• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    MAIMONIDES: Kazdopadne budu vdecnej, kdyz mi z hlubin internetu, vyhrabes nejaky video, jak se s tim editoru pracuje a, kde bude neco jinyho, nez rotace posouvani, objektem v jednom okne a predtim pekne zdlouhy import 3d modelu.
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    RUTHAN: Jim napíšeš vhodně formulovaný email a oni ti udělaj demo účet a stáhneš si eval kit a je to. Žádná byrokracie.
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    MAIMONIDES: Ja jsem se na ten, jejich web dival, nez jsem psal.

    Evaluation kit po registraci + UNIGINE SDK is available on a per-case basis. Tomu free verze fakt nerikam, nebo jsem neco prehlidnul?

    Ty showcasy jsem prochazel nedavno a ted znova, porad me to nepresvedcilo. Kdyz se podivas na to co vyslo, tak 2x strategie, jednou ji delali samy, podruhy to vypada jako reskin a 2 podivne, osklive onlinovky na urovni Tabula rasa a z toho jedna uz hodne dlouho jen ve stavu dema. Plus jedna "kvalitni" hra na iOS.

    Zdrojaky furt dobry. Co se tyce tech dalsich platformem, zkouseli jste to zbuildit, fakt to funguje, kolik je s tim dodatecny prace pri portovani? Protoze bych rek, ze v tohle je na tom Unity se vsema svejma chybama porad dobre.

    Ze, mam Unity spoustu neresenych bugu s tim souhlasim, ale uz je to jak vec, na kterou jsem si u velkych middlewaru a softu zvyknul, pak jde jen o to, jaky jsou workaroundy a jak je to kriticky problem.
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    Na Unity existuji roky stary nereseny chyby, texturovy memory leaky, spatny stiny v urcitych scenach, nefunkcni dynamicky loadovani vetsich map, 350k stromu ve scene. Nahlaseny, reprodukovany veci a nic. Leta.
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    RUTHAN: Dohledej si informace, nez zacnes psat.
    Zdrojaky 20k per platforma, ale neco usmlouvas:)
    Maji free verzi a neboji se ji zverejnit.
    Editor ma normalni gui. A je tam i konzole. Oboji ma smysl.
    Co se tyce referenci a projektu, koukni na unigine stranky. Je tam prehledny seznam vcetne release statusu.
    Co se tyce supportu, narozdil od Unity proste funguje. Maji na support celkove asi 3-4 lidi, cely tym 15 a narozdil od Unity to staci. Na foru je mene lidi nez na Unity a nejsou to dementi a idioti jako na Unity.
    Multiplatformni podpora me nezajima.

    "Co se tyce tech 10k lidi na foru.. tohle zase muze mit tu nevyhodu, ze budes ten prvni blbec, ktery se s necim bude morit a pak zjisti, ze je to bug, nebo ze to ma tyhle a tyhle nevyhody, ktery bys k Unity vygooglil hned."
    Takhle uvazuji Unity lidi... Na Unigine se proste rovnou zeptas. My mame taky placeny support a odpoved je do tech 24-48 hodin. Unigine navic nema zadny bug list - vsechno co je nahlaseny je do mesice opravene.

    mmo, 7 lidi:)
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Unigine, nevyhoda cena. To je slozity, jelikoz Unity platis per clovek a kdyz mas jeste mutiplatformni, tak platis, jeste per platforma a pak to pri 6 lidech (7x 30( Pro + Pri iOS/Android) a od vic vyvojaru je Unigine levnejsi. A jeste si myslim, ze ceny upgradu, nebudou tak vysoky, protoze Unity, kdyz povysi na novou verzi, tak po tobe chce dalsich tusim 600 dolacu.
    Unigine, ted vymeknul, driv mel na netu peknej cenik a mel tam i zdrojaky za rozumnou cenu, Unity zdrojaky dat kdovi za kolik a nich v tom delat neco vetsinoho s tim jejich single thread resenim atd.. asi nebude nic hezkyho.

    Samozrejme nejvetsi voprus, je ze nemaji free verzi a ze se boji ji zverejnit.

    MAIMONIDES: Ja jsem hledal na youtube, nejaky videa s praci v editoru, protoze toho bych se fakt bal, protoze pekny technologicky demo me uz nepresvedci. A nasel jsem vsehovsudy 2 videa, ktery byly asi rok stary a tam se ukazovala maximalne jednoducha manipulace s objekty a k tomu se v editoru psali do console commandy, aby se vubec neco delo.

    Je mozny, ze je to azbukou, ale k tomu Syndicates of Arkon, Kaos, jsem nasel jen asi 2 fakt mizerny videa, ktery nevypadaly jako z hotovych her. A ta multiplatformni podpora, zkouseli, uz jste to?, aby to nebylo jen na papire.. Protoze, to vypada hodne PC oriented a hodne Linux oriented v tom blbym slova smyslu.. viz ta console v editoru pro bezny operace, namisto GUI.

    Prave toho supportu, pri tak malym poctu lidi jsem se teda bal, ze to maji vsechno v ruce, 2 genialni rusaci, kteri na support nemaj cas. Unity ted mam placenej support, ktery by snad taky mohl fungovat. Co se tyce tech 10k lidi na foru.. tohle zase muze mit tu nevyhodu, ze budes ten prvni blbec, ktery se s necim bude morit a pak zjisti, ze je to bug, nebo ze to ma tyhle a tyhle nevyhody, ktery bys k Unity vygooglil hned.

    Moc by me zajimalo co na to delate (zanr) a v kolika lidech.
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    Předevšim má člověk fakt radost z toho, jak všechno funguje.
    Nic nepadá(beze srandy), nic nelaguje. Plně streamovanej svět samozřejmost, funkční okluze samozřejmost, perfektní voda samozřejmost, obloha, stíny, všechno..

    Pokud je něco špatně, je to obvykle v tobě. Pokud objevíš bug, do 48h ti Manguste z Unigine podpory odpoví a buď si řekne o demo projekt a nebo rovnou chybu akceptuje a napíše opraveno v příštím sdk(který neni jak měsíc vzdálenější). A hlavně, na foru neni 10k lidí, co ti budou vysvětlovat, že to tak neni, že se mýlíš, že si idiot, že toho chceš moc atd. Prostě Unigine chybu opraví a jde se dál. Lidi z Unity(jako jsme byli my) z toho měli šok. A to má Unigine asi 15 lidí a podporuje podobný platformy(Windows Linux Mac OSX PlayStation 3 iOS Android)..
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: My v něm už asi rok pracujem a:
    - Existují na něm dodané vojenské simulace apod(což jsou hry pro vojáky) a potom pár ruských her. Syndicates of Arkon, Kaos..
    -Cca 10k dolarů, nic nepřekonatelného tedy. Eval verzi ti dají na požádání s full přístupem k dokumentaci, examplům atd, firemni registrace atd neni potřeba ani na plnou.
    -Aktivní stav je měsíc co měsíc nová verze, kde v každý jsou hmatatelný novinky a pocit fakt fest práce. Dokumentace jde na 99% s dobou a je velice rozsáhlá. Nic co bys znal v Unity:)
    -Render apod je jiná liga než unity. Rychlejší a hezčí.. Fyzika má vše, na co si vzpomeneš.
    -Editor nemá asset browser(bude asi za 1/4 roku), jinak je velice dobrej.
    -c# nemá, zato je ten scriptovací jazyk poctivej interpret a umožňuje snadnou integraci c++ pluginů. c# pluginů taky. Naše jádro je v c# a žádnej problém.
    -asset store to nemá:) My v unity ass storu nakupujem assety taky:) Ale pluginy na gui apod nepottřebujeme, unity ma qtlike gui, který je rychlý a umí všechno:)


    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    MAIMONIDES: na ten jsem poprve koukal.... 8 let zpatky? vic? kvuli fyzice jsem tenkrat dokonce mluvil o tom, ze by ho mozna melo smysl licencovat :)

    zakladni vytky proti uniginu
    - prakticky nikdo na nem nikdy nic neudelal (resp nedodelal), existuji benchmarky, existuje oil rush, existuje par nepovedenych, prevazne ruskych pokusu, v nekolika pripadech vim ze si licencori radsi vzali neco jineho
    - byval celkem drahy, a ted uz je dokonce per case, timpadem pro me osobni hratky automaticky ignorovan, snazi se tlacit jako "velky" engine, sdk jen za firemni registraci atd, informace utajovane a nepristupne pokud uz nemas koupeno....
    - netusim aktivni stav, kdyz jsem pred lety zkousel sdk, byl to velmi dobrym dojmem pusobici engine a zbastlene temer nepouzitelne tooly - uz nevim s kym jsem se to bavil o uniginu cca pred rokem, ale tvrdil mi, ze to porad plati

    Dojmy z benchmarku a dem, nijak zvlast rychle, na to co zobrazuje, potesila slusne vypadajici fyzika. Modernejsi a schopnejsi renderer nez unity (aspon driv to platilo, ja uz davno spicku nesleduju), teoreticky by to mohlo byt rychlejsi a trochu spolehlivejsi nez divoky unity c / net bastl.

    Na druhou stranu, vazne pochybuju, ze by mel sanci nejak prekonavat nebo dorovnavat to, co je na unity dobre - cili C# jako "skriptovaci" jazyk, editor, editor skripty, tuny volnych informaci, cena :)


    Jestli s nim mas nejake zkusenosti, klidne se pochlub / oprav mne :)
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Koukni na Unigine.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Porad je to unity of love and hate... chtelo by to overhaul (a do hajzlu s kompatibilitou) na spoustu veci, pak bych to byla sama laska a socialni jistoty, ale nejak v to neverim :) ale ve srovnani s konkurenci....
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    no, kvalitni.... nevim jak ted, nesleduju to vic jak rok...
    i to placene NGUI, ktere jsem zkoumal, i konkurencni EZ gui, nebylo uple idealni (na vykon slusny, ale porad by to mohlo byt vyrazne lepsi, na featury horsi...).... to slibovane nove GUI porad nikde :)
    Alespon ze v unity 4 spravili nejvetsi pruser jakychkoli custom based gui's a obecne rucne vytvarene geometrie, ktery jim vznikl nekdy v prubehu trojky a dukladne priskrtil framerate.
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    Tak jestli jsou kvalitni alternativy, tak proc ne zejo. Koukal jsem ze na tom asset storu zas tak moc nestoji.
    Ja jsem treba z .netu zvyklej nakupovat UI komponenty tretich stran. Vzdycky me to v dusledku vyslo levneji, nez se to snazit resit sam.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Holt Unity tady tezi z toho, ze na asset storu par gui pluginu maji a prodavaji se jako vztekle, tak proc to resit, ze (nove GUI slibuji uz roky a skutek utek... a to aktualni kvuli editoru stejne zachovaji)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TENCOKACISTROMY: ono je prijemny (byt mi chvili trvalo, nez jsem si na nej zvykl, protoze je divny, a nez jsem se naucil odhalovat i jeho nektera uskali). Ale treba na ios / android, i modernich, snadno sebere par tlacitek 50% vykonu jen to hvizdne, protoze se vsechno kresli v intermediate modu, resp pro glES se to fejkuje.
    I na pc je ten vykon takovy dost tristni :)
    (v aktualnim projektu, ktery delam, bere docasne jednoduche gui, ani nepouzivajici layouter, 70% vykonu, 90% pokud je aktivni debug menu s vetsim mnozstvim polozek)

    Je to teda samozrejme jedno, protoze jednoducha v podstate 2d sragora ktera i tak dava par set fps. Ale uz na iosu / droidu by to bylo poznat celkem neprijemne
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    Me prave to API prislo fakt prijemny na pouziti. Ale zadnou performance jsem nemeril.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TENCOKACISTROMY: hromadu. pokud pouzivas automaticky layout, tak je to uplne z prdele. Staci mit par tlacitek a okynek s layouterem, a pak se jen muzes vesele divat, jak GC sili.

    On ten GUI system je vubec takovy... extremne mazany. Zvykl jsem si na nej a uznavam, ze ledacos se diky tomu silenstvi pise rychle, takze pro editor to ocenim, ale...

    Bohuzel cele unity je navrzene na placani skriptu v "javascriptu", bez jakehokoli premysleni o nejake optimalizaci, at uz rychlostni, nebo pametove. Neco se obejit da, neco ne.
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Ono to pri kazdem frejmu vytvari novy objekty?
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    Znáte někdo scaleform?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: Unity GUI je super na rychly placani blbinek do editoru (a i tam obcas skriptu zuby). Pro jakoukoli normalni hru je temer nepouzitelny, samo o sobe je brutalne pomale a idiotsky udelane, nevic dokonale zahlcuje garbage collector.

    Opravdu NEDOPORUCUJU pouzivat ho na jakykoli vazne mineni projekt jinak nez pro editor a max nejake debugovaci rychlookynka
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam