• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: poznamenal bych, ze IAD do rozpoctu statu (a pres DPH i do rozpoctu obci) odvadi nemaly peniz. Cyklopruh penize jen spotrebuje.. ale ruku na srdce, tech penez co odvede cyklista z kola jednoduse neni prilis...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    JARMIK: Ok, v létě 5% modal share, v zimě 1% (Praha 2012), sezónnost existuje. Srovnej efektivně vynaložené prostředky na provoz (nebo výstavbu) cyklopruhu, ba i cyklostezky, a prostředky na provoz (neřkuli výstavbu!) Blanky. Pořád ta IAD vychází efektivněji? (Mimochodem, nehoruju za "všichni na kola"; jen tvrdím, že ve srovnání s jinými dopravními stavbami (hele Motol!), i vzhledem k nízkému modal sharu, vychází cykloopatřební velmi levně.)
    JARMIK
    JARMIK --- ---
    PISKVOR: Proč tak útočně? Já jeho data nezesměšňuju. Ta zastupitelnost auto-kolo je jen přípodotek na okraj. Hlavní problém pro efektivně vynaložené veřejné prostředky je myslím ta sezónnost.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DOCKINEZ: no ja ti nevim, ja jsem osobně musel vyjet minulý týden autem do prahy ve všední den okolo 2 odpoledne, neměl jsem prostě na výběr a pro mě osobně, je člověk co tohle podstupuje dobrovolně 2x denně prostě člověk nemocnej.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JARMIK: mno, ono kdyz se clovek projde po Praze, tak sezonnost nesezonnost, komu by se chtelo kazdou chvili slapat do kopce? Vzdyt to tam je samej hrb jak v Liberci, akorat v Praze tolik nechcije.

    Zlaty roviny v HK, Pardubicich, ČB... tam se jezdi paradne.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    JARMIK: Aha. "Jeho data jsou anekdoty, ale já a moji kolegové, to jsou tvrdá data!" TSK provozuje na hlavních cyklotrasách automatický cyklosčítače, např.; o moc objektivněji už to změřit nejde. A to teda říkám jako chodec, cyklista, řidič a uživatel MHD. (Hereze, já vím: mám si vybrat jeden mód a bránit ho do krve)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    GOONER: a to ma bejt ukazka fanatickyho cyklonadsence? Já jednoho fanatickýho posahnýho cyklonadšence znám, je to můj otec a kolo mi znechutil do smrti, člověk co je naprosto posedlej. Ale teda nenamapadá mě kvůli čemu by proti němu (nebo autorovi článku) měl někdo něco mít, natož aby si z toho udělal jenom zmínku ve volebnim programu.

    Spíš mám podezření, že v zemi kde je stále ježdění autem do práce známka sociálního statusu, je to čistě populistická rétorika co má nalákat lidi, pro který je ježděí autem "levicová záležitost" (protože předevčírem viděli na náplavce cyklistu s dredama)...
    JARMIK
    JARMIK --- ---
    GOONER: Ať už jsou ta čísla přesná nebo ne, debata o veřejných výdajích vyžaduje kvantifikaci nákladů a výnosů, takže v tom smyslu to jde správným směrem.

    Za podstatný problém těch čísel pro cyklodopravu považuju sezónnost. Dle mého nelze úplně korektně započítávat naplno každý cyklokilometr jako rovnocenný MHD a autu, protože když se dnes podívám z okna, tak žádné množství cyklostezek dnes nevygeneruje v Praze přepravu víc než 0,00000... % lidí.

    I když hovořím z pozice někoho, kdo jezdí občas a rád do práce v Praze na kole, tak výdaje do cyklistické infrastruktury v Praze bych viděl z podstatné (možná i z větší) části spíš než jako přínos pro dopravu jako přínos pro sport či volný čas.

    A opět to neříkám rád, ale z hlediska veřejných výdajů ty cyklostezky dle mého mají společné uživatele spíš s MHD než s auty. Možná existuje statistika, která mi to vyvrátí, ale když se podívám na sebe a na kolegy v práci, tak prakticky neexistuje skupina, která jezdí někdy autem a někdy na kole; cyklisti jezdí skoro výhradně MHD.

    Já jsem pro dobudování cyklostezek, ale zdá se mi, že z dopravního koláče pro ně patří jen část; velká část patří ze sportu a volného času.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    GLADILAF: jak to, ze se nejedna o "zadny reseni"? Je to reseni minimalne pro toho, kdo zahne kramle a pro jeho pripadny potomky. Ale jasne, Ucitel narodu byl vlastne zbabelec, mel tady zustat :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Nepsalo se nedavno nekde, ze jedna blba Blanka stala danovy poplatniky vic jak vsechny cirkevni restituce dohromady?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GOONER: Zrovna ve meste, ktere vyhazuje do luftu miliardy na dalnicni tunel, kterym uz se od roku 2012 jezdi a vyrazne zlepsil dopravni podminky na levem brehu (skryte titulky: dalnicni tunel, tj. pro IAD, otevreny bude mooozna 2015, a zlepseni bude...mozna, snad, asi), jsou reci o "skemrani od statu" velmi humorne. Totiz: podpora IAD je samozrejmost v libovolne mire, bez ohledu na stav pokladny, podpora jakekoli jine dopravy (pesi, cyklo, MHD) je skemrani. To spis vypovida o postoji k autodoprave jakozto posvatnemu teleti nez o jeji efektivite...
    GOONER
    GOONER --- ---
    ADAMIRA: krásná ukázka je tento článek
    Patnáctkrát efektivnější - Prahou na kole
    http://prahounakole.cz/2012/01/patnactkrat-efektivnejsi/
    Autor sice vychází z nějakých statistik, ale většinu konečných údajů si cucá z prstu, jediným účelem je vyškemrat od státu co nejvíc peněz s argumentem, že vlastně automobilová doprava je oproti té cyklo děsně neefektivní (pokud tomu tak je, přijde mi divné, že na silnici je tolik aut a tak málo kol). Ve stejném duchu jdou i snahy zavést ve městech třicítku pokud možno ve všech bočních ulicích pod pseudo záminkami, že to snižuje hluk a emise, i když je obojí dost pochybné. Obecně kolem Auto*Matu se pohybuje spousta chronických pachatelů veřejného blaha, co by nejradši auta v centru vůbec neviděla.

    DOCKINEZ: Už jsem to trochu nastínil výš. Je jasné, že kola a auta se na silnici prostě budou potkávat neustále, ať se to jedněm či druhým líbí nebo ne. Pokud bude pár nervózních řidičů vykřikovat něco o tom, že cyklisté jsou silniční vši a kola nemají na silnicích co dělat, je to stejně mimo jako snaha úplně vytlačit auta z center měst nebo všude naflákat třicítku.
    To, že platíš i za to, co nevyužiješ, není chyba těch, co to využívají, ale systémová chyba. Nehledě na to, že po dálnici se krom soukromých osob dopravuje i zboží, které si kupuješ.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    GOONER: kdo jsou "fanaticti cyklonadsenci" a jak je pozname my, v jejichz mestech neoperuji AutoMaty a neporadaji se manifestacni cyklojizdy? Kde je hranice onoho deklarovaneho "fanatismu"?

    Uprimne, na kole jezdim do prace, anzto je to nejrychlejsi a nejprijemnejsi zpusob. Nejsem zadnej aktivista, muj pristup k cyklistice je ciste utilitarni. Prekvapuje mne nenavist od jedincu, kterym ze svych dani prispivam na dalnice (ktery na kole z podstaty veci nikdy nevyuziju, žáno). Pochopim, ze nekdo nedokaze podekovat, ne kazdej ma iq vyssi nez 80 a ne kazdyho vychovali k tomu, ze ma rikat kouzelny slovicko. Ale ze pak jeste takovy jedinci kafraj, to mi hlava nebere :-)))
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    GOONER: mohl bych poprosit o priklad nejakyho fanatickeho cyklonadsence? to bude stat za to.
    GOONER
    GOONER --- ---
    PISKVOR: to je možné. Každopádně to nic nemění na tom, že přístup fanatických cyklonadšenců je stejně zcestný jako názory militantních anticyklistů. Vyřešení soužití aut a kol ve městěch ani jedna skupina nepomáhá.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GOONER: Vytrhávání kostek v centru byla přinejlepším kachna, vyrobená v Echo24 (údajně nejčtenější článek týdne na českém internetu, cui prodest?), bez opory v realitě.
    PUPU: Jestli teda to není "von sem vůbec leze, a to znamená, že se chová agresivně a nadřazeně, páč tady to je jenom pro auta - Čechy Čechům, silnice silákům." Příklad: Vyšehradský tunel má už zdaleka, minimálně posledních dvacet let, omezení rychlosti na 30 km/h (páč je úzkej a za roh, nikoli kvůli zbytečné buzeraci ubohých účastníků provozu); jestlipak mě, když tam na kole jedu těch třicet (osvětlenej jak vánoční stromeček), vytrubujou řidiči v domnění, že jim kazím jejich rychlostní rekord, a že tam Nemám Co Dělat? (řečnická otázka)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    GLADILAF: ne, tomu se rika "hlasovat nohama". Ja jsem si misto narozeni nevybral, tak si snad muzu svobodne zvolit alespon to, kde budu nebo nebudu zit, nemyslis?

    Prekvapuje mne, ze zrovna v tomhle auditku ta moznost nekoho poburuje.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    PUPU: co s tim?

    Emigrovat.
    GOONER
    GOONER --- ---
    Já D-Fense chápu v jedné věci, provoz na pozemních komunikacích (a bohužel nejen ten), je zcela záměrně přeregulovaný. Bohužel tomu tak není proto, že by šlo státu o naši bezpečnost, jak tvrdí, ale proto, aby se snáz vybíraly pokuty, které se už v podstatě staly další formou daně.
    V tomto směru uznávám právo na občanskou neposlušnost v tom smyslu, že je naprosto v pořádku, když porazím orgány jejich vlastními zbraněmi, tj. použiji proti nim legislativu, kterou se tak ohání, ačkoliv jsem předpisy skutečně porušil. Když je stát tak hloupý, že nejdřív vymyslí legislativu, ve které se mají někdy problém vyznat i právníci a následně kontrolou jejího dodržování pověří špatně placené a mnohdy ne příliš inteligentní lidi, zadělal si na problém sám. Když se navíc zákon, který měl původně chránit lidi v silničním provozu otočí proti nim a jeho účelem se stane mít na ty lidi bič a pěkně je podojit, nemůže se nikdo divit, že si to lidi nenechají líbit.

    Co se týče jeho názoru na cyklisty, tak mám pocit, že chvílemi dělá chybu, kterou sám často kritizuje. Kvůli pár magorům a křiklounům, co by chtěli mít postavenou cyklostezku pomalu i na hajzl nebo vytrhávat v historickém centru Prahy dlažební kostky, hází celou jednu skupinu lidí do jednoho pytle, přitom mu tento přístup vadí, když se jedná o řidiče aut.
    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    PUPU: tak když Ti někdo pořád tvrdí, jak jsi free.cool.in a navíc utlačovaný a zároveň ten spravedlivý a správcný, tak ten pocit nadřazenosti, bez ohledu na tvoji faktickou (a fyzikální) podřazenost, mít můžeš... vzhledem k tomu jako jsou naše (jejich) osobnosti tak strašně slabé a ovlivnitelné... vůbec nesebekritika spousty skupin je pro dané skupiny více, než symptomatická... viz státní/městský úředník vs. stavitel... ve skutečnosti je ten první často naprosto nekompetentní idiot, závislý existenčně na osobě číslo dva... ale... opařen právy, mahagonovým stolem a přepážkou z neprůstřelného skla a VELMI omezenou pracovní dobou s chabým "pracovním" výkonem... má oprávněně pocit nadřazenosti.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam