• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GATTA_NERAlékaři, medici a jiná havěť
    KEDAREK1
    KEDAREK1 --- ---
    Ahoj, je tu nejaky odbornik z plicniho prosim? Pokud ano, prosim o zpravu soukromou, mam dotaz, diky moc
    EDUN
    EDUN --- ---
    UHLAK: Co by sis rád/a vedel/a nebo slysel/a nebo se o cem chtel/a bavit ?
    UHLAK
    UHLAK --- ---
    Je tu mrtvo?
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    Spojuji se s absolvovanim kmene nejaky extra penize anebo je to jen pro formu?
    CRUSHEER
    CRUSHEER --- ---
    DRZKA: Ahoj, zeptej se na FB Mladých lékařů, tam je o mnoho víc lidí, kteří by ti mohli něco odpovědět. :)
    DRZKA
    DRZKA --- ---
    Ahoj,
    jsem absoloventka a rozhlížím se po prscovištích v Praze. Nemáte někdo zkušenost (nebo alespoň nějaké drby) jak je to s radiologií v Krči, Vinohradech a Motole? Popř. i někde jinde po Praze? Zajímá mě hlavně jak moc se věnují mladým lékařům, jaké jsou vztahy na pracovišti (nemyslím techtle mechtle se sestřičkami), jak je to se službama atd.
    Budu ráda za jakékoliv info :)
    Díky a přeju hezký den a studený vánek do oken!
    SPOODERMAN
    SPOODERMAN --- ---
    Ahoj, jen takovej dotaz, kamos rika, ze uz od mala ma normalne teploty pres 40+ kdyz je trochu nachcipanej a pritom v pohode funguje, taky ze na nej nestaci bezny teplomer. Me prijde, ze pekne keca :) ale jen tak pro zajimavost, je to vubec mozny? Naka takovadle anomalie.
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    TARI: Soucast bezne praxe, bohuzel.
    TARI
    TARI --- ---
    MOODYCAT: no, to člověka hodně povzbudí :-/
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    TARI: Nj, to byl fakt pribeh, kdy ja jsem pro pacientku udelala prvni posledni a mnoho veci i nadstandardne a nad ramec svoji pracovni doby, ale stejne prisel ctyrstrankovej elaborat :D.
    TARI
    TARI --- ---
    MOODYCAT: jako fakt? To je dobrej mazec..
    TARI
    TARI --- ---
    GEISHA: tak natáčet tě bez tvého svolení nesmí, ne? To bych asi soukromě poprosila sestru, aby to sledovala a kdybys e to dělo, tak bych je požádala, aby to nedělali a kdyby dál vysírali, tak bych skončila vyšetření, že za těchto podmínek nemůžeš pracovat. A že nemají právo tě natáčet.


    GEISHA: nechce-li podepsat informovaný souhlas, tak nashledanou. Nemůžeš ji bez něj operovat, tak proč ztrácet váš i její čas?
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    Asi jsem to tu uz psala, ale zatim nejbizarnejsi (ctyrstrankova, ofc) stiznost na me byla na tema “Jak nekdo muze umrit, kdyz je v nemocnici”.
    Po tomhle uz fakt nasrat.
    FLAVIGNY
    FLAVIGNY --- ---
    GEISHA: nevim, jak to je osetreno v ceskem pravnik rade, ale tipuji, ze se to nebude moc lisit od praxe ve zbytku vyspeleho sveta. obecne ma pacient pravo na pritomnost druhe osoby pri vysetreni, a nemusi jit jen o osobu blizkou ale treba i o jineho zdravotnika - napriklad pri gynekologickych vysetreni. dle meho lekar nema pravo nikoho vykazat, pokud nenarusuje prubeh vysetreni.
    FLAVIGNY
    FLAVIGNY --- ---
    GEISHA: nemuzu si ted vybavit zadnou situaci, kde by byl doprovod vylozene na obtiz (krom podezreni na domaci nasili, zneuzivani etc). asi bych do vysetrovny pozval sestru pripadne 2 a naznacil bych, ze pro dalsi lidi neni uz misto.
    kazdopadne se me teda snad uplne vsichni nejdriv ptaji, zdali muzou mit doprovod.
    DIABOLUS
    DIABOLUS --- ---
    FLAVIGNY: moc děkuji :)
    LILINKA6423
    LILINKA6423 --- ---
    ANICASE: Já myslím že to bude “kvalitou” těch škol. V SR jsem studovala medicínu a měli jsme stejně teorie než v ČR, takže tím to nebude.
    FUNTL
    FUNTL --- ---
    ANICASE: asi to už není na tenhle formát diskuze, ale CBM fakt není o tom začít praxí a učit se za pochodu teorii. Důležité je samozřejmě zaměření se na kompetence (čili nejen znalosti, ale i dovednosti a postoje), které jsou pro daný obor klíčové. Ovšem cesty k jejich získání mohou být různé - ať už tou praxí jako takovou nebo nějakými více "školními" metodami - třeba simulace, nácvik situací (vedení rozhovorů nebo co já vím, co potřebujete).
    Docela zajímavý může být pohled na profil absolventa konkrétního oboru (měl by být součástí např. akreditace) a potom porovnání, kde se studenti ty dané kompetence (protože o nich v tom profilu je řeč) mají v průběhu studia naučit.
    FUNTL
    FUNTL --- ---
    ANICASE: předesílám, že mnoho nevím o studiu medicíny, ale CBM jsem se zabývala v oblasti sociální práce. Svým způsobem ty obory ovšem mají dost styčných bodů.
    Mé chápání je takové, že CBM se nejdřív začal praktikovat v postgraduálním vzdělávání a zavádění absolventů do praxe. Tam je asi zjevnější, že se hodí soustředit se na definování výstupních kompetencí a nikoliv na bazírování na "nalití" nějakého obsahu do hlav vzdělávaných. Samozřejmě nejde jen definovat kýžené kompetence a nechat studenty, ať k nim nějak dojdou sami (např. pokusy na pacientech). Ta cesta musí být také nějak regulovaná, a součástí by měl být také nějaký efektivní systém provázení tím studiem či mentoringu, jakkoli se tomu řekne. Právě proto, aby se maximalizovala efektivita průchodu studiem, tj. k dosažení kýžených kompetencí, a přitom se minimalizovala rizika (např. škody na pacientech).
    No a postupně se došlo k tomu, že je možné toto celé spustit i na úroveň pregraduálního vzdělávání. Ale jak říkám, nejsem si jistá, jak moc masivně rozšířené to na západě je.
    FUNTL
    FUNTL --- ---
    ANICASE: klíčem je možná CBME (Competency Based Medical Education). Nevím, nakolik je to v reálu rozšířené, ale buzzword to určitě je. Stručný popis třeba zde: http://imj.ie/competency-based-medical-education/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam