• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DANIIfixed gear/single speed
    ZERWOX
    ZERWOX --- ---
    tak zas nějakej event...úterý 16. srpna od 19 hod. v Napě na Praze 1
    KOOXIK
    KOOXIK --- ---
    cau lidi, dostalo se ke me tohle kolecko a chtel bych to predelat na single speed. Kde shanite komponenty ? Je lepsi zvolit nove, nebo puvodni dily (pokud teda uz nebudou na odpis). Budu s tim jezdit do prace a zpet pripadne obcas nejaka ta mestska vyjizdka. Obcas tam bude nejakej kopec, takze jaky by byl optimalni prevod ? Diky moc

    SN0WCRASH
    SN0WCRASH --- ---
    ked uz o tych ramoch a predstavcoch, prihrejem si vlastnu polievocku :) Mam novy ram a vidlu. Je to drahovy Dracat, hlinik, z nejakej malej serie. Ak vam niekto bude nieco vykladat o tom aky tuhy je hlinikovy ram tak mu neverte, pokial na ten konkretny kus nesadnete, pac tento je uplne luxusny, aj s tym dlhym predstavcom :))



    ZSIS
    ZSIS --- ---
    SALO: perfektni vysvetleni. byl bych pro to hodit na home ( i presto ze to neni specificky o festkach).
    SN0WCRASH
    SN0WCRASH --- ---
    SALO: mmm, ten gazelle je dost v pohode za tu cenu :)
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    SALO: jo, tyhle dve veci sou samozrejme jasny. ale cekal sem, ze delka predstavce ma, krom moznosti se rukama pritahnout, nejaky dalsi vliv na slapani.
    SALO
    SALO --- ---
    MARASAN: vsetko je to v podstate zakladna fyzika, paka.

    geometria ramu (uhol hlavovej trubky, odsadenie vidlice) nie je samoucelna ale v kombinacii s dlzkou predstavca
    a sirkou riaditok ma zasadny vplyv na vratkost/stabilitu a ochotu otacania predneho kolesa. zjednodusene sa da
    povedat, ze cim ostrejsi uhol, kratsi predstavec a uzsie riaditka, tym vratkejsie ovladanie. a naopak, cim plytsi uhol,
    dlhsi predstavec a sirsie riaditka, tym vacsia tendencia drzat stabilne rovnu stopu a mensia ochota zatacat.

    spravnou kombinaciou tychto parametrov dosiahnes ziadane jazdne vlastnosti. ak je ram nevhodnej dlzky pre tvoju
    postavu/pozadovany styl jazdy, tak kompenzovanim zmenou dlzky predstavca mozes zasadne zmenit ovladatelnost
    (obvykle k horsiemu :).

    s klukami/poziciou sedla je to podobne ale ide o efektivnost prenosu energie a zasadnym parametrom je napr. dlzka
    stehennej kosti, co je individualna zalezitost, takze nemozes pausalne povedat, ze jazdec s vyskou 180cm ma mat
    sedlo posunute od stredu o Xcm.
    UNDERDOOR
    UNDERDOOR --- ---
    GOSHEWAN: na cyklobazaru je jeste moc peknej tehnhle fix http://www.cyklobazar.cz/inzerat/138923/singlespeed/ sice to neni ortodox, protoze ram vychazi z F1, ale ma aspon prevareny zadni patky. Za ty prachy velice slusnej mix dilu imho. Ram vypada tak na velikost 56-58, ale protoze je to F1, horni ramovka bude o neco delsi nez stejna velikost u klasicky drahovky, takze by ses tam mel se svymi 187 vejit. Kdyby ti nahodou bylo velky, vyhlidnes si peknej a velkej drahovej ram, kterej poridis treba za 3-4tkc (treba favorit F2), jenom prehodis komponenty a ten starej urcite vyhodne prodas nejakymu ptakovi na aukru (: Jinak takhle, jak to kolo je, muze vazit kolem 9kg
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    SALO: no to je mi prave jasny. nastesti se to da doladit. jak je to s tou delkou predstavce a slapanim?
    SALO
    SALO --- ---
    MARASAN: za tie "spravne hodnoty" sa platia tazke tisice pri profesionalnom fittingu (a ani to nie je zaruka 100% uspechu).
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    SALO: no jo, ale kde se dozvedet ty spravny hodnoty?
    Tady se aspon dozvis, ze si nemas kupovat na 180cm 54cm kolo. Taky to imho hodne zavisi na delce nohou a rukou.
    SALO
    SALO --- ---
    MARASAN: to je sice skvele, ze ti to vypocita vysku ramu ale dolezitejsi udaj je dlzka hornej trubky.
    taky 56 c-t ram moze mat podla geometrie aj 2-2.5cm rozptyl v dlzke a to uz je dost zasadny rozdiel.
    sedlovku posunies o 1-2cm hore/dole kedykolvek, dlzka predstavca a odsadenie sedla uz ovplyvnuje
    ovladatelnost a silu, ktorou slapes do pedalov.
    SALO
    SALO --- ---
    GOSHEWAN: uz by si tam asi bol dost namackany. v principe zalezi aku ma dlhu hornu trubku, ale 56cm je na 187cm kratke.
    GOSHEWAN
    GOSHEWAN --- ---
    SALO: Dik za info. Poslal jsem pár dotazů prodávajícím. Ten Fort je pro 187cm malý?
    SALO
    SALO --- ---
    SALO: (samozrejme, za predpokladu, ze su skutocne v bezchybnom stave)
    SALO
    SALO --- ---
    GOSHEWAN: ten Fort (na postavu cca. 180cm) aj Gazelle (velkost neuvedena.. ale vyzera to tak na 58-60cm,
    185-190cm postava) su za tu cenu dobra kupa.
    GOSHEWAN
    GOSHEWAN --- ---
    SALO: Dik moc! Ja na to koukal, ale kamen urazu je prave to jak poznat, ze to je za dobrou/spatnou cenu... holt hloupi si museji priplatit [:
    SALO
    SALO --- ---
    GOSHEWAN: tak si radsej kup ojazdenu "silnicku" z 80-90. rokov, z kvalitnych trubiek, rafiky s nizkym profilom.
    prejdi si http://www.cyklobazar.cz/prodam/kola/silnicni/ , najdes tam toho dost, castokrat za uplne sokujuce
    ceny. aj s prehadzovackami to bude mat vyrazne menej nez 10kg, a ak to silou-mocou chces prestavat na
    single-speed, tak na vahe usetris este viac.

    namatkovo vyberam z prvej stranky:
    http://www.cyklobazar.cz/inzerat/146818/silnicni-kolo-4ever-corsa/
    http://www.cyklobazar.cz/inzerat/148323/luxusni-zimak/
    http://www.cyklobazar.cz/inzerat/147971/gazelle-champion-mondial-531c/
    GOSHEWAN
    GOSHEWAN --- ---
    SALO: Chci nejaky lehky kram na cesty do/z prace po asfalte (ne ale po rovine...). Barvy me moc neberou, cena ano.

    Kolik je rozumna vaha kola za cenu do cca 10 000? Tech 10kg mi prislo prijatelnych, ale jak je urcite poznat tak na silnicnim kole jsem nikdy nejezdil...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam