě porušen (prý "zkušební provoz", haha). (Řešením teda nebylo neotevírat Blanku - řešením blo začít stavět Suchdol!!)

    2) Ano, kamiony mají dnes Jižní spojku zakázanou. Budou mít tedy logicky zakázanou i Radlickou radiálu. Ta tedy nepomůže odvést žádné kamiony z centra Prahy (na rozdíl od jakéhokoliv úseku D0), ale pouze usnadní osobním autům vjezd do centra. Ne dřív, než budou hotové kroky, které by tomu měly předcházet (tedy konkrétně a) okruh D0 ideálně celý, nebo aspoň to jihovýchodní spojení b) kladenská rychlodráha a P+R parkoviště s přestupem na ni). A co se kolon týče - navzdory všem opatřením jsem nedávno v Blance v koloně ztvrdnul (a potom hned za Blankou tam do sebe i nějak drcli a trochu i do mě a zdeformovali mi tím žehličku přívěsu z půjčovny - což jsem zjstil až dodatečně, takže to i zaplatil, grr!!!). Takže ne - ten "zkušební provoz" je čím dál větší katastrofa a bude hůř.

    3) jako fanoušek individuální automobilové dopravy jsi vystupoval dříve a v jiných klubech. Být železniční nadšenec je jistě krásné, jenže háček je v tom, že železnici potřebujeme nejen jako skanzen, ale na to, aby se po ní fakt jezdilo. A to, že P+R se snáz postaví mimo Prahu než v Praze - no, to je právě ta demence, že ano (ale díky za to, že se to povede aspoň někde). Praha 6 je tranzitní čtvrť a má právo si asi diktovat nějaké požadavky - a kdyby někoho tunel pod Střešovicemi napadl před 20 lety, tak už rychlodráha moha být postavená, proč tedy nikoho nenapadl? (ostatně, místo Blanky taky původně ZÁKOS plánoval šestiproudou dálnici přes Stromovku a tohle je jako vyčítat lidem z Letné, že jí tam nechtěli...)

    Že by Radlická radiála odlehčila Patočkově mi taky napadlo, jenže se právě bojím, že moc ne - trochu by se prošťouchl okruh, u nás by to bylo víceméně furt stejné (situaci u nás zhorší chystané prodloužení D6 ke Krušovicům, které zase o něco víc lidem umoží dojíždět do Prahy za prací autem, a s tím evidentně souvisí i tlak na tu radiálu, protože jinak se u nás v Praze 6 sbíhají de-facto 3 dálnice do jedný...). Takže jako ty důvody venkovských chápu.. ale Prahu to zabíjí.

    4) Město může urychlit (a nebo naopak zazdít) územní řešení, které SŽDC vede. Má taky silné páky, protože od SŽDC na jiných místech třeba něco potřebuje, takže je tam určitě potřeba vzájmená hladká spolupráce. V konečném důsledku i ŠŽDC je jen stavitel jako každý jiný a musí na to, co dělá, získat souhlas města (že by si tím, co postaví, na to nevydělal peníze, to tam fakt myslím nehrozí). S tím jedním tubusem si to pochopil špatně - v jednom směru by vlaky jezdily ve stávající stopě na povrchu ,druhém by jely tunelem. Pokud vím, počítá se s intervalem 20 minut, ale faktem je, že když se sečtou vlaky, co budou zajíždět na letiště s těma, co pojedou z Kladna, tak by tam interval 10 minu mohl být (P+R by ale muselo být v Ruzyni a ne na Dlouhé míli). A když máš jistotu, že do 10ti minuto ti pojede vlak a že za 30 minut včetně čekání jsi v centru, tak možná odstavení auta na parkovišti začneš zvažovat...

    Tunely zdraží rychlodráhu o 3 miliardy. Logická úvaha je, že 1 tunel by tím pádem mohl stát něco jako 1.5 miliardy, a to už by průchozí snad sakra být mohlo (a souhlasím, že PO dokončení aspoň jednoho tubusu pro vlak by pak mohla být na řadě ta radiála)

    5) já proti P+R na Zličíně nejsem, ale evidentně je tam nějaký důvod, proč opravdu velké parkoviště šoupnout spíš na sjezd z D0 místo zličínský sjezd D5 k Ikei. Jako občas tamtudy jedu a je to fakt poměrně rušná křižovatka. Jestli tam třeba potřebujou ukončit víc autobusů, tak se fakt nedivím, že jich půlku chtějí přesunout o kus dál na Depo Zličín...

    Děláš z toho děsné drama, ale jádro sporu je mezi Spojenými silami pro Prahu a Prahou sobě, pokud jsem to pochopil. Úloha Pirátů v tomhle může být spíš taková, že to nějak zmoderují a rozkryjí, kdo v tom má jaký zájem (může to být až tak jednoduché, že na tom prodloužení D6 si nějaký developer co má kamarády v TOPce nakoupil pozemky pro satelitní městečko - a teď ovšem potřebuje něco udělat s dojezdovou dobou do centra, aby to rozporodal...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no vsak si to muzes vyzkouset i sam... treba modelovy priklad, jak se z Hostivice ci od Letiste Ruzyne dostat do Klecan.... to vazne po okruhu pres Modletice nepojedes :D Byl bys blazen i kdybys jel jen po Jizni spojce a skrz Hostivar.

    Pres Barrandovsky most a Branik dnes kamiony - narozdil od Sporilova nejezdi. V Holesovickach byl provoz i predtim, opet viz modelovy priklad vyse. A opet, nejde o zadny tranzit kamionu. Kdyz uz argumentujes Holesovickami, tak Argentinske to naopak cast provozu sebralo - protoze ted jede do tunelu a ne pres Argentinskou dal natvrdo do centra na magistralu. Druha vec je to, ze Holesovickam moc nepomohlo to, ze najezd do tunelu ridi semafory... co i zastavuji (!) dopravu. To se ale nebavime o tom, ze by aut dramaticky kvuli tunelu pribylo, ale ze kvuli systemu rizeni tam proste ty auta nechas postavat v kolonach. Coz je ostatne problem z jakekoliv strany (na Smichove zrovnatak a Patockovu nevyjimaje), kde se najizdi do tunelu. Aneb ano - ono se "slavne" auta zastavi, aby se tunel dole nahodou neucpal a pak vsichni nadavaj, ze tam ty auta stoji na ulici pred tunelem... za to ale nemuze stavba jako takova, za to muzou ty "moderni" ptakoviny kolem.

    Rikat o cloveku, kterej ma sjezdenou cca 90% ceske zeleznicni site, ze je fanousek individualni dopravy je hodne odvazne :-) Jo, a Dobrichovice uz prekvapive nejsou Praha, to je samostatne mesto se svym autonomnim rizenim. A viditelne tam pouzivaj mozek lip i nez nasi soucasni pani radni ;-) Ale ono tech jejich 185 mist to taky moc nevytrhne, to je jen mala naplast... spise lokalniho vyznamu pro visky v bezprostrednim okoli (jinak pres kopec dalnici mas - D4, resp ctyrproudou I/4, od nadrazi cca 4km). Ale treba problem Kladna to nevyresi - rychlodraha do Kladna se slibuje uz pres 20 let a zrovinka Praha 6 tomu dlouhe roky hazi klacky pod nohy, sec ji sily staci - celych tech 20 let. Takze si za to defacto muzete castecne i sami, lokalne... ergo ani nemate pravo si z te Prahy 6 nasledne stezovat na tu Patockovu, kdyz i vlaky se vam tam ekluji... :-) Mimoto na zahloubeni (a tedy zavreni) Patockovy potrebujes mit predtim k dispozici nejakou objizdnou alternativu - a prave zahrabana Radlicka touto alternativou porad jeste byt muze, az takova zajizdka by to nebyla.

    Radlicka je stavba, kterou si financuje mesto ze sveho rozpoctu, zatimco zeleznici stavi stat. Nebo snad magistrat pod vedenim Piratu chysta nejakou inovaci, a planuje cast magistratnich penez vracet zpet do statni kasy...? Ze tu mluvis o tom, ze by se mel radsi vykopat zeleznicni tunel pod Stresovicema spis nez ta Radlicka? ;-) Jinak jen jeden tubus / jedna kolej je ptakovina, to dnesnimu stavu moc nepomuze - uz ted tam je dopravne dost na krev a jakykoliv zpozdeni obratem spusti dominovy efekt... protoze holt musis resit nejake krizovani protijedoucich vlaku, a to zpozdeni prenasi na dalsi a dalsi spoje. A predstava, ze ti nekdo prijede na P+R a tam bude cekat pul hodiny, nez mu prijede vlak je... ehm... vtipna :D Kratsi interval je na jednokolejce sci-fi, na to potrebujes koleje dve. A nebejt blbosti na Praze 6, uz je davno mame - a ve finale i levnejc... protoze puvodni verze byla zcela bez tunelu, samotne tunely prave a jen kvuli Praze 6 to dost prodrazi.

    P+R na Zlicine je pernamentne plny - takze poptavka tam prokazatelne je. I s tema k uzoufání nudných 30 minutama cesty. Ostatne cesta v zeleznicnim tunelu pod Stresovicema o moc vetsi zabavou taky nebude. Kazdopadne Dlouha Mile je ponekud jina spadova oblast - spise severozapad (Prilepy, Bustehrad), zatimco Zlicin ma potencial sebrat zas spise jihozapad (Rudna, Bubovice atd). Predstava, ze Dlouha Mile pobere vsecko je taktez naivni a vcelku nedomyslena :-) Aneb opet se vytvari jeden jediny bod, ktery bude mit tendency byt ucpany - uz i tim, ze lidi najizdi...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ehm, chtěl jsem napsat "dostáváme se někam", ne "někomu" :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam