• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONDRAPiPod, iPhone, iPad Development
    Let's send Apple to bottomless perdition, there to dwell.

    Vše o tomto ďábelském stroji. Objective-c, c++/c, Arm asm, NEON asm.
    Cocoa, OpenGL ES & Apple Extensions.

    "Veselé" historky z natáčení, aneb
    jak se to dá ještě udělat, aby nám to apple nezakázal.
    Privátní api a funkce, které bysme z něho chtěli.

    Grafici vítaní.

    Prosím lidi, co založili firmu, nebo se živí jako freelancer ať se podělí o své zkušenosti s ostatními.


    Aplikace v Appstore od lidí z nyxu:

    První vlaštovka:

    ALIJEN: aplikace Výplata -- http://itunes.apple.com/cz/app/id353881293?mt=8

    Posílejte odkazy na appstore do pošty nebo sem. Díky
    rozbalit záhlaví
    TIGU
    TIGU --- ---
    FLYBOJ: V pořádku. Já chápu, že existují lidé, co používají Windows a mají iPhone/iPad. Vyhovuje jim to a tak jim nebudu nutit nic jiného. Kolik lidí by přešlo přešlo před 5 lety na Mac OS X, kdyby nebyl třeba pro vývoj na ostatní Apple zařízení? Hmm - stejně jako teď. V té době iPhone neměl možnost instalovat jakékoliv aplikace a iPad neexistoval. Boom přišel až s iP3G. Ale tohle je z mé strany už trošku trolling ;-)

    V ČR Apple představoval developer kit for iPhone na Leopard tech talku v Praze před 4 lety. Od té doby se roztrhl pytel s aplikacema. Je to super, ale když se pak při user testech ukáže, že iPhone fakt nemá HW tlačítko zpět jako Android ...
    FLYBOJ
    FLYBOJ --- ---
    Jen takova poznamka za mne. Nesnazil bych se to tolik jednotvarne kategorizovat. Je plno uzivatelu, kteri pouzivaji mobilni zarizeni apple (mob,tablet), ale desktop maji pc. Berete to moc vazne. Kazdej ma pravo si ovladat pocitac jak chce. Kdyby nebyl mac nutny pro vyvoj na ostatni apple zarizeni, kolik vyvojaru by na nej pred 5ti lety preslo?
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    Ale jinak je mi to jedno, trap se na čem chceš. Nicméně naprosto souhlasím s TIGU. Většina iOS / Mac uživatelů jsou iOS / Mac uživateli (i) z důvodu uživatelského rozhraní, které je do jisté míry unifikované (nejen graficky, ale i „logikou“) a vyhovuje jim. A poměrně snadno poznají, pokud aplikaci na iOS vyvíjel někdo, kdo evidentně toto uživatelské rozhraní zná jen tak trochu „z vlaku“. A světe div se, většinou tyto aplikace pak nejsou mezi nejoblíbenějšími :)

    A klidně si mysli, že jsme ovce, tupci, samozvaná elita a jableční úchylové. Jak je libo. Ale máme prostě své zkušenosti, své mozky a své důvody, proč iOS / Mac používáme. ;)
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SHIGORBIRDMAN: já se spíše obávám, že to prostě chceš mít „jak jsi (zlo?)zvyklý“, což zcela jistě jen tak nejde :) Stejně jako s dodávkou se jezdí jinak než s Puntem a Border kolii musíš venčit jinak než pudla. Prostě jsou to dva systémy. Dva různé systémy.

    A iTunes — když v nich máš pořádek — jsou bezkonkurenční. A to říkám z pozice člověka, který dlouho nechápal výhody knihovny namísto složek a korektních ID3 tagů :) Ostatně asi jako většina kdysi win/linux uživatelů :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BINARY_PARANOIC: ano, zahy jsem zjistil ze jinudy cesta nevede. mozna mi i po nekolika mesicich prace zustavaji nektere zahady skryte, nejspis jako trest za to, jak moc nemam rad cokoli apple, ale finder (ok, je to lepsi nez windows explorer, to ale asi vsechno :) me fakt moc nenadchl a iTunes je... iTunes :) Nicmene zrovna u prehravace hudby jsem vyzkousel nekolik ruznych variant a jedna hrozivejsi nez druha pripadne treti
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Finder (příp. TotalFinder) / iTunes (příp. Vox). Neřekl bych.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Ano... rozumny diskovy manazer, rozumny hudebni prehravac, to na macu jen tak nenajdes :)
    TIGU
    TIGU --- ---
    FLYBOJ: Ale tohle prave neni o fanboystvi :D Ja zrovna fanboy nejsem. Pred tim jsem mel Windows a byl jsem s nim relativne dost spokojeny. Ostatne i ted jsem schopny v kratkem case udělat/fixnout na Windows cokoliv.

    To, ze jsem tu "analýzu" neudelal ja ... ano, neznamena že to neuděláte ani vy. Ale ve většině případů to tak dopadne. Nepotřebuji se tu hádat a ani ze sebe dělat elitáře. Je mi celkem jedno co používáš za OS. Jistě nebudeš v mých očích lepší člověk, když si ten Mac koupíš. Na to, aby člověk pochopil, jak se Mac OS X a iOS liší od ostatních platforem nestačí "osahat". Musíš to prostě pár měsíců pouřívat jako hlavní platformu.

    Chápu, že hry jsou trošku jiná kategorie a že si můžeš komplet GUI vykreslovat jinak.

    Znám bohužel ale plno skvělých programů, které jsou vnitřně super (umí to, co jiné neumí), ale jejich GUI do OS absolutně nesedne a komunita je automaticky odsoudí. A funguje to všemi směry. Když by někdo naportoval 1:1 app z Mac OS X na Windows, tak si ji také nebudeš pochvalovat.

    To osahání má problém. Každý má nějaké návyky, jak s OS dělat. Třeba u desktopových OS jsou velice výrazné. První, co většina switcherů na Macu shání je něco jako Total Commander a pak téměř okamžitě WinAmp, který umí přehrávat hudbu po složkách. Nezajímá je celkem, že to jde dělat jinak a není to potřeba. On ten WinAmp je i pro Mac, ale ani ten to neumí.

    Pokud se tě dotkly mý výtky, pak se ti omlouvám ;) Kvalitní grafika se dá vytvořit skoro na libovolné platformě. Otázkou zůstává, zda zůstane kvaitní i na jiné platformě :)
    FLYBOJ
    FLYBOJ --- ---
    TIGU: Pletes hrusky a jablka dohromady. Samozrejme musis mit tu platformu, abys na ni mohl neco delat/testovat/ladit. Ale proc bych proboha mel mit mac na to, abych delal pro ty zarizeni grafiku? V cem se lisi ps na macu a na win? To fanboyovstvi by se nemelo prehanet. A zminka o win feelu a rozdelovani vas a nas:) Kdo chce delat veci na danou platformu, samozrejme si vse musi radne promyslet a osahat, aby veci fungovali, aby se dobre ovladali. To, zes to ty pred 5ti lety neudelal neznamena, ze clovek ktery ma doma pc, to neumi. Nechapu potrebu takhle psat a delat ze sebe elitare:)
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    TIGU: Nemá, souhlasím :-)
    TIGU
    TIGU --- ---
    Ještě mi řekněte, že nemáte ani iPad či iPhone. Proboha proč pro tu platformu teda vyvíjíte? Není pro vás (i nás) lepší, abyste vyvíjeli třeba pro Windows Phone? Je pravda, že jsem se k Macu a obecně Applu dostal tak, že jsem dostal za úkol přepsat app z Windows pod Mac OS X, ale také to dopadlo, tak jak to dopadnout muselo. Windowsí look and feel pod Mac OS X. Po těch více jak 5 letech jsem pochopil, že prostě nejde říct "napíšu program pro Mac/iPad/iPhone/whatever, protože to má konkurence také/jsou z toho prachy". Nebo má někdo jiný názor? :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ROTTWEILER: skoda ze jsem to nevedel driv, nemusel jsem se stat "hrdym" majitelem maca mini :D
    TIGU
    TIGU --- ---
    ROTTWEILER: Ok, tak pak ju. Díky za info.

    SHIGORBIRDMAN: To je pravda. Já takhle upravoval jen desktop apps.
    FLYBOJ
    FLYBOJ --- ---
    ROTTWEILER: genialni! tohle jsem nenasel. diky.
    FLYBOJ
    FLYBOJ --- ---
    TIGU: Nejde o zadnou "prasarnu" , proste jsme delali pred x lety hru a grafika zestarla, hodil by se ji novej kabat.Stale stejnej tym. Jen ja nemam mac a chtel bych si to tentokrat ladit sam, ne aby mi posilal nekdo jinej feedback(pracujeme externe) tot vse:)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TIGU: nebude ale pak nesedet kontrolni soucet atd, takze to nepujde uloadovat na appstore?
    TIGU
    TIGU --- ---
    FLYBOJ: Online služba na to není. Virtualizovat si to můžeš, ale budeš muset řešit hackintosh, což nikomu nezávidím. Auditko tu k tomu je. Vyměnit grafiku by teoreticky mělo jít i přímo na PC. Záleží ovšem jak je ta hra napsaná. Pokud ti někdo pošle app, tak se to bude chovat jako složka, kterou můžeš normálně utevřít a pravděpodobně i editovat. Jen bude asi třeba dát pozor na zakončení řádků, kódování, etc.

    A raději nebudu řešit proč, co a jak. Potkal jsem podobný přístup v několika CZ firmách, tak už se tomu ani moc nedivím. Viz brandování FireFoxu dekompilováním EXE.
    FLYBOJ
    FLYBOJ --- ---
    TIGU: Evidentne jsi porozumnel dotazu. Capslock opravdu neni nutny, nechci "flejmovat".


    Abych tedy napsal presne to, co bych potreboval. Mam hru(build) pro iphone/ipad - ta je jiz na appstore, chtel bych ji ale 1:1 vymenit grafiku a podivat se, jestli ve hre neni nejaky graficky neduh. Pokud se Vas muzu zeptat, znate nejake reseni, at jiz cloud nebo offline, ktere by mi umoznilo se na PC na tu hru podivat? Ano, je pro mne jednodussi si na jeden tyden poridit Mac virtualne, nez ho kupovat.
    Idealni by bylo nejake online reseni = uploadnu hru a v browseru se mi virtualne pusti. Neni pro mne problem zaplatit kratkodobou licenci na cokoliv, nepotrebuju ani vykon - vim, ze ta hra jiz bezi ok, ale hw Mac jako takovy bych nadale nevyuzil.
    BRAP242
    BRAP242 --- ---
    TIGU: souhlas - delat to jakkoli jinak nez na macu je vetsinou extremne pracnejsi a nevede to k cili. Kouipit maca mini z II. ruky je spravna cesta!
    TIGU
    TIGU --- ---
    "developuje"? My nerozumí řeč tvoji kmenu.

    Jinak Mac OS X příliš ochotně na virtuálech neběží. Rozhodně tím porušíš licenční smlouvu (odstavec o Apple labeled HW). Existují možnosti jak VYVÍJET na iPad a iPhone i jinak než přes Mac OS X, ale většinou ty výsledky nejsou ideální.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam