• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MURHAAYASkenování a digitalizace filmů a fotografií (hlavně s Canonem 8800F aneb klub zoufalych uzivatelu)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    MURHAAYA: Se obávám, že ani Plustek ani Reflecta nedosáhnou kvalitativně tam, kde už před pěti lety byla Minolta s Nikonem. Proč je potřeba nový? Kvůli záruce nebo daním nebo čemu? Mně kdyby se dnes posrala Mina, tak ji kupuju znova, nikdy bych ji za Plustek nevyměnil.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MACHALIK: prave. novy jsou ty plusteky, kde se musi posouvat rucne a pak nejaky reflecty, kde vetsina je sunt a jedina zajimava je reflecta rps 7200, kde muzes dat celej pas filmu a on ti ho projede automaticky. coz by mohlo bejt docela zajimavy, kdyz clovek sunda film a v celku ho projede masinou. ale zas se musi korigovat pozice tech policek, protoze to neni v masce (doufam, ze clovek nastavi zacatek pole a pak to jede po osmi perforacich, ale dneska clovek nevi).

    a pak stejne je clovek v prdeli kdyz chce skenovat svitek...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    MURHAAYA: To jsem netušil.
    Vše jen bazar, novýho už podle mě není nic kromě Nikonů 5000 a 9000, a to jen kdoví jestli.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MACHALIK: Treba Plustek skanery nemaj motorovej posun, proste rucne posunujes ramecek az se zasekne v drazce. Ain't nobody got time fo dat...

    da se ta minolta sehnat nova nebo vsechno jen bazar?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    MURHAAYA: Pokud skončíš u Minolty, tak vřele doporučuju 5400 II, hlavně neber 5400, ta je o šest tisíc procent pomalejší. Motorovej posun to má snad všechno, ne? Nebo jak bys tam ty filmy chtěl zasouvat?
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    http://murhaaya.com/odd/ja/nyx/analog/2013-03-30-img_9792.jpg tady je ta ukazka toho prefoceni. Ty rohy obecne jdou do hajzlu... premyslim ze bych investoval do nejakyho skeneru, kdyz vidim co mi davaj posledni dobou z ultralabu a srovnam to s tim co mi skenoval Lukas87 nebo SKOT... na crossy dobry, ale co provedou se slusnym barevnym negativem...

    premyslim jesli preci jen neporidit neco sofistikovanejsiho, ale bud to nema motorovej posun nebo to ma jinej chytak...
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    tak jsem dodelal prvni verzi bazmeku na prefocovani negativu... je to dost bastl a z nejakyho duvodu mi prijde, ze ty rohy jdou dost do hajzlu, pricina muze byt nerovnobeznost rovin filmu a snimace, ale prijde mi, ze ostrost v rohu nedostahnu ani ostrenim (jako ze bych posunul rovinu ostrosti z ze stredu do rohu, pokud je film sikmo).

    nejaky fotky z toho uploadnu az vecer.
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    DOUPLE: Nadešel čas vyčistit skener. It is NOT a fucking feature, bro.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DOUPLE: Proč by to měl bejt feature?
    DOUPLE
    DOUPLE --- ---
    (epson v500)
    DOUPLE
    DOUPLE --- ---
    jak tak procitam klub, tenhle pruh ve stredu je asi "not a bug, its a feature" problem ze
    https://www.dropbox.com/s/un3h7dwo67ikx1f/img023.jpg
    SKOT
    SKOT --- ---
    to rozkostkování jasného zdroje světla na snímku mi kdysi v jednom labu dělali u klasických černobílých negativů..
    jinak jak já chápu systém ICE tak detekuje jako nečistotu/škrábanec jakoukoliv odchylku od normálu - tedy zeslabení (škrábanec) i zesílení/neprosvícení (bordel) - proto třeba na kodachromy je potřeba speciální nastavení, protože ICE se chytá čeho nemá, podobné to bývá u crossů občas
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Už vím, proč to nikdy dřív nedělalo. Až doteď jsem scanoval se scannerem zádičkama k topení, přičemž snímač je spíš na začátku, takže tam byla distanc třeba půl metru. Teď jsem ale otočil stůl a scanner je k topení naplocho pravou stranou, kde je čip, a je od něj možná 10 cm, takže to je celej průser. Kdyby blbost kvetla.
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    THX_1138: on má negativ oranžovou podložku a ještě k tomu ne tak vysokou Dmax, čili by ten filtr byl dost mizernej.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    LUKAS87: To som teda slušný kokot, že scanuju u topení. Jo, solidně mi to jebe stíny. Zkusím ho příště podmrazit!
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    MACHALIK: Hm, k tomu můžu říct jediný - normální negativ je pro infračervený světlo průhlednej, proto když se negativ prosvítí IR, tak tam, kde to neprojde, je bordel. Taknějak zhruba by myslím měl fungovat ten systém ICE detekce.
    Proto to taky nefunguje u černobílýho filmu, kde je obraz tvořen krystaly stříbra - ty to IR nepropustí, na rozdíl od obláčků barev/pigmentu.

    Co se týká teploty - obecně se zvyšující se teplotou narůstá šum všech polovodičů, tedy i snímače a jeho AD převodníků, což znamená ztrátu detailů ve světlech u negativu (a stínech i diáku) plus pravděpodobně i další možnou ztrátu detailů, pokud zapojení těch AD převodníků a jejich zesilovačů neni dokonale teplotně kompenzovaný... L. Kamarád si dokonce na svůj Nikon LS-9000 přidělal komín s aktivním chlazením, jinak se mu rozostřovala kresba s tím, jak se ta mašina při skenování ohřívala. Takže určitě neskenovat skenerem na topení :)

    Mimochodem tohle je asi druhej největší problém digitálních snímačů ve vesmíru - je tam vakuum a blbě se to chladí. Ten první problém je samozřejmě kosmický záření, ale tomu už tak moc nerozumím tak bych tu nechtěl napsat nějakou kravinu.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    MURHAAYA: Můj scanner má možnost nascanovat jen ten IR output, takže si někdy nascanuju jen to a uvidím, co vlastně přesně vidí. Vidíš, to je nápad. A zkusit to i tehdy, když dělá bordel. Škoda, že jsem ho už vypnul a chladne.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MACHALIK: no co se IR zareni tyce tak by melo mit vetsi hloubku vniku nez viditelny. Asi by ti vic reklo, kdyz bys ten film videl po infracervenym svetle, treba jsou ty barviva pruhledny v diaku pro IR. Jinak pak je tam myslim neco s tim, ze da dioda na to sviti sikmo a podle toho stinu co vrha to smeti se to urcuje... strilim.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    U diáků to tam není krytý právě vůbec. Chtělo by to zjistit, jak přesně funguje to ICE, resp. na základě čeho scanner vyhodnotí, kde je chlup a kde ne. Proč by zrovna osvěcování IR diodou mělo zaznamenat povrchový nerovnosti filmu a ne jeho barvy a čím je možný výstup z této diody zmást natolik, že si myslí, že jakýkoli světlo (jak na diáku, tak na crossu) je chlup. Třeba bude vědět Lukáš.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MACHALIK: zajimave info. Vzpominam si. To proc je to ve svetlech... neni to tim, ze tam je to nejvic kryte? U crossu opravdu enormne. Ta korelace s teplotou mi takhle nedava smysl, byt tam asi je, protoze to nejsou teploty, ktery by mohly vydavat nejaky IR zareni v oblasti citlivosti snimace...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam