HONCKA: nekde je na hrane, nekde neni - a ostatne to reflektuji i
cenove kategorie... a dilem je na vine i to, ze se az prehnane uprednostnuje doprava osobni - ono kdyz jede rychlik do Ziliny a pul hodiny po nem rychlik do Kosic, tak to smysl (
z pohledu efektivniho vyuziti omezenych zdroju) moc nedava - proc tam radeji nepustit jeden "naklad" s kontejery? Samozrejme dilem je na vine i dlouhodoby investicni deficit - kdy nam rovnez ujel vlak, napr. pokud jde o VRT a dohanet se to bude dost tezko. A je u nas cela rada dalsich trati, ktere by v pripade lepsiho technickeho stavu mohly slouzit i nakladni doprave - ale proste se nechaly cele roky jen chatrat, prachy se cpaly prevazne jen do trati zarazenych do TEN-T.... Nastesti to se pomalu lepsi a i do regionalnich trati se dnes zacinaji cpat penize.
Sit mame jednu z nejhustsich v Evrope - ne-li ve svete, takze to obcas chce take lepe vyuzivat zdroje.
XCHAOS: V Nemecku se mluvi ponekud
jinak - o serioznim riziku. A ani u nas soucasne budovane nabijeci site nejakou moznost ovladani s ohledem na stav site neimplementuji, jak uz jsem
psal. A zrovna tohle jsou veci, ktere je treba resit na zacatku - az nastane tma, je uz vcelku pozde se zabyvat tim, jak ty tisice nabijecek nejak predelat / upravit. To je ostatne fail onoho "zeleneho" aktivismu, ktery tu reprezentujes. Ruzne
ankety jsou sice pekna zalezitost, ale tam se hlasujici nad praktickymi problemy zas tak nezamysli. Hlavne ze to vypada slunickove :-)
KRAMERIUS: Asi jak kde - ja bych se u nas na sidlisti zrovna toho vandalismu nebal. Riziko nebude vetsi nez dneska - v podstate bych to prirovnal k tomu, ze i dnes ti nekdo muze ukopnout zrcatka ci prokopnout dvere. Navic z elektriky ma dost lidi respekt a asi nebudou bezhlave sahat na vec, u ktere uvidi, ze je pod napetim :) Stojan na obrubniku vedle auta je celkem bezny reseni.
NIEKT0: Je potreba nicmene podotknout, ze u hybridu i elektroaut se zapomina na jedno zakladni - na prach, mikrocastice uvolnujici se zejmena od brzd, ale i od kol. Zrovna v pripade dopravy tohle je myslim vetsi problem nez vsechny emise CO
2/NO
x - v praxi uz u vozidel splnujici Euro5 ty castice od brzd a kol uz vyrazne prevysuji to, co vyprodukuje samotny spalovaci motor. Nicmene soucasny "hura" pristup kolem "alternativnich" vozitek tohle nikterak neresi.
Carsharing nesnizi pocet lidi vyuzivajicich IAD - pouze odpadne cast fyzickych aut - ktera ale na druhou stranu budou vice v provozu nez dnes. Tedy maximalne to muze castecne pomoct s problematikou parkovani, ale rozhodne to nemuze snizit pocet lidi jak pises. Podle me chybne zamenujes carsharing se spolujizdou... ale to neni totez.