JYRKA: vždyť proč by sis to nemyslel ;-] Za pozornost to určitě stojí. Nedisponuju čísly o tom, kolik čeho do kolika škol Apple dodal, nicméně na úrovni státu už to je určitě významné přinejmenším symbolicky. Akorát teda neuvažuju v této souvislosti o "porážce", a asi bych nepoužil ani tu neužitečnost.
Jak píše
KICHI, klíč je v tomhle lidský faktor, tablet nebo jiné zařízení je jenom nástroj. Určitě nestačí jenom prát techniku do škol pod tlakem a doufat, že se to nějak samo ujme. Analogicky za dob mých středoškolských studií jsem měl pocit, že škola nedokáže dostatečně vhodně využít ani tu techniku, kterou má, protože nemá personální kapacitu v učitelích, kteří by se tomu nějak víc věnovali (a to neznamená, že to jsou špatní učitelé, taky se pohybují v nějak nastavených podmínkách).
Z tohohle pohledu je laptop resp. stolní počítač s klasickou obrazovkou a klávesnicí (dneska typicky laptop) osvědčená klasika, se kterou ti současní američtí učitelé sami dělají už desetiletí.
Pro mě je vůbec snaha dostat iPady do škol trochu záhada, protože je to nákladná sranda a vyžaduje to prostě víc než jen ten HW. Na druhou stranu, Apple neni v pozici, že by musel dostat iOS do škol, aby se s tim budoucí zákazníci naučili, jako potřeboval dostat Win a Office do škol Microsoft, aby si tak vychoval uživatelskou bázi.
Nicméně v kontextu toho, že prodeje iPadů nerostou nebo spíš klesají, jak se trh nasytil, neni tohle moc dobrá zpráva pro investory.