VIRIK: Z mého pohledu bych řekl, že pro ESO je i to úspěch, když vezmeme jaký bylo právě ESO debakl při release tak to co s tím udělali je ohromné a i když netrhají rekordní čísla mají velmi stabilní playerbase a hru která sice nikdy nebude největší mmorpg na světě, ale snadno bude stabilním plusovým příjmem na mnoho let dopředu což je podle mě obecně nejlepší způsob jak provozovat mmorpg. Rift funguje podobně a to těch hráčů mají ještě méně, ale jsou stálí a i když se ve hře vše dá koupit za herní měnu a kromě datadisků jsou všechno jen vizuálky tak ti fanoušci si rádi něco připlatí a díky tomu to dobře funguje i jako small scale project. To je právě často ten problém v porovnání s asijskou produkcí kde nestačí mít menší stabilní mmorpg, většina producentů to bere způsobem všechno nebo nic a tak pokud hned při často uspěchaném release nemají vše vytěží z prvotního zájmu a hned zase investují do nového projektu. Proto má asie takový příval nových mmorpg, ale těch dobrých jen... no pár a i to je dost otázkou názoru.
Combat system v ESO souhlasím, že není úplně to pravé ořechové, ale kdybych to bral za sebe tak mmorpg kde pro mě byl combat tím hlavním tahákem a bavil mě i po desítkách/stovkách odehraných hodin je vlastně hrozně málo. Rozhodně to není wow a i u Riftu který mám tak rád jde se zábavností combatu mnohem víc o encounter jako takový a teory crafting a vymýšlení buildu než combat samotný. U Tery mě combat vážně bavil ale tam byl zase jen ten combat a nic jiného navíc mě bavil jen u ranged a to normálně hraji skoro výhradně melee. Teď nedávno jsem měl nějakou nostalgickou vzpomínku, že mě bavil combat v Conanovi tak jsem to nainstaloval a nepovedlo se mi do toho znovu dostat a po pár hodinách jsem došel k závěru, že mé vzpomínky byly růžovější než realita. Takže sakra... mě vážně nenapadá asi ani jedno mmorpg s opravdu dobrým combatem který by byl něco víc než jen rotace a občas něco navrch nebo nějaký gimmick. Jenže zase často je pro mě mnohem důležitější ta customizace než boj jako takový, když si najdu něco co mě vůbec nevadí jak to může být repetivní. Ale mmo které by mi opravdu bojovým systémem vyrazilo dech nebo mělo hodně zajímavý soubojový systém... já nevím, napadá vás někoho něco?
Mě spíš napadají příklady her s hrozným combatem, pak ty co jsou průměr a pak ty nejlepší které bych zařadil do kategorie repetivní ale zábavné.
Ale mmorpg s podle vás nejhorším a nejlepším combatem je dost dobré téma na diskuzi.