NEMESISS: tenhle argument opravdu nesnáším! Myslím, že každej to má takový, jaký si to udělá, tak proč dítě rovnou učit přístupu, že je všechno těžký nebo dokonce nemožný? Jsou lidi, co nepotřebujou problémy a všechno jim jde tak nějak hladce - proč? Protože to tak prostě maj v hlavě, nějaký "nejde" vůbec neznaj.
V tom překonávání frustrací na mě asi zapůsobila Naomi a ostatní empatický směry výchovy, který doporučujou ty emoce nechat projít, což mi zase moc nejde dohromady s tím uklidňováním prsem/jídlem. Přijde mi, že když dítě pochovám, tak se může uvolnit a tu bolest si prožít, ale když mu dám prso, tak jakoby odvrátím pozornost, ono saje a zapomene, neprožije si to. Možná je to kravina, ale na mě to tak působí. Nechci učit vzorec "je ti nepříjemně? Honem to zaženeme něčím příjemným", chtěla bych, aby dítě vědělo, že i to nepříjemný samo odejde a není potřeba panikařit nebo se tomu nějak bránit.
Na co já narážím je, že neznám dost slov k popsání těch negativních emocí. Znám strach, zlost, zklamání,... ale nějak mi to přijde málo a taky nerada odhaduju, co vlastně to dítě cítí. Já sama jsem z většiny frustrací vzteklá, takže mám tendenci to promítat i do toho dítěte. Jenže to je můj naučenej vzorec chování, kterej je ještě ke všemu dost blbej a omezující