• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    COOLER
    COOLER --- ---
    GLADILAF: protože Valentu vidím spíš jako svěcenou vodu, než jako hřebík do rakve :)
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    Tyvole nebude on Otava ten pornoherec Patrik Jakl? Ten to právě teď taky objevil na Facebooku a má podobně dementní názory.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MARYO: problem je, ze kritice je typicky podrobovana regulace "nekde jinde" (at uz je jakakoliv), ale ta sama "u vlastniho zaprazi" nevadi, naopak je zadouci ;)
    Viz treba ty kamiony - zakazy jizd v zajmu jinych lidi (ve smyslu jezdeni kolem jejich baraku) jsou na obtiz a spatne (aniz by se nekdo zabyval tim, ze pri stavu zvlast nasi site to vzdy nekoho obtezovat bude), ale zakazy jizdy kolem tveho vlastniho (resp WANTONova, pro puntickare) baraku jsou v naprostem poradku a zcela legitimni - i kdyz samozrejme v obou pripadech ta regulace nejake svobody tech provozovatelu kamionu omezi a vzdy jde o nejakou regulaci. A nedelam si iluze o tom, ze regulace z pera majitele domu v sousedstvi komunikace bude v obecnem uhlu pohledu kvalitni - nebude, naopak - bude resit vyhradne jen zajem toho konkretniho borce v danem miste a nebude se snazit o jakykoliv balanc/kompromis. Co predvedl WANTON je v realu obycejne NIMBY - vsude okolo je regulace jizd kamionu spatna, ale kolem jeho baraku jezdit nesmi, tam je to v poradku! :) To ale s liberalismem nic spolecneho nema, to je holy osobni zajem (zcela ignorujici zajmy tech ostatnich - tech, o nichz ani nemusis nutne vedet...).
    COOLER
    COOLER --- ---
    GLADILAF: Myslím, že s Valentou se nic nemění. Strana jako taková je dost bezzubá. Díky svému byrokratickému vedení, politikaření a až zoufalé nečinnosti z toho může jen vytěžit. Bude se dít alespoň něco. Jedinej, komu to může ublížit, jsou jen Plzeňský kraj, střední čechy a zlínsko v čele s tomášem pajonkem. zbytek republiky je dost nulovej.
    No a když se podíváš na vnitrostranické volby, kdy se do popředí dostali opět lidé, co v praktické politice nemají žádné výsledky (není tam ani jeden zastupitel), ta strana je opravdu odsouzená k zániku.
    MARYO
    MARYO --- ---
    DANYSEK: Každá regulace je špatná blabla, přičemž se každej baví o jinym typu regulace... Co to znamená regulace? Dle wiki je to "cílevědomá, systematická a průběžná řídicí či usměrňující činnost". Takže i to, že se dneska rozhodnu nejít na záchod je regulace mýho zažívání a vyprazdňování atd. Hlavní rozdíl je teda v tom KDO a CO reguluje. Jestli se já rozhodnu nejít na záchod nebo jestli já nařídím, že nikdo nesmí jít na záchod. Regulace jako taková vlastně špatná neni. Pokud liberál kritizuje regulaci, kritizuje vlastně často "jen" formu vlastnictví toho statku. Pokud je někdo z principu anarchokapitalista, bude kritizovat nejspíš regulaci čehokoliv, co je vlastněný veřejně, protože z jeho pohledu to vlastnictví neni oprávněný.
    COOLER
    COOLER --- ---
    RANO: osobně si myslím, že Valenta svojí stranu založil právě proto, že se Svobodnými jít nechce. V podstatě je jen za svoje peníze využije k tomu, aby byl vidět a mezitím si bude budovat svoje jméno.
    Ve Svobodných se to samozřejmě řešilo, protože i tam jsou ortodoxní hysterky jako GLADILAF.
    COOLER
    COOLER --- ---
    OTAVA: gratuluji, 3 měsíce po té, co se o tom ví. zrychluješ :)
    GLADILAF: koho teď budeš tedy volit? :)
    OTAVA: tak program mají společný. Valenta nechce danit hazard a Svobodní také ne. Valenta nemá zas tak dobré zázemí, ale má prachy. Svobodní nemají prachy (všechny je dali Machovi) a mají procenta preferencí. Takže deal. Samozřejmě, pokud jsi do této doby žil v naivitě, že strany nemají sponzory, je na čase dospět. Svobodní to právě udělali, tak né že budeš pozadu :)
    RANO
    RANO --- ---
    ... tak nějak obecně plánu dostat se k politickému vlivu přes sso nerozumím.))

    nicméně strana už nějakou dobu nekráčí, spíš přešlapuje na místě a doufá v zázrak.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    GLADILAF: pockej, urcite to nema nic spolecnyho s tim ze by si chtel kral hazardu za svoje poctive vydelany penize koupit politicky vliv. jemu jde o lidi a politicke idee !
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Miliardář Valenta, Strana soukromníků a Svobodní jdou spolu do voleb - iDNES.cz
    http://zpravy.idnes.cz/...obodni-novi-spojenci-do-voleb-1nm-/domaci.aspx?c=A160104_154842_domaci_kop

    Ano, bude lip. Potrebujeme vice oligarchu v politice.
    RANO
    RANO --- ---
    WANTON: dodržování odpočinkových přestávek v rámci jízdy je předpokládám taky regulace, co je třeba odstranit? ve smyslu toho, že řidič přece ví, kdy je utahaný a co ještě zvládá odjet...
    hm hm
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    WANTON: Jak to muzes vedet? Zkousels to, nebo to beres podle te regulujici znacky umistene pred mostem? Ona i ta znacka omezujici nosnost je regulaci - a z ohledem na prisne bezpecnostni normy je tam urcena pochopitelne nejaka (dost velka) rezerva... to jen ty tu porad meles o tom, jak je regulace vzdy a za vsech okolnosti spatna :) V danem pripade samozrejme by bylo dle tve teorie "spravne" nechat vse na uvazeni ridice - at se sam rozhodne, zda jej most unese.

    Nicmene jsem reagoval na druhou cast, kdy sam jses ochoten pripustit regulaci - kdyz se ti zrovna ucelove hodi do kramu (v danem pripade kvuli klidu u sveho vlastniho domu) a veskera ideologie jde najednou stranou. Ale druhym budes totez vycitat, kdyz tak ze svych pohnutek cini na jinych mistech ;-) Vzdyt je to v konecnem dusledku to same - jen s tim rozdilem, ze regulaci u sveho baraku chces ty, regulaci u jineho baraku daleko od toho tveho holt chce nekdo jiny - i kdyz tebe samozrejme nejak omezi (stejne, jako ty svou regulaci omezujes jine ve svem okoli).
    WANTON
    WANTON --- ---
    DANYSEK: Nehodí. K nám by neprojeli, bo most unese jen 6 tun.

    Tvoje příspěvky jsou klasickým příkladem toho, proč se s lidmi jako jsi ty nediskutuje.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    WANTON: aha, takze regulace. Jak se najednou hodi! Ale vsude okolo budeme kazat, jak je regulace spatna :) Diky za dukaz, ze jsi klasicky NIMBY-sta...
    WANTON
    WANTON --- ---
    DANYSEK: Švagr je kamioňák, monopol na info nemáš.

    K nám do vesnice kamiony nesmí, zaprvé most, za druhé zákaz, za třetí by nesměli ani kdyby regulace nebyla, bo bez státu bychom to zakázali my, vlastníci pozemků.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    WANTON: ono i bez regulace nekteri ziskavaji vyhody a jini trati. Jeden si otevre hotel, ktery namisto zavozu 1x tydne zavazi v ramci svych uspor 3x tydne - a jini trati - treba klid v miste sveho bydliste, zeano ;-) Ale klidne nam prozrad, kde tedy bydlis - mam zname s kamionovou dopravou, doporucim jim vhodne stani pred tvym domem jako idealni misto - kdyz mas tedy pocit, jak je regulace spatna :-) Schvalne, jak dlouho to bez regulace vydrzis (za predpokladu, ze uz tam neni v nejake forme dnes).
    WANTON
    WANTON --- ---
    DANYSEK: Regulace vždy ovlivní trh tak, že někteří získají výhody a někteří tratí. Vždy však dojde k pokřivení trhu, které má negativní následky pro spotřebitele.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    WANTON: byrokrat na urade, nebo sestadvacetilety mladik z VSE, co pred pul rokem obhajil diplomku... nespatruji rozdil :) Mimochodem, i jeho DP je nastrel toho, jak "svuj problem" resit na ukor druhych - mj. namisto zavozu 1x tydne pojede dodavatel 3x - ac ty sam usetris za vetsi lednicku, sve okoli tim zatizis podstatne vic. A on je rozdil, kdyz ti ten nakladak pod okny vrci a smrdi jednou nebo 3x do tydne. Ona i ta regulace je casto na neci popud - treba prave na ukor tech, co ten cetnejsi vyskyt nakladaku nejakym zpusobem stve - kdyz prozmenu negativne zasahuje do jejich zivota. Kdyz nekdo v honbe za vlastni usporou obtezuje sve okoli vice, nez je zdravo. Viz napr letiste - napad, kdy namisto trech vlaku pojede 60 kamionu - jasne, Unipetrol usetri par kacek vymenou za zhorseni zivota v okoli letiste (coz je ale managerovi jedno, kdyz tam sam nebydli).
    WANTON
    WANTON --- ---
    DANYSEK: Je mi jasný, že byrokrat v kanceláři za stolem určitě o kamionech apod. ví více než lidi od fochu a proto může vytvořit velmi kvalitní regulace, kdy budou spokojeni všichni.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    WANTON: ten pan bude taky trosku mimo, ne? "jak řidič vůbec stihne dojet"... to je vazne tragedie, naplanovat si cestu (i s nejakou rezervou na pripadne mimoradnosti) :-) Pan "svobodny logistik" Novotny nejspis nebude mit moc zkusenosti - cestu jde naplanovat i s temi prestavkami. Jen se to musi umet - coz mozna bude spise jeho osobni problem ;-)

    Ano, spousta narizeni jde proti "pravu nakladat s kamionem" - jenze je treba mit na pameti, ze svobodne (neomezene) nakladani z kamionem dost casto zasahujene do jinych prav druhych osob, at si to jeho majitel pripousti ci nikoliv (predpokladam, ze nebudes ani ty nadsen, kdyz ti bude kamion turovat pod okny). Belgicke narizeni je mozna za urcitou hranou, na druhou stranu nejaka forma regulace neni jev specificky jen pro "socialistickou" Evropu - podobne to je treba i v USA (uz od 30let minuleho stoleti). V neposledni rade ridic kamionu v drtive vetsine pripadu neni jeho majitelem, a nema smysl si nalhavat, ze majitele se snazi vytriskat maximum - casto i na ukor ridice a cestou ruznych nesmyslnych pozadavku. On je vubec problem, ze vesmes tihle vystudovani "logistici" za volantem moc nenasedeli a nemaji predstavu o tom, jak to v terenu vypada - zato se muzou zblaznit, kdyz jim kontejner prijede o pet minut pozdeji - vse je pro ne jen cislo v excelove tabulce.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam