• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics
    INF1466
    INF1466 --- ---
    CZMELAK: pár klientů to jede přes OneTrust, jedna doména by měla být zadax
    CZMELAK
    CZMELAK --- ---
    Pratele webari, jak resite novy cookie consent?
    https://www.qcom.cz/2021/09/22/cookies-se-souhlasem/

    Prijde mi na hlavu vyvijet takovou funkci custom pro konkretni web, neda se to nejak zaridit pres GA/GTM nebo sluzbu typu https://www.cookiebot.com/en/pricing/ ale levnejsi?
    FREELA
    FREELA --- ---
    Dostal se ke mne bug. Pro jednu jazykovou verzi se po kliknuti na link k jeho url pripoji tyhle parametry "?_ga=2.55511275.1986797790.1636359553-450719581.1632905835"

    Nevi nekdo o co jde a jak se toho zbavit?
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    ZBYNEK: Je to debil a ať to tam dá :-)
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    Ahoj, řešíme teď na jednom webu GA vs. GTM...

    Externista klienta dodal GTM a nechce do něj přidat původní GA; prý ať jsou na webu oba javascripty.

    Má toto řešení nějaký důvod a nějaké výhody? Nebo si jejich externista chce jenom ušetřit práci?

    GTM je snad právě to místo, kde mají být všechny tagy z webu pohromadě.


    Nějak po ránu nedovedu najít odkaz na "důvěryhodný" web, kde by se to jednoznačně (a stručně) řešilo.
    COURT
    COURT --- ---
    CUBEECHECK: ha! Ti boti by to mohli být, mira opusteni je dost okamzita, lokalitu jsem nezkoumala, pravda :) diky!!
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    COURT: Pokud nemáš ve filtrech výběru dat vyloučenou svou IP adresu tak to klidně můžou být i tvoje návštěvy. Ale udělej to že si vytvoříš custom segment z té podezřelé skupiny výkyvů a zkoumej pak v jednotlivých reportech dál. Dává to smysl např geograficky, nebo ti tam lezou přístupy z Filipín, Ruska a Kalifornie? Z jakých je to zařízení a operačních systémů? Je to dostatečně rozmanité, nebo jsou to třeba 2 zařízení?

    Máš nějak vyloučený bot traffic? (zaškrtnutý checkbox aby to GA vyloučily?)

    Máš na webu platební bránu? ZAžil jsem bránu která jednou za čas web jakoby kontrolovala. Nějaké jiné nástroje na webu mimo google tools, sklik a FB pixel?

    Délka trvání návštěvy u 100 návštěv z direct pouhé 3 vteřiny mi dost ukazuje na bota, ale projdi tu geografii, to dá často návod co hledat dál.
    COURT
    COURT --- ---
    nebo nemůže to být třeba moje IP, když tam lezu, něco upravuju a počítá to každej muj klik?
    COURT
    COURT --- ---
    MAESTRO_007: no, odkud tam se mi zobrazí jen že hodně přišli z directu nebo z FB. Jenže to mi záhadu moc neobjasní, vzhledem k tomu, že jsem tou dobou nebyla aktivní, netuším co by přilákalo najednou takovou masu lidí.

    Prostě je mi záhadou, že v den, kdy se nic nedělo, přišlo na web 100 lidí z directu.... nemůže GA prostě blbnout? Přidávám odkaz...



    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    COURT: v tom akvizice - veškerá návštěvnost - kanály vidis v te tabulce dole odkud ta navstevnost je, odkaz, vyhledavani, naprimo atd.
    COURT
    COURT --- ---
    Ahoj, jsem začátečník v google analytics. Mám webovky, v podstatě si myslím, že tam moc nikdo nechodí, když dám post a zmíním se o tom na FB, přijde ten den nárazově za den třeba 100 lidí,pak to zase klesna. Mimo propagované posty inak se to pohybuje návštěvsost mezi 3 - 10 lidmi za den , víc ne, pokud na web někde neupozorním nebo ho nenasdílím.

    A teď k věci - Často se mi stává, že aniž bych na blog psala nový příspěvek, aniž bych na web někde upozornila, vlastně aniž bych v ty dny byla na sociálních sítích jakkoliv aktivní tak některý den přijde na web třeba 80 lidí ! Jen tak.

    nic jsem nepropagovala, nic jsem nedělala. Stává se mi to v nepravidelných intervalech - dejme tomu jednou za měsíc, ale nepravideně, a i v době kdy třeba vůbec nejsem u pc, aniž bych něco cíleně propagovala. Ta nárazovost je divná. Víte někdo, čím to může být? Nebo tomu nemám věřit? Nebo se to počítá nějak divně?


    přidávám foto - akvizice - veškerá návštěvnost - kanály. Ty dvě špice jsou 28.4. a 17.6. Prochházela jsem FB a instagram, ale v tyto dny jsem nebyla nijak aktivní, nic jsem nepsala, na web ani na svoji osobu ničím neupozorňovala. Jak vidíte, ten skok je oproti běžným dnům značný a rovná se návštěvnosti v den, kdy napíšu pěkný článek na blog, všude ho zveřejním a pak ho ještě propaguju v několika skupinách. Ale tentokrát to tam hnije bez novinek, tak proč ten raketový růst?



    REFLEX
    REFLEX --- ---
    AETHER: zapnu anonymizovani IP adresy a jsem z obliga? :D

    Anonymizace (neboli maskování IP adres) ve službě Analytics - Nápověda Analytics
    https://support.google.com/analytics/answer/2763052?hl=cs
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    AETHER: Vzhledem k tomu že v GA by neměly být žádný citlivý data (možná se změnily podmínky od doby kdy sem to četl naposledy), tak stačí cookie consent (ten stejně potřebuješ, protože jinak google rád zamítá reklamu).

    Jinak není třeba to moc řešit. Rozepisovat se z hlediska GDPR má cenu až u citlivých dat. Moc bych to neřešil, máme gdpr průsery i na webu korporátu, kam chodí >300 000 userů denně a nikoho to netrápí :-D (Kromě DPO teda)
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    AETHER:

    podobne jako cesky stat registrace k vakcinaci, kaslou na to a daji data uzivatelu googlu na stribrnem podnose :D
    AETHER
    AETHER --- ---
    Ahoj, vím, že se to tu řešilo někdy v roce 2018, ale možná teď už máte víc zkušeností, navíc se to afaik změnilo s e-Privacy - jak řešíte, když u klienta na web nasadíte GA s ohledem na GDPR?
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    PEETIK: A máš to v search consoli rozdělený na 2? Že máš samostatně claimnutou verzi s a bez WWW? Pak tam musí být na každé verzi jiný záznam v DNS. Nebo to ověř pomocí jiného způsobu.
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    CUBEECHECK: robots.txt mám nastavené stejně jako u našich dalších webech s tím rozdílem, že jsem změnil akorát cestu k XML sites.

    V search consoli zadám url inspect a dám web s WWW : https://www.nerosteel.cz/ tak mi to ukáže je že indexovaný, ale když dám bez www, tak mi ukáže že není.

    Někde sem četl, že může být problém s tím ověřením přes DNS v konzoli, že něco na straně hostingu, takže asi zkusím našeho ajťáka, ať se na to mrkne.
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    WYCLEFF: nastav ten konverzní cíl jako event a posílej ho do správného GA


    LENNIEG: Nepředělala si s menu v rámci Header i head? Jestli můžeš tak pošli odkaz na web. S wix jsem tedy moc nepracoval, ale když se přestanou měřit hity, tak je obvykle problém v trackovacím scriptu, něco je v něm špatně, obvykle id property. Zaleží jak je implementováno. Druhá častá možnost je, že si někdo hrál s filtry v rámci data set


    PEETIK: Máš správně nastavené robots.txt a povolené indexování? Co je to za web?
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    Jak dlouho může trvat než google zaindexujie nový web? Už je to týden a ještě nic. Doména je úplně nová.
    V Search consoli mi to napíše, že "URL is not on Google: Indexing errors" web sem přidával do SC a pomocí DNS záznamu ověřoval doménu a nelze to pak propojit s GA.

    Teď jsem zkoušel URL Inspection v GSC a stále je web URL is not on Google: Indexing errors, ale když kliknu na LIVE TEST, tak mi to napíše, že "URL is available to Google".

    Kolega se ptá, prč to není na webu (googlu) :) Tak už nějak nevím co říct.
    LENNIEG
    LENNIEG --- ---
    Mam stranky delane na wixu. Trosku jsem predelavala strukturu menu, a priblizne od te doby dostavam notifikaci "property not receiving hits." Nevedela jsem, co s tim, tak jsem vytvorila kompletne novou property, ale ta z nejakeho duvodu nezaznamenava navstevy pres desktop pouze pres mobil. Co s tim?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam