• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics


    S Google Analytics se da udelat/zjistit spousta veci.

    Klub by mel byt sbernou tutorialu, zkusenosti a moznosti Google Analytics.
    rozbalit záhlaví
    BUMBO
    BUMBO --- ---
    PANACEK: Tipuju, že to budou jen vracející se návštěvníci z doby před touhle úpravou konfigurace - časem by měli vymizet.
    PANACEK
    PANACEK --- ---
    Zdravim, měřim v rámci služby návštěvnost mezi 4 doménami (dvě microsity, rezervační systém a jedna společná landing page). Aby byla návštěva, která probíhá crossdomain pouze jednou návštěvou, přidal jsem si zde tyto domény do seznamu vyloučených odkazujících zdrojů. Jak je ale pak možný, že přesto v reportu Akvizice > Default Channel Grouping: Referral sem tam nějaká z těch domén vypadne? Jsou to malý čísla, ale nerozumim tomu...
    BUMBO
    BUMBO --- ---
    Hledám k sobě do týmu digitální analytické eso: http://s.417.cz/2oZqnXL #measure #etnetera #freedomAtWork Je tu někdo, kdo se nebojí výzvy?
    GIF
    GIF --- ---
    KEPASO: hlavne, ze jsi na to prisel. Ja osobne v tom nevidim rozdil ;-) S temi gDcos hodne zdaru je to fajn na automatizaci.
    KEPASO
    KEPASO --- ---
    GIF: vyreseno, hned dvema zpusoby:

    1) v analytics vlastnim panelem http://i.imgur.com/lkLmZbT.jpg
    2) pomoci google tabulky https://youtu.be/azOPpD9yg5Q
    KEPASO
    KEPASO --- ---
    GIF: tento prehled tusim zobrazuje celkovej pocet udalosti vs celkovej pocet navstev s udalosti. mym cilem je ale prehled, kterej mi zobrazi celkovou navstevnost a celkovej pocet udalosti. chci videt v jednom grafu, zda vykyv udalosti ma souvislost s vykyvem celkove navstevnosti.
    GIF
    GIF --- ---
    KEPASO: to co najdeš na stránce Chování -> Události -> Nejčastější události a přidat si tam návštěvy viz screen ti nestačí? http://imgur.com/a/WyNxN
    KEPASO
    KEPASO --- ---
    ahoj, potrebuju porovnat vyvoj navstevnosti s poctem udalosti. zkousim ruzny zpusoby, ale nemuzu se dobrat pozadovanyho vysledku. byl by nekdo ochotnej navest me? diky.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    FARFELOO: https je jenom zmena v tom jak se serverem komunikujes, ne jak server pracuje.
    Myslim, ze jde o to, ze kdo ma u Google ucet, ma s googlem uzavrenou dohodu o ochrane dat, takze pokud jsi prihlaseny do google, google o tobe sbira marketingove informace, ale neposkytuje je nikomu tretimu do GA.
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    Not provided jsou https dotazy, ne?
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    GIF: to je reseni! diky moc
    GIF
    GIF --- ---
    CEEFA: použít rozšířený filtr není řešení?
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    SEJDA: diky, no to razeni podle klicovych slov mi asi uplne nepomuze, sice se to zprehledni, ale i tak tam mam same not provided, ktery budu muset odfiltrovat, holt se asi exportu do excelu nevyhnu...

    jinak to, co rikas, je samo pravda, relevantni data mam tak k 30% pripadu, mozna ani to ne. Ale v mym konkretnim pripade by to nemelo byt nejak extra na skodu. Jedna se o web, ktery dela 80% trafficu pres vyhledavace, tak jen potrebuju kontrolovat, jestli je tam content adekvatni k tomu, co lide vyhledavaji. Jestli proste nehledaji A, ale nelanduji na B, coz by znameno dodelat tam obsah o A....

    kazdopadne diky, konecne vim i jak teda dochazi k tomu (not provided)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    CEEFA: jeslti nepouzivas jine razeni, muzes si seznam seradit podle klicoveho slova .. nebo si muzes tabulku exportovat a pracovat s ni v oblibenem tabulkovem nastroji.

    Jinak zajimava myslenka, (not provided) by meli byt vsichni kdo jsou prihlaseni ke google, tj androidy? chrome? .. je otazka nakolik to co je "provided" reprezentativni k analyze.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    zdravim ve spolek,

    mel bych asi jeden zacatecnickej dotaz, snad ho dokazu alepson trochu srozumitelne formulovat:

    jde mi o to, zjistit, kam přistávají uživatelé po zadání konkrétního search dotazu... V akvizicich, v kanalech si pekne vyjedu ty klicovy slova, pridam sekundarni dimenzi landing pages a mám to. Problém ale je, že většina je pod (not provided) tzn. abych dostal relevantni data, co mě zajímají, musím se tím dost proscrollovávat, probírat, atd...

    Jde mi teda o to, jestli jde v tom prehledu nejak pustit určitý keywords ze zřetelu - v tomhle případě (not provided) , aby mi vyjel přehled jen těch skutečně zadaných keywords, tzn. všech kromě (not provided).
    VASHA
    VASHA --- ---
    MRTVY_KENNY: Ne. Nelze importovat retrospektivně. Doporučuji hlavně přidat anotaci o výpadku do ofi GA pro budoucí Já.

    Toto je případ kdy je dobré mít možnost reportovat i mimo GA kdy si data můžeš spárovat + obohatit o další.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    pls. klient delal trosku cachry s profilama a cca 10 dnu ma analytics nactene v separatnim profilu... da se tenhle "vypadek" nejak naimportovat do spravneho profilu (kde se merilo a merit se bude i dale)?
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    VASHA: diky!
    VASHA
    VASHA --- ---
    SIRIUS: na webu pro interni kampane nikdy nepouzivej utm tagy, prepises si originalni source u session.

    Jak bylo zmineno, pro toto je idealni EE. Konkretne Internal Promotion.
    Enhanced Ecommerce (UA) Developer Guide  |  Google Tag Manager for Web Tracking  |  Google Developers
    https://developers.google.com/tag-manager/enhanced-ecommerce#promo

    Jinak celkove zde je vice info a dalsich moznostech:
    How to track internal campaigns using Google Analytics - Escape
    http://escapestudio.net/how-to-track-internal-campaigns-using-google-analytics/

    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    JEREMIUS: eventy pouzivam ted, ale je to takova neohrabane , na ten EE kouknu, diky
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    SIRIUS, EDASX: UTM parametry na vlastním webu ti spustí novou návštěvu, takže by to vedlo jen k optickému nárůstu návštěvnosti (a zkreslení naměřených dat). Pro tohle by se měly používat eventy nebo nějaké custom hodnoty, asi by šlo použít i virtuální pageview. V případě Enhanced Ecommerce tohle https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/enhanced-ecommerce
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam