PETRPEDROS: imho jsou obe hry DOST odlisne. Sice je to oboji postapokalypticka strilecka a da se tam jezdit "autem", ale stylizaci a hernimi mechanismy se uplne rozchazeji. Podobnou kombinaci lootingu a FPS jako v Borderlands si nevybavim, RAGE naproti tomu smrdi tou klasickou IDsoftackou strileckou a myslim si, ze daleko vic zapada do klasickeho FPS zanru. To uz bych spis srovnaval RAGE a Bulletstorm, ale ani tady to neni uplne totez.
Ja proste na Borderlands (mimo zakladniho zarazeni mezi FPS zanr) vidim primarne klasicke RPG prvky jako leveling+skills, ruzne elemental dmg a nahodne generovane guny/enemies v urcitem levelu...nesrovnaval bych je s zadnym jinym klasickym FPS.
Rozhodne nemuzu tvrdit, ze kdybych projel RAGE, tak uz mi Borderlands neprinesou nic noveho... (naopak mozna, ale to proto, ze RAGE nakonec fakt vysel vicemene jako tuctova strilecka, kde "questy" jsou spis rozlozeni pribehu, iluze sandbox sveta je zbytecne prazdna jako treba v mafii a pridana hodnota - zavody nebo ingame minihry - to jsou takove zvlastni nasite herni mechanismy, ale cele se to tvari divne nesourode a jakoby mimo celou hru).