• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    LEON_KOWALSKI
    LEON_KOWALSKI --- ---
    XCHAOS: Toho jsme si všimli, už když se rozjížděla, ale bohužel to už byla koaliční smlouva podepsaná... .... prdlajs - to máte z toho že neposloucháte voliče, protože jak dopadnete - že vás vykroužkují a že ta koalice je blbost, to jsem říkal hned jak jste tu myšlenku nadnesli. Dokonce jsme vás kvůli tomu nechtěl volit.

    viz například

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    HONCKA: Tak aspoň že tak :)

    No já vám kluci fandím a můj hlas v Praze máte jistej :)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    FRK_R23: samozřejmě šablony a styl jsou (občast to někdo ndoržuje), jenom prostě místní sdružení rozhodujou o tom nejpodstatnějším, jaký půjdou témata, kolik nasypou do onlinu, kolik do outdooku a kolik do kontaktní kampaně, atd..
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    DOCKINEZ: Myslel jsem to tak, že STAN spíš patří mezi strany jako je ODS nebo právě ANO. Špatně jsem se vyjádřil. Možná že lepší popis než tradiční strana (to asi implikuje nějakou tradici, což je do jisté míry i kleptokracie ODS) by mohl být prospěchářská strana. Ale fakt je, že s ANO je pojí taky ideologický vyprázdněnost.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    FRK_R23: STAN je i přes veškerá svá prohlášení prostě tzv. tradiční stranou

    No to právě že není. Pokud něco STAN je, tak jde o takový malý ANO, akorát místo Babiše je tam víc menších kmotrů a jeden bílej kůň. Ideologicky je to ale prázdný úplně jako ANO - hlavně bejt u toho a čerpat.

    S tradiční stranou to má společnýho máloco.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    HONCKA: To je samozřejmě do jisté míry v pořádku. Ale z pohledu brandu by to mělo držet jednotnej styl bez ohledu na město. Tyvole kluci, tohle jsou basic poučky o tom, jak se staví a udržuje brand.

    Tedy bych si představil, že vznikne můstr, do kterýho si místní sdružení sypou jen obsah. Ale forma je stejná napříč republikou.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    FRK_R23: Jsou to komunálky, takže si to místní sdružení dělají hlavně solo (mají na to vlastní rozpočty), z centrály jde hlavně nějaká koordinace + velký věci typu tisk pirátských listů
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    XCHAOS: Nelži si do kapsy. Koalice se STAN byla špatně od začátku. Ačkoli plně chápu motivaci a víru strany v dobrý výsledek, tak ty strany nemaj moc společnýho. Vzhledem k tomu, že STAN je i přes veškerá svá prohlášení prostě tzv. tradiční stranou a Piráti se profilujou jako do jisté míry protisystémová (aspoň ve smyslu naší dnes již tradiční politické reprezentace), tak to nedávalo moc smysl. A kroužkování nemělo s kampaní nic společnýho. Dnes už přece víme, že starosti dohodu prostě pochcali a jeli si sólo agitku mezi svými věrnými. Což stačilo na výsledek, kterého jsme byli svědky loni na podzim.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NECROMAN: A v tuhle chvíli to teda dělá kdo? Jako upřímně kampaň začala včera (pokud se nepletu), takže je třeba ještě brzo. Zatim jsem viděl akorát primátora se sloganem "Jsme jediná strana bez korupce".

    Já si myslím, že by se mělo prodávat hlavně to, co se v Praze už stihlo udělat. Neni toho málo a dá se to dobře lokálně cílit. Je to sice pracnější, ale domnívám se, že je to taky víc efektivní. Jasně, lidi chtěj krátký řešení svejch problémů a chtěj, aby jejich okolí bylo lepší místo k životu. Takže jako slogan si dát něco jako "Chceme to dodělat" a k tomu příklady projektů hotovejch nebo aktuálně v procesu.

    Jen tak plácám, jistě se dá vymyslet něco lepšího. Ale to gró sdělení by mělo být o tom, že se na magistrátu neflákate, město posunujete kupředu a za jedno volební odbobí se to zkrátka stihnout nedá. Ať už jde o údržby a opravy mostů, výstavbu lávek, nových tramvajových tratí a třeba konečně pokrytí gsm signálem metra. Do toho jsem zaznamenal, že se podařilo přijmout protikorupřní strategii (viz https://twitter.com/adamzabransky/status/1566880874544746497). Jenže to nestačí napsat to na twitter. Tohle musí bejt vidět. Stejně jako ta dobrá práce musí bejt jasně asociovatelná k Pirátům.

    Já tuhle stranu volim od jejího vzniku, členem ale nejsem. Tak nevim nakolik jsem povolán kritizovat marketingovou strategii. Ale z pozice voliče a někoho, kdo v reklamě dělal dvě dekády se domnívám, že bych mohl :)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    XCHAOS: JJ jako Pirátsky nejpovedenější bylo na kampani divadlo s velkýma hlavama, jinak to stálo za starou belu
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NECROMAN: speciálně jsem si to našel - a i kdyby foto s lasem vzniklo jakkoliv, na veřejnost to proniklo v rámci designu koalice se STAN, tedy "kolečko-čtvereček". Tedy v rámci kampaně, ne mimo ní.

    Ta kampaň byla mimořádně blbá a její výsledek je známý. Vysloveně vybízela voliče k pocitu, že Piráti jsou v koalici tak nějak do počtu a bude nejlepší kroužkovat druhou půlku koalice. Toho jsme si všimli, už když se rozjížděla, ale bohužel to už byla koaliční smlouva podepsaná...

    Co nás čeká, to nevím, ale mám pocit, že voličské jádro Pirátů je tak jako tak na reklamu spíš alergické a do jisté míry bude tím věrnější, čím méně budou Piráti vidět. Ale jestli to bude stačit třeba na podzim v Praze... to nevím.
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    FRK_R23: ano, výběrko proběhlo a z nějakého důvodu vyhráli BeefBrorhers.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NECROMAN: No podle mě se dá hravě najít agentura, která nestojí za hovno. Typicky se to dělá tak, že se vypíš tender a pak se vybere to nejlepší. Ale trochu si připadám, jako bych tu vysvětloval, že kolo je kulatý.
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    FRK_R23: kampaň do Parlamentu dělali Beef Brothers, kteří jsou dost napojení na STAN.
    Jinak třeba ten Michálek s lasem vznikl tuším mimo tu kampaň, stejně jako dost dalších vizuálů.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    XCHAOS: Ne, myslim ti bizarní vizuály, kde Olga zalévala kytku a Jakub Michálek někoho lovil lasem. Autor tohohle nápadu by se na žádné kampani podílet neměl.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: protože to nebyla kampaň Pirátů, ale koalice se STAN :-/
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Mě by třeba zajímalo, která reklamka Pirátům dělá kampaň. Protože to s čím se strana vytasiila před parlamentními volbami bylo špatný. Tak špatný, že by to bylo špatný i v 90s bez faktury. Naprostej amaterismus. Přitom jenom v Praze je řada kvalitních agentur, který uměj udělat kvalitní kampaň. Já to vím, protože jsem v reklamě pracoval přes 20 let.
    DREAMCASTER
    DREAMCASTER --- ---
    NECROMAN: Jenze ja myslim ze to uplne o penězích neni. Holt je doba kdy prodavaj politiku emoce. Ten trend nastavili populisti bohužel , ale strana/ clovek se s tim musi smířit a pokud chce přežít musí se přizpůsobyt. Je to jungle. A přijde mi , že ty emoce uměli mnohem více prodavat na začátku jako kampaně "pusťte nás na ně" chápu, že jako vládní strana už tohle nepůjde, ale myslím, že je to právě ted o tom mít kreativní PR tým kterej je schopnej ty emoce do te společnosti přinést a rozrezonovat je a dát řešení. Z mého pohledu to ted tak je a bohužel nemůžeš jen oslovovat městky itouše na nich volby nevyhrajes to nam bylo už řečeno spoustu krat. A pokudn nechce Pir dopadnout jak SZ tak potrebuje emoce a ty teď nema nebo tak to vnímám já a me okoli.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    FRK_R23: Na mne to trochu působí tak, že se tak moc snaží nebýt "populističtí", až zapomínají na to, že určitá míra "populismu" nebo prvoplánový líbivosti je v politice prostě nutná. A že to není nutně špatně.

    Zejména teď ve válce, kdy propaganda nepřítele jede jak zběsilá a ve hře jsou emoce davů. Pokud tomu máš úspěšně čelit, tak prostě s tichým "zaříkáváním hadů" nemáš šanci uspět.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    DOCKINEZ: Přesně o tom mluvim. Piráti dělaj dobrou práci, až na pár exorů na fóru nemaj personální problém a jako strana fungujou podle mě dobře. Ale veliká mezera je prodej své práce a úspěchů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam