• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LA_BETEQueer studies



    sexuální orientace, sexuální identita, škatulkování v závislosti na místě a čase, dějiny pojetí transsexuality a homosexuality.

    rozbalit záhlaví
    DIVA
    DIVA --- ---
    THOMASMORTA: ok, nepřídu si "etnicky" nijak. židovská kultura, křesťanská kultura, česká kultura, nic z toho. v OP ňáká kolonka státní příslušnost je, nevybrala sem si a neidentifikuju se s tím, ale neznám důvod proč se vymezovat. sem češka a hotovo, každý se narodil někam a nikdo se ho neptal esi chce. můžu si začít připadat jako brazilka a na základě tohoto mého pocitu by mě měli ostatní brát za brazilku? prostě se stala chyba a narodila sem se jinde než jak mi srdce velí .) asi ani ne co ;)

    nedávno ste se tu bavili o kosmetice. používám kartáček a pastu na zuby, sprcháč, šampon, pilník, lubrikant a občas neutrogenu (od práce a od lození dost trpí ruce) - vše z toho je funkční nezbytnost, ke zkrášlení pak používám pinzetu - což mě jediné v tom směru liší oproti mému partnerovi. přesto nejsem muž, mám vagínu. nerada nakupuju, nenosím sukně a podpatky, nelíčím se a nečtu bulvár. v práci nosím monterky a filcáky. nechcu děti a nechcu se vdát, nesnáším romantické výlevy. nemám problém otevřít si dveře a sama si sundat bundu, dokonce si přídu dost nepříjemně když se ňáký aktivista chopí židle aby mi ji přisunul nebo mi pomáhá do kabátu (např můj otec, člověk který mě vychoval, je neodbytně galantní, běs). takže proč vlastně nejsem muž, když se necítím jako to co se prezentuje pod pojmem "žena"? narodila sem se s vagínou. bolí mě jenom reálně existující části těla a to jen když dojdou fyzické újmě

    občas si říkám že by bylo skvělé zistit jaké to je v mužském těle .) ale asi tak jako jaké by to bylo kdybych byla brazilka. nebo svůj pes, nebo prostě někdo jiný. ale tje jenom fantazie a zvědavost, já sem já
    THOMASMORTA
    THOMASMORTA --- ---
    DIVA: Myslím, že jsem zdůrazňoval, že jsem slova Žid použil v etnickém smyslu. Víra je naučená a lze ji odvrzhnout, etnická příslušnost je vrozená a odvrhnout ji nelze.
    DIVA
    DIVA --- ---
    THOMASMORTA: imo psych.chorý, myslí si že vnímá nervy kt neexistujou

    zajímavá analogie, cos tím chtěl říct? shodou okolností sem ze smíšené židovsko-křesťanské rodiny ale rozpolcenost nepociťuju. osobně žádnou víru nepraktikuju a esi k tomu časem dojdu tak počítám že na zákaldě vlastního uvážení, náboženství mých rodičů mi nevyhovuje
    LURA
    LURA --- ---
    LUBOB: Takže trochu po lopatě:
    Je zajímavé, že mužské hnutí neusiluje o možnost zdobit se, když v reálu existuje hodně mužů, kteří se rádi zdobí (resp. by se rádi zdobili, kdyby to bylo společensky přijímáno, příp. se zdobí pouze v soukromí, !aby nikdo nevěděl"), případně projevují i nějaké prvky transvestitismu? Proč neusilují o změnu pohledu společnosti na to, že zdobení není vhodné nebo žádoucí, protože vyvolává dojem změkčilosti. A zároveň - to, že je zdobení spojováno spíš s ženami a u mužů se změkčilostí, je zřejmě i důvod toho, proč o to mužská hnutí neusilují - aby nebyla společensky považována za bandu buzerantů, případně že v tomhle ohledu možná mužské sebevědomí ještě nedospělo tak daleko, aby se tak před veřejností necítili oni sami...
    SROZUMITELNÉ?
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    ECLECTICA: tak kdyz si vezmes, u jakych narodu a proc se tetovani a piercing provozuje...bud to melo kraslici vyznam, coz dneska bere nejvice lidi, nebo ritualni vyznam, tedy poukazovalo to na neco, co ten clovek dokazal/protrpel (at uz samotny proces propichovani ci tetovani nebo spise akt, ktery podstoupil proto, aby to tetovani mohl mit a nosit ). myslim, ze vetsina dnesnich modernich lidi uz to podstupuje pouze z toho zkraslujiciho duvodu. ted myslim pierc a tetovani tak, jak OBVYKLE u lidi vidas ;-)
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ECLECTICA: Patří nepatří zapamatuj si to a nahoď to jako další téma. Mě totiž přijde, že důvody k takové sebemodifikaci jsou dosti genderově rozdílné...
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    KAWALSKI: já mám ohledně piercing, scarrignu a tetování takovou možná ujetou teorii, a to, že nahrazují nebezpečné iniciační rituály, které u nás jaksi chybí. Ale to už sem nepatří. :-)

    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    "Nebo otázka šperků. Spona do kravaty, manžetové knoflíčky, hodinky. Jiné možnosti demonstrovat své bohatství pomocí šperků nemáme."
    prsteny? sposta muzu je nosi, obzvlaste ty, co je prirazuji do urciteho klubu ci bratrstva. náramky? řetízky a privěšky? dnes jsou bezne i náušnice, zejmena ty s kamenem ( vynechavam "piercingovou kulturu", i kdyz ta do toho spada take, jen tim clovek nedava najevo svoje bohatstvi ).
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    ECLECTICA: mne to jasne neni, & tak se na to ptam. zatim jsem nedockal odpovedi ani na jednu z mych otazek.

    jenom ujisteni, ze bych se divil. proc bych se mel divit & jak to souvisi s tim, na co jsem se ptal mi jasne neni.

    & na zaver :
    moje otazka : nebo presneji, proc je tak zajimave, ze o to muzske hnuti neusiluje?

    tvoje odpoved : "je v zájmu mnohých mužů, aby se pravidla pro pro zdovbení a odívání rozvolnila, protože procento mužů, které oslovují alespoň některé aspekty transvestitismu, je překvapivě vysoké".

    uz to vidis?

    LUBOB
    LUBOB --- ---
    TMA: kristapana, to jste uz vsichni ozrali? :-)


    ja z zadnych predpokladu nevychazim. ja se ptam, proc ten jev (autorka je JAGA, ne ja) je zajimavy.


    vzdyt snad ty vety, co pisu tak komplikovane nejsou.

    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    LUBOB: ano, měla jsem napsat "je v zájmu mnohých mužů, aby se pravidla pro pro zdovbení a odívání rozvolnila, protože procento mužů, které oslovují alespoň některé aspekty transvestitismu, je překvapivě vysoké".
    Ano, nevyjádřila jsem se nejpřesněji, ale předpokládala jsem, že většině čteářů bude jasné, na co volně navazuju.
    Opravdu nechápu, o co ti jde.
    TMA
    TMA --- ---
    LUBOB: S tím tučným bych si dovolil nesouhlasit.

    LUBOB: Faktem je, že některá část usiluje. Vycházíš z chybných předpokladů.

    Třeba volnost v oblékání, kterou ženy mají. Nejedná se přitom o klasický transvestitismus. Pánská sukně vypadá jinak než dámská sukně. Někteří obhájci mužských práv právě o takovou volnost usilují.

    Nebo otázka šperků. Spona do kravaty, manžetové knoflíčky, hodinky. Jiné možnosti demonstrovat své bohatství pomocí šperků nemáme.
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    ROMANAMI: ano. "umis" cist & nic takoveho tam "neni". pohledme:

    nebo presneji, proc je tak zajimave, ze o to muzske hnuti neusiluje?

    bravo!
    jeste mi ukaz, kde je ta odpoved na tuto moji otazku. kdyz uz umis cist :-)

    LUBOB
    LUBOB --- ---
    ECLECTICA: mujtybooze.

    ja se zeptam, PROC je zajimave, ze muzske hnuti (podmet!) NEusiluje (prisudek) o moznost zdobit se.

    & ty mi odpovis, ze bych se divil, kolik takovych lidi (podmet) chodi (prisudek) mezi nami.
    k tomu dodas, ze muzu (ne muzske hnuti), ktere oslovuji prvky transvestitismu je mnoho, & to neni nic zavadneho.

    ne, neni to nic zavadneho & ano, je to informace, ale nevim (& ptal jsem se na to), jak se to vztahuje k tomu, co jsem napsal ja. viz prvni radek tohoto prispevku.

    mluvit o neprimerenosti mych prispevku ... no radeji nic.

    ROMANAMI
    ROMANAMI --- ---
    LUBOB: ale já umím číst ! to jen ty překrucuješ věci podlesvého a jak se ti to zrovna hodí do kšeftu
    Eclectica odpověděla na tvoji otázku a tam nic z toho co jsi mi poslal není ! [ LUBOB @ Queer studies ]
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    ROMANAMI:
    cti pozorne :

    JAGA : Zajímavé je, že protějšek feminismu - mužské hnutí - vůbec neusiluje o dobytí ženských pozic, ... o možnost po žensku se zdobit

    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    JAGA: nemohu mluvit za ostatni,ale co tak slysim okolo sebe, tak spousta transsexualu proste jen chce byt opacnym pohlavim, aniz by si "az do hrobu" museli nest stigma transsexuality. proste co nejrychleji a nejtiseji projit premenou a zit v roli, ktera je jim vlastni, aniz by kdy museli rikat, ze to tak nebylo odjakziva. myslim, ze vetsina z transsexualu proste neporebuje, aby bylo neco jako treti pohlavi, to je spis pro jedince jako jsem ja, mozna jeste tak TV ( to by musela rict spis ROMANAMI ). me by to vyhovovalo, moci byt obojim a zaroven ani jednim ;-)
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    LUBOB: chápu, že ti možná nesedí můj styl vyjadřování (sklouzávání k osobnímu tónu apod), nicméně na poznámce ohletne toho, že mužů, které oslovujé jisté aspekty transvestitismu je překvapivě mnoho, nevidím nic závadného, dokonce i nese jistou informaci.

    Tvé reakce jsou občas maličko nepřiměřené.
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    jeste upresneni, neumim se yjadrovat, vychovavanych podle jejich preferenci znamena, ze meli absolutni volnost v tom delat si , co chteji
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    "protoze to jak si hrajeme, ci jak se oblekame, to by mel byt cirociry gender, tedy naucene chovani"
    no, kupodivu to tak neni, pohledam knihu, kde na detech vychovavanych podle jejich preferenci zjistili, ze divky automaticky tihnou k panenkam a hram , u kterych se paradi a staraji o nekoho dalsiho, kdezto chlapecci preferuji hry, u kterych je akce a technicka stranka veci, pricemz tyto deti nemeli moznost kontaktu s "beznym dospelackym svetem", tedy nevedeli, jaka je ve spolecnosti role zeny a muze. prio me docela sok, neb jsem si myslel, ze vyber hracek/obleceni/zajmu je dany predevsim vychovou...a ejhle, ono to asi je tak nejak "v nas" ( nepocitam vyjimky, ktere vice mene potvrzuji pravidlo )
    ROMANAMI
    ROMANAMI --- ---
    LUBOB:
    proc by melo muzske hnuti usilovat o moznost se po zensku zdobit?
    ECLECTICA:
    divil by ses kolik takových chodí mezi námi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam