• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    WANTON
    WANTON --- ---
    JUNIPETRUS: Ano.

    Příklad, k soukromým komunikacím:
    My own private toll road: £150,000 to avoid a detour on the A431 | UK news | The Guardian
    http://www.theguardian.com/uk-news/shortcuts/2014/aug/04/private-toll-road-bristol-bath-a431
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    DANYSEK: Drahy ze funguji? Myslis ty desitky dnes chatrajicich opustenych baraku, ci ty kilometry krovinami zarustajicich trati?
    Hold trzni princip.
    Ty myslis, ze to je spatne? Ma stat provozovat spoje, ktere jsou ekonomicky ztratove?

    Ale na druhou stranu, pokud ty spoje nejsou vyuzivane, a lidi jezdi treba autobusem, tak proc by mel stat trate provozovat? Proc by mel opatrovat opustene baraky ktere nepotrebuje?
    Nebo je neprovozuje protoze na nema penize. To je ale uz jina otazka, proc chybeji penize pro sluzby o ktere je zajem?

    Draha, panacku nejsou jen ctyri tranzitni koridory
    To je pravda, jak dokazuje mapka trati, ktere jsem prilozil.

    Na rade regionalnich trati ani stat a jim vlastnene organizace dopravu provozovat nechteji - ale vedle toho aktivne udelaji vse pro to, aby to zneprijemnili jakekoliv soukrome organizaci, ktera by o to stala?
    Jakto, ze nechteji?
    Jakym zpusobem stat zneprijemnuje soukromnikum, kteri chteji?

    Co brani soukromym provozovatelum, aby provozovali neketrou z techto trati http://www.ruseni-trati.unas.cz/?

    To, ze je sluzba poskytovana ve verejnem zajmu neimplikuje, ze se vytvori takove prostredi, ktere umozni penize doslova vyhazovat kominem.
    Souhlas
    WANTON
    WANTON --- ---
    FRONEMA: V poště.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    DANYSEK: kazdy na draze podnikat chtit nebude
    To je mozne. Ale treba tisic firem ano. A me zajima, jestli spravedliva soutez volneho trhu umozni vsem tem, kteri chteji provozovat vlastni zeleznici a drahu?
    DANYSEK: Ale ukaz mi policajta, ktery zna vsechny zakony. Realita bezneho zivota je takova, ze ani dopravni policajt nezna poradne ty dva zakony, ktere bezprostredne vymaha a tykaji se jeho prace
    Takovy policajt asi neexistuje. Ja tvrdil, ze ano?
    Proc mi tohle vsechno rikas? Copak jsem tu nekde obhajoval a chvali pravni stav naseho statu?
    Nepodsouvej mi, ze chci vsechno regulovat, nebo ze jsem spokojeny se soucasnym stavem.
    Ja jsem kritik soucasneho stavu statu. Spousta veci nefunguje dobre, dokonce funguje spatne. A spousta veci je treba zmenit.

    Ja se pouze snazim prijit na kloub pojmu volny trh, spravedliva soutez.
    Ty tvrdis, ze volny trh, je trh bez statnich zasahu a regulaci. Ja se snazim otazkami a uvahy domyslet kam to muze vest.
    Ty mas ovsem velmi primitivni smysleni. Podle vzoru co neni pravicove je levicove, co neni kapitalisticke je socialisticke
    Tvrdis, jakakoliv regulace je spatna protoze je to regulace.
    S tim ja nesouhlasim, a to tak jediny postoj, ktery jsem tu naznacil.
    Regulace, tedy zakony mohou byt dobre nebo spatne. Managment at uz statni nebo soukrome firmy muze byt dobry nebo spatny atd.

    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    WANTON: ja uz jsem u svobodnych byla aktivni a naopak prestavam. Takze spis abych predavala zkusenosti ja tobe. Svobodnym nejlip pomuzes, kdyz budes mluvit o jejich programu tak jak je. svobodni nejsou libertarianska strana (muze se nam to nelibit, muzem s tim nesouhlasit...) takze treba poukazovat na nelegitimitu statu nepomaha, skodi.

    ja treba souhlasila s poselstvim jaky bylo v tech obrazcich co si sdilel, ale sem to proste nepatri. Pokud chces tady pomoct svobodnym, vysvetluj program, sdilej sem clanky, prohlaseni a dalsi veci. ja bych hrozne rada videla kdyby to delal nekdo jinej :)

    ale pokud tady z toho zustane zpustlej klub, kde se bude hadat otava s kazdym kdo zrovna pujde kolem, tak pro nahodnyho kolemjdouciho to vysle akorat negativni zpravu, zadnou pozitivni.
    WANTON
    WANTON --- ---
    JUNIPETRUS: Jenom poznámka - ve Španělsku sice mají katastr nemovitostí, ale zápis vlastnického práva není povinný, vlastnictví se prokazuje smlouvou. A historie nám ukazuje, že vynutitelnost smluv se dá snadno zajistit bez státu.
    WANTON
    WANTON --- ---
    FRONEMA: Ono, jestli chceš být u Svobodných aktivní, tak tyhle fora jsou dobrá škola. Ono tyhle níže uvedené otázky a názory se v reálném životě neustále dokola opakují, když mluvíš s obyčejnými lidmi. :)
    WANTON
    WANTON --- ---
    BONGI: U názvu klubu...;)
    WANTON
    WANTON --- ---
    DANYSEK: Obdivuji tvoji trpělivost. ::ANO Pokud mohu dát nevyžádanou radu, za kterou se omlouvám, tak s Junipetrusem bych začal s definicí volného trhu jako svobodné směny, rozhodně zbavil trh personifikace, pak nabídka poptávka, dělba práce....To ekonomie .:( A pak rozsekat právní positivismus, aby Julipetrus musel připustit, že právo existuje i bez státu (středověké obchodní právo např. na burgundských trzích je dobrý empirický příklad). Pak uvést objektivní etiku - bez toho se stát rozsekat nedá. A pak, po dnech výkladu, se možná dá dostat k té jeho spravedlivosti. :))
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    DANYSEK: nepsal jsem nic o ruseni statu.
    Psal jsem, ze soukrome vlastnictvi potrebuje stat. To je konstatovani.
    Regulace to jsou pravo a zakony. Katastr nemovitosti je statni instituce, ktera je definovana zakony.
    Ty zakony, napr. ochrana soukromeho majetku je vynutitelna tzv. statnim nasilim.
    Soukromy majetek je zavisli na existenci statu.

    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    VYHULENY_UFO: Obsahuje tvůj příspěvek někde kromě urážek Junipetra nějaké sdělení? Třeba obecný poznatek, že není vhodné spoléhat na jediný zdroj? Pokud ne, tak prosím zvaž smazání (jakkoli v obecné rovině jsou mi některé tvé názory bližší, než Junipetrovy).
    BONGI
    BONGI --- ---
    Kdoze ma zhasnout?
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    JUNIPETRUS: ty vole, to je morbiditka :P

    hrozne se mi libi jak bojovnici proti ledascemu strasne radi odkazujou na wiki jako na nejakej zazracnej zdroj...

    aneb diki wiki i takovy nedostudovany existence typu junipetrus se mohou tvarit jako ynteligenti :P
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    JUNIPETRUS: ujasni si prosim rozdil mezi slovy evidence a regulace :-) Mas ve sve hlave zjevne pomotany vyznam zminenych slov ;-) Katastr nemovitosti nic nereguluje.

    Jinak nechapu, co to meles za nesmysly o nejakem ruseni statu. Mozna by sis mel poradne znovu precist filosofii a program - nevim, odkud jsi vycaroval ten svuj blud, mozna by bylo lepsi zanechat dojmologie a zabyvat se fakty. Skoro to vypada, ze mas problem porozumet psanemu textu ;-)
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    DANYSEK: Jinak vlastnictvi pozemku identifikujes celkem snadno z katastru nemovitosti
    No vida, to je prave ono, soukrome vlastnictvi potrebuje stat.
    Bez teto regulace neni soukrome vlastnictvi.
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    nebo druha sance nekam do zahlavi napsat kdo je tu clenem, a ze prosime aby nazory kohokoli jineho nebyly brany jako reprezentativni pro svobodne.... takhle zachvilku bude nekdo povazovat za svobodne otavu...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    JUNIPETRUS: placas nesmysly vyhnane do nelogickych extremu - kazdy na draze podnikat chtit nebude ;-) Jinak vlastnictvi pozemku identifikujes celkem snadno z katastru nemovitosti - to nevis, spadnul jsi vcera z Marsu, nebo tu blbost jen hrajes...? :-D Skvele tu prednasis o infrastrukture - ale ona infrastruktura nejsou jen zeleznice a silnice... ale treba take kabelove trasy pro datove site, produktovody (ropa, plyn, ...) - ejhle, takovou infrastrukturu u nas drzi prevazne soukrome firmy a svete div se, plyn a ropa k nam proudi, internet taky funguje a kupodivu u nas nejsou technicky mozne takove regulacni psi kusy, jako treba v Cine (kde je internet regulovan statem ponekud... vice, takze Cinan se ted uz nedostane pomalu ani na Google :D ).

    Nevim proc mi opakovane vkladas potrebu do ust zrusit stat a policii. Ale ukaz mi policajta, ktery zna vsechny zakony. Realita bezneho zivota je takova, ze ani dopravni policajt nezna poradne ty dva zakony, ktere bezprostredne vymaha a tykaji se jeho prace. Ze by znal i cele navazne vyhlasky? Nebo ze by urednik na urade znal zakony (treba i ten jeden), podle ktereho ma ostatni "regulovat"? Chtelo by se to probudit do reality :-) Problem soucasneho pojeti regulace je jeji enormni komplexita - kdy i regulator sam se v tom uz nedokaze vyznat. A bezny clovek se v tom vyznat ma...?!? Objektivne jde pochybovat o tom, ze ty sam alespon tusis o vsech regulacnich omezenich, ktere ovlivnuji tvuj kazdodeni zivot. Ano, takonna regulace, o ktere casto ani sam nevis ;-) Ale je jiste skvela! Jiste, do momentu, kdy sam prekvapene zjistis, zes zakon porusil a dle toho zakona budes potrestan...

    Drahy ze funguji? Myslis ty desitky dnes chatrajicich opustenych baraku, ci ty kilometry krovinami zarustajicich trati? Draha, panacku nejsou jen ctyri tranzitni koridory a o tech regionalnich drahach vis zjevne prd :-) Na rade regionalnich trati ani stat a jim vlastnene organizace dopravu provozovat nechteji - ale vedle toho aktivne udelaji vse pro to, aby to zneprijemnili jakekoliv soukrome organizaci, ktera by o to stala? Regionalni nakladni doprava se diky statem nastavenym podminkam temer zlikvidovala - predpokladam, zes nikdy nakladni zasilku po zeleznici neposilal, doporucuju vyzkouset :D Ale jasne, funguje to skvele. Do Benesova jeste predloni jezdily prevazne padesat let stary vlaky. A kdyz uz jezdis z Benesova, podivej se vlevo ve smeru jizdy do centra u Strasnic - jak dnes vypada vrsovicky ranzir (skvela ukazka pece o majetek v sirsim centru Prahy)... Jinak dodnes ty stare pantografy jezdi treba na Kralupy, ale tam uz nejezdis, vid? ;-) Bez se projit po Masarycce, ktera se v poslednich letech za miliony nekolikrat rekonstruovala, jenom to nejak neni nikde moc videt :-) Kolik se melo nakoupit a kolik realne koupilo Pendolin - a jak dlouho trvalo, nez se je podarilo dostat do provozu - protoze v dobe nakupu nikoho nezajimalo, zda to u nas bude provozovatelne - a teprv az kdyz se to koupilo, tak se resilo co s tim. Ted mame skvele nove RailJety (kterych je take nakonec min, nez melo byt), ktere ale nemame cim tahnout - protoze s masinou ze Skodovky se to poradne nedomluvi, potrebujes stroj od Siemense - takze za drahy peniz pronajimame od Rakusaku masinu, se kterou to tahnout jde. Skvelej kauf, vazne :-) Ale dobre to hospodarime, jasneee ;-) A bez na drahy chvili pracovat, zkus si udelat papiry na masinu a jezdit tam. Predpokladam, ze te ten humor rychle prejde, az budes mit nastupy na smenu prakticky v kteroukoliv denni dobu (tu ve dve rano, tu v pet odpoledne), budes prespavat nekde mimo domu kvuli blbe naplanovany/rozdeleny sichte a nebudes to mit poradne zaplaceny ac budes dva dny z domova, naopak pokutu za kazdej prd atd. Ze posledni grafikon je nakresleny tak, ze nekde vlaky jezdi notoricky par minut zpozdene je uz jen perlicka - protoze to proste nejde technicky stihnout odjet, bo kreslici "odbornik" zapomel zapocitat cas nutny na nastup/vystup lidi (v 21.stoleti, kdy se vse dela na pocitacich - nikoliv v ruce, jako pred desitkama let)... Vis o drahah uplny prd, ale rozjimas tu nad tim, jak je to skvele a jak ty statni organizace jsou uzasne ;-)

    To, ze je sluzba poskytovana ve verejnem zajmu neimplikuje, ze se vytvori takove prostredi, ktere umozni penize doslova vyhazovat kominem. Jiste, takovy Dopravni podnik, to je typicka ukazka sluzeb ve verejnem zajmu. Co treba s nim primo spojena OpenCard? SMS jizdenky... a dalsi, treba skvele nove tramvaje, co se ejhle, rychle rozpadaji a k tomu nici i koleje? Jasne, dobry hospodar si neco takoveho bezne koupi :-) Podobne drazni nakupy mas zminene vyse. Dovolil by si soukromnik vyhodit miliardu za neco, co ani poradne nefunguje? Jiste ze ne, ale pro statni "verejne" firmy to problem neni :-) A zkus si jako obcan chtit po drahach ci dopravnim podniku nejakou ekonomickou informaci, coby akcionar - jak ty rikas o svem majetku :-)

    Argument, ze zeleznici je treba regulovat, jinak by vlaky jezdili proti sobe je hodny skolaka prvniho stupne zakladni skoly. Jde o technicky resitelnou a celkem logickou vec - pochybuji ze soudny clovek dobrovolne vjede na trat, po ktere se v protismeru riti vlak :-) (a nehody se stavaji, navzdory veskere regulaci i na zeleznici). Jenze na druhe strane neni nutne regulovat dopravu takovou extenzivni formou, kdy infrastruktura v extremu slouzi jen jedinemu dopravci a ostatni se omezuji - infrastruktura je v principu sdilitelna mezi vice subjekty. Asi vubec nevis o poslednim navrhu zakona o drahach, co - ktery se o omezeni pristupu naopak snazi? Jisteze nevis :-) A ze nekde kapacita nestaci? No bodejt, kdyz se nekde, kde davno mely byt ctyri koleje "nove" za predrazeny peniz dodelava teprv treti... o skvelem "budovani" drah na uchvatnych 160km/h nemluve... sorry, na zapad se uz peknych par desitek let stavi 200+km/h trate (za podobny peniz, co u nas ty 160tky).

    Verejnou sluzbu trh zajistit muze - kupodivu je to bezne k videni na trati z Prahy do Ostravy a dal na Slovensko, kde "najednou" jde jezdit bez dotaci - cimpak to? ;-) A kvalita poskytovanych sluzeb sla dost nahoru. Bohuzel jinde regulace pretrvava, takze lide v jinych castech stale jezdi v kozenkach z NDR, ktere poradne netopi a fouka do nich. Ale to ty na ceste z Benesova do Prahy z Elefanta videt nemuzes ;-) Kdyz se ukazalo, ze by tu dopravu mohl provozovat nekdo jiny levneji a kvalitneji, tak se souteze zahraly radsi do autu. Vse je to primy dusledek toho, ze nekde se utraci az moc (za par jednotek), zatimco jinde se vozovy park i trate nechaji dal chatrat. A silnym hracem na trhu nejsou ti soukromi dopravci, ale naopak ten statni, co hospodarit neumi - a presto ti soukromnici, pres vsechny ty nahazene klacky chteji do souteze jit a nabidnout lidem sve (casto vyrazne lepsi) sluzby, nez dnes nabizi ten skvely jeden narodni dopravce. Ze ti slabi do toho teda jdou... nejak ta tva "poziraci poucka" v praxi nefunguje :D
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    PUPU: zvlast pikantni je ze ten pan tak nejak souzni se Zemanem a rozumi ruskemu pohledu na ukrajinskou krizi. Asi se na vychod od nas toho socialismu uz zbavili.
    PUPU
    PUPU --- ---
    pro pana Junipetruse vyslo dnes jako na zavolanou

    POLITIKA: Zbavme se svého socialismu - Neviditelný pes
    http://neviditelnypes.lidovky.cz/...-socialismu-d7m-/p_politika.aspx?c=A141228_224307_p_politika_wag
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    FRONEMA: to je ovsem mile.

    kdyz se podivam do programu svobodnych :

    Q: Jste pro zákaz KSČM, Dělnické strany apod.?

    A: Jsme proti zakazování politických stran. Špatné politické myšlenky je potřeba porazit lepšími politickými myšlenkami. Zákazem konkrétní politické organizace se myšlenky nevymýtí. (pm)


    tak takhke nejak vypada to vitezstvi lepsi politicke myslenky v praxi - misto argumentace a diskuze radeji zrusit klub.

    take by mne zajimalo jak presne se lisi NZP a negativni dan a v jake vysi by mela byt negativnj dan. Jestli jsem se dobre dival do vaseho programu, chcete omezit vydane na davky z 43 mld na 23 mld a presto se maji mit vsichni nejmene stejne dobre.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam