• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LA_BETEQueer studies
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    ECLECTICA: Krásnější než láska mužů je výborná kniha a za přečtení určitě stojí.
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    ECLECTICA: to je ta kniha, co mam doma, dobre se cte ;-)
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    Jen stručně: včera jsem v brněnském antikvariátě zakoupila knihu L. Fadermanové Krásnější než láska mužů (Romantické přítelství a láska mezi ženami od renesance po současnost). Přečntu, podělím se o zajímavosti, případně napíšu malou recenzi, abyste věděli, zda stjí zapřečtení.

    Ve čtvrtek jsem se se zúčastnila setkání Transfóra, pokud se to někoho týká či má zájem dozvědět se něco o budoucích aktivitách, kontaktujte mě v poště.
    MAGUMI
    MAGUMI --- ---
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    MAGUMI
    MAGUMI --- ---
    ECLECTICA: JJ, ale jen krátce, mám dost práce.

    Asi nejvíc mi vadí, že ten zákon postavil ten registrovaný, partnerský vztah vysloveně na otázce sexuální orientace těch lidí. Pokud naše společnost přijme za své, že nelze nikoho diskriminovat na základě sexuální orientace, neměla by vytvářet speciální zákony, které regulují výhradně vztahy mezi lidmi určité sexuální orientace. Z hlediska práva by podle mě mělo být ve všem nahlíženo na homosexuály stejně jako na heterosexuály a neměly by vznikat zákony jen speciálně kvůli nim. S tím souvisí moje druhá námitka, totiž to, že registrace partnerů na základě jejich sexuální orientace deformuje institut manželství. Manželství je spojení dvou lidí vytvořené primárně za účelem ekonomického zabezpečení a výchovy dětí. Vzniklo proto, že výchova budoucích členů společnosti představuje pro společnost důležitý ekonomický zájem, který stát chce nějak chránit a podporovat. Je-li registrované partnertství vnímáno jako "manželství homosexuálů," pak to zkresluje i účel a smysl manželství heterosexuálního.

    Stručně řečeno, pokud přijmeme tezi, že sexuální orientace člověka by měla být ve vztahu mezi státem a jednotlivcem irrelevantní, měli by mít homosexuálové vůči společnosti stejná práva a stejné povinnosti jako heterosexuálové a registrované partnerství by mělo být definované primárně jako vztah dvou lidí, kteří spolu chtějí vychovávat děti, se vším, co s tím souvisí. Mělo by mít právo děti adoptovat, právo dostávat na ně stejné příspěvky jako heterosexuálové, ale taky povinnost se o ty děti starat atd.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    MAGUMI: můžeš to prosím rozvést?
    MAGUMI
    MAGUMI --- ---
    Když už je tady o tom řeč, musím přiznat, že mě ten zákon o registrovaném partnerství vysloveně rozčiluje a myslím, že vůbec neměl být přijat.
    TMA
    TMA --- ---
    GAGOO: Některé jeho výroky mají obtížnou interpretaci, třeba když tvrdí: μῆ νομίζητε, ὅτι ἦλθον βάλλειν εἰρηνὴν ἐπὶ τὴν γήν· οὐκ ἦλθον βάλλειν εἰρηνήν, ἀλλὰ μάχαιραν. (Nemyslete si, že jsem přišl přinést mír, nepřišel jsem přinést mír, nýbrž meč.) se nezdají v souladu s poselstvím miluj bližního svého. Není divu, že jsou zmateni. :-)

    LURA: Blbost je bohužel tak rozšířená, že se občas člověk zdráhá uvěřit, že v tom není zlý úmysl, že je jí opravdu tolik.
    LURA
    LURA --- ---
    TMA: No já osobně si taky nemyslím, že v tom byl zlý úmysl, ale blbost, že vzali první obrázek a nepřemýšleli nad tím...
    GAGOO
    GAGOO --- ---
    Taky ráda věřím v to lepší v lidech, ale to bych nesměla vědět, že pánové Bartoš a Kratochvíl po "nás" jdou zcela programově, byť hnacím motorem jejich jednání může být blbost a z ní pramenící nepochopení, co že to ten Joške z Nazareta tehdá vlastně povídal a jak to myslel...
    TMA
    TMA --- ---
    GAGOO, ANNIE: OK, ok, vzdávám práci ďáblova advokáta. Já jen chtěl upozornit na Hanlonovu břitvu: Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.
    ANNIE
    ANNIE --- ---
    TMA: obavam se, ze tady ten propagacni ucel proste nebyl. Bylo to prvni, co na ne vypadlo z obrazovy databanky po zadani slova homosexual...
    Kdyby slo autorovi o to, co pise, a co chce clankem sdelit (coz by mela byt v serioznim deniku, na ktery se MF DNES snazi hrat), tak tam takovy obrazek proste neda. Pripada mi to pro lehce ponizujici...
    Ono se muze zdat, ze se tu hadama o drobnosti, jenze od tech to zacina. Budu-li reprezentovat mensiny korektne a neskandalne, zacou tak byt vnimany...

    Trochu mi to pripomina akci Kondomy pro papeze, jestli jste nekdo zaznamenali. Jednalo se o verejnou demonstraci na Vaclavskem namesti pri prilezitosti navsteve papeze v Cechach. Organizovalo to hnuti STUD, o. s. (organizator mimojine i Mezipater), ale nebyla tam nikde prezentovana queer tematika. Akcent byl na protest proti papezovu doporuceni nepouzivani kondomu v Africe a dusledky v podobe sireni AIDS. No a ceho se media chytili? Dvou lidi v duhove vlajce, kteri tam dorazili (byt priznano, jeden z nich byl Jiri Hromada, ale co)... okamzite vsude byli titulky "Gayove a lesbicky protestuji proti papezi". Sdeleni o Africe dost zapadalo.
    Jakoby si gay a lesbicke sdruzeni nemohlo udelat akci s vlastnim poselstvim. Potreba upozornovat na sexualni minoritu je bohuzel v Cechach jeste prilis silna....
    GAGOO
    GAGOO --- ---
    http://domaci.ihned.cz/c1-38262130-prulom-osvojovani-deti-bude-rychlejsi

    pro názornost analogický článek týkající se majority má v záhlaví obrázek miminek (a nikoliv polonahý HT pár na pláži)...
    TMA
    TMA --- ---
    LURA, ANNIE: Obrázek slouží k tomu, aby zaujal, aby si člověk přečetl nadpis. Proto musí být provokativní. Nechci hájit ten jejich obrázek. Ale chápu, proč se používají takové obrázky.

    Pokud je vedle sebe obrázek a text, tak si lidi nejprve všimnou obrázku. Ledaskdy obrázek přinutí člověka kliknout i když je nadpis vedle něj nezajímavý.

    Není důležité věrně reprezentovat, důležité je zaujmout. Proto se na billboardové reklamě na sanitární silikon (takové to, čím se spáruje kolem vany) objevovala vnadná blondýna s velkým výstřihem natočeným tak aby do něj bylo vidět, nápis univerzální silikon, a "její slova": "udělala jsem si to sama."

    A proto i u článku, který, přiznejme si to, většinovou společnost příliš nezajímá, musí být něco, co toho typického uživatele zaujme a "sex sells."

    ECLECTICA: Nutnost vhodné "rezonance" mezi jedinci je primární pro všechny typy vztahu, včetně třeba přátelství či kamarádství. Není charakteristická pro typ. Klasifikace těch vztahů je právě na základě kvantity a druhu toho sexu.
    ANNIE
    ANNIE --- ---
    TMA: no, ono jde o to, ze homosexualove se nevyznacuji jen tim, ze chodi vysvaleni a opaleni po plazi. Je to urcity stereotyp vnimani. Apriori to souvisi s tim, ze jsou homosexualove stale povazovani za lidi, kteri delaji neco perverzniho. Jsou ztotoznovani s perverznimi sexualnimi praktikami a ten obrazek k tomu smeruje.
    Jsem si jista, ze byt tam clanek napriklad o tom, ze Kocab dopsal zakon o adopci deti heterosexualnimi pary, bude tam obrazek OBLECENYCH lidi a k tomu mozna i to dite, ale cele ladeni a vyzneni ilustracniho obrazku by bylo uplne jine...
    LURA
    LURA --- ---
    V diskuzi pod článkem byl odkaz na zajímavé video, tak aby to nezapadlo:
    http://www.youtube.com/user/depfox?blend=1&ob=4&rclk=cti#p/u/20/EMcL_UmBAxA
    LURA
    LURA --- ---
    TMA: Řekla bych, že v souvislosti s nadpisem "Kocáb dopsal zákon, který by umožnil adopci dětí registrovaným párům" je to poměrně srozumitelné i pro ty pomaleji chápající - ale je to první obrázek, která jsem vygooglila, jistě by se našly i výstižnější ;-)
    TMA
    TMA --- ---
    LURA: Tam nejde poznat, jestli ti dva tvoří pár, nebo je to tatínek a kamarád, který se zrovna uvolil všímat si dítěte jako daň za to, že s ním tatínek, který zrovna hlídá půjde na pivo.

    ECLECTICA: Nevím jak to zformulovat ale nemohu souhlasit. Rozmyslím si tu formulaci.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    TMA: podle mého názoru ne. Primární je (opět podle mého názoru) rezonance mezi jedinci takováho charakteru, že jsou spolu ochotni a schopni vytbořit partnerský vztah. Sex je jen součástí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam