YMLADRIS: Já jsem dosud netušila, že to má nějaký název a je to "pedagogicky" popsáno, ale tyhle hry hraju s Malvínou celkem často naprosto intuitivně. Blbly jsme takhle jako malé s mámou a se ségrou (s tou to v nostalgických záchvatech návratu do dětství občas děláme i dnes). Konkrétně třeba to mačkání nosu, po kterém troubím jako slon nebo pískám jako pískací hračka. Nebo ji nechám, aby mě lechtala, řehtám se a svíjím se jako had (naschvál přehrávaně). Nenapadlo mě o tom uvažovat ve stylu "prece decko nemuzeme vest k tomu aby si zvykalo skakat nam po hlave", protože skákat po hlavě si ji nenechám. Provozujeme to obvykle v posteli po ranním mlíku, někdy i s tatínkem, je to takový startovací rituál - mně tohle raní blbnutí pomáhá se probrat a nabrat dobrou náladu, i když jsem nedospaná. Sranda je to jen dokud to baví nás obě, jakmile začne dělat něco bolestivého nebo nepříjemného, tak tu hru prostě ukončuju. Naopak mi přijde, že jí to dost pomáhá, aby chápala, co znamená, když řeknu "stačí, konec hry" a byla schopná se ovládat a kontrolovat sílu impulsu.
LYDI: Já obvykle ten "input" dodávám, když si o něj dítě řekne. Malvína hodně ukazuje kolem sebe a říká "tam" nebo "toto?" Když to dělá, vím, že chce k té věci nějaký komentář nebo vysvětlení. Většinou se snažím nesetrvávat v takovém případě u jednoduchého "to je ovečka", ale říct třeba, co ovečka dělá, někdy i proč asi. Stejně jako
YMLADRIS se ale většinou snažím vyhýbat hodnocení a když už se mu nevyhnu, tak ho podat jako svůj subjektivní názor. Tedy ne "to je ošklivé", ale "to se mi nelíbí". Celkově s ní mluvím hodně, třeba se s ní v obchodě "domlouvám", co koupíme nebo v autě komentuju, kudy zrovna jedeme, ale já jsem i dřív byla ten cvok, který mluví s neživými věcmi nebo jen tak pro sebe, tak teď aspoň vypadám méně šíleně, když to svoje "kde bych byla, kdybych byla smetana?" říkám v obchodě u regálu dítěti a ne prázdnému vozíku :-D