• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: Sociální sítě lidi baví. Berou práci všem bavičům, kteří se bavením lidí živili profesionálně, což vážně ohrožuje zábavní průmysl. V podstatě potenciál sociálních sítích destabilizovat infotainment a anihilovat některé aspekty pozdního kapitalismu mě rozhodně baví.

    Mastodon je oddělené téma. Nemá cenu ho vnucovat lidem, kteří nechápou, proč by se o něj měli zajímat. Chci ale maximálně napomáhat lidem, kteří vědí, proč by se o něj měli zajímat. V případě Pirátl ty Piráty, kteří se o něj nezajímají, vůbec nechápu: proč teda k Pirátům lezli? Jen proto, aby jim vysvětlili, že všechno, co si myslí, je špatně?

    Skutečně, ta otázka, jak udržet původní ideje Pirátů před přívalem přirozených potřeb kariéristů, je zajímavá. Potřeba, aby reálně fungující strana téhle velikosti měla aspoň 4000 členů a potřeba, aby se kooptovali způsobem, který udrží alespoň základní názorovou kontinuitu, samozřejmě šly zásadně proti sobě....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: no ty si ale vyčetla lidem, jejich timeline, že je to náhrobek a tak. Nemůžeš ale rozlišit jaká část toho náhrobku byla nějaké praktické ego a která "narcistní" (obecně, ty útoky na "narcismus" jsou takové módní, už jsem si vyslechl, že pokud chci někomu pomáhat, je to proto, že jsem "narcis" a chci lidi manipulovat... tak jasně, ale dělám to už fakt dlouho a furt mi to nejde, zatímco tomuhle virálnímu memu se podařilo rozšířit... že by pomocí sociálních sítí? že by si lidi dočetli na sociálních sítích, že tam vlastně projevují jen svoje narcistní ego, takže si oddychnou, zaklapnou notebooky a už se tam nikdy znovu nepřihlásí? :-)

    Hlavně, když si vybíráš přátele, vybíráš si je přece podle nějakého společného vkusu, zájmů, apod. Těžko budeš tahat známé na hudbu, kterou nenávidí. Na jídlo, které nemají rádi. Na výlet, který je nebaví. Atd. atd. Sociální sítě umožní alespoň rámcově odhadnout, jestli jsi v partě s lidma s aspoň přibližně stejným vkusem. A inzerovat třeba akce, na kterých se s nimi můžeš potkat a tak.

    Před sto lety by někdo třeba vydal sbírku poezie, aby světu inzeroval svojí osobnost. Nebo by psal sloupky do novin. Dnes si udělá účet na sociálních sítích a nahraje tam fotku své kočky, jak mu sedí na klávesnici notebooku. To je prostě realita. Evoluce toho, co lidi pokládají za svojí osobnost. Nemá cenu se proti tomu vymezovat, lidi to prostě dělají, dokud někdo nevymyslí nějakou lepší zábavu.
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    Jak asi víš, žijeme v post-informační společnosti, většina informací online jsou dezinformace a jediný logický závěr je nevěřit nikomu. Sociální sítě včetně mastodonu slouží zejména k šíření dezinformací a manipulaci.

    Jsem přesvědčena o tom že v blízkém budoucnu se zrodí anti-tech sentiment kdy užívání sociálních sítí a informační technologie vůbec si budou lidi škálovat tak aby dosáhli užitečného minima. Ono je moudré dělat to už včera a nečekat na sentiment.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: proč ne... mě bylo 26, měl jsem pocit, že můj život ještě k něčemu bude ... :-)
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    Včera jsem pod silným dojmem anti social network sentimentu zaklapla počítač a šla spát v rozumnou dobu a hlavně vědomě. To je krása. Cítila jsem takovej healing a lásku a úctu k sobě.
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    Let’s party like it’s 1999
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: takže tvým ideálem je fotbalový fanoušek či jiný účastník hromadných akcí, který se zcela zříká vlastního ega, vlastní osobnosti, pouze ve jménu emocionálního souznění s davem? (mimochodem, řada účastníků dění na sociálních sítích dělá chvilkové krávoviny právě jen za účelem emocionálního souznění z davem.... to je třeba ten tiktok... a o žádné velké citáty nebo nadčasovost tam nejde... je to stejný princip, jako dav na stadionu, akorát společně vraždí superhvězdy a dělí se o 15 sekund slávy... 15 minut je moc TLDR, totiž...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SKY_MAX: na předpokládání volebního vítězství si hraje Spolu, tak proč se snažit je vytlačit z tohohle trhu, když to možná je niche market, který není až tak velký - temhle typ voličů? Co když takhle uvažovali/volili spíš boomeři, kteří dnes už odcházejí a realita je úplně jiná? Tenhle typ voličů nás možná volit nebude, ať uděláme cokoliv.

    A naopak: když budeme zatvrzele opakovat, že cílíme na 8% voličů, kteří prostě nemají koho volit, a že uvidíme, jak vliv se s tím dá získat - tak se docela dobře může stát, že se ukáže, že takových voličů je ve skutečnosti 16%.

    Nereaguješ na moji tezi, že leitmotivem kampaně roku 2017 byl vězeňský autobus, a že tady na NYXu byl shitstorm, jak ta kampaň byla protestní a antisystémová a lživě obviňující a kdesi cosi, a spousta z nás honem poukazovala, že kromě téhle marketingové zkratky máme i spoustu pozitivních bodů v programu (tedy snažili jsme vyhrabat, co taky třeba chceme, a ne jen to, proti čemu se Jakub s Mikulášem marketingově vymezovali... a to dost jednotně a "podle rad zkušených odborníků").

    Víceméně - porazit "zkušené odborníky v oblasti komunikace" je vlastně větší výzva, než jen porazit konkurenční politiky. V tom roce 2017 jsem vysvětloval, že našim skutečným oponentem není Babiš, ale ve skutečnosti Marek Prchal - profesionál, který se nechá chladnokrevně najmout od oligarchy, je pro demokracii větší nebezpečí, než oligarcha samotný, který je bez toho profesionála vlastně politicky bezvýznamný...
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    ok tim bych uzavrela me vecerni okenko radikalni pravdy, vic uz pravdou tapetovat nebudu. ani nepravdou
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    diagnoza desynchronizace s casoprostorem
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    your social media profile is your tombstone. a memorial of moments of your life, moments that have passed away.

    dead or alive? #deleteinstagram
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    predstavte si svet, ve kterem jste vy vzdy jen vy. na miste. rano se vzbudite a vykrocite do sveta ktery nema o vas zadne preconceptions protoze je nema odkud mit. vy jste jenom vy. nic a nikdo jiny.

    to je uplne radikalni. tady se dotykame lidske bytosti na velmi fundamentalni urovni, totiz identifikace vlastniho ja. ja jsem vzdy jen ja, tady a ted. nikde nebeha zadne moje druhe ja. to je uleva jak prase.
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    profil na socialni siti je jako takovy epitaf, soubor citaci a fotek in memoriam, duch ktery je vzdy nejaky cas po smrti ale nejakym prazvlastnim zpusobem jsme prijali spolecensky konsenzus o tom ze se tim duchem nechame v teto in memoriam kulturni masinerii reprezentovat.
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    XCHAOS: Jestli tě zajímá víc, proč fungovala kampaň v roce 2017, tak si přečti diplomku tohohle týpka https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/99664
    Uvede tě to trochu do politickýho marketingu, profesionální politický kampaně a těhlech pojmů. Ať se v tom trochu zorientuješ a víš o co běží.

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: ty lidi kolem tebe ti nikdo nebere. Ale pro některé z nás je důležité vrátit Internet k jeho kořenům, když byl takový, jaký v nás vzbuzoval naděje. Facebook, Instagram, Xitter, Tiktok... to jsou centralizovaně vlastněné, provozované a spravované platformy, které ve mě žádnou naději na sociální pohyb či změnu nevyvolávají. (NYX se od nich odlišuje jen tím, že je malý a místní, ale současně je strašně provinční... což si člověk uvědomí až na tom Mastodonu, kde se víc cítí jako světoobčan)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAWERICK: myslím, že tady směšujeme několik věcí dohromady. Ano, sociální sítě možná byly v roce 2017 dělané líp, než teď, ale současně tehdy nebyly ve společnosti tak strašně masivně používané a kdokoliv je dělal dobře, tak zabodoval... dnes se sebelepším obsahem ztratíme v šumu.

    Ta kampaň tehdy byla velmi výrazná, ale současně byla úspěšná naproti tomu, že byla pro část veřejnosti šokující. Pamatuju si, jak silné emoce vzbudilo spojování Kalouska s už i tehdy pradávnou kauzou padáků na tom autobuse. Od té doby jsme daleko uhlazenější, daleko opatrnější. A není pravda, že by se nějak méně používal jednotný font, jednotný vizuální manuál, apod.

    Takže nejde o to, co chápu či nechápu: já ani nejsem v žádné stranické funkci, jsem řadový člen, moc jim do toho nekecám, těm co se cpou víc do popředí. Ale sleduju to přeci jen z větší blízkosti, než náhodný kolemjdoucí volič, a ty povrchní dojmy prostě jsou subjektivní a nejsou plně pravdivé. Věci, co fungovaly v roce 2017, dnes nefungují. Nejde o to, že bychom je nedělali, jak je nám podsouváno. Prostě se jen doba změnila a ty postupy, co tehdy byly nové a správné, dnes už nefungují.
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    XCHAOS: pokud jsi to ani po takove dobe nepochopil tak si ted propad zaslouzite...
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    dnes vecer mi to mysli jak kdyz bicem praska, takze pozor :)

    we will not cure the ills social media has wrought upon society by migrating to social media which lets you run a server for them if you feel so inclined.

    the social network has always existed. it's the people around you. like, literally.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: ne, nestačí. provozoval jsem e-zine (dnes by se řeklo blog) s takovým boxem přes 10 let. Ne, diskuze pod články na blogu nenahradí sociální síť. Stejně jako uzavřené diskuzní kluby tady na nyxu nenahradí sociální síť. Jsou to všech archaičtější formy online komunkace.

    Sociální síť je v podstatě revoluční formát sama o sobě, háčkem je hlavně ta centralizace, která dává provozovatelům sítí obrovskou moc. Decentralizace sociálních sítí je tedy jediná věc, která může zachránit web jako takový (tedy včetně těch blogů).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SKY_MAX: já si ale nemyslím, že tehdy ta kampaň byla tak vizuálně semknutá, jako v roce 2021. Použil se jednotný font a logotyp, to jo. Ale témat byl pořád bambilion. Za 4 roky poté byla v rámci koalice PirSTAN původní pirátská témata naprosto upozaděna, v rámci snahy působit jako catch-all party.

    Nemyslím, že by Piráti od roku 2017 odstoupili od snahy používat v kampaních jednotný logotyp, nějaký vizuální manuál... to je dneska už základ. Spíš zůstal jen ten styl a zmizel výrazný obsah, jakékoliv výrazné sdělení.

    Mimochodem, rok, který zmiňuje, byl rok "vězeňského autobusu". Spousta lidí ho kritizovalo jako příliš agresivní a protisystémovou kampaň, přesto měl svůj ohlas. Šlo by tedy docela dobře prohlásit, že úspěch stál na agresivní, protestně laděné kampai, ve které jednotný vizuální styl zase nehrál až tak velkou roli, pokud se dobře pamatuju.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam