• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SAIL_ORElectroacoustic / Radio art / Audio art / Computer Music
    Jacob Kirkegaard


    Od Busoniho přes Cage po LaBella.
    Jiná hudba, jiný přístup. Zvuk / prostor / kompozice.
    Futurismus / surrealismus / dadaismus // musique concrète / elektronische Musik / Fluxus // radiophonic //
    Edgar Varése / Iannis Xenakis / Karlheinz Stockhausen / John Cage / Max Neuhaus / Delia Derbyshire / Paul Panhuysen / Carsten Nikolai / etc.
    Rádio / magnetofonový pás / počítač // oscilátory / mikrofony / theremin / vlastnoručně vyrobené nástroje...

    spřízněné kluby:
    [ experimental is not a genre :: toto nie je hudbá! ] / [ sound art ] / [ field recordings :: capturing the sound ] / [ Nová média > kyberkultura, umění interaktivních médií, digitální média, transhumanismus ]
    rozbalit záhlaví
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    SAIL_OR: jeho pro tenhle klub nejdůležitější film, Wochenende z roku 1930, se mi zatím nepovedlo najít.
    Každopádně se jedná o film bez obrazu, má tedy formu spíš rozhlasovky nebo i soundtracku a je předzvěst konkrétní hudby i současné moderní kompozice.
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    Walter Ruttman



    Ruttmann was born in Frankfurt am Main on December 28, 1897. He studied architecture in Zurich and then painting in Munich. [...] In ‹Berlin. Die Sinfonie einer Großstadt› he applied the principles of his abstract studies and film montage to realistic photographs from the city of Berlin. [...] After ‹Berlin› he turned to sound experiments and was eventually able to make ‹Melodie der Welt›, a Tobis film commissioned by Hapag-Lloyd and the first fulllength German sound film. [...] Ruttmann did not emigrate. He collaborated on a film for a ‹Reichsparteitag› but withdrew from the team for unknown reasons. Beginning in 1934 he was employed as a director by UFA and made cultural, industrial, commercial, and propaganda films. On July 15, 1941, he died in Berlin after an operation.»


    Berlin: Symphony of a Great City


    akt 1
    http://www.youtube.com/watch?gl=CZ&hl=cs&v=5ej84nN1WcE
    http://www.youtube.com/watch?v=D2TO02smKjU&feature=related

    akt 2
    http://www.youtube.com/watch?v=wNxIWgnjAB4&feature=related

    akt 3
    http://www.youtube.com/watch?v=iA9CzYn_fa4&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=YK5n7st4cLQ&feature=related

    akt 4
    http://www.youtube.com/watch?v=_IbuO6lhcGo&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=YQbQg3zjy2M&feature=related

    akt 5
    http://www.youtube.com/watch?v=YzZI9bQ0cxA&feature=related

    nebo torrent: http://thepiratebay.org/torrent/3463027/Walter_Ruttman_-_Berlin__Symphony_of_a_Great_City_(1927)
    BARONFRITZ
    BARONFRITZ --- ---
    já jsem úplně zapomněl na tenhl klubísek
    [ BARONFRITZ @ experimental is not a genre :: toto nie je hudbá! ]
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    tohle je zadax .)
    [ FISHEYE_100 @ sound art ]
    UNDO_LIQUIDS
    UNDO_LIQUIDS --- ---
    MAIA: Mno nevim. Moc to ve mě nevzbuzuje bez vypsanejch credits důvěru. Kdyby tam bylo alespoň kde se to bude odehrávat, učebny a tak.. Tohle je takový plácnutí do vody. Něco tak strašně obecnýho jako naučim vás stavět.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    MAIA: a co když někdo nemá talent?
    DR0NES
    DR0NES --- ---
    Milan Knižák Bossanova Suite (19:30)
    Performer [2 Record Players Playing Destroyed Music, 2 Taperecorders With Tapes Of Older Pieces], Synthesizer [2], Piano

    http://www.edisk.cz/stahni/02331/Fluxus-Anthology-30th_04_Milan_Knizak.mp3_17.82MB.html

    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    UNCLEAN
    UNCLEAN --- ---
    Delia Derbyshire-Electro Sonic,LP,1972,UK

    http://rapidshare.com/files/19103716/delia_derbyshire_-_electrosonic_lp.rar



    Delia Derbyshire & Barry Bermange-Within Dreams,radio broadcast,1964,UK

    http://rapidshare.com/files/45501825/byshireDeliaandBarryBermange.rar.html

    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    tomu, kdo v brně nepůjde na máma mrdá maso + neurochirurgy anebo se bude léčit v teple domova z toho crackerbox/psy festivalu, doporučuju

    r(a)dio(custica)
    Polská scéna 1958 - 2008 #3 :: Elzbieta Sikora, Barbara Zawadska, Katarzyna Taborowska
    19. září 2009, 0:05

    Třetí díl seriálu o polské scéně akustických umění se skladbami Elzbiety Sikory (Flashback - Hommage a Pierre Schaeffer), Barbary Zawadské (Greya) a Katarzyny Taborowské (There Is No Such a Number)


    Elzbieta Sikora
    (born Lvov 20 October 1943) is a Polish composer who has been resident in France since 1981.[1] She has composed stage, orchestral, chamber, choral, vocal, and electroacoustic works as well as film scores.
    Sikora studied under Pierre Schaeffer, François Bayle,[1] Tadeusz Baird, Zbigniew Rudzinski.
    http://elzbietasikora.free.fr/accus.htm

    Katarzyna Taborowska
    b. 31st May 1974 in Cracow, completed 1st- and 2nd-level music schools in that city, studying with Prof. Zbigniew Szlezer. In 1993-95 she studied composition with Prof. Boguslaw Schaeffer, and in 2001 she obtained a master’s degree in composition after studies with Prof. Lidia Zielinska in the Music Academy in Poznan.
    Electroacoustic and electronic music remains at the centre of the composer’s interests as she explores new sounds, extends the possibilities of acoustic instruments using electronics, producing improvised music and live electronics as well as various combinations of music with video images.
    As a violinist, Katarzyna Taborowska performs her own solo pieces as well as playing in ensembles such as Trio + and Familiare.
    ...roku 2005 byla na "Festival Forfest Czech Republic - International Festival of Contemporary Arts with Spiritual Orientation in Kromeriz" :)
    http://www.imeb.net/IMEB_v2/index.php?option=com_content&task=view&id=730&Itemid=225&0f4f0dddd7f22c4c585b6a8954ecf7d1=5fbc2685db4b86a911b1f9cd7b340ae9
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    [ RED_KOMUSO @ experimental is not a genre :: toto nie je hudbá! ]
    BARONFRITZ: jj, tahle věta mě taky pobavila, když jsem to prvně viděla .)
    BARONFRITZ
    BARONFRITZ --- ---
    jen tak odpočinkové čtvrteční video)

    John Cage about silence .. if you listen to mozart or beethoven its always the same but if you listen tu traffic its always different
    http://www.youtube.com/watch?v=pcHnL7aS64Y
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    Myspace Friend Requests

    Fernando Laub 08 Sep 2009

    Fernando Laubwants to be your friend!
    Hello. My name is Fernando Laub. I compose experimental and electroacoustic music. I thought you might like my work.
    http://www.myspace.com/fernandolaub

    tak co, approve / deny?
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    :)
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    no zarazil mě tam akorát ten copenhagen alias kodaň, olol
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    Labyrinthitis (2007)

    V této interaktivní instalaci se Kirkegaard zaměřil na lidské ucho samotné a jeho specifické možnosti. Je postavena na podstatě otoakustické emise, kterou objevil hudební skladatel Guiseppe Tartini v 18. století. V hlemýždi ve vnitřním uchu jsou tisíce malých chloupků obklopených tekutinou, které fungují jako senzorické receptory. Když uchem pronikne zvuk, začnou vibrovat. Pokud pustíme dva čisté tóny, jejichž frekvence je v poměru 1:1,2, zvukové vlny jsou schopny rozvibrovat bazilární membrány, čímž si ucho produkuje třetí zvukovou frekvenci – tzv. Tartiniho tón, slyšitelný pouze posluchačem ve svém uchu, který zní podobně jako šelest. Je možné ho změřit a dokonce nahrát na mikrofon. Kirkegaard tyto „vnitřní“ zvuky roku 2007 nahrál ve speciální kapli bez ozvěny v Centru pro výzkum aplikovaného poslechu v Copenhagenu a vznikla tak nahrávka Labyrinthitis, vydaná roku 2008 spolu s eseji Douglase Kahna and Anthonyho Moora. Co se týče živého performování Labyrinthitis, na začátku Kirkegaard pouští publiku dva Tartiniho tóny, nahrané roku 2007 v oné kapli z jeho uší, ve frekvenci v poměru 1:1,2, čímž docílí toho, že posluchači slyší každý ve svých učích svůj vlastní, třetí zvuk. Poté první dva pouštěné zvuky vypne a pustí do prostoru onen třetí, původně nahraný také z jeho uší v kapli, který slyšelo publikum nejdříve jako výsledek reakce svých uších na dva předešlé tóny. K tomuto zvuku přidá další zvuk, také nahraný z kaple, který je vůči předchozímu také ve frekvenčním poměru 1:1,2, čímž posluchačům vznikne v uchu další třetí zvuk. Takto postupně cyklí nahrávky a živé, uchem generované zvuky, až se z místnosti samotné stává jeden velký ušní hlemýžď.


    ...je to aspoň trochu srozumitelný?
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    but of course :*
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    interview with carsten nikolai about his book Grid Index

    http://www.gestalten.com/motion/clipHiRes?id=95
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    a na dobrou noc nejroztomilejší skladba: Daisy Bell, první skladba zazpívaná počítačem (IBM 7094 // p. by Max Mathews).
    http://www.youtube.com/watch?v=41U78QP8nBk&feature=related
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    douglas kahn by tu taky neměl chybět
    na webu jsou ke stažení i nějaký jeho eseje

    http://www.douglaskahn.com/writings-1.htm
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam