• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HNIZDOnVIDIA - grafické karty, technologie, aplikace, hry
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    MCKIDNEY: Mne ne, strategie nehraju, toho mam dost v praci. ja radsi neco zastrelit. Ale benche to ukazuji.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    HNIZDO: Jak se ti to u Civ povedlo? Ja se snazil a i pri masivnim svete to ceka na I/O a CPU bylo relativne v klidu :D
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    KORAL: Myslis ze osmijadro bylo neco nedosazitelneho? Proc se tedy neujal Bulldozer? Soucet vykonu osmi jader piledriver by jiste souperil s i5. Ale nesoutezi. Proc? protoze to technicky neni mozne. hra neni komprese do h264,
    Myslis ze existuje hodne her, co umi zatizit 6-8 silnych jader? Jedna - CIV.
    KORAL
    KORAL --- ---
    HNIZDO: Já si Voodoo pamatuji, měl jsem ho v kompu ;-) A bylo to maso a nebýt toho, že bylo docela drahé, jako dnešní Intel tak se ujalo v mnohem větší míře.
    Optimalizace nebyla pro 8 jádra proto, že prostě to bylo něco nedosažitelného. Pokud 1700 bude kolem 10k pak je tu šance že se masově rozšíří a ledy se pohnou.

    Nechci být optimista, ale ani pesimista. Prostě ten měsíc počkám a uvidím jaká bude realita.
    Většinou jsi se trefil odhadem, ale doufám, že ted ne :-D
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    KORAL: Sleduju gpu od dob Voodoo (pamatujete nekdo DancingCan? To bylo maso). BTW, i tehdy se mluvilo o ptimalizaci na 3dfx glide, a vis co? Vyhral MS s univerzalnosti.
    Jak dlouho jsou tu multijadrove cpu, jak dlouho gondole s 8-core x86 cpu? Efekt?

    Vezmi na vedomi jeden fakt: co slo vyhodne paralelizovat, je davno paralelizovano. NIKDO NEBUDE NA RYZEN NIC OPTIMALIZOVAT, stejne jako nikdo nic neoptimalizoval na sesti a osmijadra intelu. Pouze evoluce v mezich rozpoctu.

    Za mesic se nic nezmeni, za rok se nic nezmeni, ani za pet let se nic nezmeni. Dal nevidim. Se s stim smir.
    KORAL
    KORAL --- ---
    Hnízdo jen zvedavá otázka. Bereš v potaz to, že AMD je postaven na nove technologii a hry pro něj nejsou vubec optimalizovane.
    Dle mě bych se soudem AMD počkal tak cca měsíc a pak řekl, jak na tom je.

    Já mám rád Intel a jsem příznivcem i7. Ale nemohu AMD upřít opravdu úspěch a možnost, že pokud optimalizace ve hrách zabere, tak predrazenou i7 znovu nekoupím a vezmu AMD.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    HNIZDO: Tak ja myslim ze on tam proste jenom udelal myslenkovy pochod:
    AMD podporuje Vulkan, Vulkan je dobry na Linuxu. AMD je dobra na linuxu. Bohuzel to neni pravda, ale aspon je to pochopitelna domenka
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    THEODORT: No to prave je hromada veci co zakaznika nezajima. Jediny dopad na zakaznika jsou ojedinele male skupiny uzivatelu.

    Napriklad:
    - Gaming on Linux
    - Low end AMD cards using openGL only games (Prave tech 30% je naprosto zavadejici, protoze se to tyka her kde se pouziva OpenGL a ne DirectX. Tam AMD bylo roky pozadu.)

    Pro majitele karet okolo GTX 970 je Vulcan jenom dalsi vec ktera mu na karte funguje a vic ho nezajima.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    THEODORT: " bottleneck neni v cpu kdyz jednovlaknovy brute vykon primo ovlivnuje vysledky testu" Ehm, to je princip benchmarku. Samozrejme vdzy bude vykon ve hrach ovlivnovat hlavni vlakno hry, tedy jedno jadro.

    THEODORT: THEODORT: "AMD jde lip s dobou nez Nvidie"
    Takze si to shrneme.
    1. Developersky program TWIMP je tu od roku 2002. AMD neco podobneho ohlasuje v roce 2017. Ohlasuje, ne provozuje.
    2. Treba takovy Shadowplay je tu od roku 2013, amd ho pridala do ovladacu kdy, v roce 2017?
    3. Vulkan se pouziva v jedne zajimave hre, Doomu.
    4. Nejlepsi ovladace pro linux ma nadale nvidia.
    5. Nvidia rozsiruje podporu her v geforce expirience, amd tento program zrusila.


    THEODORT: GPU API je cca 10% prace pri portaci. GUI a vnitrni framework je ten zbytek. Rozsireni her na linuxu nebrani gpu api, a nikdy nebranilo - bylo tu opengl. Jenze, co ten zbytek, kdyz je cela hra napsana pro win api....
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    MCKIDNEY: Vulkan API je po dlouhy dobe opensource crossplatform a crossvendor framework jako svyho casu OpenGL. Navic je to v podstate prima komunikace frameworku se zelezem, a v soucasnych implementacich maji vsechny grafiky alespon 10% navrch oproti DirectX, a zminoval jsem to v souvislosti s tim ze AMD ma spis 30% narust vykonu, coz se u GeForce tyka pouze 1080.. Navic je to hodne podporovany ze strany napr. Steamu a jeho SteamOS, vyvojari se nechali slyset ze je to pro ne pohodlnejsi nez DX, portovani na jine platformy mas v podstate out of box atd atd.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Abych se teda vyjdaril mozna trochu lepe - v dobe kdy DX11/OpenGL bude legacy system a zakaznik bude potrebovat dobrou podporu DX12/Vulcan tu jeste neni a verim ze do te doby NV vyda jeste aspon jednu generaci karet.

    Je to zvlastni o tom diskutovat - hlavne o tom mluvit jako o hotove veci.
    Pripomina mi to dobu, kdy na trh prisel PhysX a letos jsem si pustil Mafia III a bylo me smutno.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Jednu vec nechapu - v dnesnim dobe patentovych valek - jit s dobou znamena ze to implementujeme drive nez to zakaznik vyuzije. To je pochopitelne z pohledu korporace, ale z pohledu zakaznika to moc neznamena.

    Nevim jestli je to prehnany optimismus, nebo zoufaly se stebla chyta. Poslouchat porad dokola o Vulkanu... DX12 je tlacen ven mnohem vetsi silou a stejne zakaznik z neho zadne vyhody nevidi - naopak se to neustale vypina jak na AMD tak na NV.
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    THEODORT:
    kde to vypada ze AMD jde lip s dobou nez Nvidie, bohuzel info o Vega kartach a Vulkanu jeste schazi..

    https://www.pcgamesn.com/doom-vulkan-benchmarks
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    a aby to bylo trosku k veci, tak AMD Vega bude mit launch 4. dubna a pry je on par k Nvidii 1080, uvidime co ceny..

    + Bethesda implementuje Vulkan API, prozatim se to jevi vice nez slibne.. (uz Mantle nebyl spatnej..)
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    HNIZDO: bottleneck neni v cpu kdyz jednovlaknovy brute vykon primo ovlivnuje vysledky testu... nevermind..
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    THEODORT: tohle se probiralo uz tisickrat. dostupna vicejadra jsou tu leta a nic moc se nedeje - bottleneck dnes neni v cpu, notabene s dx12, ktere snizuje overhead. naopak lze ocekavat, ze narocnost na cpu bude s adopci dx12 klesat, coz je ucelem dx12. takze - v nejblizsich 5ti letech nebude.

    apropos, nemuzes si testovat cpu tak, ze si nastavis gpu-bottleneck, aby to lip vypadalo.

    THEODORT
    THEODORT --- ---
    HNIZDO: imho bude, jsme zrovna ve fazi kdy i game developeri zas musi popremyslet nad tim ze hry by se mely primarne navrhovat tak aby vyuzivaly plny potencial grafickych karet a nespolehaly na jenovlaknovy vykon CPU.. ono treba i to GTAV v QHD najednou jede na Ryzenu lip nez na Intelu.. prusvih pak bude bottleneck v dualchannelu, ale drzim palce AMD ze se s tim popere, nadvlada Intelu fakt neni dobra..
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    THEODORT: Tak na hry hrozen opravdu nebude (v tehle kategorii procesoru za 10k+). Co se vegy tyce, byl bych skepticky k velkohubym slibum.
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    HNIZDO: my duvody budou stejnak asi vyvazenost pro me ucely (hry tvorej zhruba 99 percentil z myho casu u PC), k tomu uzasna spotreba, ale stejne cekam na jejich novou grafiku a testy vyuziti tech HBM2 coby cache pro.. leccos
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    THEODORT: Pohadky o "neoptimalizaci" her poslouchame od dob Bulldozeru. Kupujeme si cpy na hry, ne hry co pasujou k cpu. Co se tyce RoTR...
    Asi nejlepe vypada WatchDogs2, ale vyjimka potvrzuje pravidlo, staci se podivat do tech recenzi.



    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam