• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    4 hlasy od 4 respondentů

    rozbalit záhlaví
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Unigine, nevyhoda cena. To je slozity, jelikoz Unity platis per clovek a kdyz mas jeste mutiplatformni, tak platis, jeste per platforma a pak to pri 6 lidech (7x 30( Pro + Pri iOS/Android) a od vic vyvojaru je Unigine levnejsi. A jeste si myslim, ze ceny upgradu, nebudou tak vysoky, protoze Unity, kdyz povysi na novou verzi, tak po tobe chce dalsich tusim 600 dolacu.
    Unigine, ted vymeknul, driv mel na netu peknej cenik a mel tam i zdrojaky za rozumnou cenu, Unity zdrojaky dat kdovi za kolik a nich v tom delat neco vetsinoho s tim jejich single thread resenim atd.. asi nebude nic hezkyho.

    Samozrejme nejvetsi voprus, je ze nemaji free verzi a ze se boji ji zverejnit.

    MAIMONIDES: Ja jsem hledal na youtube, nejaky videa s praci v editoru, protoze toho bych se fakt bal, protoze pekny technologicky demo me uz nepresvedci. A nasel jsem vsehovsudy 2 videa, ktery byly asi rok stary a tam se ukazovala maximalne jednoducha manipulace s objekty a k tomu se v editoru psali do console commandy, aby se vubec neco delo.

    Je mozny, ze je to azbukou, ale k tomu Syndicates of Arkon, Kaos, jsem nasel jen asi 2 fakt mizerny videa, ktery nevypadaly jako z hotovych her. A ta multiplatformni podpora, zkouseli, uz jste to?, aby to nebylo jen na papire.. Protoze, to vypada hodne PC oriented a hodne Linux oriented v tom blbym slova smyslu.. viz ta console v editoru pro bezny operace, namisto GUI.

    Prave toho supportu, pri tak malym poctu lidi jsem se teda bal, ze to maji vsechno v ruce, 2 genialni rusaci, kteri na support nemaj cas. Unity ted mam placenej support, ktery by snad taky mohl fungovat. Co se tyce tech 10k lidi na foru.. tohle zase muze mit tu nevyhodu, ze budes ten prvni blbec, ktery se s necim bude morit a pak zjisti, ze je to bug, nebo ze to ma tyhle a tyhle nevyhody, ktery bys k Unity vygooglil hned.

    Moc by me zajimalo co na to delate (zanr) a v kolika lidech.
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: My v něm už asi rok pracujem a:
    - Existují na něm dodané vojenské simulace apod(což jsou hry pro vojáky) a potom pár ruských her. Syndicates of Arkon, Kaos..
    -Cca 10k dolarů, nic nepřekonatelného tedy. Eval verzi ti dají na požádání s full přístupem k dokumentaci, examplům atd, firemni registrace atd neni potřeba ani na plnou.
    -Aktivní stav je měsíc co měsíc nová verze, kde v každý jsou hmatatelný novinky a pocit fakt fest práce. Dokumentace jde na 99% s dobou a je velice rozsáhlá. Nic co bys znal v Unity:)
    -Render apod je jiná liga než unity. Rychlejší a hezčí.. Fyzika má vše, na co si vzpomeneš.
    -Editor nemá asset browser(bude asi za 1/4 roku), jinak je velice dobrej.
    -c# nemá, zato je ten scriptovací jazyk poctivej interpret a umožňuje snadnou integraci c++ pluginů. c# pluginů taky. Naše jádro je v c# a žádnej problém.
    -asset store to nemá:) My v unity ass storu nakupujem assety taky:) Ale pluginy na gui apod nepottřebujeme, unity ma qtlike gui, který je rychlý a umí všechno:)


    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    MAIMONIDES: na ten jsem poprve koukal.... 8 let zpatky? vic? kvuli fyzice jsem tenkrat dokonce mluvil o tom, ze by ho mozna melo smysl licencovat :)

    zakladni vytky proti uniginu
    - prakticky nikdo na nem nikdy nic neudelal (resp nedodelal), existuji benchmarky, existuje oil rush, existuje par nepovedenych, prevazne ruskych pokusu, v nekolika pripadech vim ze si licencori radsi vzali neco jineho
    - byval celkem drahy, a ted uz je dokonce per case, timpadem pro me osobni hratky automaticky ignorovan, snazi se tlacit jako "velky" engine, sdk jen za firemni registraci atd, informace utajovane a nepristupne pokud uz nemas koupeno....
    - netusim aktivni stav, kdyz jsem pred lety zkousel sdk, byl to velmi dobrym dojmem pusobici engine a zbastlene temer nepouzitelne tooly - uz nevim s kym jsem se to bavil o uniginu cca pred rokem, ale tvrdil mi, ze to porad plati

    Dojmy z benchmarku a dem, nijak zvlast rychle, na to co zobrazuje, potesila slusne vypadajici fyzika. Modernejsi a schopnejsi renderer nez unity (aspon driv to platilo, ja uz davno spicku nesleduju), teoreticky by to mohlo byt rychlejsi a trochu spolehlivejsi nez divoky unity c / net bastl.

    Na druhou stranu, vazne pochybuju, ze by mel sanci nejak prekonavat nebo dorovnavat to, co je na unity dobre - cili C# jako "skriptovaci" jazyk, editor, editor skripty, tuny volnych informaci, cena :)


    Jestli s nim mas nejake zkusenosti, klidne se pochlub / oprav mne :)
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Koukni na Unigine.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Porad je to unity of love and hate... chtelo by to overhaul (a do hajzlu s kompatibilitou) na spoustu veci, pak bych to byla sama laska a socialni jistoty, ale nejak v to neverim :) ale ve srovnani s konkurenci....
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    no, kvalitni.... nevim jak ted, nesleduju to vic jak rok...
    i to placene NGUI, ktere jsem zkoumal, i konkurencni EZ gui, nebylo uple idealni (na vykon slusny, ale porad by to mohlo byt vyrazne lepsi, na featury horsi...).... to slibovane nove GUI porad nikde :)
    Alespon ze v unity 4 spravili nejvetsi pruser jakychkoli custom based gui's a obecne rucne vytvarene geometrie, ktery jim vznikl nekdy v prubehu trojky a dukladne priskrtil framerate.
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    Tak jestli jsou kvalitni alternativy, tak proc ne zejo. Koukal jsem ze na tom asset storu zas tak moc nestoji.
    Ja jsem treba z .netu zvyklej nakupovat UI komponenty tretich stran. Vzdycky me to v dusledku vyslo levneji, nez se to snazit resit sam.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Holt Unity tady tezi z toho, ze na asset storu par gui pluginu maji a prodavaji se jako vztekle, tak proc to resit, ze (nove GUI slibuji uz roky a skutek utek... a to aktualni kvuli editoru stejne zachovaji)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TENCOKACISTROMY: ono je prijemny (byt mi chvili trvalo, nez jsem si na nej zvykl, protoze je divny, a nez jsem se naucil odhalovat i jeho nektera uskali). Ale treba na ios / android, i modernich, snadno sebere par tlacitek 50% vykonu jen to hvizdne, protoze se vsechno kresli v intermediate modu, resp pro glES se to fejkuje.
    I na pc je ten vykon takovy dost tristni :)
    (v aktualnim projektu, ktery delam, bere docasne jednoduche gui, ani nepouzivajici layouter, 70% vykonu, 90% pokud je aktivni debug menu s vetsim mnozstvim polozek)

    Je to teda samozrejme jedno, protoze jednoducha v podstate 2d sragora ktera i tak dava par set fps. Ale uz na iosu / droidu by to bylo poznat celkem neprijemne
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    Me prave to API prislo fakt prijemny na pouziti. Ale zadnou performance jsem nemeril.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TENCOKACISTROMY: hromadu. pokud pouzivas automaticky layout, tak je to uplne z prdele. Staci mit par tlacitek a okynek s layouterem, a pak se jen muzes vesele divat, jak GC sili.

    On ten GUI system je vubec takovy... extremne mazany. Zvykl jsem si na nej a uznavam, ze ledacos se diky tomu silenstvi pise rychle, takze pro editor to ocenim, ale...

    Bohuzel cele unity je navrzene na placani skriptu v "javascriptu", bez jakehokoli premysleni o nejake optimalizaci, at uz rychlostni, nebo pametove. Neco se obejit da, neco ne.
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Ono to pri kazdem frejmu vytvari novy objekty?
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    Znáte někdo scaleform?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: Unity GUI je super na rychly placani blbinek do editoru (a i tam obcas skriptu zuby). Pro jakoukoli normalni hru je temer nepouzitelny, samo o sobe je brutalne pomale a idiotsky udelane, nevic dokonale zahlcuje garbage collector.

    Opravdu NEDOPORUCUJU pouzivat ho na jakykoli vazne mineni projekt jinak nez pro editor a max nejake debugovaci rychlookynka
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    BYDK: Az si to GUI postavis, tak se pak jeste podivej do profileru, jestli ti moc nezere.. pak teprve muzes chvalit.
    BYDK
    BYDK --- ---
    MAIMONIDES: To bych nerekl. Funguje toho tam dost a ledajake GUI se na tom da postavit. :) Kazdopadne kouknu na ten plugin.
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    Unity gui nefungovalo cela leta a vsichni to resi 3rd party pluginem..
    BYDK
    BYDK --- ---
    Tak jsem nakonec pouzil tu knihovnu a ono to funguje. :) Staci misto GUI tridy pouzit GUIButton a pak urcit GUI.dept u jednotlivych tlacitek a je to. :)
    BYDK
    BYDK --- ---
    SHIGORBIRDMAN: SAkra. Docela se divim, ze to tam neni vic zmaknuty. Lidi v tom teamu je fakt ranec, ale chtej prvni pokryt platform a na dodelani nekterych feature nezbyva cas a prostor. :|
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    A ktery intelektual vymyslel ty prekryvajici se tlacitka? :) Pokud je to neco jako tlacitkova mapa, asi ti nezbyde, nez si napsat funkcnost celou sam, nebo to rozdelit na aktivni a neaktivni casti.... nebo, pokud je to jakykoli vazne mineny unity projekt, tak se na unity gui vysrat a pouzivat ho jen pro editor
    BYDK
    BYDK --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Clovece, dostal jsem zadani a pres 4 tlacitka je jedno vlozene doprostred, takze prekryva z casti vsechny. :|

    Nekde jsem nasel nejaky bug fix do Unity ke classe button. Ale nevim co a jak. :)
    2 Buttons overlap problem - Unity Answers
    http://answers.unity3d.com/questions/179539/2-buttons-overlap-problem.html
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    BYDK: no a mas nejakej logickej duvod proc mit ty tlacitka prekryvajici se? Nevyresilo by to pouziti window pro prvky jednoho z nich?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam