• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Kdo jsou straníci a odpadlíci mezi poslanci? – Kuloáry
    https://kuloary.cz/stranici/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Uff, nejsem elita, jsem "zdola". To jsem si oddechl :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: EU poslanci neřeší P+R parkoviště, pokud vím. jinak fakt jako kandidatura do EU parlamentu není o nějakém "já chci, já chci". Jako byl by to fakt záhul. Pokud mi Piráti vyjádří důvěru a nominují mi, udělám to nejlíp, jak budu umět. Ale sám nevím, jestli jsem nejlepší možné jméno. Markéta Gregorová je jasná. A pak je tam několik lidí, kteří toho o fungování EU fakt vědí víc než já a zorientovali by se rychle. (jestli něco fakt nechci, tak stát se dalším zabrušovačem/vybrušovačem mezi ostatními :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Piráti na výzvědách. Kdo dostaví Dukovany? – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/domaci/493594-pirati-na-vyzvedach-kdo-dostavi-dukovany.html
    vidíte, takhle se stávají lidi poslancema.. já tu dostavu za až tak nutnou nepokládám, vidím jiné možnosti (nepopulární)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: lol.... s timhle pristupem chces kandidovat do eu parlamentu... ? :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a proto magistrat pod formalnim vedeni Piratu prohlasil, ze P+R pro 3k aut je nesmysl... sorry, ale z te zodpovednosti se ted uz Pirati nevylzou...ted uz tu moc veci menit narozdil od let drivejsich maji...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ale Piráti nikdy nefungovali tak, že "vše současné prohlásí za nesmysl". Naopak, Pirátům je od samého začátku vlastní, že jim spoustu nesmyslů podsouvali všichni okolo, aniž by to byla pravda :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jo, tak to je uz tvuj byznys... :) Tedy pokud chces, aby Pirati byli vnimani jinak, nez jej jako partaj aktivistu, co vse soucasne prohlasi za nesmysl... a nahradou predlozi nesmysl mnohem vetsi :) V komunite "dopravaku" si ze Hriba utahuji uz dnes, a to je ve funkci "par" dni - v podstate padaji srovnani, ze to bude jak za Krndy... a to skutecne dobra vizitka neni :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no... shodneme se asi v tom, že tvrdit, že nějaká kapacita P+R stačí je asi hodně krátkozraká politika. fakt je, že já na tohle téma strávím víc času flamewary s tebou, než abych se účastnil třeba debat v rámci pražských Pirátů.. myslím by KS Praha mělo svolat nějaký workshop na téma doprava, nebo tak něco...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: 1) bez Blanky by auta stejne jezdila... akorat komplet po povrchu, prakticky ve stejne stope nad tunelem
    2) Po Jizni spojce kamiony jezdi... ono to je Jizni spojka i za Sporilovem...
    3) skanzen ze zeleznice v pripade Prahy 6 delaji mistni aktivisti... proc stejny problemy nejsou na Praze 10, kde se aktualne stavi koridor od Budejic? A bez tunelu...
    4) ano, v rukou to ma mestska cast (nikoliv magistrat, ten taky vse nezmuze). Jak uz jsem psal, jednokolejny tubus to proti dnesnimu stavu nevytrhne...
    5) ten duvod nikdo rozumne nevysvetlil .. jediny, co se reklo, ze 3500 mist je hodne a ze pry 1200 staci... no to je s ohledem na celkovy stav kolem P+R vysmech nejakeho aktivisty... nakonec to dopadne jak Veleslavin a nepostavi se nic... pote, co se ukaze, co za ekonomicky nesmysl je to prodlouzeni metra
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no tak popořadě

    1) ANO, jistě. proto taky měl dobré důvody zákaz otevřít Blanku před dokončeném suchdolské části D0. Ten byl samozřejmě porušen (prý "zkušební provoz", haha). (Řešením teda nebylo neotevírat Blanku - řešením blo začít stavět Suchdol!!)

    2) Ano, kamiony mají dnes Jižní spojku zakázanou. Budou mít tedy logicky zakázanou i Radlickou radiálu. Ta tedy nepomůže odvést žádné kamiony z centra Prahy (na rozdíl od jakéhokoliv úseku D0), ale pouze usnadní osobním autům vjezd do centra. Ne dřív, než budou hotové kroky, které by tomu měly předcházet (tedy konkrétně a) okruh D0 ideálně celý, nebo aspoň to jihovýchodní spojení b) kladenská rychlodráha a P+R parkoviště s přestupem na ni). A co se kolon týče - navzdory všem opatřením jsem nedávno v Blance v koloně ztvrdnul (a potom hned za Blankou tam do sebe i nějak drcli a trochu i do mě a zdeformovali mi tím žehličku přívěsu z půjčovny - což jsem zjstil až dodatečně, takže to i zaplatil, grr!!!). Takže ne - ten "zkušební provoz" je čím dál větší katastrofa a bude hůř.

    3) jako fanoušek individuální automobilové dopravy jsi vystupoval dříve a v jiných klubech. Být železniční nadšenec je jistě krásné, jenže háček je v tom, že železnici potřebujeme nejen jako skanzen, ale na to, aby se po ní fakt jezdilo. A to, že P+R se snáz postaví mimo Prahu než v Praze - no, to je právě ta demence, že ano (ale díky za to, že se to povede aspoň někde). Praha 6 je tranzitní čtvrť a má právo si asi diktovat nějaké požadavky - a kdyby někoho tunel pod Střešovicemi napadl před 20 lety, tak už rychlodráha moha být postavená, proč tedy nikoho nenapadl? (ostatně, místo Blanky taky původně ZÁKOS plánoval šestiproudou dálnici přes Stromovku a tohle je jako vyčítat lidem z Letné, že jí tam nechtěli...)

    Že by Radlická radiála odlehčila Patočkově mi taky napadlo, jenže se právě bojím, že moc ne - trochu by se prošťouchl okruh, u nás by to bylo víceméně furt stejné (situaci u nás zhorší chystané prodloužení D6 ke Krušovicům, které zase o něco víc lidem umoží dojíždět do Prahy za prací autem, a s tím evidentně souvisí i tlak na tu radiálu, protože jinak se u nás v Praze 6 sbíhají de-facto 3 dálnice do jedný...). Takže jako ty důvody venkovských chápu.. ale Prahu to zabíjí.

    4) Město může urychlit (a nebo naopak zazdít) územní řešení, které SŽDC vede. Má taky silné páky, protože od SŽDC na jiných místech třeba něco potřebuje, takže je tam určitě potřeba vzájmená hladká spolupráce. V konečném důsledku i ŠŽDC je jen stavitel jako každý jiný a musí na to, co dělá, získat souhlas města (že by si tím, co postaví, na to nevydělal peníze, to tam fakt myslím nehrozí). S tím jedním tubusem si to pochopil špatně - v jednom směru by vlaky jezdily ve stávající stopě na povrchu ,druhém by jely tunelem. Pokud vím, počítá se s intervalem 20 minut, ale faktem je, že když se sečtou vlaky, co budou zajíždět na letiště s těma, co pojedou z Kladna, tak by tam interval 10 minu mohl být (P+R by ale muselo být v Ruzyni a ne na Dlouhé míli). A když máš jistotu, že do 10ti minuto ti pojede vlak a že za 30 minut včetně čekání jsi v centru, tak možná odstavení auta na parkovišti začneš zvažovat...

    Tunely zdraží rychlodráhu o 3 miliardy. Logická úvaha je, že 1 tunel by tím pádem mohl stát něco jako 1.5 miliardy, a to už by průchozí snad sakra být mohlo (a souhlasím, že PO dokončení aspoň jednoho tubusu pro vlak by pak mohla být na řadě ta radiála)

    5) já proti P+R na Zličíně nejsem, ale evidentně je tam nějaký důvod, proč opravdu velké parkoviště šoupnout spíš na sjezd z D0 místo zličínský sjezd D5 k Ikei. Jako občas tamtudy jedu a je to fakt poměrně rušná křižovatka. Jestli tam třeba potřebujou ukončit víc autobusů, tak se fakt nedivím, že jich půlku chtějí přesunout o kus dál na Depo Zličín...

    Děláš z toho děsné drama, ale jádro sporu je mezi Spojenými silami pro Prahu a Prahou sobě, pokud jsem to pochopil. Úloha Pirátů v tomhle může být spíš taková, že to nějak zmoderují a rozkryjí, kdo v tom má jaký zájem (může to být až tak jednoduché, že na tom prodloužení D6 si nějaký developer co má kamarády v TOPce nakoupil pozemky pro satelitní městečko - a teď ovšem potřebuje něco udělat s dojezdovou dobou do centra, aby to rozporodal...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no vsak si to muzes vyzkouset i sam... treba modelovy priklad, jak se z Hostivice ci od Letiste Ruzyne dostat do Klecan.... to vazne po okruhu pres Modletice nepojedes :D Byl bys blazen i kdybys jel jen po Jizni spojce a skrz Hostivar.

    Pres Barrandovsky most a Branik dnes kamiony - narozdil od Sporilova nejezdi. V Holesovickach byl provoz i predtim, opet viz modelovy priklad vyse. A opet, nejde o zadny tranzit kamionu. Kdyz uz argumentujes Holesovickami, tak Argentinske to naopak cast provozu sebralo - protoze ted jede do tunelu a ne pres Argentinskou dal natvrdo do centra na magistralu. Druha vec je to, ze Holesovickam moc nepomohlo to, ze najezd do tunelu ridi semafory... co i zastavuji (!) dopravu. To se ale nebavime o tom, ze by aut dramaticky kvuli tunelu pribylo, ale ze kvuli systemu rizeni tam proste ty auta nechas postavat v kolonach. Coz je ostatne problem z jakekoliv strany (na Smichove zrovnatak a Patockovu nevyjimaje), kde se najizdi do tunelu. Aneb ano - ono se "slavne" auta zastavi, aby se tunel dole nahodou neucpal a pak vsichni nadavaj, ze tam ty auta stoji na ulici pred tunelem... za to ale nemuze stavba jako takova, za to muzou ty "moderni" ptakoviny kolem.

    Rikat o cloveku, kterej ma sjezdenou cca 90% ceske zeleznicni site, ze je fanousek individualni dopravy je hodne odvazne :-) Jo, a Dobrichovice uz prekvapive nejsou Praha, to je samostatne mesto se svym autonomnim rizenim. A viditelne tam pouzivaj mozek lip i nez nasi soucasni pani radni ;-) Ale ono tech jejich 185 mist to taky moc nevytrhne, to je jen mala naplast... spise lokalniho vyznamu pro visky v bezprostrednim okoli (jinak pres kopec dalnici mas - D4, resp ctyrproudou I/4, od nadrazi cca 4km). Ale treba problem Kladna to nevyresi - rychlodraha do Kladna se slibuje uz pres 20 let a zrovinka Praha 6 tomu dlouhe roky hazi klacky pod nohy, sec ji sily staci - celych tech 20 let. Takze si za to defacto muzete castecne i sami, lokalne... ergo ani nemate pravo si z te Prahy 6 nasledne stezovat na tu Patockovu, kdyz i vlaky se vam tam ekluji... :-) Mimoto na zahloubeni (a tedy zavreni) Patockovy potrebujes mit predtim k dispozici nejakou objizdnou alternativu - a prave zahrabana Radlicka touto alternativou porad jeste byt muze, az takova zajizdka by to nebyla.

    Radlicka je stavba, kterou si financuje mesto ze sveho rozpoctu, zatimco zeleznici stavi stat. Nebo snad magistrat pod vedenim Piratu chysta nejakou inovaci, a planuje cast magistratnich penez vracet zpet do statni kasy...? Ze tu mluvis o tom, ze by se mel radsi vykopat zeleznicni tunel pod Stresovicema spis nez ta Radlicka? ;-) Jinak jen jeden tubus / jedna kolej je ptakovina, to dnesnimu stavu moc nepomuze - uz ted tam je dopravne dost na krev a jakykoliv zpozdeni obratem spusti dominovy efekt... protoze holt musis resit nejake krizovani protijedoucich vlaku, a to zpozdeni prenasi na dalsi a dalsi spoje. A predstava, ze ti nekdo prijede na P+R a tam bude cekat pul hodiny, nez mu prijede vlak je... ehm... vtipna :D Kratsi interval je na jednokolejce sci-fi, na to potrebujes koleje dve. A nebejt blbosti na Praze 6, uz je davno mame - a ve finale i levnejc... protoze puvodni verze byla zcela bez tunelu, samotne tunely prave a jen kvuli Praze 6 to dost prodrazi.

    P+R na Zlicine je pernamentne plny - takze poptavka tam prokazatelne je. I s tema k uzoufání nudných 30 minutama cesty. Ostatne cesta v zeleznicnim tunelu pod Stresovicema o moc vetsi zabavou taky nebude. Kazdopadne Dlouha Mile je ponekud jina spadova oblast - spise severozapad (Prilepy, Bustehrad), zatimco Zlicin ma potencial sebrat zas spise jihozapad (Rudna, Bubovice atd). Predstava, ze Dlouha Mile pobere vsecko je taktez naivni a vcelku nedomyslena :-) Aneb opet se vytvari jeden jediny bod, ktery bude mit tendency byt ucpany - uz i tim, ze lidi najizdi...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ehm, chtěl jsem napsat "dostáváme se někam", ne "někomu" :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (argument k předhoczímu příspěvku: podél železnice v Ruzyni máš dnes výkupny kovošrotu, zatímco na Zličíně obchodní centrum, 2 standalone hypermarkety a Ikeu: kam myslíš, že dává větší smysl z hlediska ceny pozemků a logiky rozvoje města vrazit P+R?)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: Takže v podstatě potvrzuješ, že očekáváš, že osobní auta to prosvištějí de-facto přes centrum (protože oblast Barrandovského mostu a Braníka rozhodně už dneska dávno centrum jsou), místo po okruhu. No fakt super.... (ale popravdě, do té oblasti směřuje tolik legitimního trafficu, tedy toho, který míří z D5 dovnitř Prahy, že bych i souhlasil, že ta radiála je potřeba: akorát sis právě sám odpověděl, že kvůli přetížení Jižní Spojky dál za Spořilovem jí absolutně nemá smysl otevírat před dokončením Běchovické části okruhu D0, protože by místo zlepšení pak šlo do kytek všechno...)

    Zpět k Blance: v Břevnově a v Holešovičkách TAKY žijí lidé. Zhoršení situace v Holešovičkách dokazuje, že nešlo jen o přesun aut odněkud pod zem - ale že Blanka motivovala nárůst provozu (což žádoucí není) a vznikly nové zácpy kde dřív nebyly. V Holešovičkách si vylobovali zahloubení (a na ulici nad zahloubením možná i tramvaj), zahloubení Patočkovy je v nedohledu (asi proto, že jsem laxní a neangažuju se v komunální politice a ani nevím, jeslti by mojí politikou mělo být větší zpřístupnění centra Prahy ještě více autům, hmm).

    Ale v zásadě tam, kde mluvíš o kapacitě P+R parkovišť, tam se už dostáváme někomu: pokud i takový dlouholetý fanoušek individuální automobilové dopravy začíná chápat, že min. část lidí z předměstí je potřeba motivovat, aby svoje auta na okraji města odstavili a radši přesedli na metro, tak asi není všechno ztraceno. Otázek je tam ale celá řada. Např. úplně skvěle funguje "neformální P+R v Dobřichovicích u vlaku - ani ho nezorganizovala Praha, ale prostě nejspíš jen samotné SŽDC (aspoň teda předpokládám, že je to jejich pozemek), možná ve spolupráci s obcí, nevím. Podstatné je, že vzniklo samovolně, protože zrovna tohle údolí žádnou pořádnou dálnici ani radiálu nemá (resp. musí se k ní vyjet na kopec, což je na palivu už zatraceně znát, a i tak po ní člověk dojede akorát do dopravní zácpy). A vlak je samozřejmě rychlejí (a to dokonce rychlejší než metro).

    Čímž se dostáváme k tomu, že příměstská železnice na západním okraji chybí, výstavba "rychlodráhy" (rozuměj: elektrifikace a zdvojkolejnění) směrem na Kladno je v nedohlednu (i když je to absolutně nejvytíženější směr ze kterého se do Prahy dojíždí).

    Místo tunelu Radlické radiály by šlo zafinancovat třeba zatím aspoň jeden tubus tunelu pod Střešovicema (protože zdvojkolejnění stávající trasy Buštěhradské dráhy uprostřed rezidenčních čtvrtí a sídlišť je poněkud ožehavé téma, že). Takže by se kapacita zvýšila, doba jízdy snížila a třeba lidi dojíždějící z Kladna do centra Prahy by pak byli motivováni jít na vlak - místo aby se snažili prodrat z okruhu do centra dalšíma a dalšíma radiálama.

    No a když srovnáš P+R parkoviště na Zličíně (ze kterého je dojezdová doba k uzoufání nudných 30 minut pod zemí) s případným P+R parkovištěm u rychlodráhy (je to nějakých 5 nebo kolik km po okruhu z tohohle místa), tak zjistíš, že přestup na vlak může být daleko atraktivnější - v centru by si najednou byl třeba za 15 minut (když se rychlodráha postaví fakt dobře, tedy včetně toho tunelu pod Střešovicemi). S tím ovšem souvisí téma městské železnice (což je trochu ještě něco jiného, než příměstské vlaky PID - byly by to vlakové linky číslované v rámci systému MHD, značené jako MHD, zásadně projíždějící centrem na protilehlý konec města, místo aby v centru končily, a taky nepřecpané příměstkým provozovem... pro návaznost na P+R parkoviště se městská železnice hodí v podstatě daleko víc než metro, kromě toho podél železnice máš daleko víc brownfieldů, kam můžeš parkoviště prdnout, zatímco stanice metra jsou přirozená budoucí lokální městská centra a jejich okolí si popravdě asi jde představit trochu jinak, než jen jako obří parkoviště pro zelené vdovy ze satelitních vesnic na polích)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: Blanka vyrazne zklidnila povrch na Letne (Milady Horakove, Patockova, Veletrzni) - tedy mista, kde take zijou lidi - a to je velky plus. Zrovna to jsou mista, kde ten provoz byl husty i pred otevrenim tunelu - a byl by tam tak jako tak. Ze je (konecne) ted zahrabany aspon pod zem je jedine dobre. Ve finale se zlepsila situace treba i v na Ujezde a v oblasti Klarova. Lidi jedouci od severozapadu (D7, D6, prip. i D5) a pokracujici na severovychod (D10, D11, prip. i D8) se ti na nejakou "zajizdku" po D0 pres Modletice proste vykaslou - zvlast v dobe zacpy na exitu 16 na D0 (ktera je tam dennim chlebem) to vyslo casove vicemene nastejno, ne-li rychlejc projet skrz mesto - i bez slavne Blanky... proste to fnukani, ze Blanka "pritahne" vic aut je blbost. Samozrejme tohle zlepsi az stavby 518, 519, ale ta doprava tam byla i predtim.

    Absence stavby 511 je uplne jinej problem - to realne odnasi hlavne ti, co bydli na Chodove, Roztylech, Sporilove, Zahradnim meste - a narozdil od Blanky to je tranzitni komunikace i pro veskerou tezkou tranzitni kamionovou dopravu mezi D1 (a potazmo privedene po te D0 od zapadu) a D10, D11... ktera je tam vubec nebliz k centru a vede primo skrze obytne casti mesta. Timhle problemem (podstatne zasadnejsim) Brevnov rozhodne netrpi. To je skutecna nahrazka tezke dalnice - a na dohled od centra, kde se primo dotykame (a misty prochazime) ochrannym pasmem Prazske pamatkove rezervace.

    Radialy samozrejme pomuzou - ona mj. Strakonicka je dnes jedno velky parkoviste, pritom na druhy strany reky je nedostaveny sjezd, co muze odlehcit jedne pretizene komunikaci a ve finale treba i Barrandovskemu mostu, stejne tak jako Radlicka radiala odlehci pretizene Patockove a hlavne Plzenske. O dalsich dopravnich deficitech (treba v oblasti Dejvic) nemluve, tam jde dokonce mluvit o tom, ze dnesni usporadani je nevhodne zvolene - proste nekdo "moc pospichal" s realizaci opatreni, ktera tam ale mela vzniknout az pote, co tam bude ta naplanovana alternativa . Ono samozrejme, kdyz bude tendence shlukovat dopravu do nekolika malo bodu, tak to bude nachylny na pretizeni bude - takze jeji rozmelneni neni od veci - prekvapive i v ramci mesta je nejaky vnitrni pohyb a rozhodne nejde jen o tranzitni dopravu (kvuli ktery se primarne resi vnejsi okruh, ale s vnitrnim tranzitem tolik nepomuze).

    Predstava, ze postavis vsecko naraz je naivni a detinska. To jde mozna v nejakem Tycoonu... ale ne v realem svete. I ty dilci stavby v dilcich bodech aspon neco zlepsuji.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ona je to i otázka načasování. uvědom si, co se stalo, když byla Blanka otevřena před dokončením severní části okruhu (ve skutečnosti, ta severní část vnějšího okruhu, do které chronicky hází vidle právě vlivní majitelé pozemků v Suchdole, je to, co třeba mojí Praze 6 způsobuje obrovskou dopravní zátěž... a Radlická radiála to nezlepší, dokud nebude otevřený současně úsek vnějšího okruhu mezi D1 a D11 přes Běchovice, protože takhle se akorát dopravní zácpy přesunou z oblasti Ořecha zpátky do oblasti Jiží Spojky, ale tím veškeré změny skončí.. nejde si jen přehazovat dopravní zácpy z jednoho konce Prahy na druhý, a popravdě tedy otevírání dalších a radiál _před_ dostavěním obou okruhů je pochybná strategie.. tedy není to ani tak o tom, jestli ano nebo ne, ale spíš KDY...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: pak se samozrejme nabizi otazka, co delaji Pirati pro to, aby se to dale nezdrzovalo... zatim to vypada, ze mlcky prihlizi tomu, kterak do toho koalicni partner pomalu hazi vidle... :-) A mlceni znamena souhlas, zejo... :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: tak zrovna Radickou radiálu úplně rozporovat nechci, když vím, jaké zácpy se pravidělně dělají na již dokončené části Pražského okruhu... fakt bych musel nastudovat, kdo v téhle záležitosti prosazuje co. (Myslím, že info.cz patří někomu, kdo prostě má v popisu práce rýpat do alternativ všeho druhu, to je celé...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: vysoce trapna vymluva, ta informace tady uz davno probehla... a tam mas cerne na bilem, ze "nova koalice se shodla" na tom, ze P+R pro 1500-3500 auto je predimenzovane a ze 600-1200 bude urcite stacit stacit. To znamena, ze i Pirati to podporili. Z toho jednoznacne vyplyva muj zaver, ze Pirati ani nemaji predstavu o intenzitach provozu - ktere i jim (verejne) serviruje organizace, kterou dnes uz i ridi. No, tak to dopada, kdyz "aktivisti" neco zacnou ridit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam