GOONER: Ať už jsou ta čísla přesná nebo ne, debata o veřejných výdajích vyžaduje kvantifikaci nákladů a výnosů, takže v tom smyslu to jde správným směrem.
Za podstatný problém těch čísel pro cyklodopravu považuju sezónnost. Dle mého nelze úplně korektně započítávat naplno každý cyklokilometr jako rovnocenný MHD a autu, protože když se dnes podívám z okna, tak žádné množství cyklostezek dnes nevygeneruje v Praze přepravu víc než 0,00000... % lidí.
I když hovořím z pozice někoho, kdo jezdí občas a rád do práce v Praze na kole, tak výdaje do cyklistické infrastruktury v Praze bych viděl z podstatné (možná i z větší) části spíš než jako přínos pro dopravu jako přínos pro sport či volný čas.
A opět to neříkám rád, ale z hlediska veřejných výdajů ty cyklostezky dle mého mají společné uživatele spíš s MHD než s auty. Možná existuje statistika, která mi to vyvrátí, ale když se podívám na sebe a na kolegy v práci, tak prakticky neexistuje skupina, která jezdí někdy autem a někdy na kole; cyklisti jezdí skoro výhradně MHD.
Já jsem pro dobudování cyklostezek, ale zdá se mi, že z dopravního koláče pro ně patří jen část; velká část patří ze sportu a volného času.