• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DANIIfixed gear/single speed

    "Nechci se udřít k smrti ale zase chci nakládat tramvajím/autům a debílkům na horskejch kolech.."
    rozbalit záhlaví
    ALEXANDRASAINT
    ALEXANDRASAINT --- ---
    SN0WCRASH: taky bych rekla, jeden z nejhezcich useku :-) me hrozne stvalo jak vsichni tihle obtezkani duchodci a rodiny s detma si to za toho vetru hrozne davali. Pak mi doslo ze maj vsichni elektrokola a zas se vyklidnila, pomyslne se poplacala po rameni a bez vycitku vzala z Haarlemu vlak do Hoornu.
    SN0WCRASH
    SN0WCRASH --- ---
    ALEXANDRASAINT: parada :) Ten holandsky bikepacking je vacsinou iba na 20-50km do vytuzeneho campingu :)
    Inak ten usek od Haagu nahor popri pobrezi je jeden z najhorsich, co sa vetra tyka. Ked som dochadzal denne AMS - Den Haag, tak som tade obcas jazdieval z prace domov. Celkom rozdiel, ci ides 38km/h alebo 19km/h a cely cas dole na baranoch :D
    TOMBSTONE
    TOMBSTONE --- ---
    ALEXANDRASAINT: dobre ty!
    ALEXANDRASAINT
    ALEXANDRASAINT --- ---
    Londyn - Hamburg FG 

    Nevim, kde tenhle FG pribeh zacit, ale tak asi to vezmu od sameho zacatku. Nekdy v cervnu mi nejakej idiot nacouval do zamcenyho kola, cimz mi totalne zkourtil vidlici a zadni kolo. Takze po 2.5 letech na mem vubec prvnim kole v zivote, byl cas na zmenu. Nasla jsem dobrej nekradenej deal s jednim hackem, ze je to FG. Myslela jsem, ze jen prehodim zadni kolo a budu pokracovat na SS, ale nejak mi to nedalo a zkusila jsme si par dni a docela me to chytlo:-)

    Chvilku na to prisel napad na cyklo dovolenou. Nez jsem si to nejak promyslela, zacla planovat, nebo dokonce trenovat, prihodil se mi pracovni uraz a ja mela ctyri stehy ve dlani. Nijak me to neodradilo. Po dvou tydnech nejezdeni jsem si dala odpoledni trenink s SPD (nemyslim Okamuru a spol!) a na den presne po trech tydnech od urazu, ted se zanicenou tvorici se jizvou, jsem vyrazila z Londyna smer Dover. 

    Prvni den jsem se trochu precenila a bohuzel Canterbury - Dover dojela vlakem. Byla jsme z toho docela dost nasrana. Po vydatnem spanku ve krovi u trajektu a zmene zeme se vsak nalada vylepsila! Vydrzelo to tak pristi tri dny az do Haagu, kde jsem zapocala prvni jakoze fakt dovolenku a felila par dni u kamaradu. Z Haagu jsem se vydala pri pobrezi na sever s vetrem okolo 40mil/h z boku, po 60km jsem se na to vysrala a vzala podruhe a naposledny vlak. Od te chvile uz to bylo fajn. Nekdy zaprselo, nekdy zafoukalo, nekdy jsem zapomnela odbocit, ale nic extra. Proste uz jen prazdninova cyklo pohodicka se zastavkami v Drachtenu, Groningenu, Leeru a Bremerhaven.Posledni den byl muj nejlepsi. Z Bremerhaven jsem odjizdela o hodinu pozdeji nez jsem chtela, moji hostitele byli proste tak fajn, ze se snidane protahla na cca 3 hodiny. Do Hamburgu zbyvalo 120 km, ktere jsem zvladla za krasnych 6 hodin coz je muj vzdalenostini a rychlostni rekord. 30km bez odbocky byl nejmilejsi usek z cely cesty :D V Hamburgu jsem dala Matecko na St. Pauli, pofelila par dni a pak uz pokracovala vlakem pres Berlin, kde jsme si dala den v sedle kuryra (aneb jak jinak skloubit vas volny cas s pracujicim kamaradem) smer Praha, kde jsem cyklisticky boty vymenila za pohorky a fixku za horsky kolo na zbytek leta.


    17 dni celkem londyn-hamburg
    10 dni na kole, zbytek takove to popjizdeni po meste a zevl
    920km, bez trajektu a vlaku
    120 km nejdelsi usek s nejlepsim casem 6h
    2 vlaky
    8 trajektu
    0 pichlejch dusi :-)

    A co jsem si s sebou zabalila? 3 tricka, jednu mikinu, nepromokavou bundu co promokne, leginy, nejaky to spodni pradlo a ponozky, lekarnicku, nafukovaci karimatku co jsem pouzila 2x, spacak, bivvy bag, rucnik a nejaky to naradi co jsme nakonec vubec nepouzila.

    Kolo Fuji track na dilech jak to mela puvodni majitelka rovnou z obchodu. Nic fancy.

    Odjezd!


    Nekde v okoli Cadzandu


    Rano v dunach


    Oproti jinym lidem, jsem cestovala nalehko. Nizozemskej bikepacking jsem nepobirala:D


    Stastne v Hamburgu!

    btw pro rejpali, aspon tu zadni brzdu uz jsem sundala!;D
    STILL_PRIMITIVE
    STILL_PRIMITIVE --- ---
    TOMMY_: stavel jsem ocelaka “do moderna” ale silnici s tim ze do “do moderna” byla tak akorat ultegra co na tom je ted - je 10rychlostni a ma dualy misto razeni na trubkach... kolo dostava novej lak protoze starej origo komaxit se loupal... nic cim bych prispel k tvy stavbe bohuzel... vse uz asi rekli niz, podle ty fotky je to v dobrym stavu... tak zalezi na tobe jak to mas rad a co se ti libi... s tim ti asi nikdo neporadi.

    pokud chces skakat obrubniky zalezi spis na kolech nez na predstavci, vzhledem k tomu ze pujdes do aheadu... ja roky trapil svoji mestskou ocel fixu “hyenu” s klasickym predstavcem 1” a neslysel jsem ze byto nekomu nekdy prasklo, maximalne urves zavit a nedrzej ti pevne riditka :)) ale nevim jakej jezdis fixed gear nuclear blast styl tak radsi nebudu radit :))) ... jediny co tak kdyz jsi zminil starou campu tak bacha na napraskly kliky a serifovy hvezdy, to neni uplne do mesta stejne jako galusky ;)
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    PULP121: jedine co bylo na tomhle predstavci pekne, byla ta vintage zenska na krytce, ktera ti tam chybi :)
    PULP121
    PULP121 --- ---
    EDGE61: Also, picture very related....

    MARASAN
    MARASAN --- ---
    EDGE61: ach jo.
    EDGE61
    EDGE61 --- ---
    MARASAN: To máš pravdu, to je čtvrtá varianta, ale ta má smysl v moment, kdy máš na 1" vidlici závit a máš na ní klasický threaded hlávko. Z mého pohledu to neni moc ideální řešení, protože 1) ta přechodka jsou slušný gramy navíc 2) nevyužíváš výhod aheadu (nemá srovnatelnou pevnost, vidlici ti drží hlávko a ne představec).

    Tommy_ má bezzávitovou 1" vidli a z pohledu roku 2019 a pohledu mého je pro něj lepší řešení:
    použít 1" bezzávitový hlávko : https://bit.ly/36GNWLA
    dát nad hlávko na vidlici podložku aka redukci z 1" na 1 a 1/8" - https://bit.ly/2Q54LKj
    a přes to už dát moderní rozměr představce a oversize říditka, který se valá na každym rohu. Mám takhle řešenou cyklokrosku.

    Sehnat komplet 1" ahead řešení je dnes docela problém, je jich málo a jsou celkem drahý. 1" ahead se udržel asi jen dva roky, než ho nahradil o osminu palce širší kolega, ale jeho výhodou tenkrát bylo, že šel použít na stávající rozměr hlavy rámů (tzn. umožňoval upgrade starších ocelovejch rámů za předpokladu změny (nebo převaření) vidlice.

    Do soustružení závitu na 1" vidlici bych se v tomto případě pouštěl jen v moment, kdy bych chtěl jít retro cestou klasickýho představce a oblouků :)
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    EDGE61: na 1" ahead sezenes/namontujes, ale "integrovany predstavec" je i s trubkou pro threaded headset.
    EDGE61
    EDGE61 --- ---
    SALO: Mě by zase, milý Salo, zajímalo, zda tě napadlo, že krk té vidlice je 1" bez závitu? Nebo ti tahle slepá vývojová větev reprezentovaná představcem Cinelli Alter unikla? Má tři možnosti: 1. sežene 1" ahead set, 2. dodělá závit a pojede klasiku, 3. dodá podložku a dá přes ní moderní 1 1/8" ahead.
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    KEPASO: that's the other way around.
    PULP121
    PULP121 --- ---
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    SALO
    SALO --- ---
    TOMMY_: zaujimalo by ma, ako chces dat na 1 1/8" hlavu "stribrny vylesteny integrovany predstavec".
    TOMMY_
    TOMMY_ --- ---
    ZSIS: no jasne. Funkcne a dostat z toho ramu maximum, nebat se seskocit obrubnik. Berany na 4 srouby. Min se to bude kroutit, min vule..
    versus to ze stribrny vylesteny integrovany predstavec proste vypada lip.. a to kurva o dost.

    proste cely to kolo muze bejt nadhery a nebo o neco vic funkcni..
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    SALO: pro "dojizdeni" po meste a nejake sranda vylety je ta kvalita naprosto dostavujici... a navic v tomto pripade je pomer cena/kvalita irelevantni

    ...tak nejak myslim, ze ti nemusim vysvetlovat co lidi vidi na pekne postavenem F1 SS nebo drahove F2... je to soucast nasi historie a cyklistiky, ty kola vyhravaly medaile na olympijskych hrach a etapy na zavodu miru.... na takovem kole se velice rad projedu na pivo a souhlasim stim, ze existuje spousta levnejsich a lepsich variant, ale....
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    TOMMY_: moderni. retro je hezka vec, ale kdyz uz na to mas ram, "you might as well go the full way.".
    TOMMY_
    TOMMY_ --- ---
    tak F2 vylitla kominem. Koupil jsem tohle.. Ted je otazka co s predstavcem a hlavkem. Nechat to retro a nebo moderni.. ? Shanet stary lesteny cinelli vecicky a nebo to postavit moderne? achjo.. :(

    PP x Robert Štěrba : Pedal Project BLOG
    http://www.pedal-project.com/index.php?id=clanky&post=153-pp-x-robert-sterba

    a dostal jsem tip ze still primitive ted stavel novyho ocelaka hodne do moderna. Tak doufam v nejakou radu. :)

    PULP121
    PULP121 --- ---
    TOMMY_: Přesně, kolik za to chtěl :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam