• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PHAILO: Ale jiste, o to se nikdo nepre. Jen je vtipny tu pozorovat ten doublethink: kazdy dle svych motorovych moznosti, kazdemu silnic dle jeho potreb :D Nebo jinak: puvodni debata sla o *efektivite* prerozdelovani vybranych dani ruznym modum dopravy, ted uz tu jenom jedou argumenty, jak dane plati pouze pravoverni ridici, ze jakakoli silnice je dobra silnice a bez kazdeho toho jednotliveho kousku by civilizace bidne zahynula :D No nic.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    PISKVOR: Nebo spíš naprosto esenciální součást moderní společnosti.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PHAILO: Ale jiste, pravdepodobne nejakym neprimym zpusobem vyuzivam velkou cast ceske infrastruktury, a to jak te fyzicke, tak te administrativni. Zajimavy - kdyz jde o auticka, jak je najednou vsechno NEZBYTNE NUTNY, pac to prece platime z dani, ale vsechno ostatni lze s klidnym srdcem zrusit, protoze to platime z dani :D Posvatna krava, nic jinyho.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    PHAILO: D8 není jen sesuv.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PHAILO: Pres ten sesuv? Celkem jo.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    FRONEMA: To ovšem zcela určitě nepokryje náklady na výstavbu infrastruktury. Bude to jen malá část financování.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    FRONEMA: ano platí a samozřejmě si tyhle náklady s rozhozenejma rukama každej dopravce rozpočítá do ceny přepravy...
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    PHAILO: nemely by naklady na D8 byt zapocitany v cene toho zbozi ktere tamtudy jezdi? Ten kamion co to veze plati nejakou silnicni dan a tak, ne?
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    PISKVOR: A jsi si jistý tím, že po D8 nejezdí ani žádné zboží, které si kupuješ?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Jiste. Jako uzivatel automobilu, ktery ho ale nekdy necha doma, jednak prispivam, druhak mene opotrebovavam infrastrukturu (a opotrebovavam zase jinou, ale vyrazne levnejsi), nehlede na to, ze je za mne o jedno auto min; nebylo by i vhodnejsi (a potazmo levnejsi), abych pritom nemusel do pitomych koliznich situaci stylu "doted to slo, a ted hybaj mezi auta"? To resi treba ten cyklopruh ve Zborovske - pravy pruh byl tak jako tak poslednich dvacet let parkovaci, takze je ted usporadani parkovani - pruh pro vsechny - pruh pro kola - parkovani. Plynulosti provozu to medle neuskodilo.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: jen jsem tim chtel rict, ze uzivatele automobilu do te infrastruktury prispivaji podstatne vice... zatim ;-) U elektromobilu se to trosicku zmeni...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Ale jistě, o této možnosti snad nikdo nepochybuje. Ale jak koukám na to, co jsem si spolu s ostatními zvolil, ani na jedný úrovni mě nezastupuje cyklofašista (nic na IAD) ani autokomunista (autům cokoli); mimochodem, veškerá infrastruktura peníze jen spotřebovává - leda by byla přímo zpoplatněná; placení silniční daně a dálniční známky příliš silný signál "tohle chci" nedávám, a už vůbec tím nedávám signál "a cyklostezky určitě nechci".
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: jisteze muzes.. volis si sve zastupitele, muzes s nima komunikovat. Ano, neni to dokonale, ale nic lepsiho nez zastupitelskou demokracii v praxi zatim nepredvedl ;-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Poznamenal bych, že cyklista není druh člověka an sich, ale už jsem to udělal tady. A kromě toho, do rozpočtu odvádím nemalý peníz za leccos; bohužel si zatím nemůžu naklikat, na co daně odvádět chci a na co ne, takže i jako řidič v Praze odvádím peníze na D8, byť tím směrem vůbec nejezdím - stejná situace.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: poznamenal bych, ze IAD do rozpoctu statu (a pres DPH i do rozpoctu obci) odvadi nemaly peniz. Cyklopruh penize jen spotrebuje.. ale ruku na srdce, tech penez co odvede cyklista z kola jednoduse neni prilis...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    JARMIK: Ok, v létě 5% modal share, v zimě 1% (Praha 2012), sezónnost existuje. Srovnej efektivně vynaložené prostředky na provoz (nebo výstavbu) cyklopruhu, ba i cyklostezky, a prostředky na provoz (neřkuli výstavbu!) Blanky. Pořád ta IAD vychází efektivněji? (Mimochodem, nehoruju za "všichni na kola"; jen tvrdím, že ve srovnání s jinými dopravními stavbami (hele Motol!), i vzhledem k nízkému modal sharu, vychází cykloopatřební velmi levně.)
    JARMIK
    JARMIK --- ---
    PISKVOR: Proč tak útočně? Já jeho data nezesměšňuju. Ta zastupitelnost auto-kolo je jen přípodotek na okraj. Hlavní problém pro efektivně vynaložené veřejné prostředky je myslím ta sezónnost.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DOCKINEZ: no ja ti nevim, ja jsem osobně musel vyjet minulý týden autem do prahy ve všední den okolo 2 odpoledne, neměl jsem prostě na výběr a pro mě osobně, je člověk co tohle podstupuje dobrovolně 2x denně prostě člověk nemocnej.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JARMIK: mno, ono kdyz se clovek projde po Praze, tak sezonnost nesezonnost, komu by se chtelo kazdou chvili slapat do kopce? Vzdyt to tam je samej hrb jak v Liberci, akorat v Praze tolik nechcije.

    Zlaty roviny v HK, Pardubicich, ČB... tam se jezdi paradne.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    JARMIK: Aha. "Jeho data jsou anekdoty, ale já a moji kolegové, to jsou tvrdá data!" TSK provozuje na hlavních cyklotrasách automatický cyklosčítače, např.; o moc objektivněji už to změřit nejde. A to teda říkám jako chodec, cyklista, řidič a uživatel MHD. (Hereze, já vím: mám si vybrat jeden mód a bránit ho do krve)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam