• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    MAWERICK: Na rekapitulaci toho, jestli se víc udělalo "z opozice" nebo z "vlády" si počkám. Takhle od boku rozhodně nejsem schopen odhadnout, co bude výhodnější (v rámci opozice Pirátům rozhodně započítávám do učiněné změny i návrhy, které podali, byly zamítnuty a o čtvrt roku později asimilovány Babišem a použity pod jeho vlajkou)
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    CAIDEL: ja to narozdil od XCHAOS: nevztahuju na novinky konkretne. to jsem asi mel formulovat jinak. Bylo tim mysleno media ("mainstramova?") obecne. Ani potencialni volici neziji ve vakuu a tyhle excesy se neobjevuji jen na Novinkach nebo lzIdnesu...

    a co se tech procent tyce.. to je spis zajimava otazka :) protze na jednu stranu se asi da souhlasit s pohledem tvym kdy "procenta dulezita nejsou -- nechci mainstream" na druhou stranu bez procent neni vliv//moc a bez toho neni zmena... aspon ne v tech dulezitych vecech...
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    MAWERICK: Zajímavá otázka. Já si třeba myslím, že co napíšou na Novinkách asi nějakým způsobem důležité je, ale naprosto netuším, proč by to mělo být důležité pro voliče Pirátů.

    Jinými slovy průnik množiny voličů Pirátů a skalních čtenářů Novinek nepovažuji za nějak dramaticky velký a pokud by se Piráti stali skutečnou catch-all stranou zaměřenou na podobné čtenáře, tak už to asi nebude strana pro mě.

    Chci aby měli Piráti ve volbách 30%? Hele, pokud se něco zásadně nezmění ve společnosti, tak vlastně ani ne (protože by to znamenalo, že je dvacet procent lidí volí kvůli marketingu a o volby později zase odtáhnou do prdele až si je Babišova média namažou na chleba)

    Bouři a bordel tradičně dělají lidé, kteří by Piráty nikdy nevolili, takže co jako? Srát na ně. Podobné vnitrostranické šumy mě moc nezajímají, počkám si na výsledek.
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    XCHAOS: ve skutecnosti neni :) jeden (dalsi) z vasich clenu, navic aspirujici na vysokou funkci, provedl nemalou botu a at uz se to tady snazis prezentovat jak chces vtipne tak obraz piratu pred vetsinovou spolecnosti to jenom vic poskodilo.
    a to co napisou na novinkach ve skutecnosti dulezite je :) ale pokud to vidis tak jak to prezentujes a pokud to tak vidi vetsi mnosti clenu tak se asi neni treba divit tomu vysledku ve volbach...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEB: je to složité. Já myslím, že to Janka udělala natruc, že to řekla, protože se bojí, že jí tou předsedkyní fakt zvolíme :-)
    KEB
    KEB --- ---
    XCHAOS: když si myslíte, že to důležité není, tak je to vaše věc, ale na to diveni se, jak je to možné se těším už teď.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BUGAS:
    KEB: tak určitě je nejdůležitější, co o Pirátech napíší Novinky...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    OTZ
    OTZ --- ---
    GAARQ: napsals toho hodne, ale vlastne nic nesdelil..ze ty ses politik?
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    KEB: Popravdě, to že kampaň bude stát za hovno jsme věděli už před tím, než si toho začly všímat media, viz analýza volebních výsledků výcuc z HN, kam tenhle dokument někdo poslal, ač měl být neveřejný do zasedání celostátního fora (proto ho nenalinkuju celý)

    Ztratili jsme pirátskou identitu, z našeho silného loga zůstal jen font a kolečko. Nedokázali jsme komunikovat, řešit rychle problémy a nebylo jasné, kdo je za co zodpovědný. Zmíněné chyby uvádí Piráti ve vlastní analýze, v níž hledají příčiny volebního debaklu z října. Po něm se počet Pirátů ve sněmovně zmenšil z 22 na pouhé čtyři poslance.

    Interní dokument mají HN k dispozici. Strana v něm celkem na 16 stranách viní z neúspěchu nejen sebe, ale například i agenturu BeefBrothers, která přichystala kampaň pro společnou volební koalici Pirátů s hnutím STAN. Toto spojenectví ale Piráti podle analýzy nedokázali lidem pořádně vysvětlit. „Smysl naší koalice nebyl v komunikaci jasný. Vypadalo to, jako že se Piráti maskují za STAN, protože v minulosti provedli něco zlobivého,“ uvádí analýza jednu z příčin.

    Agentura také navrhla vytvoření nového společného loga koalice a upozadění černé vlajky jako symbolu Pirátů. To strana zpětně považuje za omyl. „Silné logo bylo nahrazeno kolečkem a to bylo asi tak vše, co v kampani z naší identity zůstalo,“ stojí v dokumentu, jenž v úterý dostali členové strany. Z grafiky typické pro Piráty tak v propagaci zůstal prakticky jen font, čehož si podle straníků většina voličů zřejmě vůbec nevšimla.

    „Agentura prosazovala zbavení se archetypu rebela, abychom se představili v kompetentním světle. Postupně došlo k osekání všeho, co doposud značka Pirátů představovala. Grafickými prvky počínaje přes nonkonformitu a pestrobarevností konče,“ uvádějí dále Piráti. Podobně již před volbami hodnotil společné akce i marketér Jakub Horák, autor úspěšné kampaně Pirátů z roku 2017.

    Většina strategických kroků a změn v kampani nicméně vycházela z průzkumů veřejného mínění. A to včetně změny loga nebo výběru témat, která by voliči mohli ocenit. Přesto agenturu vedle tvůrců analýzy kritizuje i bývalý poslanec strany Mikuláš Ferjenčík. Ten zároveň uvádí, že BeefBrothers doporučil předseda STAN Vít Rakušan, na jehož mínění nakonec dali. Sami starostové s agenturou spolupracují již několik let.

    „Výhrady slyším až od vás. Sám s výsledkem pochopitelně nejsem spokojený. Celá řada věcí se dala udělat lépe, ale to je vše, co mohu říci, protože to je debata, kterou bych v ideálním světě měl vést s klientem, a nikoli s novinářem,“ reagoval na výtky majitel BeefBrothers Ondřej Drábek.

    Naše kampaň nebyla dobrá, nereagovali jsme na podněty vlastních lidí, říká Richterová
    22. 11. 2021
    Chyby v kampani však Piráti vyčítají i sami sobě. Druhou závažnou sérii chyb spatřují tvůrci analýzy ve špatné komunikaci a několika manažerských selháních. Nenašli například člověka, který by za stranu odpovídal za kvalitu a přebírání materiálů od BeefBrothers. Anebo nenašli piráta, který by měl na starosti strategii kampaně. Nebylo tak jasné, kam kampaň směřuje.

    „Ivan Bartoš neměl ve skutečnosti žádný stálý support, zatímco Rakušan měl k ruce neustále asistentku, která mu podrobně plánovala celou kampaň. I proto mohl zastínit společného lídra,“ líčí dokument další potíže.

    Kampaň navíc měla dva manažery a v tomto dvouhlavém vedení nebyly jasné jejich kompetence. Piráti tak nedokázali řešit každodenní potíže. „Situace eskalovala a lidé ve štábech často ani nevěděli, kam s urgencí jít a jak ji dostatečně jasně předat, aby byla reflektována. Tak rostla frustrace, která byla zesilovaná i historií osobních vztahů,“ tvrdí Piráti v dokumentu.

    Naproti tomu STAN reagoval rychle, čímž jim podle analýzy v některých oblastech kampaň „upirátil“. „Nepodsouváme STAN velký komplot na únos kampaně, ale spíše došlo k tomu, že kdo dříve něco udělal, tak to pak taky zůstalo. A STAN činil prostě rychleji a nečekal na vyjasnění sporných věcí,“ rozebírají autoři analýzy.

    Na seznamu nedostatků jsou i výroky o „bílých páprdech inklinujících k fašismu“, jak častoval své kolegy poslance pirát Ondřej Profant, či zahájení kampaně, kde nebyly vidět skoro žádné ženy. Vše se sčítalo s dezinformacemi na sociálních sítích a antikampaní z pera hnutí ANO.

    V červenci se podle Pirátů „kampaň vymkla z ruky a ztratila linku, která by dala lidem ústřední myšlenku a stala se důvodem, proč stranu volit“. „Tři čtvrtě roku jsme pracovali na monumentálním programu a pak jsme z toho voličům nic moc neukázali,“ říká pirátský exposlanec a jeden z autorů analýzy Radek Holomočík.

    Výsledkem toho všeho bylo, že koalice Pirátů a STAN v říjnu získala bezmála 16 procent hlasů voličů, byť ještě na jaře měli podle průzkumů šanci volby vyhrát. Na koalici vydělalo hlavně hnutí STAN, které díky preferenčním hlasům získalo 33 poslaneckých mandátů, což je pro hnutí dosud největší úspěch. Piráti naopak ve spojenectví mandáty ztratili.

    Předseda strany a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš obsah materiálu nekomentoval. „Pokládáme za správné se poučit a zlepšit. Hned po volbách jsme straně slíbili zpracovat komplexní povolební analýzu včetně analýzy našich společných chyb, abychom zapracovali na zlepšení procesů do budoucna. O analýze budeme jednat s koaličním partnerem,“ sdělil HN.

    Bartoš bude nadcházející víkend opět kandidovat na post předsedy strany. Po mnoha letech, kdy měl vítězství prakticky jasné, bude i kvůli volebnímu debaklu čelit obtížným soupeřům, jako je třeba senátor Lukáš Wagenknecht.
    OTZ
    OTZ --- ---
    a ze zrovna komunisticky novinky.cz aka rude pravo, ste se posrali v kine brat to vazne ne? :D zkurvenej bulvar a clickbaity, nic jinyho
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    HONCKA: politika na narodni urovni ale je o "nalepkach" a dojmu. A tobe to mozna ukradeny byt muze ale pruzkumy a konec koncu i volby ukazali za lidem to jedno neni.
    Takze co si mysli media je bohuzel tezce dulezity.
    KEB
    KEB --- ---
    HONCKA: popravdě když média říkala, že vaše kampaň stojí za hovno (zdravíme ferjencika), tak jste možná poslouchat měli.

    Zatím to s vámi vidím na dokonalou implozi a pád do nicoty.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    KEB: Nálepky jsou mi ukradený, jet podle toho, co si myslí média se těžce nevyplatilo
    KEB
    KEB --- ---
    HONCKA: bla bla bla to je jedno odkud to je, teď už se te neomarxisticke nálepky nezbavite.

    A pokud se dostane do vedení strany, tak se jí to bude vracet stejně jako Bartošovi jeho muslimská Evropa.

    Co se týče petikoaloce, tak jsem kromě krysy Gazdíka, žádné útoky nezaznamenal spíš naopak. Ono to evidentně není ani potřeba vy se zlikvidujete sami.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    BUGAS: Co jako, když se někdo chová jak zmrd, tak je normální ho poslat do prdele a Miki zmrdovatí přímo ukázkovým způsobem
    KEB
    KEB --- ---
    JIRIX: revoluce vždycky nakonec sežere své děti...

    Úplně to nepasuje, ale bavím se dobře. Že zrovna pan ferjencik má potřebu se vyjadřovat, je zábavné, a jak je mi Gregorová že srdce protivná, tak s ní souhlasím.

    V ODS i u stan se musí válet smíchy
    KEB
    KEB --- ---
    BUGAS: začíná to být prdel :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam