• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISKontaktní rodičovství - attachment parenting
    LYDI
    LYDI --- ---
    ALI_EN: jenom konstatuju. tobe neco jasne treb pripada, me ne. takto chodi svet (; a pro me osobne je pozitivni motivace neco, co se budu snazit nevyvjit u ditete. pozitivni je stejne jako neg. motivace vnejsi. ja chci podporit tak jeho vnitrni motivaci. ale to sme asi presne u toho vychova-discplina-aldortova atd ...
    ALI_EN
    ALI_EN --- ---
    LYDI: ale pokud je to teda pro nekoho nepochopitelny, tak priklady: presne jak psala tapina, napriklad forma pozitivni motivace. nebo treba tim, ze byt prozpusobuju tomu, ze je tu dite a nesnazim se dite naucit, co smi shodit na zem a co uz ne. a tak dal. zvre jsme doma meli nekolik desite kusu od krecka po kone a rozhodne ta podobnost v mnoha pripadech tam je, az se tomu dost casto smejem. podotykam, ze mam kojence, a ne petilety decko. nic z toho ale neznamena, ze se se synem chystam chodit na cvicak
    ALI_EN
    ALI_EN --- ---
    LYDI: no hele, jsi na internetu. takze asi bys tak ty prispevky podle toho mela brat, to, ze jsem napsala, ze z neceho vychazim, znamena podle me neco jinyho, nez kdybych napsala, ze jedu podle stejnyho modelu. dal rozebirat jsem to v tom prispevku nechtela, protoze mi prijde vic nez jasny, ze svy dite fakt jako svy psy nevychovavam
    LYDI
    LYDI --- ---
    ALI_EN: no mi to tak teda rozhodne znelo. nebo v cem teda jdes podle psa a v cem uz ne? myslim si, ze to vede mj tam, jak moc je (psa/dite etc) beres za partnera/hosta nebo "jen" za psa/dite...
    ALI_EN
    ALI_EN --- ---
    LYDI: tak to je v podstate samozrejmy, to tu snad ani nikdo nenaznacoval, ze to jede podle stejnejch not :D
    LEDNACEK
    LEDNACEK --- ---
    BEBERA: Se všemi lidmi? Apropos, myslím, že naučit dítě disciplíně je veliký bonus do jeho budoucnosti.
    LYDI
    LYDI --- ---
    ALI_EN: mam dva psi, jednoho z nich od narozenin a vychovat dceru jako je to teda rozhodne ne. teda nase psi sou v poho, my sme s nimi celkem dost v poho a je pravda ze vychovat zvire, to 0pak clovek uz neni uplne bez zkusenosti kdyz ma to dite. ale stejne je tam pro me velkyyy rozdil...
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    LEDNACEK: třeba že s nimi o tom mluví?
    LEDNACEK
    LEDNACEK --- ---
    ORIKA: Prosím tebe, jak víš, co si jiní lidé myslí?
    ALI_EN
    ALI_EN --- ---
    TAPINA: presne, pomerne casto vychazim z vychovy psu a zkusenosti nekolika desitek odchovanych kotat a zatim z toho mam docela dobrej pocit :)
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    YMLADRIS: ja jsem mozna hloupa, ale ze ukolem vychovy je disciplina si dnes uz snad nikdo nemysli..a neprijde mi, ze by zdejsi (mysleno nyxi) rodice meli za cil naucit deti potlacovat emoce, spis naucit je s temi emocemi pracovat..to se teda ale tyka az starsich deti..
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    YMLADRIS: Jasně, ty hranice má samozřejmě každý jinde, ale to je podle mě právě to, kde se nejvíc projevuje to, jestli člověk poslouchá vlastní intuici. Já si myslím, že mám ty hranice o hodně dál než většina rodičů, ale i tak jsou za nimi věci, které prostě nesnesu čistě proto, že MNĚ vadí, ne proto, že bych si řekla, že musím dítě vychovávat. A podle toho taky reaguju, když je dítě překročí - emocionálně a impulsivně, žádné tresty s chladnou hlavou. Ale mám dojem, že mnoho lidí má ty hranice dvojí - ty skutečné, vycházející z jejich potřeb, ale ještě před nimi mají postavené nějaké umělé, vytvořené na základě kulturních vzorců, vývojových tabulek a toho, co do nich hučí ta maminka.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    INUSHKA: kdyz to vyhrotim pro ucely diskuse a budu konfliktni, tak prave ze na tom obecnem vyjit diteti vstric po moje hranice, na tom se shodne 99% rodicu dneska bych rekla.
    Rozdil je v tom kdo ma kde ty svoje hranice. Proflaknuty priklad - emocni bezpeci a sebevyjadreni -- uz mne nebavi furt dokola si cist o tom ze ti mali smradi rvou a jak je donutit se nevztekat a byt sticha. Neni jeste mainstreamem prijata predstava, ze projevovat emoce, hlasite projevovat emoce, telesne projevovat emoce, je bazalni detska potreba... no a tak porad dokola

    (ted zas nekdo odepise ve stylu "no ano ale ukolem vychovy je disciplina! musime jim naucit ty emoce zvladat, potlacit!! jak by mohli jinak fungovat??") ... tak hura do toho :)

    sorry za sarkasmus
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    INUSHKA: DOD je jeste v lednu. Poulova - nejvic mne zaujalo jak mluvila o tom "to pustit", jak je to tezke a je to proces (prekladam si to jako jak deckam dovolit byt samy za sebe, co nejvic...). JInak na jejich webu pise blog. Jedna maminka mi tam rikala ze dcera tuhle prisla ze skoly s tim, ze deti se usnesly ze hrat si o prestavkach na valku je nebavi ze je to blby a ze to uz delat nebudou. Vypada to ze plno pravidel vznika fakt takovym tim summerhill (free skola) stylem, coz jsem ani netusila necekala a neni to pro mne zasadni, ale tesi mne ze to jde i s prckama. Maji sdileni na elipse (Poulova ma sedm let montessori za sebou) a ucitelky rikaly ze je dojimave videt ze ty decka fakt treba se vzajemne uprimne omlouvaji za neco co se nekomu nelibilo (co kdo komu provedl). A ze to je tlupa fakt zivych nezavislych decek z lesnich skolek (ze z monte trid byla Poulova zvykla ze pulka deti furt chodila za nim pro namety co maji ted delat, tak ze letokruzane teda fakt ne). Zajimave, no.

    Jinak budou tu budovu dale zabirat a predelavat, hodlaji tam byt minimalne nekolik let. Akreditaci maji do devitky. Ovsem vse stoji a pada s osobnosti noveho ucitele. Poulova to vidi tak, ze nejlepsi je delat k cemu ten kantor inklinuje, takze proste zalezi, koho ted sezenou, jiste bude uplne jiny nez ona, nikdo rodicum neslibuje jaky bude pac jeste neni k dispozici. Tak jim preju stesti. Chteji to drzet jako malou rodinnou skolu pokud mozno se zapojenim rodicu; koncepce v zasade monte - nezavislost a samostatna inklinace co ted delat -- waldorf - komunita propojeni slavnosti -- lesni pedagogika -- hodne byt venku a co se da to ucit prozitkem ("je nesmysl si v ucebnici cist o tom co se dela na poste")
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    YMLADRIS: Souhlas. Jen bych dodala s prioritou toho, co dělá dobře jemu, ovšem v hranicích toho, co jsem ochotná akceptovat já, protože ten respekt musí být oboustranný.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    YMLADRIS: Ty jsi z Brna?
    Já jsem se do Letokruhu chystala taky, ale mládě mělo jakousi divokou noc, usnula až nad ránem a v devět jsme teprve lezly z postele, já navíc naprosto vyšťavená, takže jsem to vzdala. Doufám, že to nebyl poslední den otevřených dvěří. Ale kdyby ses chtěla podělit o dojmy, byla bych ráda.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    LYDI: ja postupuju tak, ze se snazim vyhledavat lidi kteri to s detma umi a ucit se od nich. Doufam ze neco nacerpam v praxi osmozou. Proti jakemukoliv pravidlu (zformulovanemu v knize ap.) dokazu najit protipriklad a tisic ruznych "co kdyz ale..." , to je takova moje hnidopisska povaha. Ale zivi lidi mi celkem jakz takz funguji. Nemam to jeste poresene (idealne bych se chtela pravidelne stykat s nejakou jako by komunitou lidi kolem ktere obiha smecka prirozene uslechtilych deti :-)), ale tak holt postupne snad. Beru to jako takove prave adoptivni pribuzenstvo, to co drive zprostredkovavala jako by nativni komunita, tak si chci nahradit podobne smyslejicimi.
    Ale jsme na zacatku.

    Nicmene dneska mam radost, byla jsem se kouknout v Brne na Poulovou co uci v Letokruhu a super. Ucitelky s velkym U jeste existuji.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    TAPINA: empiricky zjistit, ze prave ted prave tvoje dite potrebuje napriklad vice struktury nez volnosti, a pak se podle toho zaridit (s prioritou co dela dobre jemu, nee co na to tvoje matka, vyvojove tabulky, nebo "se mnou cvicit nebude!!"), to mi prave pripada jako jadro toho respektujiciho pristupu.
    LYDI
    LYDI --- ---
    YMLADRIS: ted nemuzu najit kdes to psala ale uz chapu co myslis tim ze to tu prece jen neni na to 100pro spravny forum. mozna ti napisu jeste do posty, ted nemam nejvic casu (:
    jinak ja to beru - jako treba respektovat a byt respektovan takto, ze nekdy clovek se uci nejaky -nazvem to treba- "princip" ze pouziva ten nastroj (myslim tim, stava se vic respektu. kdyz pouziva takove slova) plus nekdy proste clovek fakt se tak nechce chovat, nemysli to tak, ale jak to poda, to prijmacici tomu vubec tak nerozumi. podle me volba slov je velice dulezita (-> treba nonviolent communiation) a kdyz clovek - ja - to sama hned uplne neumim, tak pouzivam na zacatku "hotove fraze" .. ja v tom nevidim problem.
    co se tyce intuici - tu vic me zkazi komentare mych rodicu atd treba ze ji rozmazlim, ze zas dostala co chce atd nez knizky. bud je beru nebo je neberu, ale (debilni) komentare proste uslysim (ted to trosku zvelcim, jasne, ale zustava pro me fakt, ze knizku pokud je mi to proti srsti odlozim. pribuzenstvit atd by se "muselo resit" znacne slozitejsi (;
    NEMESISS
    NEMESISS --- ---
    OXIS: šátek máme elastickej, používáme ho celkem rádi, ale má 5 metrů a fakt si nedovedu představit, že ho uvážu někde jinde, než doma, protože s ním vymetu kdeco...tohle pro mě činí šátek o dost nepraktičtější oproti nosítku, i když je fakt, že na 2. stranu je asi pohodlnější než nosítko...

    ale kápla jsi na to - jsem totiž malý krůček od koupě pevnýho šátku, ale nejsem si jistá, zda se ho naučím efektivně povolovat na kojení (s tímhle dlouhým elasťákem to prostě nezvládám...) a zda to tím pádem pro mě nebude z bláta do louže... naučila jsi se ovládat šátek sama, nebo máš za sebou kurz vázání..?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam