• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    3 hlasy od 3 respondentů

    rozbalit záhlaví
    LIRO
    LIRO --- ---
    SIRLOON: 50Mb model je sranda, mám tu kousky která maj o dvě nuly víc ;). Taková spalovací komora tubokotle má v inventoru 150M a když jí šoupnu do maxe na mashe tak to jde řádově jinam ;).
    Jako uživateli tabletu mi jsou uživatelé tabletů putna, 90% lidí bude odborná veřejnost u který se vybavení předpokládá.

    PS.: Na svém starém GalaxyTabu modely v řádech 10-20 Mb otevírám běžně a bez větších obtíží. 30-50Mb bude mít max 5-10% modelů a větší tam dávat kvůli době stahování a obsazení místa na serveru nejspíš nebudu.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    LIRO: nejaky flashovy engine by byl mozna i o neco lepsi, nez unity. Nicmene co se tyce unity, je ti jasne, ze ten model bude muset byt embeddovany bud primo v unity appletu, nebo zbuildovany do package (na coz je treba unity pro)? tj pokud budes chtit modely vymenit, nebude to jen uplne jednoduche nahrani noveho souboru na web (unity neumi runtime importovat modely, musi je mit predchroustane editorem, nebo potreujes vlastni plugin).


    SIRLOON: napadlo te, ze na tabletu unity webapplet nepustis? :)
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    LIRO: 50MB model? a premyslel si treba o lidech co budou na tabletech? :)
    LIRO
    LIRO --- ---
    SIRLOON: Tak mi to přišlo jako nejlepší, když mi navrhneš něco co bude snadno zobrazitelné ve většině prohlížečích (Nejhůř s takovým dointalováním pluginu jako má unity), s možností prohlížet modely od pár kylo po pár desítek megabajtů. Tak budu rád. Dělám poměrně dlouho ve flashi a Zkoušel jsme různý věci, jako:
    Papervision - Jakmile má model přes 2-3 mega je prakticky nepoužitelnej a pekelně se seká.
    flare3d - Neumí pracovat s novejma verzema MAXe
    atd pak jsem to vzdal. Ale jestli mi zaručíš že to bude dobře šlapat i s 50Mb. modelem a bude se to dát snadno používat, tak jak jsem psal. Nebo ještě líp, jako prohlížečka modelů, tak sem s tím.
    Musí to zpracovávat, přímo modely z maxe, nebo něčeho s hlavou a patou (fbx atd.) abych se nemusel patlat s každým modelem jako to je při přípravě obj a podobných. V tomhle se mi líbilo Unity, vlastní editor, natáhneš modely, materiály a textury si to natáhne s modelem, maximálně pár drobných úprav a model může frčet do světa.

    Každopádně ničemu se nebráním.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    LIRO: tim unity ses si jistej?
    LIRO
    LIRO --- ---
    Ahoj lidi,
    dost možná to sem nebude patřit, ale potřeboval bych v Unity udělat jednu vychytávku na náš web.
    Jsem grafik, udělám si klidně model zmrzlýho hovna kometě, ale programování mi moc neříká, teda říká, ale patlal bych se s tím tejden a stejně by to nedělalo co bych chtěl.

    Potřebuju udělat scénu se statickou kamerou, před kterou by se do prostoru umísťovali modely, který chci zobrazit. Myší, šipkama a buttonkama by se s těmi modely otáčelo, zoomovalo. Popřípadě by bylo jednoduché menu kde by se spouštěli různé akce, rozpad, změna varianty, zvýraznění části modelu atd.. Na tom co by to mělo všechno umět se domluvíme potom.
    Nechci to zadarmo, je to normální komerční projekt a je mi jasný, že s tím nějakej čas strávíte. Scénu můžu dodat, i když je to to nejmenší a jako základní model poslouží krychle. Systém musí být takový, abych si v tom mohl měnit modely dle libosti a funkcionalita zůstane zachována.

    Vím že pro Vás profíky je to primitivní záležitost, ale jestli máte zájem si přivydělat, tak prosím do pošty orientační cenu a nějakou referenci. Předem moc díky a budu se těšit na spolupráci.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SIRLOON: hele ja se za to nestydim :) nez sem presel na luu tak sem v nem psal jednoduchy appky a stacil mi. ale to uz je taky 5 let zpatky, ted uz bych sahl po c#
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    "jako ve freebasicu" - tohle o tobe mnohe vypovida :)
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SHIGORBIRDMAN: kua sis zmenil ikonu. ja myslel ze to je nekdo cizi, sem byl vcera nadranej a nevsiml sem si ze ses to ty. ja ted pouzivam luu na parsovani bytekodu, nemusim se psat s x kokotinama okolo jako ve free basicu :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SIRLOON: ja moc dobre vim, co se s luou da delat, delal jsem s ni docela dost a ano, po prvni neduvere se mi hodne zamlouvala... nez jsem s ni zacal delat neco slozitejsiho. To same plati pro konstrukty ktere muzes spachat v javascriptu nebo jakemkoli jinem zajimavejsim dynamickem jazyce, treba ruby. Ano, je super uber cool ze si muzes definovat vlastni dedicnost a nejruznejsi dalsi ptakoviny, obcas se tim da dosahnout velmi sikovneho kodu, treba lua s metaluou dokaze opravdu zajimave zazraky.

    Ale je kurva problem v necem takovem delat vetsi, komplexnejsi system, ktery ma fungovat, protoze pak stravis strasnou dobu hledanim obskurnich chyb. Nehlede na to, ze rozumne funkcni IDE s naseptavacem a dalsimi vecmi, a rozumnou kontrolou, jsem pro jscript ani luu jeste nevidel. Webstorm, ktery pouzivam s jscriptem, je nejmensi zlo, ktere chvilemi dokonce i funguje tak jak by melo (a pak zazracne zapomene a jede zase z prdele)

    Lua je super na definovani slozitych datovych struktur, koneckoncu za timto ucelem taky vznikla, ale ac mam ten jazyk rad, tak bych na nej radsi pro nic vaznejsiho uz nesahal.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SHIGORBIRDMAN: jooo kdybys vedel co vsechno se v tom da napsat... a klasickej js neni tak velka picarna, to az tech x nadstaveb :)
    unity js pouziva jen syntaxi a zbytek si proste jedou podle svyho a hotovo. ale i s tim se to chova pokazdy jinak na ruzny platforme protoze to neni silne typovy (nesnasim tenhle ceskej preklad)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SIRLOON: JS je jeste vetsi picarna nez lua, male skriptiky jsou jedna vec, delat v tom neco vetsiho je zbytecne a neprijemne peklo.
    Unity JS neni takovej divnej, unity JS neni javascript :) technicky vzato je to dost zmodovany ecmascript kompilovany do NET, ma to bliz action scriptu nez JS.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SHIGORBIRDMAN: to ja js muzu, nevadi mi. jen me serou ty zpiceny $ co ted vsude serou pomalu jako standard. ale v 90% se to aspon chova nebo tvari jako lua. jenom ten unity js... je takovej divnej.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: je fakt ze uprostred psani toho prispevku jsem si uvedomil, ze unityscript je narozdil od "praveho" javascriptu vlastne docela na pohodu jazyk :) ted par mesicu v embeddovanem jscriptcore me privadi k silenstvi a jak jsem javascript driv nemel rad, tak ted uz k nemu chovam jen uprimnou, zatvrzelou (a castecne neopravnenou) nenavist :)
    BYDK
    BYDK --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Jo tu typovou kontrolu jsem musel dodrzovat pro iOS a Androida v minulem projektu. ;) Kazdopadne to tedy zapnu. Ten vykon za par znaku v kodu navic stoji. :)

    Zatim budu pokracovat v js. Neni to nejak komplexni co delam. :)

    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: s jscriptem (resp s unityscriptem, ktery je prece jen dost specificky) se pracuje hur, problemy se zavislosti na jinych net / cs skriptech atd.

    Na rychle flaknuti par radkoveho skriptu na nejaky objekt, budiz. na neco komplexnejsiho bych ti to fakt neradil, byt unity "javascript" je prece jen trochu inteligentnejsi nez normalni.

    Minimalne, pokud uz budes trvat na jscriptu, tak dusledne vyuzivej # pragma strict, protoze mu pak vnutis typovou kontrolu = a) spis neudelas chybu b) brutalni zrychleni c) kod bude teoreticky fungovat i jinde nez pc build / web build.

    se strictem je unityscript uz spis actionscript like nez klasicky javascript... on je to prece jen trochu misnomer, v puvodnich prastarych verzich unity se tomu taky rikalo unityscript.

    Jako je to na tobe, ale kvuli strong typingu, funkcni intellisense, celkove rozumnejsimu jazyku atd bych fakt presel na cs
    BYDK
    BYDK --- ---
    No, ja s JS zacinal, takze v tom pokracuju. Snad to nebude prekazkou. Projekt by nemel byt nejak zvlast veliky. :) Co myslis?
    Na ostatni se kouknu zitra. Kazdopadne dik a chapu ze z kom. projektu nic ven nedas. ;)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    v javascriptu by nejaka podpora reflexe mela byt taky, minimalne atributy unity pouziva, ale jak se s tim dela, netusim (a jak rikam, nevidim duvod, pro jscript pouzivat)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: na javascript ti opravdu seru, pouzivat ho v unity je dost hloupy napad :)

    Ale v podstate jde o to, ze si udelas vlastni atribut Savable, priradis ho ve skriptu tem promennym, ktere se maji ukladat, a pri savovani nebo loadovani projedes class, vyberes vsechny polozky s atributem a ty si ulozis (nebo naopak nactes), plus udelas nejaky interface pro class ISavable, ktera bude definovat onsave a onload pro pripad, ze potrebujes neco custom. (nejaky onload teda budes potrebovat skoro vzdy, podle toho jak herni objekt inicializujes).


    Nejaka ukazka je v dungeonu ktery jsem delal loni na vanoce do LD (ne moc dobra a narychlo naprasena jako test, uklada se to do player preferences, coz neni rozumne, ale u web buildu to jinak snadno nejde):
    Unity Web Player | WebPlayer
    http://dl.dropbox.com/u/19916467/TDMR/TDMRExt.html

    Zdrojaky:
    http://dl.dropbox.com/u/19916467/TDMR/TDMRSources.zip

    Parsovani pres reflexi je v savables.cs

    Samozrejme pro neco vetsiho / komplexnejsiho potrebujes uz trochu vic, napriklad pro instancovane predmety atd, ale k tomu mam funkcni zdrojaky jen z komercniho projektu a ty ti davat nebudu :)
    BYDK
    BYDK --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Ola, mohl bys ukazat nejakej example pro load save pomoci reflexe? Nejlepe v JS, jestli to jde. :) Nejak nevim, kde zacit. Kazdopadne vim, ze reflexe dokaze usetrit dost casu, kdyz je dobre pouzita. :)
    BYDK
    BYDK --- ---
    Fajn diky. Jdu to procist. :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: no pokud znas snadardni reflexi NET, tak vic vedet nepotrebujes.... nejak si neuvedomuju, ze by ji unity nejak vic zneuzivalo, s vyjimkou nejakych attributu pro to ci ono.

    Ja v unity reflexi pouzival ve velkem pro save/load jak stavu hry tak nastaveni a dalsich veci. Je mnohem prijemnejsi napsat si to jednou a pak jen atributem markovat kam a jak se ma ta ktera promenna ulozit....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam