• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HYPNOGENalternativní analogové fotografické procesy
    VLCAK
    VLCAK --- ---
    tuna jsem hodil par kolodii...je to jen takove hrani :

    Picasa Web Albums - Kamil Vlk - wet plates
    http://picasaweb.google.com/kamil.vlk/WetPlates?authkey=Gv1sRgCNvmhaenrsiC1QE#
    AZAZEL1MZ
    AZAZEL1MZ --- ---
    HYPNOGEN: pekne, telskam, libi se mi jak obsah (i kdyz na obrazku je to dosti male) tak prvedeni (uz dlouho planuji neco takoveho vyzkouset)
    REEFER
    REEFER --- ---
    no ste slusnej tym!
    SAXIK
    SAXIK --- ---

    fotka moje, bromolejoval Hypnogen
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    OMNISLASH: forma je tymova prace a obsahove je cca 1/3 fotek mych
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    HYPNOGEN: "tve" je na tom jen to zpracovani nebo i ten obsah fotografii?
    LUCCASH
    LUCCASH --- ---
    HYPNOGEN: uz jen ta kavarna se zda byt luxus :)
    REEFER
    REEFER --- ---
    wow to bych chtel videt!
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    s ID SAXIK a CATCHA mame ted vystavku v Minikine kavarna v Ostrave... pokud budete mit nekdo cestu okolo, tak se stavte mrknout ;)
    (do konce prosince)





    jsou tam docela velke kyanotypie
    a jeste 2 bromoleje
    zbytek klasika baryt
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    tak jsem přesedlal na 13x18
    můj první pokus:


    wet plate collodion/ambrotype scan

    print (na fomatone) vychází detailněji než ten ambrotype
    viz. [ HYPNOGEN @ Focení PORTRÉTU LIDÍ, rady, tipy, ukázky našich i jiných mumifikací (?!) ... aneb jak na to ? ;) DISKUZE K TÉMATU VÍTÁNA ]

    můj poznatek z tohodle cvaku je ten, že pro ambrotype (ferrotype, tintype) je lepší obraz možná lehce podexponovat, zatímco pro negativ (sklo) je vhodnější naopak přeexpozice. a to neřeším nějaké recepty na kolodium a vývojky pro to či ono... to už je na mě složité.
    WALIBRK
    WALIBRK --- ---
    HYPNOGEN: Každopádně díky moc,,bude asi trochu potopa:)
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    WALIBRK: kup si nejlépe tohle a postupuj podle návodu. jinak co se týče podkladu, tak asi nikdy nic nezkazíš tím, když pod jakoukoli (pozit.) emluzi naneseš pár vrstev (3) želatiny s utvrzovačem (tj. kamenec, formalín...). v případě omítky nebo nějakého savého povrchu je to téměř nezbytnost.

    v každém případě počítej s tím, že je to všechno "mokrý proces", takže nasvítit a vyvolat/ustálit/vyprat obrázek např. na stěně panelákového pokojíčku si nedokážu dost dobře představit.
    WALIBRK
    WALIBRK --- ---
    Čau,, chtěl bych se zeptat právě tady na tu emulzi, pro přenesení fotky třeba na zeď. Čim natřít tu finální plochu? Co to je za chemku? Dá se někde sehnat? Je více druhů?Nebo třeba vaše zkušenosti? kdyžtak děkuji
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    HYPNOGEN: klobouk dolu, az na zem!
    PAN_ILFORD
    PAN_ILFORD --- ---
    HYPNOGEN: neříkám to často, ale respekt
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    Dneska jsem začal zkoušet dělat asi největší kyanotypie v čr ;) (z níže uvedeného kolodiového (zvětšeného/tištěného) negativu)
    Tak tady je backstage:


    rozehřívání želatiny



    schnutí naželatinovaných papírů (příště na želatinu seru. pokud ji nebudu schopný nějak rovnoměrněji nanést, je to spíš kontraproduktivní podklad)



    sušení nanesené cyano-emulze (samotné nanášení je v takovém rozměru docela "tricky-part". mám ale podezření, že nemám úplně dobré chemikálie.. na povrchu se mi tvořily jakoby již zoxidované strokes)



    zkouška expoziční doby (na A4)



    vyvolávání - vodou (do budoucna musím vymyslet nějaké čistější prostředí)



    vlevo-hůře nanesená emulze, vpravo-lépe



    tónování inst. kávou (dost pěnila). původně jsem to chtěl máčet v takové vaničce, ale ten papír se mi dost trhal. musím vymyslet nějakou obří misku.



    sušení (tónovaný kus)



    sušení v napnutém stavu (netónovaný kus)


    Papír je B1 (tz. 100x70 cm), samotný obraz je pak tuším šíře A1 (možná nějak okolo 70x55 cm). Nechal jsem si kvůli toho dneska říznout 110x80 sklo, kterým jsem to přikrýval při expozici a na které jsem to chtěl pak napínat. Samozřejmě jsem si na něj nakonec kleknul, takže sklo za 400,-!!! je v řiti :((((((((((((... takže ačkoli se mi docela podařilo vychytat technologii, tak kvůli toho skla jsem teď stejně nasraný :(
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Tohle je ještě starší...
    1825


    Je zajimavé že na IDNES píšou rok 1927 i když ve škole jsem se stejně učili 1826
    DYSTOPIK
    DYSTOPIK --- ---
    tadyten článek se sem snad tématicky hodí
    První fotka v dějinách vznikala osm hodin, přes sto let se skrývala na půdě - iDNES.cz
    http://zpravy.idnes.cz/prvni-fotka-v-dejinach-vznikala-osm-hodin-pres-sto-let-se-skryvala-na-pude-1lw-/zahranicni.asp?c=A100927_184532_zahranicni_aha
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    tak jsem si posvaroval zidli s drzakem hlavy a uz muzu na kolodium delat portret.
    a tady je muj prvni portretni pokus:



    druhy se serie pak tady

    VLCAK: diky vlcaku, liti pres hranu pomohlo :) strcil jsem to proste na takovy tacek a nelil to primo na to sklicko, ale nechal jsem to tam jen "stekat".

    jo a predevcirem jsem to sklicko (s tou uschlou kytkou) zkousel zvetsovat normalne Opemusem a fajn! dokonce na pevnou gradaci (N) to vypada ok. natonoval jsem to pak thiomocovinou a ma to uplne stejny ton jak ta PC verze.
    VLCAK
    VLCAK --- ---
    HYPNOGEN:
    Rasto a Jirka :-)

    jinak ten cerny flek uprostred - nalevas vyvojku uprostred na desku, ze? je to tim, je to tam vic provolane...ja pouzivam helper tray a vyvojku nalevam pres hranu traye, tak ti to neudela.
    Hranu oklepavam - takze tam nic nezustava, pripadne sem neco hodim.

    Dusicnan z prstu moc nejde, ale jde to po par dnech 2-3 umit ustalovacem :-), staci HYPO.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam