• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: s jscriptem (resp s unityscriptem, ktery je prece jen dost specificky) se pracuje hur, problemy se zavislosti na jinych net / cs skriptech atd.

    Na rychle flaknuti par radkoveho skriptu na nejaky objekt, budiz. na neco komplexnejsiho bych ti to fakt neradil, byt unity "javascript" je prece jen trochu inteligentnejsi nez normalni.

    Minimalne, pokud uz budes trvat na jscriptu, tak dusledne vyuzivej # pragma strict, protoze mu pak vnutis typovou kontrolu = a) spis neudelas chybu b) brutalni zrychleni c) kod bude teoreticky fungovat i jinde nez pc build / web build.

    se strictem je unityscript uz spis actionscript like nez klasicky javascript... on je to prece jen trochu misnomer, v puvodnich prastarych verzich unity se tomu taky rikalo unityscript.

    Jako je to na tobe, ale kvuli strong typingu, funkcni intellisense, celkove rozumnejsimu jazyku atd bych fakt presel na cs
    BYDK
    BYDK --- ---
    No, ja s JS zacinal, takze v tom pokracuju. Snad to nebude prekazkou. Projekt by nemel byt nejak zvlast veliky. :) Co myslis?
    Na ostatni se kouknu zitra. Kazdopadne dik a chapu ze z kom. projektu nic ven nedas. ;)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    v javascriptu by nejaka podpora reflexe mela byt taky, minimalne atributy unity pouziva, ale jak se s tim dela, netusim (a jak rikam, nevidim duvod, pro jscript pouzivat)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: na javascript ti opravdu seru, pouzivat ho v unity je dost hloupy napad :)

    Ale v podstate jde o to, ze si udelas vlastni atribut Savable, priradis ho ve skriptu tem promennym, ktere se maji ukladat, a pri savovani nebo loadovani projedes class, vyberes vsechny polozky s atributem a ty si ulozis (nebo naopak nactes), plus udelas nejaky interface pro class ISavable, ktera bude definovat onsave a onload pro pripad, ze potrebujes neco custom. (nejaky onload teda budes potrebovat skoro vzdy, podle toho jak herni objekt inicializujes).


    Nejaka ukazka je v dungeonu ktery jsem delal loni na vanoce do LD (ne moc dobra a narychlo naprasena jako test, uklada se to do player preferences, coz neni rozumne, ale u web buildu to jinak snadno nejde):
    Unity Web Player | WebPlayer
    http://dl.dropbox.com/u/19916467/TDMR/TDMRExt.html

    Zdrojaky:
    http://dl.dropbox.com/u/19916467/TDMR/TDMRSources.zip

    Parsovani pres reflexi je v savables.cs

    Samozrejme pro neco vetsiho / komplexnejsiho potrebujes uz trochu vic, napriklad pro instancovane predmety atd, ale k tomu mam funkcni zdrojaky jen z komercniho projektu a ty ti davat nebudu :)
    BYDK
    BYDK --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Ola, mohl bys ukazat nejakej example pro load save pomoci reflexe? Nejlepe v JS, jestli to jde. :) Nejak nevim, kde zacit. Kazdopadne vim, ze reflexe dokaze usetrit dost casu, kdyz je dobre pouzita. :)
    BYDK
    BYDK --- ---
    Fajn diky. Jdu to procist. :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: no pokud znas snadardni reflexi NET, tak vic vedet nepotrebujes.... nejak si neuvedomuju, ze by ji unity nejak vic zneuzivalo, s vyjimkou nejakych attributu pro to ci ono.

    Ja v unity reflexi pouzival ve velkem pro save/load jak stavu hry tak nastaveni a dalsich veci. Je mnohem prijemnejsi napsat si to jednou a pak jen atributem markovat kam a jak se ma ta ktera promenna ulozit....
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    BYDK: Koukni se normalne na reflexi v .NETu. V Unity to je uplne stjeny.
    BYDK
    BYDK --- ---
    BYDK: Btw. nejaky faj source o reflexi v Unity nemate? ;)
    BYDK
    BYDK --- ---
    TENCOKACISTROMY:SHIGORBIRDMAN:
    Sakra, skoda ze Vam kluci moc nerozumim. :) O reflexi vim jen malo.
    A taky se u Unity jeste neumim ani delat Assety, pouzitelne editory nejen inGame. :)
    O tom taky Unity vlastne je. PRidat svuj balicek plny vychytavek odstatnim. :)
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Jasny, tak to oba myslime na totez :). Jinak by to ani nedavalo moc smysl.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TENCOKACISTROMY: na tvuj vlastni kod (cili to co by bylo napsany jako internal) v assembly, kterou z toho unity nakonec vyprasi. ale uz nemuzes reflektovat veci, ktere jsou z unity, net, nebo net pluginu. Asopn tak nejak to tam psali.
    Emitovat pochopitelne nemuzes nikdy, pac to by byla prilis velka zabava:)
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Co myslis tim "interni" a "vnejsi"?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TENCOKACISTROMY: pro ios a webplayer pouzivaji specialni verze net.dll. Reflexe je tusim bloknuta na interni assemblies, vnejsi nemuzes.

    R1CH_MOND
    R1CH_MOND --- ---
    KDO CHCETE V UNITY3D KODIT PRIMA HRU A DOKONCE ZA PENÍZE? POTŘEBUJEME VYPOMOCT TAK NA MĚSÍC... / Praha, iOS, volna židle... / richard.horin@flowstudio.cz
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    Tak pokud maji spravne naimplementovany CAS, tak reflexe ti funguje/nefunguje na zaklade opravneni k jednotlivym modulum (obycejne je 1 modul v 1 assembly). Neni duvod, proc zakazovat kodu pouzivani reflexe na sebe sama (jde to pripaden oprogramovat jnak(.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TENCOKACISTROMY: pravdepodobne ano (melo by to blokovat jen filestream a dalsi souborove io). Na unity strankach je nekde seznam co je a neni v sandboxovanem playeru blokovane. Tusim i reflexe je nejak locknuta (byt tu jsem teda pouzival a fungovala)
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    SHIGORBIRDMAN: minimalne system.io.memorystream, streamreader, streamwriter a pod. by jit ale melo, ne?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: webplugin funguje celkem bez problemu, jen ma nejaka ta omezeni (jako zadny system.io, limitovane sockety). Vlastni server si budes muset napsat vlastni, a pak komunikovat normalne pres sockety. Jsou nejake third parties, ktere nabizi servery a maji pluginy pro unity, photon a smartfox nebo tak nejak, videl jsem to pouzivat konkurenci na jednom GGJ a celkem jim to fungovalo. Ja se nedostal dal nez na jednoduche postovani / getovani pres www z php skriptu :) (a i to jsem jen zkousel, jestil to pujde)
    BYDK
    BYDK --- ---
    RUTHAN: Ja si naposledy pamatuju rok 2007, kdy jste jeli s Erikem fotit na sever Evropy ostrov do hry a taky bylo v planu fibix pouzit. Ale to uz je docela dost dlouho. :) Proto se ptam. Jinac byvali kolegove a kamosi ted ve Fibixu kluci delaji hru a myslim, ze to pekne rozjeli. ;)

    Jinac ma nekdo zkusenosti kdo delal pod Unity hry pres ten jejich webplugin? Rad bych zkusil hru pro vice hracu a s tim, ze to ma i vlastni server de se ukladaji data hracu. :) Zatim s tim nemam zkusenosti. Tak prosim, mohli by nekdo ukazat smer ci sve zkusenosti? Diky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam