• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    FRONEMA: To ovšem zcela určitě nepokryje náklady na výstavbu infrastruktury. Bude to jen malá část financování.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    FRONEMA: ano platí a samozřejmě si tyhle náklady s rozhozenejma rukama každej dopravce rozpočítá do ceny přepravy...
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    PHAILO: nemely by naklady na D8 byt zapocitany v cene toho zbozi ktere tamtudy jezdi? Ten kamion co to veze plati nejakou silnicni dan a tak, ne?
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    PISKVOR: A jsi si jistý tím, že po D8 nejezdí ani žádné zboží, které si kupuješ?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Jiste. Jako uzivatel automobilu, ktery ho ale nekdy necha doma, jednak prispivam, druhak mene opotrebovavam infrastrukturu (a opotrebovavam zase jinou, ale vyrazne levnejsi), nehlede na to, ze je za mne o jedno auto min; nebylo by i vhodnejsi (a potazmo levnejsi), abych pritom nemusel do pitomych koliznich situaci stylu "doted to slo, a ted hybaj mezi auta"? To resi treba ten cyklopruh ve Zborovske - pravy pruh byl tak jako tak poslednich dvacet let parkovaci, takze je ted usporadani parkovani - pruh pro vsechny - pruh pro kola - parkovani. Plynulosti provozu to medle neuskodilo.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: jen jsem tim chtel rict, ze uzivatele automobilu do te infrastruktury prispivaji podstatne vice... zatim ;-) U elektromobilu se to trosicku zmeni...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Ale jistě, o této možnosti snad nikdo nepochybuje. Ale jak koukám na to, co jsem si spolu s ostatními zvolil, ani na jedný úrovni mě nezastupuje cyklofašista (nic na IAD) ani autokomunista (autům cokoli); mimochodem, veškerá infrastruktura peníze jen spotřebovává - leda by byla přímo zpoplatněná; placení silniční daně a dálniční známky příliš silný signál "tohle chci" nedávám, a už vůbec tím nedávám signál "a cyklostezky určitě nechci".
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: jisteze muzes.. volis si sve zastupitele, muzes s nima komunikovat. Ano, neni to dokonale, ale nic lepsiho nez zastupitelskou demokracii v praxi zatim nepredvedl ;-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Poznamenal bych, že cyklista není druh člověka an sich, ale už jsem to udělal tady. A kromě toho, do rozpočtu odvádím nemalý peníz za leccos; bohužel si zatím nemůžu naklikat, na co daně odvádět chci a na co ne, takže i jako řidič v Praze odvádím peníze na D8, byť tím směrem vůbec nejezdím - stejná situace.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: poznamenal bych, ze IAD do rozpoctu statu (a pres DPH i do rozpoctu obci) odvadi nemaly peniz. Cyklopruh penize jen spotrebuje.. ale ruku na srdce, tech penez co odvede cyklista z kola jednoduse neni prilis...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    JARMIK: Ok, v létě 5% modal share, v zimě 1% (Praha 2012), sezónnost existuje. Srovnej efektivně vynaložené prostředky na provoz (nebo výstavbu) cyklopruhu, ba i cyklostezky, a prostředky na provoz (neřkuli výstavbu!) Blanky. Pořád ta IAD vychází efektivněji? (Mimochodem, nehoruju za "všichni na kola"; jen tvrdím, že ve srovnání s jinými dopravními stavbami (hele Motol!), i vzhledem k nízkému modal sharu, vychází cykloopatřební velmi levně.)
    JARMIK
    JARMIK --- ---
    PISKVOR: Proč tak útočně? Já jeho data nezesměšňuju. Ta zastupitelnost auto-kolo je jen přípodotek na okraj. Hlavní problém pro efektivně vynaložené veřejné prostředky je myslím ta sezónnost.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DOCKINEZ: no ja ti nevim, ja jsem osobně musel vyjet minulý týden autem do prahy ve všední den okolo 2 odpoledne, neměl jsem prostě na výběr a pro mě osobně, je člověk co tohle podstupuje dobrovolně 2x denně prostě člověk nemocnej.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JARMIK: mno, ono kdyz se clovek projde po Praze, tak sezonnost nesezonnost, komu by se chtelo kazdou chvili slapat do kopce? Vzdyt to tam je samej hrb jak v Liberci, akorat v Praze tolik nechcije.

    Zlaty roviny v HK, Pardubicich, ČB... tam se jezdi paradne.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    JARMIK: Aha. "Jeho data jsou anekdoty, ale já a moji kolegové, to jsou tvrdá data!" TSK provozuje na hlavních cyklotrasách automatický cyklosčítače, např.; o moc objektivněji už to změřit nejde. A to teda říkám jako chodec, cyklista, řidič a uživatel MHD. (Hereze, já vím: mám si vybrat jeden mód a bránit ho do krve)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    GOONER: a to ma bejt ukazka fanatickyho cyklonadsence? Já jednoho fanatickýho posahnýho cyklonadšence znám, je to můj otec a kolo mi znechutil do smrti, člověk co je naprosto posedlej. Ale teda nenamapadá mě kvůli čemu by proti němu (nebo autorovi článku) měl někdo něco mít, natož aby si z toho udělal jenom zmínku ve volebnim programu.

    Spíš mám podezření, že v zemi kde je stále ježdění autem do práce známka sociálního statusu, je to čistě populistická rétorika co má nalákat lidi, pro který je ježděí autem "levicová záležitost" (protože předevčírem viděli na náplavce cyklistu s dredama)...
    JARMIK
    JARMIK --- ---
    GOONER: Ať už jsou ta čísla přesná nebo ne, debata o veřejných výdajích vyžaduje kvantifikaci nákladů a výnosů, takže v tom smyslu to jde správným směrem.

    Za podstatný problém těch čísel pro cyklodopravu považuju sezónnost. Dle mého nelze úplně korektně započítávat naplno každý cyklokilometr jako rovnocenný MHD a autu, protože když se dnes podívám z okna, tak žádné množství cyklostezek dnes nevygeneruje v Praze přepravu víc než 0,00000... % lidí.

    I když hovořím z pozice někoho, kdo jezdí občas a rád do práce v Praze na kole, tak výdaje do cyklistické infrastruktury v Praze bych viděl z podstatné (možná i z větší) části spíš než jako přínos pro dopravu jako přínos pro sport či volný čas.

    A opět to neříkám rád, ale z hlediska veřejných výdajů ty cyklostezky dle mého mají společné uživatele spíš s MHD než s auty. Možná existuje statistika, která mi to vyvrátí, ale když se podívám na sebe a na kolegy v práci, tak prakticky neexistuje skupina, která jezdí někdy autem a někdy na kole; cyklisti jezdí skoro výhradně MHD.

    Já jsem pro dobudování cyklostezek, ale zdá se mi, že z dopravního koláče pro ně patří jen část; velká část patří ze sportu a volného času.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    GLADILAF: jak to, ze se nejedna o "zadny reseni"? Je to reseni minimalne pro toho, kdo zahne kramle a pro jeho pripadny potomky. Ale jasne, Ucitel narodu byl vlastne zbabelec, mel tady zustat :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Nepsalo se nedavno nekde, ze jedna blba Blanka stala danovy poplatniky vic jak vsechny cirkevni restituce dohromady?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GOONER: Zrovna ve meste, ktere vyhazuje do luftu miliardy na dalnicni tunel, kterym uz se od roku 2012 jezdi a vyrazne zlepsil dopravni podminky na levem brehu (skryte titulky: dalnicni tunel, tj. pro IAD, otevreny bude mooozna 2015, a zlepseni bude...mozna, snad, asi), jsou reci o "skemrani od statu" velmi humorne. Totiz: podpora IAD je samozrejmost v libovolne mire, bez ohledu na stav pokladny, podpora jakekoli jine dopravy (pesi, cyklo, MHD) je skemrani. To spis vypovida o postoji k autodoprave jakozto posvatnemu teleti nez o jeji efektivite...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam