• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    Než získáte přesvědčení jací Svobodní jsou podle toho, co se píše zde v klubu, podívejte se prosím nejdříve jestli diskutující mají se Svobodnými něco společného zde [ FRONEMA @ Strana svobodných občanů 5.24% v eurovolbách. Gratulujeme ]
    rozbalit záhlaví
    ALESH
    ALESH --- ---
    DANYSEK: a jak to tedy chces resit? Ted zaparkuje rezident a ten kdo zaplati... po zruseni zon by zaparkoval ten kdo prijede prvni... Zony jsou proste nutne zlo. Kdyby to bylo kvuli tahani penez z kapes poplatniku, proc nejsou zony treba v hloubetine nebo repich? Nebude to treba tim, ze tamensou potreba, protoze parkovacih mist je tam dost?

    DANYSEK: jako LOL. Placeni za rychlejsi pruh je v pohode, ale placeni za jistotu zaparkovani je spatne? wtf?
    WANTON
    WANTON --- ---
    DANYSEK: Tady se nehádám. ;) Jen si myslím, že když mohou ti kokoti dělat u dvoupruhů jeden pruh pro busy a taxíky, tak by mohli na magistrále udělat jeden pruh pro auta s 3 - 4 pasažérami. Kdyby navíc rozšířili P+R, tak bych viděl podobný efekt, jako měly regulační poplatky ve zdravotnictví.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    WANTON: to by chtelo i jinou inspiraci z LA - sestipruh v jednom smeru... uz vidim, jak se zastupcum nekterych aktivistickych skupin otevira kudla v kapse :D
    Ono to pak taky vypada jinak, kdyz pak na tyhle konfiguraci maznes placeny FastTrack lane, vedle toho CarPool lane a zbytek nechas normalnimu provozu v porovnani s podobnymi resenimi na dvoupruhu u nas...
    WANTON
    WANTON --- ---
    Někdo mi řekl, proč se u zón neinspirují ve Vídni a u pruhů na magistrále u pruhu pro auta vezoucí 3 a více lidí jako v LA.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: Blanka pomuze jen z casti (ostatne specificky jako alternativa ke Karmelitske jsou tunely pouzitelne uz dnes, byt to neni u Hradcansky zcela optimalni - ale zalezi kam jedes). Problem je, ze do dvoupruhove Blanky by nekteri borci radi nacpali nejen levobrezni provoz, ale i komplet pravobrezni, potazmo i celou tripruhovou magistralu od Muzea... :-) A to uz pruserem smrdi.
    To je videt, ze nekdo proste nepremysli. Dopravne vyznamne komunikace nejsou v uzemnim planu zbuhdarma (i kdyz si to spousta dnesnich taky-urbanistu mysli), sberne komunikace mestskeho vyznamu se bez nahrady umele zuzuji a dela se vse pro popreni jejich role - to se to pak nadava, ze nasledne vsude stoji auta v kolonach a jak to hluci a smrdi :) Je zajimavy, ze kdyz clovek vyrazi na zapad od nas, tak se s nicim takovym prakticky nesetka :-) A to i tam, kde jak se s oblibou rika "zklidnuje" - vzdy zustava zachovana nejaka pater. A to fakt neni jen obchvat na periferii. U nas se obvykle uzije zkratka "lidi si vozi prdele z pohodlnosti" a tim se veskere mrseni obhajuje.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Americký auta to dlouhodobě projížděly, už desítky let (i přes daňový výhody - třeba ta pro vznik SUV - i otevřenou státní podporu; a hypertrofovaný odbory jim taky zrovna nepomohly). Stěhování asi taky nepomohlo, ale dělat z toho zásadní příčinu je čistej cherry-picking; Praha má jiný, zcela neprůmyslový problémy (v tom centru třeba je to dlouhodobá přeměna na Disneyland).

    Žádnou přepravu MHD neradím - píšu, že se tam nedá dostat už teď, _protože_ se musíš ve středověkých ulicích přetlačovat s celým levobřežním tranzitem - čemuž by Blanka měla odpomoci (bude-li kdy nějaká).

    ALESH: To bohužel předpokládá existenci těch P+R, který už tak desátá RMHP hubou podporuje, ale v reálu vesele sabotuje.

    DANYSEK: Bohužel je to Politicky Populární: "hele, budou zóny, zaparkuju doma!!!" Že nezaparkuje, to ho po zavedení už nenapadne, a ještě jsem neviděl, že by se jednou zavedená zóna rušila.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ALESH: o vikendu byvaji ulice dost casto... ehm.... poloprazdne :-) A to i v tech Holesovicich, natoz treba na Vinohradech.
    K parkovani stylem "druha rada" (potazmo ruzna mista, ktera nejsou zrovna vyznacenym parkovistem) se deje v oblastech se zonami naprosto bezne. Mestaci odtahuji primarne prave stojici auta na vyznacene zone - klidne z poloprazdne ulice, zakazy zastaveni a podobne naopak prilis neresi (max. listecek za sklo) - protoze to je pro ne uz pracnejsi z pohledu prokazovani (vyhrazene parkoviste vs obecne stani; viz zakon...). To je realita :-) A i kdyz nevhodne parkujici auto skutecne tvori prekazku provozu, tak trva hodinu, nez se uraci to odtahnout (viz kauza na Letny, kdy spatne parkujici auto blokovalo jizdu tramvaji) a z formalnich mist dostanes kybl vymluv, proc to trvalo tak dlouho i kdyz o par ulic vedle vesele ze zony odtahuji :-) Ne, o reseni problemu nikomu nejde - jen se hledaji zpusoby, jak vytahnout z lidi dalsi prachy. Parkovacich karet ti mesto proda kolik chces, bez ohledu na realnou kapacitu :-)
    ALESH
    ALESH --- ---
    DANYSEK: k tem zonam. Pojdme si to srovnat, jako priklad uvedu treba Holesovice, kde bydlim.

    Bez zon:

    Pribuzni z venkova prijedou a zjisti, ze je vsude beznadejne plno (jak tomu bylo bez zon), odjedou na zachytne parkoviste P+R u Metra Nadrazi holesovice, tam zaparkuji za 20Kc a dorazi tramvaji. (v priapde delsi navstevy, zaparkuji kousek dal a prijedou metrem)

    Zakaznici prijedou nakoupit do tveho obchodu, nikde nezaparkuji, protoze je vsude plno. Postavi to nekam do druhe rady. Bud budou mit stesti ale spis je odtahnou/dostanou boticku.

    Se zonama:

    Pribuzni z venkova jedou rovnou na zachytne parkoviste a pote pokracuji 5minut tramvaji, nebo 10 pesky. Pripadne zastavi na modre zone po dobou nutnou k vylozneni a nalozeni nakldu a odjedou zaparkovat na P+R.

    Zakaznici co jedou nakoupit do obchodu zaparkuji u parkovaciho automatu a koupi si za 10Kc parkovani na 15 minut, nebo za 20Kc na 30 minut. Pokud potrebuji nalozit vetsi naklad tak po zaplaceni a vyrizeni formalit v obchode, prijedou autem pred obchod, kde nakup legalne nalozi.

    S invalidy je to tezke, tam nevim jak se to resi, kazdopadne v pripade zruseni zon, by stejne vetsinou nezaparkoval.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: a tim, ze fabriky nutily stehovat za mesto si je sami tak trosku nezpusobili... zejo, to pro GM nebyly naklady navic, tzn. prachy co pak jinde nechybely... :-) A kdyz je krize, logicky nejdriv popravis vyrobu tam, kde mas nejvic vicenakladu kolem... GM neskoncilo, jen se zredukovalo. Je potreba se zamyslet hluboko v souvislostech.
    PISKVOR: obcas do tech koncin pracovne jezdim, diky za optani :) Autem tam obcas nejaky material vezu a fakt nevim, jak bych to prepravil MHD, nedejboze na kole dle tech skvelych pseudo-vizi AutoMatu :-) A ne, opravdu mi necini problem skocit do tramvaje, kdyz mam jen batoh - ale co se vymysli je projev demence, nic vic.
    Karmelitska - to je klasicka koncepce "nacpat vse do maleho mista a pak se divit, ze se ucpe". Blanka se dvema pruhy neni o moc lepsi reseni. A pokud skutecne pusti semafory v Holesovicich na konci, tak to zabijou uplne, Bud budes stat v tunelu nebo - spis - na svetlech pred vjezdem do tunelu :) Stejne jako kdysi zabili Barrandovsky most (pak se nekdo chytil za hlavu a svetla jsou dnes vypla a je to tam o poznani lepsi). V momente, kdy bude jen jedna jedina vynucovana cesta se problem jenom presune jinam. Logictejsi je nechat vice alternativ a dopravu rozmelnit / smery usporadat tak, aby clovek nemusel pitome objizdet pulku oblasti.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Obracene. Nevim, jestli jsi nekdy zkousel v takovy Karmelitsky bydlet nebo pracovat - ty negativni dopady tam jsou *ted* - neda se tam dostat, protoze tamtudy jede kdekdo - nekam. (A v nazoru na "semafor musi bejt co tri metry, protoze proto" jsme zajedno)
    COOLER
    COOLER --- ---
    PISKVOR: logika se otáčí v hrobě :)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    COOLER: Presne tak: pointa byla "vesele ignorujeme hlavni pricinu - v pripade Hirosimy atomovku, v pripade Detroitu drobne obtize General Motors."
    COOLER
    COOLER --- ---
    PISKVOR: jejda, argument Hirošimou.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: pokud jsem dobre postrehl, mluvi se uz i o zakazu vjezdu ;-) Ono i zneprujezdneni povede k tomu, ze mistni dobrava v ramci lokality bude nucena neco nesmyslne objizdet (cemuz dost pomaha uz dnes ponekud blbe navrzena sit jednosmerek; a telematicke pojeti semaforu "od cervene k cervene" - v 21. stojeti - jakbysmet) - takze logicky negativni dopady v miste naopak budou v jistem ohledu vetsi... proste zkurvime co se da a pak budeme nadavat na negativni dopady automobilismu ;-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: No, jenze tohle je presne ono: Detroit je mesto duchu, protoze tam prichcipl (i pres giganticke statni subvence, jejda) temer monopolni zamestnavatel, ale vsichni vesele papouskujou tezi o zlych socialistickych mestskych planovacich, bez kterych by to byl raj na zemi.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: A teda o debilni nemoznost *parkovani* v Praze se vubec nepru - ale jak souvisi zony s Blankou? (Vsechno se vsim?) A jaksi o pohodli taky ne - ten pruzkum delalo TSK, ktery jiste nelze podezirat z nejakeho protiautomobilniho sentimentu, a skutecne: v centru IAD dominuje *tranzit*.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: z chyb je dobre si brat nejake ponauceni :)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Jejda, argument Detroitem. V tom pripade bych rekl, ze Hirosima je od druhy svetovy taky mrtvy mesto kvuli takovejm upravam - pochopitelne ma to i jine priciny ;) Aneb kdyby chcipla Skodovka, Mlada Boleslav taky zmizi z mapy, ehm.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: no, tak ono to neni o tom pravu sedet... :-) Ale
    - bydlet tam, kdyz za mnou nemuzou dorazit pribuzni z dalekeho venkova, kde zadna hromadna doprava o vikendu uz ani nejezdi?
    - podnikat tam, kdyz za mnou nemuzou ani bez naleziteho zaplaceneho vypalneho prijet zakaznici, kteri autem jedou z objektivnich duvodu (neco odvezt)?
    - invalidi, kteri auto vylozene potrebuji - a vetsi firmy maji kvoty na zamestnavani ZTP
    - atd...
    Proste klasicky argument v rovine "lidi si vozi zadek z pohodli", ze muzou existovat jine objektivni duvody uz neresis. A tak nadsene podporujes hazeni klacku pod nohy :) Nebude lepsi se z takovych mist odstehovat? :-) Rad odkazuju v podobnych situacich na Detroit, kde mestska municipalita razila podobne principy a dnes jde o mrtve mesto (samozrejme to ma i jine priciny; ale vse souvisi se vsim...). Byt umysly tam byly take puvodne dobre. Praha k tomu ma kvalitne nakroceno take.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    FRONEMA: Abstrakt: Dokud neni dobudovano UPLNE VSECHNO ze ZAKOSu, je blbost resit, zda je historicke centurm dimenzovane na tranzit, jakapak Blanka, ja mam pravo sedet.
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    Tereza Sladkovská: Čeká nás další dopravní omezování Prahy | Svobodní
    https://web.svobodni.cz/clanky/tereza-sladkovska-ceka-nas-dalsi-dopravni-omezovani-prahy
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    Kdyz mame ten den danove svobody
    Tomáš Pajonk: Nižší daně? Máte z nich strach? | Svobodní
    https://web.svobodni.cz/clanky/tomas-pajonk-nizsi-dane-mate-z-nich-strach
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam