• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JESSE_MORENOTatra
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Mimochodem Tatra má nejlepší zavěšení kol do terénu na světě a proto její testy prototypů kde jen tak něco neprojde mercedes vůbec nemá.
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    PETRPEDROS: ta má zase naprosto jiné určení, je potřeba srovnávat co je srovnatelné. Zadáním Unimogu byl traktor, kterým se německý poválečný zemědělec dostane i na pole. Takže Mercedes udělal prostě traktor, který jede kilo ;-)
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Ta stará už asi ne ale třeba tahle:


    A tady jeden starší model:
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    PETRPEDROS: lol, no tak fakt nevím, jestli tahle zadohnaná věc je lepší než unimog, to mi přijde jako kravina ;-))
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    JENIIK: ha! toz to uz nejsem tak zmeteny jako predtim :o) rozumim pisu si :o)
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    JESSE_MORENO: tatra smíchov nemá s kopřivnickou tatrou nic společného.

    Tohle je projekt pražský, ČKD byla celou dobu i výrobcem.
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    JENIIK: to nejak nechapu, jsou to saliny tatra co je vyrabel CKD?
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    JESSE_MORENO: to neni tatra, to je Česká Kolben-Daněk
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    TATRA PYCO!

    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    REDITEL: cekal jsem kdy to prijde :oD Jj tohle video zrovna znam, pekne
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    A jeste k predchozimu prckovi:

    Tatra JK 2500



    V roce 1954 vznikla pod vedením konstruktéra Juliuse Kubinského (odtud označení vozu "JK") v n.p. Karosa konstrukce "výkonného cestovního automobilu pro rychlé překonávání dlouhých vzdáleností". Vůz měl být vybaven motorem Tatra 603, který však v době vzniku tohoto automobilu ještě nebyl volně k dispozici. Proto byl vůz v počátcích vybaven motorem Alfa Romeo, který byl později zaměněn za již zmiňovaný motor Tatra. Vůz byl klasické koncepce tj. motor vpředu, poháněná zadní kola, s nezávisle zavěšenými koly, zadní náprava typu De-Dion, což byla u nás novinka. Již v počátcích vůz dosahoval rychlosti kolem 170 km/h. V roce 1957 byl automobil předán ke zkouškám do Tatry Kopřivnice, kde byly provedeny určité úpravy na motoru i podvozku, maximální rychlost se zvýšila ke hranici 207 km/h. Motor byl chlazený vzduchem dvouapůllitrový V8 o výkonu 140k. Velice originální bylo vypouštění teplého vzduchu před předním sklem, čímž bylo toto sklo ohřívano, což je velmi požadovaný efekt hlavně v zimě. Připravovala se výroba prvních 5 kusů jakési malé oveřovací série, avšak těchto svých bratříčků se již JK 2500 nedočkal vzhledem k nedostatku financí. Původní vůz existuje dodnes a je naděje, že se dočká renovace.



    Engine
    1) Alfa Romeo, DOHC 6-cylinder, 2500 ccm, 66kW / 90PS (1955)
    2) Tatra 603 A, 8V-cylinder, 2500 ccm, 55kW / 75PS (1955)
    3) Tatra 603 Sport, 8V-cylinder, 2500 ccm, 103kW /140PS (1956)

    Gearbox
    Alfa Romeo, 4-speed

    Petrol storage
    Two interconnected fuel tanks of volume 2x30 l

    Dimensions
    Length/width/height - 4050/1620/1220 mm
    Wheel base - 2300 mm
    Tread front/rear - 1350 mm

    Curb weight
    1160 kg

    Max. speed
    170km/h - Alfa Romeo, T603A
    200km/h(?)- T603 Sport

    Construction
    Mr. Julius Kubinsky (JK)

    Automobilovou legendou se ale Július Kubinský stal až v padesátých letech. V roce 1955 představila kopřivnická Tatra svůj nový model Tatra 603. Július Kubinský připravil v brněnském závodě Karosa koncept sportovního vozu s novým motorem Tatra 603. Bohužel, v Kopřivnici ani v Brně o tento projekt nakonec neměli zájem a tak J.Kubinský rozpracovaný vůz odkoupil a dokončil jej za vlastní peníze. Podvozek i karoserie byly jeho vlastní konstrukce, ale přední náprava byla opět po dobrých zkušennostech použita z vozu KdF. Tatra odmítla poskytnout motor a tak Kubinský zvažoval použítí předválečného motoru Bugatti o objemu 1500 ccm z bývalého závodního vozu Bruno Sojky. Nakonec se ale přiklonil k modernějšímu motoru Alfa Romeo o objemu 2500 ccm. Proto to označení JK 2500. Mimořádně krásná sportovní karoserie se však stala nezapomenutelnou ikonou našeho motorismu.

    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    A jeden trochu novejsi koncept sportaku od Tatry... taky skoda ze tohle nezkusili rozjet vic...

    http://cs.wikipedia.org/wiki/MTX_Tatra_V8

    http://www.youtube.com/watch?v=R3m7dIz8ugg
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Tatra V 855 - Wikipedie, otevřená encyklopedie
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_V_855
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    V týmu Tatra 603 jsou 2 vozidla. Tatra 603 pro klání historiků a okruhový speciál připomínající sportovní vůz Tatra ECCORRA ze kterého vlastně vychází. Více se dočtete na www.tatra603team.cz

    ADAMBERNAU
    ADAMBERNAU --- ---
    JESSE_MORENO: Asi nejkrásnější koncept od české automobilky, co jsem kdy viděl: a že je opravdu škoda, že některé Škody nešly do výroby. Jsou k tomu známy nějaké technické údaje?
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    KOCOURR: tak bohuzel dle toho co se da docist udelali udajne jen jeden, ja minimalne dle fotek tusim ze byly aspon dva protoze jsou tam docela jasne viditelny rozdily nicmene uz tehdy se tatra asi nemela financne nejlip takze nakonec to auto vubec nevyrabeli.... stastny ten kdo ten jeden exemplar ma je to imho fakt krasnej stroj
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam