MAKROUSEK: přece ale rozhodnujtí o tom, které příspěvky, hashtagy a odkazy budou trendovat, není "utahování šroubů". Je to marketingové rozhodnutí.
Když budeš mít komunitu o zdravé výživě, necháš trendovat hashtagy o ovoci, zelenině a vitamínech. Protože to je téma tvé komunity. Nenecháš trendovat, co já vím
#drunktoot - protože to moc zdravé není (celkem objektivně).
Když budeš mít politickou stranu, tak je filtrování hashtagů otázkou politického rozhodnutí členů strany. zkus do strany vstoupit a přehlasovat to, když to jde trvale jinam než chceš, tak naopak vystup a založ si jinou nebo vstup jinam.
Když budeš mít komerční sajt, asi když budeš zrovna propagovat velký rockový festival, necháš trendovat
#rock a
#metal ale nebude tě tolik zajímat hashtag
#techno nebo
#dance nebo
#party - protože takhle je ustavený vkus komunity, ve které máš, v případě komerce, vložené svoje peníze.
Pořád nevím, kde tam vidíš jakýkoliv "zákaz". Mastodon má takové nuance, jakože místo smazání můžeš obsah jen označit za citlivý (a to na dvou levelech - bud' CW na celý toot, to je pak ekvivalentem zdejšího bazmeku "spoiler", a nebo označíš jako citlivá přímo média). Dále můžeš pouze tůt označit jako "nezařazený" - tedy nesmažeš ho, ale jen vyřadíš z lokální a federované timeline. To je ekvivalentem toho, že ti pořadatel festivalu polepil plakáty tvůj plot - tak mu plakáty orveš a dáš do sběru, ale akci jako takovou nijak nezakazuješ.
Svoboda projevu není jednoduchá ano/ne, on/off záležitost. Je to jedna z nejsložitějších aktivit lidské civilizace, odjakživa. Většinou jde jasně rozeznat totální zákaz, totální cenzuru - ale nuance opaku cenzury jsou jemné a složité.