ECLECTICA: My máme kamaráda, který má lehký problém s tím, že nedodržujeme navyklé genderové stereotypy a tvrdí, že je máme úplně obráceně. Takže se například snaží mému muži vysvětlit, že bych já neměla dělat žádné "chlapské" práce, protože to pak má špatný vliv na výchovu našich synů. Muž se tomu smějě a těší se, až kamarádovi vyrostou dcerky (6 a 3 roky), protože narozdíl od jeho ženy, která je mírná, tak starší dcerka je pěkný drak a celý tatínek, takže už vidím, jak jí vysvětluje, jak se chová dívka :-)))
Naše role ve skutečnosti nejsou obrácené, jen promíchané, protože každý z nás se chová podle své povahy a dělá to, co mu jde nejlíp. Synové s tím problém nemají a vědí, že když budou potřebovat pomct se zařizováním dílny nebo budou chtít něco vyrobit, půjdou za mnou, když se budou chtít naučit řídit, půjdou za mnou, stejně tak ale, když budou chtít vyrábět vánoční ozdobičky nebo naučit šít, plést a háčkovat. Naopak co se týče počítačů, dějin, hudby nebo historie umění, tak půjdou za tatínkem. Tatínek zvládá i stavební práce, betonování, zdění, teď už i řídí a začalo ho to bavit. Nicméně stavbyvedoucí jsem já, protože mám větší představivost a taky reálnou představu o tom, jak danou věc udělat. Tatínek je přece jen víc teoretik.