• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    XCHAOS: hele to se nedá číst. Horák vás vytáh. řek vám, co sou kokot témata a v r2017 je vymrsk. pak jste vykopli jeho a vrátili kokot témata. od té doby se potíte u 5% a já s vámi

    v tomhle jste navíc jak přes kopírák s ODS a dalšíma faktardama - hl. si nenechat poradit nebo se ponaučit z vlastních chyb a halucinovat to svoje. prohraješ 3 volby v řadě, ale tu haluz pojedete pořád dál. mě to třeba už dost sere

    opakovaně jsem to psal Bartošovi a dalším na FB a reakce je dvojího typu:
    1. děláme co je dobře, děláme si co chceme, cílíme na minority - jojo, akorát proto jste minoritní stranou
    2. ignor

    úplně bokem, Zuzka Klusová nemá vystudovaný Mediální poradenství? Hlavenka o tom taky nic neví? podle mě na to máte lepší lidi, než Jesuse atp. (kterej mě taky už spíš vytáčí, než že by zaujal)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: no, můžeš být replikátorem stereotypů, to jistě, ale v zásadě je tam nějaký komunikační kanál. A podle míry odezvy se člověk dozví, jak moc hloupý a neinvenční jeho obsah je a může provést nějaké korekce. V zásadě, člověk může vytvářet neinvenční, stereotypní obsah... ale není pasivní konzument. Dokonce i online troll provádí nějakou aktivitu tam, kde televizní divák jen pasivně přepíná kanály. Ano, spousta je toho špatně, ale základní myšlenka je, že jsme z konzumenta infotainmentu udělali potenciálního producenta, to sice má spoustu úskalí, ale je to budoucnost, zatímco klasické diváctví má odzvoněno a patří minulosti.

    něco z účasti na sociálních sítí má trochu charakter gamblingu, tedy strkání mincí do automatu s neustálým očekáváním nějaké výhry (která nepřijde). To je takový ten doomscrolling, a tak.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: ok, ok, ale můžeme se alespoň shodnout, že člověk, co používá Internet nejen ke konzumu, ale i k tvorbě obsahu, nějakým způsobem, aspoň něco o sobě dává vědět světu, prostě nějak interaguje a není na rozdíl od televizního diváka jen pasivním konzumentem?

    Samozřejmě, udělat něco užitečného offline je super a nej a klidně se seber a jdi to dělat. I mě ta návykovost online interakce občas štve. Ale pořád je otázka,s čím to srovnáváš: "ideální čirý konzument ideálního kultivovaného obsahu" nikdy neexistoval. Je to vzpomínání na staré zlaté časy, které zkrátka nikdy nebyly: lidi zabíjeli čas všemi možnými způsoby, různé společenské vrstvy různě, samozřejmě.

    Já prostě za hlavní smysl sociálních sítí pokládám občanskou novinařinu. Kromě té tam ale samozřejmě musí vzniknout i ekosystém zábavy. Časem by správně vytuněné sociální sítě mohly konkurovat komerčním seznamkám, které popravdě pokládám za zlo (jak to, že většinu online seznamek vlastní firma match.com? a jak to, že většina manželství se dnes rozpadá - není to náhodou proto, že seznamky jsou větší business, když existuje rezervní armáda nezadaných?)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: ad "anti-tech" sentimet: já samozřejmě od začátku v Pirátech razil, že je důležité mít technologie pod kontrolou, ne být pod kontrolou technologií. Současný trend "hlavně digitalizovat všechno a moc nepřemášlet, co ta byrokracie vlastně znamená" jsem nikdy netlačil. Proto taky v současných Pirátech nejsem osobnost, která by stála nějak v popředí, spíš je využívám k zviditelnění vlastních agend (třeba toho Mastodonu :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: Sociální sítě lidi baví. Berou práci všem bavičům, kteří se bavením lidí živili profesionálně, což vážně ohrožuje zábavní průmysl. V podstatě potenciál sociálních sítích destabilizovat infotainment a anihilovat některé aspekty pozdního kapitalismu mě rozhodně baví.

    Mastodon je oddělené téma. Nemá cenu ho vnucovat lidem, kteří nechápou, proč by se o něj měli zajímat. Chci ale maximálně napomáhat lidem, kteří vědí, proč by se o něj měli zajímat. V případě Pirátl ty Piráty, kteří se o něj nezajímají, vůbec nechápu: proč teda k Pirátům lezli? Jen proto, aby jim vysvětlili, že všechno, co si myslí, je špatně?

    Skutečně, ta otázka, jak udržet původní ideje Pirátů před přívalem přirozených potřeb kariéristů, je zajímavá. Potřeba, aby reálně fungující strana téhle velikosti měla aspoň 4000 členů a potřeba, aby se kooptovali způsobem, který udrží alespoň základní názorovou kontinuitu, samozřejmě šly zásadně proti sobě....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: no ty si ale vyčetla lidem, jejich timeline, že je to náhrobek a tak. Nemůžeš ale rozlišit jaká část toho náhrobku byla nějaké praktické ego a která "narcistní" (obecně, ty útoky na "narcismus" jsou takové módní, už jsem si vyslechl, že pokud chci někomu pomáhat, je to proto, že jsem "narcis" a chci lidi manipulovat... tak jasně, ale dělám to už fakt dlouho a furt mi to nejde, zatímco tomuhle virálnímu memu se podařilo rozšířit... že by pomocí sociálních sítí? že by si lidi dočetli na sociálních sítích, že tam vlastně projevují jen svoje narcistní ego, takže si oddychnou, zaklapnou notebooky a už se tam nikdy znovu nepřihlásí? :-)

    Hlavně, když si vybíráš přátele, vybíráš si je přece podle nějakého společného vkusu, zájmů, apod. Těžko budeš tahat známé na hudbu, kterou nenávidí. Na jídlo, které nemají rádi. Na výlet, který je nebaví. Atd. atd. Sociální sítě umožní alespoň rámcově odhadnout, jestli jsi v partě s lidma s aspoň přibližně stejným vkusem. A inzerovat třeba akce, na kterých se s nimi můžeš potkat a tak.

    Před sto lety by někdo třeba vydal sbírku poezie, aby světu inzeroval svojí osobnost. Nebo by psal sloupky do novin. Dnes si udělá účet na sociálních sítích a nahraje tam fotku své kočky, jak mu sedí na klávesnici notebooku. To je prostě realita. Evoluce toho, co lidi pokládají za svojí osobnost. Nemá cenu se proti tomu vymezovat, lidi to prostě dělají, dokud někdo nevymyslí nějakou lepší zábavu.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: proč ne... mě bylo 26, měl jsem pocit, že můj život ještě k něčemu bude ... :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: takže tvým ideálem je fotbalový fanoušek či jiný účastník hromadných akcí, který se zcela zříká vlastního ega, vlastní osobnosti, pouze ve jménu emocionálního souznění s davem? (mimochodem, řada účastníků dění na sociálních sítích dělá chvilkové krávoviny právě jen za účelem emocionálního souznění z davem.... to je třeba ten tiktok... a o žádné velké citáty nebo nadčasovost tam nejde... je to stejný princip, jako dav na stadionu, akorát společně vraždí superhvězdy a dělí se o 15 sekund slávy... 15 minut je moc TLDR, totiž...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SKY_MAX: na předpokládání volebního vítězství si hraje Spolu, tak proč se snažit je vytlačit z tohohle trhu, když to možná je niche market, který není až tak velký - temhle typ voličů? Co když takhle uvažovali/volili spíš boomeři, kteří dnes už odcházejí a realita je úplně jiná? Tenhle typ voličů nás možná volit nebude, ať uděláme cokoliv.

    A naopak: když budeme zatvrzele opakovat, že cílíme na 8% voličů, kteří prostě nemají koho volit, a že uvidíme, jak vliv se s tím dá získat - tak se docela dobře může stát, že se ukáže, že takových voličů je ve skutečnosti 16%.

    Nereaguješ na moji tezi, že leitmotivem kampaně roku 2017 byl vězeňský autobus, a že tady na NYXu byl shitstorm, jak ta kampaň byla protestní a antisystémová a lživě obviňující a kdesi cosi, a spousta z nás honem poukazovala, že kromě téhle marketingové zkratky máme i spoustu pozitivních bodů v programu (tedy snažili jsme vyhrabat, co taky třeba chceme, a ne jen to, proti čemu se Jakub s Mikulášem marketingově vymezovali... a to dost jednotně a "podle rad zkušených odborníků").

    Víceméně - porazit "zkušené odborníky v oblasti komunikace" je vlastně větší výzva, než jen porazit konkurenční politiky. V tom roce 2017 jsem vysvětloval, že našim skutečným oponentem není Babiš, ale ve skutečnosti Marek Prchal - profesionál, který se nechá chladnokrevně najmout od oligarchy, je pro demokracii větší nebezpečí, než oligarcha samotný, který je bez toho profesionála vlastně politicky bezvýznamný...
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    XCHAOS: Jestli tě zajímá víc, proč fungovala kampaň v roce 2017, tak si přečti diplomku tohohle týpka https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/99664
    Uvede tě to trochu do politickýho marketingu, profesionální politický kampaně a těhlech pojmů. Ať se v tom trochu zorientuješ a víš o co běží.

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: ty lidi kolem tebe ti nikdo nebere. Ale pro některé z nás je důležité vrátit Internet k jeho kořenům, když byl takový, jaký v nás vzbuzoval naděje. Facebook, Instagram, Xitter, Tiktok... to jsou centralizovaně vlastněné, provozované a spravované platformy, které ve mě žádnou naději na sociální pohyb či změnu nevyvolávají. (NYX se od nich odlišuje jen tím, že je malý a místní, ale současně je strašně provinční... což si člověk uvědomí až na tom Mastodonu, kde se víc cítí jako světoobčan)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAWERICK: myslím, že tady směšujeme několik věcí dohromady. Ano, sociální sítě možná byly v roce 2017 dělané líp, než teď, ale současně tehdy nebyly ve společnosti tak strašně masivně používané a kdokoliv je dělal dobře, tak zabodoval... dnes se sebelepším obsahem ztratíme v šumu.

    Ta kampaň tehdy byla velmi výrazná, ale současně byla úspěšná naproti tomu, že byla pro část veřejnosti šokující. Pamatuju si, jak silné emoce vzbudilo spojování Kalouska s už i tehdy pradávnou kauzou padáků na tom autobuse. Od té doby jsme daleko uhlazenější, daleko opatrnější. A není pravda, že by se nějak méně používal jednotný font, jednotný vizuální manuál, apod.

    Takže nejde o to, co chápu či nechápu: já ani nejsem v žádné stranické funkci, jsem řadový člen, moc jim do toho nekecám, těm co se cpou víc do popředí. Ale sleduju to přeci jen z větší blízkosti, než náhodný kolemjdoucí volič, a ty povrchní dojmy prostě jsou subjektivní a nejsou plně pravdivé. Věci, co fungovaly v roce 2017, dnes nefungují. Nejde o to, že bychom je nedělali, jak je nám podsouváno. Prostě se jen doba změnila a ty postupy, co tehdy byly nové a správné, dnes už nefungují.
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    XCHAOS: pokud jsi to ani po takove dobe nepochopil tak si ted propad zaslouzite...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: ne, nestačí. provozoval jsem e-zine (dnes by se řeklo blog) s takovým boxem přes 10 let. Ne, diskuze pod články na blogu nenahradí sociální síť. Stejně jako uzavřené diskuzní kluby tady na nyxu nenahradí sociální síť. Jsou to všech archaičtější formy online komunkace.

    Sociální síť je v podstatě revoluční formát sama o sobě, háčkem je hlavně ta centralizace, která dává provozovatelům sítí obrovskou moc. Decentralizace sociálních sítí je tedy jediná věc, která může zachránit web jako takový (tedy včetně těch blogů).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SKY_MAX: já si ale nemyslím, že tehdy ta kampaň byla tak vizuálně semknutá, jako v roce 2021. Použil se jednotný font a logotyp, to jo. Ale témat byl pořád bambilion. Za 4 roky poté byla v rámci koalice PirSTAN původní pirátská témata naprosto upozaděna, v rámci snahy působit jako catch-all party.

    Nemyslím, že by Piráti od roku 2017 odstoupili od snahy používat v kampaních jednotný logotyp, nějaký vizuální manuál... to je dneska už základ. Spíš zůstal jen ten styl a zmizel výrazný obsah, jakékoliv výrazné sdělení.

    Mimochodem, rok, který zmiňuje, byl rok "vězeňského autobusu". Spousta lidí ho kritizovalo jako příliš agresivní a protisystémovou kampaň, přesto měl svůj ohlas. Šlo by tedy docela dobře prohlásit, že úspěch stál na agresivní, protestně laděné kampai, ve které jednotný vizuální styl zase nehrál až tak velkou roli, pokud se dobře pamatuju.
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    XCHAOS: V roce 2017 jste byli manipulátoři? Nebo jste jen dělali kampaň, tak jak se má dělat?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: ano. a přesně tohle jde udělat pomocí Mastodonu: že máš self hosted instanci na vlastní doméně na VPSce nebo doma ve špajzu :-) je to samé jako blog, ale ostatní lidi, co mají svoje vlastní blogy jinde, tě můžou followovat, odpovídat ti, boostovat tě, favovat tě. Aniž by to ztratilo standalone funkčnost, jako má blog.

    to je to, co mi na téhle debatě štve: ty vlastně nevíš, o čem mluvíš, ale máš na to silný názor :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SKY_MAX: v podstatě nám vyčítáš, že nejsme stejně dobrý manipulátoři, jako ti ostatní. Program nic, reálné činy v politice nic...
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    XCHAOS: udělali jste dobře to, že jste měli dobrou kampaň a dobrýho manažera kampaně a dobře jste postovali na socky :D pamatuju si to moc dobře a byl jsem z toho nadšenej. Od 2017 se to bohužel nikdy nezopakovalo.
    A jestli s vážnou tváří říkáš větu "Podle mě žádný jediný způsob, jak správně působit v médiích, neexistuje.", tak pak je celá tahle záhada neúspěchu pirátů vyřešena...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: ne, ani náhodou. Je to federované, pokud se správci instancí výslovně nerozhodnou nějakou doménu blokovat (což jde), tak je možné followovat účty nejen z jiných Mastodon instancí, ale i účty běžcí na jiném software, pokud používají kompatibilní protokol ActivityPub (ale existují i bridge do Bluesky, které je jinak nekompatibillní, ale ne zcela uzavřené). Největší korporátní aplikací, která zatím ActivityPub přijala (ale kvůli GDPR bohužel pouze v USA, a ne v EU), jsou threads.net, takže můžu followovat třeba @potus@threads.net

    Nechci tě nějak umlčovat nebo shazovat, ale faktem je, že pro jakoukoliv online debatu (a politická debata je jen speciální případ) je docela dobré před tím, než se do ní člověk vrhne s nějakými silnými tvrzeními, trochu ověřit fakta (zrovna tohle se dá pogooglit celkem snadno...). Protože prostě vybudování online identity, která budí respekt ostatních účastníků diskuze (i těch pasivních čtenářů) nějaký čas trvá a člověk si může naběhnout, když se vhrne po hlavě do něčeho, co nemá úplně nastudované (ne, že mě by se to nedělo dnes a denně :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam