DANYSEK: no tak popořadě
1) ANO, jistě. proto taky měl dobré důvody zákaz otevřít Blanku před dokončeném suchdolské části D0. Ten byl samozřejmě porušen (prý "zkušební provoz", haha). (Řešením teda nebylo neotevírat Blanku - řešením blo začít stavět Suchdol!!)
2) Ano, kamiony mají dnes Jižní spojku zakázanou. Budou mít tedy logicky zakázanou i Radlickou radiálu. Ta tedy nepomůže odvést žádné kamiony z centra Prahy (na rozdíl od jakéhokoliv úseku D0), ale pouze usnadní osobním autům vjezd do centra. Ne dřív, než budou hotové kroky, které by tomu měly předcházet (tedy konkrétně a) okruh D0 ideálně celý, nebo aspoň to jihovýchodní spojení b) kladenská rychlodráha a P+R parkoviště s přestupem na ni). A co se kolon týče - navzdory všem opatřením jsem nedávno v Blance v koloně ztvrdnul (a potom hned za Blankou tam do sebe i nějak drcli a trochu i do mě a zdeformovali mi tím žehličku přívěsu z půjčovny - což jsem zjstil až dodatečně, takže to i zaplatil, grr!!!). Takže ne - ten "zkušební provoz" je čím dál větší katastrofa a bude hůř.
3) jako fanoušek individuální automobilové dopravy jsi vystupoval dříve a v jiných klubech. Být železniční nadšenec je jistě krásné, jenže háček je v tom, že železnici potřebujeme nejen jako skanzen, ale na to, aby se po ní fakt jezdilo. A to, že P+R se snáz postaví mimo Prahu než v Praze - no, to je právě ta demence, že ano (ale díky za to, že se to povede aspoň někde). Praha 6 je tranzitní čtvrť a má právo si asi diktovat nějaké požadavky - a kdyby někoho tunel pod Střešovicemi napadl před 20 lety, tak už rychlodráha moha být postavená, proč tedy nikoho nenapadl? (ostatně, místo Blanky taky původně ZÁKOS plánoval šestiproudou dálnici přes Stromovku a tohle je jako vyčítat lidem z Letné, že jí tam nechtěli...)
Že by Radlická radiála odlehčila Patočkově mi taky napadlo, jenže se právě bojím, že moc ne - trochu by se prošťouchl okruh, u nás by to bylo víceméně furt stejné (situaci u nás zhorší chystané prodloužení D6 ke Krušovicům, které zase o něco víc lidem umoží dojíždět do Prahy za prací autem, a s tím evidentně souvisí i tlak na tu radiálu, protože jinak se u nás v Praze 6 sbíhají de-facto 3 dálnice do jedný...). Takže jako ty důvody venkovských chápu.. ale Prahu to zabíjí.
4) Město může urychlit (a nebo naopak zazdít) územní řešení, které SŽDC vede. Má taky silné páky, protože od SŽDC na jiných místech třeba něco potřebuje, takže je tam určitě potřeba vzájmená hladká spolupráce. V konečném důsledku i ŠŽDC je jen stavitel jako každý jiný a musí na to, co dělá, získat souhlas města (že by si tím, co postaví, na to nevydělal peníze, to tam fakt myslím nehrozí). S tím jedním tubusem si to pochopil špatně - v jednom směru by vlaky jezdily ve stávající stopě na povrchu ,druhém by jely tunelem. Pokud vím, počítá se s intervalem 20 minut, ale faktem je, že když se sečtou vlaky, co budou zajíždět na letiště s těma, co pojedou z Kladna, tak by tam interval 10 minu mohl být (P+R by ale muselo být v Ruzyni a ne na Dlouhé míli). A když máš jistotu, že do 10ti minuto ti pojede vlak a že za 30 minut včetně čekání jsi v centru, tak možná odstavení auta na parkovišti začneš zvažovat...
Tunely zdraží rychlodráhu o 3 miliardy. Logická úvaha je, že 1 tunel by tím pádem mohl stát něco jako 1.5 miliardy, a to už by průchozí snad sakra být mohlo (a souhlasím, že PO dokončení aspoň jednoho tubusu pro vlak by pak mohla být na řadě ta radiála)
5) já proti P+R na Zličíně nejsem, ale evidentně je tam nějaký důvod, proč opravdu velké parkoviště šoupnout spíš na sjezd z D0 místo zličínský sjezd D5 k Ikei. Jako občas tamtudy jedu a je to fakt poměrně rušná křižovatka. Jestli tam třeba potřebujou ukončit víc autobusů, tak se fakt nedivím, že jich půlku chtějí přesunout o kus dál na Depo Zličín...
Děláš z toho děsné drama, ale jádro sporu je mezi Spojenými silami pro Prahu a Prahou sobě, pokud jsem to pochopil. Úloha Pirátů v tomhle může být spíš taková, že to nějak zmoderují a rozkryjí, kdo v tom má jaký zájem (může to být až tak jednoduché, že na tom prodloužení D6 si nějaký developer co má kamarády v TOPce nakoupil pozemky pro satelitní městečko - a teď ovšem potřebuje něco udělat s dojezdovou dobou do centra, aby to rozporodal...)