• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics


    S Google Analytics se da udelat/zjistit spousta veci.

    Klub by mel byt sbernou tutorialu, zkusenosti a moznosti Google Analytics.
    rozbalit záhlaví
    RADDINO
    RADDINO --- ---
    VASHA: Díky moc, teď už si ještě musim pohrát s těma widgetama aby se zobrazovala měsíční návštvěnost a ty informace viz. obrázek a mam to. Díky
    VASHA
    VASHA --- ---
    RADDINO:
    v panelu pridat widget>Tabulka
    dimenze: klicove slovo
    metrika: navstevy

    fitr: zahrnout pouze, dimenze: medium, obsahuje: organic
    RADDINO
    RADDINO --- ---
    VASHA: no právě v tom je ten problém. Například nemůžu přijít na to, jakej panel mi zobrazí klíčová slova z neplaceného vyhledávání
    VASHA
    VASHA --- ---
    RADDINO: tak to uz snad zvladnes si vytvorit panel a pridat tam widgety podle toho co potrebujes, ne? :)
    RADDINO
    RADDINO --- ---
    VASHA: to jsem myslel, pardon. Jde mi tedy o vytvoření panelu, který by zobrazoval data viz obrázky níže. Neví někdo?
    VASHA
    VASHA --- ---
    RADDINO: nemyslis nahodou vytvoreni panelu nez prehledu (prizpusobeni)?
    RADDINO
    RADDINO --- ---
    FUMO: Předtím to šlo v jednom exportu do pdf hezky pod sebe, ale teď to nejde (neumim to). chtěl bych pod sebou tyhle informace.



    FUMO
    FUMO --- ---
    RADDINO: Asi to nechápu... proč ti nestačí přehled klíčových slov, však tam máš totéž ne? Jestli jsem to nepochopil, tak mi to prosím vysvětli.
    RADDINO
    RADDINO --- ---
    Ahoj,
    snažím se vytvořit si vlastní custom report, kde by se zobrazily data z Přehledu publika (tedy graf, celková návštěvnost, míra opuštění, unik. návštěvníci, % nových návštěv ,...) a pod to z jakých neplacených klíčových slov lidi přišli na web. Vůbec se mi to v tom jejich designeru nedaří, neví někdo jak na to?
    SUPEREGO
    SUPEREGO --- ---
    SEJDA: mám web, kde je GA od roku 2006, takže si trochu při analýze vymýšlím :) Od 2006 se to plynule posunulo od 20 % (pro top10) na 30 % v roce 2013. V top10 se objevují pokaždé trochu jiné stránky.

    Diskutoval jsem to ještě na FB a došel jsem k závěru, že neziskovka, která web má, má každý rok trochu jiné téma a to se postupně stává významnějším. Ale podívám se ještě na ty top10 kvalitativně (co to je za stránky).
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SUPEREGO: podle mne, delat analyzy na tom ze v jednom roce je 60% a v druhem 20%, je dost nepodlozene, bylo by treba mit vice dat .. za tou navstevnosti top stranek stoji A) lidi co na ne prijdou primo z venku = zmeny v odkazovem profilu B) lidi co na ne prijdou zevnitr = zmena struktury .. navic je taky otazka, kolik se ti tech stranek objevuje v TOP 10 v jednom i v druhem roce, pokud vubec je nejaky prekryv. Kdybys tim chtel ukazat na zmenu v chovani uzivatelu, potreboval by sis nejdrive ujasnit vliv prave techto veci.
    SUPEREGO
    SUPEREGO --- ---
    Dá se nějak interpretovat poměr mezi TOP 10 nejnavštěvovanějšími stránkami na webu a zbytkem? Konkrétně: Pokud deset nejnavštěvovanějších stránek tvoří 60 % zobrazených stránek, pak na stovky dalších stránek zbývá jen těch zbylých 40 %, když je to další rok poměr 20:80, tak to znamená zase něco jiného. Ale jak tuhle informaci interpretovat v rámci analýzy návštěvnosti webu? Dá se z toho něco vyčíst, nebo je to úplně slepá ulička?
    VASHA
    VASHA --- ---
    MRTVY_KENNY: Nastav si přehled v "Přizpůsobení" a nech si ho zasílat treba ve formatu CSV. Tipuju, nedelam :)
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    pls prehled nejde nastavit na defaultne vice polozek? jde mi konkret o vyhledavana klicova slova a rad bych si mailem s pdf nechaval posilat tabulku, ktera ale bude mit vice nez 10 radku.. lze to?
    ZONICEK
    ZONICEK --- ---
    Nějak jsem se zasekl a potřeboval bych pomoct. Vytvořil jsem už asi 20 účtů google analytics, ale teď když to předělali, tak dám správce, rolovací seznam účtů a tam dám vytvořit nový účet a když to vyplnim, tak mi to napíše, váš požadavek byl zamítnut. Možná špatně vyplňuji:
    Název účtu
    Účty jsou nejvyšší úrovní organizace a obsahují jedno nebo více čísel sledování.
    Dle popisu by tam měli být čísla?? Já tam dávám název webu, protože to má být kořenové a žádné čísla nemám.

    Díky moc za popostrčení.
    SPACEPIONEER
    SPACEPIONEER --- ---
    Jo a taky jsem zjistil, že jakmile nastavím cíl, statistiky se nevygenerují zpětně. Takže je nutné nezapomenout (jako se to stalo mě:) a nastavit si cíle hned na začátku.
    SPACEPIONEER
    SPACEPIONEER --- ---
    VASHA: Tak už jsem přišel na to, v čem to bylo. Při nastavování cíle jsem ponechal parametr Je rovno, akorát teď jsem zjistil, že adresa děkovací stránky se dynamicky mění a v takovém případě je nutné mít parametr Začíná řetězcem.
    VASHA
    VASHA --- ---
    SPACEPIONEER: no jestli to máš nastavené jako cesta k cíli, tak bacha na tu povinnou průchozí stránku. V RT vidíš jenom za posledních 30 minut, zkusil bych si zkušební objednávku a měl přitom spuštěn GA a koukal se, jestli se to tam ukáže. Jinak "audit" nastavených cílů v GA doporučuji dělat pravidelně. Jinak ještě mně napadá, koukni se do přehledu stránek a dej si vyhledat ty, které máš definované v cestě k cíli. Každopádně trpělivost :)
    SPACEPIONEER
    SPACEPIONEER --- ---
    VASHA: Díky za odpověď. V real time ty dnešní konverze taky nevidím. Když ale nastavuji cíl a zvolím Ověřit tento cíl za posledních 7 dní, míra konverze se zobrazí (a relatvně odpovídá). Že by se statistiky opravdu nezobrazovaly z důvodu toho zpoždění? Uvidíme, jak to bude vypadat zítra. Samozřejmě chyba je cíle nastavovat ad hoc, nicméně jsem to v tom fofru zapomněl.
    VASHA
    VASHA --- ---
    SPACEPIONEER: analytics může mít zpozdění až dva dny (nezapomeň si kdyztak spravně nastavit čas). Pokud je chces otestovat hned můžeš v přehledu Real-time. V nastavení cílů můžes si ověřit cíl za poslední týden.
    SPACEPIONEER
    SPACEPIONEER --- ---
    Zdravím. Dnes jsem nastavil konverzní cíl (realizace objednávky přes přístup na děkovací stránku), nicméně dnes realizované konverze se ve statistikách nezobrazují. Má GA nějaké zpoždění a konverze k dnešnímu dni se objeví až v zítra? Taky bych potřeboval vědět, jestli GA umí zobrazit konverze zpětně, tzn. dnes jsem nastavil cíl, ale GA poskytne statistiku konverzí tohoto cíle např. za minulý týden.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam