SPIKE411: to je teda argument prozrazujici hlubokou bezradnost, navic bez navaznosti na předchozí diskuzi. Že tyhle znalosti budou v budoucnosti potřeba je neodiskutovatelné. Že jedniné místo kde se to děti můžou v masové míře naučit je škola, protože jejich rodiče ve valné většině matiku neumí takže homeschooling a další alternativy nepřipadají v úvahu.
Představa že nějaké RVP nastartuje u učitelů potřebu sebevzdělávání je taky dost úchylná...jestli má me učitele, kteří tu potřebu nemají, tak ve fabrikách je dost místa u pásů, takovej člověk nemá ve škole co dělat.
A jestli budeme řekat až se pomazané hlavy za 15 let domluví co vlastně s tím, tak už nebude potřeba se matematiku učit, protože jediná perspektiva kterou budeme mít je ZOO/Skanzen pro Asijské turisty, kteří se sem budou jezdit koukat, jak se dá civilizační náskok během dvou generací zlikvidovat.
Mj. cpaní děcek na gymnázia je do značné míry volba rodičů, ne dětí. Já chtěl taky dělat mechanika. Dneska by snad ani to něslo, protože základky nedostatkem jakékoliv praktické výuky v podstatě chrlí adepty na všeobecné vzdělávání, protože děcka nemají možnost si na řemeslo šáhnout a najít si k němu vazbu. a když se jim to náhodou povede, rodiže mu žeknou...ty můj malej chytrolíne, přece nepůjdeš dělat zedníka, takovou špinavou práci. Zkusíme gymnázium, aby z tebe mohl být politik nebo aspoň influencer.