• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    Než získáte přesvědčení jací Svobodní jsou podle toho, co se píše zde v klubu, podívejte se prosím nejdříve jestli diskutující mají se Svobodnými něco společného zde [ FRONEMA @ Strana svobodných občanů 5.24% v eurovolbách. Gratulujeme ]
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    COOLER: diskuze zacla tim, ze silnice zanedbali komunisti a ze na to nejsou prachy :) Ja tvrdim, ze zanedbano to bylo i po revoluci, ze v rozpoctu bylo a je penez relativne dost, jen se vynakladaji casto neefektivne (viz asfaltovane polnacky) a take to, ze danove prijmy v rozpoctu generovane provozem automobilove dopravy generovali a dodnes generuji vice, nez se do silnicni site investovalo (a penize mizi jinde). A ne, opravdu neni nutne v regionech nutne stavet nove silnice, oprava neni jen to, ze nekdo zazaplatuje nejvetsi diry, oprava ve stvajicim prubehu jde pojmout i poradneji vc. podlozi (nejen povrch - sice draze, ale zase to neco vydrzi - proste v urovni nove silnice)... nova silnice s sebou prinasi dalsi problemy k reseni (mj. nutne vykupy pozemku, ktere to zase jen prodrazi - takze je na miste zvazovat, zda nova = nejlepsi).

    Castecne za "cenu" muzou i nesmyslne predpisy - typu, kdyz nekde chces postavit (zpoplatnenou) R/D a vyuzit existujici nezpoplatneny usek silnice prvni tridy (ktery v nekterych pripadech dokonce byl jako R/D v polovicnim profilu v minulosti jiz vybudovan - napr. D3 u Veseli, user R4 u Pribrami nebo R7 za Slanym), musis k tomu stavit dalsi komunikace coby "vicenaklad" navic... coz samozrejme projekty take stavbu prodrazuje - a pak se fnuka, ze nejsou prachy, zejo... :-)
    COOLER
    COOLER --- ---
    DANYSEK: tak to co píšeš, je tady snad jasný každýmu, ne? hlavně jsme se bavili o něčem úplně jinym. na tohle už fakt nebudu reagovat. neverending story.
    WANTON
    WANTON --- ---
    Sen. Rand Paul (R-Ky.: Paul said he believes that “you have to give up some of your liberty to have government,” saying he was “for some government.”

    “I’m for paying some taxes,” continued Paul. “But if we tax you at 100% then you’ve got zero percent liberty. If we tax you at 50% you are half slave, half free. I frankly would like to see you a little freer and a little more money remaining in your communities so you can create jobs. It’s a debate we need to have.”

    Zaměstnanci dnes v ČR na daních platí 60 až 65 procent.
    WANTON
    WANTON --- ---


    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    COOLER: pres cim vice elementu penize projdou, tim vice jich zmizi bez realneho uzitku. Jakou ma logiku vybat 80 miliard na spotrebi dani (jejichz ucelem byly investice do silnic), precedit nejakou cast jeste pres EU a pak se rozplyvat nad tim, ze nam to vlastne z unie prislo zpet s tim, ze se primo proinvestuje 70 miliard? Spravna otazka zni, kam zmizelo tech 10 miliard, za ktery bys opravil dalsich 12% silnic navic... (a to jsme pro "zjednoduseni" vynechali dalsi dane, ktere motoriste plati - prijmy z myta atd). Navic tech 70 miliard jsou az letosni plany - kde mizely penize v minulych letech, kdy objem investic byl podstatne nizsi? :-)

    Nehlede na to, ze z penez EU se stavi mnohdy i nesmysly - a klidne se to prizna i z oficialnich mist. Potiz je v te slozitosti - cim slozitejsi system je, tim hure se i kontroluje. A jen to nahrava dotacnim ojebavkam typu silnice odnikud nikam (presneji tedy kus vyasfaltovane polnacky)... ve state, kde neni dobudovana ani leta navrhnuta zakladni sit...
    COOLER
    COOLER --- ---
    DANYSEK: Ty vole já teď ani nevim, jestli Ti mam ještě vůbec odpovídat. Někdy fakt začínám rozumět Vyhulenýmu Ufovi i tomu Otavovi.
    Chtěl jsi po mně čísla, dal jsem Ti minimální přímé investice bez spousty dalších nákladů, které jsou s tím spojeny. Fakt nehodlám dělat detailní analýzu rozpočtu, abychom si tady v klubu autistů dokazovali kdo má pravdu. Napsal jsem tedy jen původně problém a optiku, na jakou se na problém dá koukat. Kritizovat umí každej debil.
    Do EU jsme zatím dali cca 300mld a vytáhli cca 300mld. tzn. jen si bereme peníze zpět, tak proč bych je nemohl počítat, nechápu. tak si vem, že jsme tam poslali peníze ze spotřební daně a ted je použijeme na výstavbu silnic. a co do toho taháš jiné daně a poplatky? sám víš, že silniční daň nevydělá ani na provoz úřadu, který jí vybírá. atd.

    nakonec k zamyšlení: jestli chceš s někým opravdu diskutovat, přestaň se smát jako nějakej debil
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    COOLER: jenomze to kalkuluji i s prijmy z evropskych fondu. Tedy dalsi zdroj penez krome vlastniho vyberu spotrebni dane, silnicni dane, dalnicnich znamek a potazmo i DPH u paliv (kde vyber DPH ovlivni ta spotrebni dan sama o sobe). Jen z te spotrebni dane je 80 miliard a ty jasas nad 70 miliardami, ktere jsou souctem nejen vyse uvedeneho, ale i zdroju z EU? :-D Co na tom, ze i bez EU si "doprava" sama na sebe - i pres veskere prerozdelovani - i bez dotaci z EU vydela, co? :-) A kam zmizi ten rozdil mezi vyberem udajne "ucelovych" dani a dotaci je nepodstatne, co? :D
    COOLER
    COOLER --- ---
    DANYSEK: první odkaz google: http://www.ceskatelevize.cz/...-alespon-70-miliard-do-dopravni-infrastruktury-rocne-schvalila-vlada/
    doufám, že mě nebudeš nutit do toho investovat víc času :)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    COOLER: jenze to je vseobecny problem - tvaris se, jak system funguje, jak je vse v poradku - ale kdyz se te zeptam na cisla, najednou nevis... :-) Pokud neco tvrdis, mel bys byt schopen to i dolozit. Fajn, v roce 2012 vybral stat jen na spotrebni dani z benzinu a nafty... 81 miliard :-) A opravdu mas pocit, ze se investovalo pres 80 miliard v roce 2012 do silnic a dalnic v CR (a to jsem prijmy z dalnic a myta nechal stranou)? :-D
    COOLER
    COOLER --- ---
    DANYSEK: já ta čísla nemám a hledat je kvůli tomu nebudu - spousta investic se děje prostřednictvím dotací a fondů. Když mi zaplatíš, zanalyzovat to můžu :). bavil jsem se o tom s člověkem, který se o situaci dost zabýval a v podstatě říkal, že je to začarovaný kruh.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    COOLER: a to tvrdis na zaklade ceho?
    Prosim dve cisla:
    1) objem penez vybranych na spotrebni dani z paliv, silnicni dani a samozrejme dalnicnich znamkach :)
    2) objem investic do silnicni a dalnicni site...
    Pokud je 1>2, pak zakonite je neco spatne ;-) A co jsem se v te dzungli snazil dohledat sam, tak nerovnice 1>2 proste plati. V momente, kdy 1=2 samozrejme budes mit pravdu - ale tak to proste realne nefunguje. Penize jsou - jen se prosustruji jinde - a to je problem.
    COOLER
    COOLER --- ---
    DANYSEK: právě že nevybere. je tu strašně moc silnic ve špatném stavu. takže si vyber, bud budeš do nekonečna opravovat a i tak bude stav katastrofální. nebo budeš stavět nové a staré budou katastrofální o něco víc.
    COOLER
    COOLER --- ---
    WANTON: a to dokazuje co? :) tak evidentně problém není ve státu (když to v Německu jde), ale někde jinde
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    COOLER: O tom zadna - ale spotrebni dan z paliv se zavadela prave za komancu a prave s tim argumentem, ze je treba nekde brat penize na udrzbu. Ze na to srali komanci a penize sly jinam je "pochopitelne", ale ze se stejne ojebava dnesni spolecnost uz neomluvis. Nejde se donekonecna vymlouvat na to, ze komunisti tu neco posrali. Ze sprotrebni dane z paliv se vybere dost slusny balik na to, aby se za 20 let stav posunul.

    Spousta veci ma puvod nikoliv v komancich, ale i ve fungovani v post-revolucnich dobach. Kdy se na udrzbu proste sralo. Za mych mladych let byvaly lecktere okresky udrzovane a rozpadat se zacly prave az treba 10-15 let po revoluci. Sorry, to na byvaly rezim hodit uz proste objektivne nejde ;-) To je tradicni "alibismus", ze vse tu zanedbali komunisti - ale ono casto jsou koreny dnesnich probleu i v post-komunisticke dobe.
    WANTON
    WANTON --- ---
    COOLER: Pořád tu je ale třetinový rozdíl u ceny 1 km nových dálnic oproti Německu, kde je navíc vyšší kvalita. ;)
    COOLER
    COOLER --- ---
    no jestli chcete probírat kvalitu silnic, tak vězte, že neexistuje možnost jak je tu dělat na úrovni Německa jednoduše proto, že za komančů se silnice neopravovaly a vznikl tady ohromný dluh na několik desítek let do předu. ta částka je na tolik astronomická, že to prostě z rozpočtu nelze pokrýt.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    WANTON: vsak ano :) Ja narazel mj. na pohled JUNIPETRUSe ospravedlnujicim dalnicni znamky s tim, ze z neceho ty dalnice je treba platit. On uz jaksi zapomel, ze spotrebni dan vznikla fakticky s identickou argumentaci a pomiji fakt, ze dnes ty "formalne ucelove" vybrane prachy mizi tak trosku i jinde. Jakkoliv mentalne nemam problem s tim, aby existovala nejaka "centralni kasa", kde se z vynosu na lukrativnich mistech podpori rozvoj i na tech mene lukrativnich - realita takhle proste nefunguje. Ono to jsou desitky miliard, ktere zmizi jinde, nez v SFDI, pripadne vhodne jinde...

    Vsak necekej, ze JUNIPETRUS ted vecne zareaguje - zjisti, ze desitky miliard generovane silnicnim provozem (nejen dalnicni znamky, ale i silnicni dan + prave ta spotrebni dan z paliv) mizi uplne jinde nez v silnicich a rychle zklapne :) Protoze nebude moct zduvodnit, proc by penize vybrane z provozu aut nemohly koncit v silnicich ;-)
    WANTON
    WANTON --- ---
    DANYSEK: jj, to by teprve byla vášnivá diskuse, kdyby každá daň měla zákonem stanovené určení, na co ji stát může použít. Pak by se diskutovalo z pohledu anarchokapitalisty mnohem obtížněji než dnes. (I tak by se dalo, ale bylo by to obtížnější. Na druhou stranu by přibyly utilitaristické argumenty, bo by se u spousty věcí dalo zjistit, zda stát neplýtvá.)
    WANTON
    WANTON --- ---
    JUNIPETRUS: Veřejné osvětlení v soukromých rukou, v USA soukromé čtvrtě, kde i silnice jsou soukromé, předpokládám, že si je osvětlují. ;)

    Dobrovolnost nebo nedobrovolnost. To je jako ta diskuse o tom, jestli je to krádež, když hladovějící ukradne chleba. Dobrovolná směna vlastnických práv je prosta násilí. Násilím není "potřeba, nutnost" statku. Pak by násilím bylo každé stanovení ceny prodejcem.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    JUNIPETRUS: a vis procpak se v minulosti zavadela spotrebni dan z paliv (ktera tvori velkou cast jejich ceny a primo ovlivnuje i zaklad pro DPH)? Aby bylo na silnice a dalnice. Jenze to uz dnes zapomenuto a deje se jen v omezene mire - prakticky je to prokazatelne z rozpoctoveho urceni dani (kde neni stanoveno, kam vybranou dan pouzit). Samotna vyse vyberu se zamlzuje - tak aby nebylo snadne se dobrat k tomu, kolik na dani z paliv se vybere - z toho by jasne vypadlo cislo, kolik ma jit do silnic :-) A nedejboze aby se prislo na to, ze ty prachy mizi ve skutecnosti jinde...
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    WANTON: za dalnici platis, ale jeste muzes platit za silnici z lhoty do lhoty nekde (priklad)
    takže tvrdit, že trh to zajistí hůře než stát
    To jsem netvrdil, co jsem psal, nebylo nejak psano s myslenkou porovnavani trzniho a netrzni reseni
    Mimochodem, kde nejaka firma trzne provozuje verejne osvetleni?

    3. Úroky apod. jsou ale přijaty dobrovolně s podmínkami dobrovolně přijaté půjčky. Daně jsou povinné. V tom je ten hlavní rozdíl.
    Aha takze, ta nedobrovolnost je ten problem.
    Ten letak invokoval se slovem "burden" to jak je sokujici, o kolik diky danim plati vetsi ceny nebo ma mensi platy.
    To jo, dane jsou povinne, o tom se nebudu prit.
    Ale pokud tvrdis ze placeni uroky za uvery je dobrovolne, tak to neni pravda.
    S trochou sarkasmu pak, lze napsat, ze i dane jsou dobrovolne. Nechces-li platit dane, nechod do prace, nekupuj si vyrobky. Nekdo muze rict "Dane jsou přijaty dobrovolně s podmínkami dobrovolně prijate prace(podnikani, zamestatni) nebo kupovani"

    V systemu, kde neni alternativa, kde uver bud je za uroky nebo neni vubec, pak nezbyva nez "dobrovolne" souhlasit.
    Ale jde i jinou vec. Ty si myslis, ze splaceni uroku se tyka jen toho kdo si uver vzal.
    Ne, uroky ve skutecnosti splaci zakaznici, skrze zvysene ceny.
    Pokud developer si vezme pujcku a postavi byty, tak cena je zvysena o uroky.
    Pokud si pak nekde vezme zase uver, a byt si koupi, a ten pronajme, najemne je zvysene o uroky.
    A to neni vsechno, tyto uroky v najemnem stanovuji i (zakladni) cenovou hladinu vsech najmu.
    Neni tohle priklad kurveni trhu? Je to obdobne jako s dotaci, akorat obracene.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam