• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    Než získáte přesvědčení jací Svobodní jsou podle toho, co se píše zde v klubu, podívejte se prosím nejdříve jestli diskutující mají se Svobodnými něco společného zde [ FRONEMA @ Strana svobodných občanů 5.24% v eurovolbách. Gratulujeme ]
    rozbalit záhlaví
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    PHAILO: které to jsou?
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    OTAVA: Spíš to vypadá, že svým obskurním způsobem bohužel sežerou každé volby 3% stranám, které, ač mají k dokonalosti daleko, jsou aspoň nějakou opozicí komunistů, socanů a STÁnků. No nic, asi je do dna ještě daleko.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    kdysi jsem si myslel ze Svobodni mohou byt alternativa a budoucnost, ale todle je slusnej bizzar. I v tom blbym CSSD vyhazujou za koalici s DSSS a vy sveho ideoveho nepritele obejme pri prvni prilezitosti. Doufam ze zmizite co nejdriv a vase volice pritahne nejaka pricetnejsi strana.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    PJGEPR: Masakr.
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    PJGEPR: Doufám, že pro SSO to bude znamenat masivní odliv voličů. Paktování se s komoušema je netolerovatelný na jakýkoliv úrovni. Nejdřív Slaný, teď Žatec.
    PJGEPR
    PJGEPR --- ---
    mate starostu ... http://zatecky.denik.cz/zpravy_region/zastupitelstvo_zatec_starosta_volba_20141113.html vládne s komousema a socanama ... gratulki
    BONGI
    BONGI --- ---
    A navic s podminkou, ze ma ve svem aute pojistena sedadla spolucestujicich!
    BONGI
    BONGI --- ---
    ENKIE: Mam trochu pocit, ze mluvim k nahluchlym. Od sameho pocatku neobhajuji ani nenapadam Uber ze sveho pohledu, jen tvrdim, ze z pohledu taxikaru je nevitany a povazovany za nekalou licenci. Z jejich pohledu ten postoj chapu, at uz je veden ztratou urciteho monopolu ci vyssimi vlastnimi naklady apod.
    Ja osobne proti Uberu nic nemam, jen si myslim, ze urcite profese potrebuji licenci ( uz od davne historie). Licence zajistuje (mela by zajistit) urcitou kvalitu sluzeb, urcity postup pri jejim nedodani - ochranu spotrebitele a zaroven rika spotrebiteli, ze dotycny poskytovatel byl vyzkousen na tyto schopnosti. Taxikarska licence se udeluje vsude v Evrope i ve statech. Pokud budu mit jednu skupinu ktera muze delat profesi jen s podminkou udeleni licence a jina ji bez licence bude bude provadet take, neni to svobodna soutez. To take muzete rict, ze treba s ridicakem na osobni auto muzete svobodne dopravovat lidi autobusem.
    Pokud je Uber jen dispecinkem, proc by nemohlo platit, ze registraci v nem, mohou dostat jen ridici s licenci na prepravu cestujicich?
    GOONER
    GOONER --- ---
    BONGI: já na tom nic odsouzeníhodného nevidím, pokud někde mohu odvádět nižší daně, byl bych hloupý, kdybych to nedělal. Navíc pokud něco současné Evropě chybí, je to daňová konkurence. Díky minimálním sazbám se státy EU zatím předhánějí v tom, jak svoje občany co nejvíc oholit. Rád bych viděl opačný trend.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    BONGI: Uber neni nekala konkurence. Pri svobodne dohode dvou svepravnych jednotlivcu na volnem trhu zadna nekala konkurence vznikat nemuze.

    Jedina nekala konkurence v taxisluzbe je prave ta statem chranena kasta arogantnich a predrazenych taxikaru. Tihle oficialni taxikari maji moznost zneuzivat statni nasili k odstranovani levnejsich a efektivnejsich konkurentu (kteri treba umi pouzivat GPS a nemusi se tedy ucit tisice ulic nazpamet). Vysledkem je predrazena taxisluzba, kde zakaznik je donucen platit za nesmysly, o ktere nestoji, a taxikar ma svoje jiste, tak proc by se mel vic snazit a zlevnovat. Stat tim ziska hromadu nezamestnanych, kteri by se jinak mohli zivit vozenim druhych po meste, je to totiz idealni prace pro chude. Dokonaly priklad, jak statni regulace ublizuje tem chudsim a slabsim, kteri nemohou investovat do nesmyslnych certifikatu a diplomu a razitek a uplatku.
    BONGI
    BONGI --- ---
    SAMIEL: Ja nerikam, ze se to nema libit uzivateli, ja rikam, poroc se to asi nelibi taxikarum :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    BONGI: zrovnatak se po celem svete krade - a taky se netvarime, ze to je vlastne v poradku, i kdyz jde o jev celosvetove pozorovatelny :-)
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    BONGI: To bych se hodne divila. uz vidim jak nekde v indii zkousi nejaky ty lidi co tam vozej ostatni na kolech.

    Nicmene urcite souhlasim, ze se to dela casto. Prave proto ze si to sami casto prolobujou, protoze se to vyplati
    SAMIEL
    SAMIEL --- ---
    BONGI: v pripade Uber znas predem cestu. Spis vidim problem v pojisteni, ktere "normalni" taxikari musi mit a Uber, protoze rika, ze neni taxisluzbou, je mit nemusi (a imho ani nema). Osobne ale po zkusenosti s Uberem musim rict, ze se mi ta sluzba libi, stejne jako zpusob placeni atd.
    BONGI
    BONGI --- ---
    FRONEMA: Zkousky taxikaru se delaji po celem svete ( minimalne ze znalosti daneho mesta). Jinak se ti muze stat, ze te dotycny bude vozit nesmyslne dlouho a jak sama rikas v pripade Uber se reklamuje podstatne hure.
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    Rysuje se tu takovy argument kruhem.
    Taxikari chteji zakazat uber -> chteji, aby existovali zabrany vstupu do odvetvi -> maji vyssi naklady -> maji pravo pozadavat zakaz vstupu ostatnich do odvetvi.

    Ve skutecnosti jsou to vetsinou ti kdo v danem odvetvi funguji kdo pozaduji, aby existovaly ruzne zkousky a licence. Chteji se bezpracne zbavit casti konkurence.

    Ja jsem proto, aby si kazdy svoje auto pouzival jak chce. chce li nekoho svezt, ok. Chceli mu za to nekdo zaplatit, nemam problem. Ono to v sobe nese urcite riziko, ze treba kdyby bylo neco v neporadku, tak se to bude hur reklamovat (furt ma na to clovek pravo, ale muze se to hur dokazovat). Proto nekteri daji stejne prednost zavedenym firmam
    BONGI
    BONGI --- ---
    WANAH: No nevim, Uber slouzi nejen taxikarum - cituji : Tradiční taxikáři samozřejmě Uber v lásce nemají, jejich optikou se totiž jedná o nekalou konkurenci, poněvadž komunitní řidiči Uberu na rozdíl od nich nemusejí mít všechna patřičná povolení a certifikace. Taxi služby si už tedy vymohly zastavení Uberu v mnoha světových městech – naposledy třeba v Bruselu. Více na: http://www.zive.cz/...praze/sc-4-a-174944#utm_medium=selfpromo&utm_source=zive&utm_campaign=copylink
    WANAH
    WANAH --- ---
    BONGI: Kdepak. Uber nahrazuje dispečink, pro české taxikáře je to docela vysvobození a proto ho většina podporuje.
    Když už sme u přirovnání je to spíš jako říct trafikantovi , že nemusí platit výpalné místním mafiánům... .
    BONGI
    BONGI --- ---
    ABS: Aniz bych se zastaval cechu taxikaru, nezda se ti, ze jejich negativni reakce na Uber je pochopitelna, ze ji vnimaji jako nekalou konkurenci, kdy na rozdil o lidi provozujici pod Uber, oni musi investovat do zkousek, podlehaji kontrolam, odvadeji dane, plati pojisteni sedadel atd a tudiz jejich naklady se musi promintnout do vyssi ceny?
    To je jako kdybys chtel od trafikanta, aby souhlasil s volnym prodejem ppasovanych cigaret.
    BONGI
    BONGI --- ---
    GOONER: Ne, ze bych ti nerozumel a castecne nesouznel. Ale pokud plati danove zakony, tak vyhybani se placeni dani, je trestna a tedy odsouzenihodna cinnost. Koneckoncu na co dostali Capona?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam