• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SHIGORBIRDMAN: o tech pstrosech mluvis uz par let... ;)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    AVATAR: njn.... pro mne je predstava delani webu nocni mura, ktera me pronasleduje poslednich 15 let, vzdycky kdyz zacnu picovat, ze seru na hry a pujdu delat neco jineho a zahy zjistuju, ze teda asi nepujdu
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    SHIGORBIRDMAN: jít dělat weby? obávám se, že tam je to s kompatibilitou ještě mnohem horší :)
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: diki.. to pasenie pstrosov znie lakavo! :)
    njn, asi to bez Mac-u nepojde, skor ma bude stvat ucit sa a srat sa s dalsim IDE (xCode) , ale co uz, asi stale lepsie ako kopanie zakopov..
    APH
    APH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Teoreticky by slo udelat to, co dela AIR, cili dodat nejake vlastni buildovani a podepisovani pres custom verzi clangu, ale a) to by jim to musel but udelat Xamarin, kteri na to logicky serou a delat to nebudou, nebo b) nejak sami...
    pouzivaju vlastny mono fork [https://github.com/Unity-Technologies/mono], takze by to imho mohli spravit cele plne vo vlastnej rezii, skor by bol problem napr. s externymi assemblies a/alebo so strippingom a napr. tym, ze vo vyslednom builde ne/musia byt niektore system/'engine' assemblies etc
    proste vsetko nadrbat dat do jednej monolitickej package, ktoru by neslo customizovat uz uplne nijak
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    to fakt neni nativni byte code (defakto nic takove neexistuje, kdyz odhledneme od schopnosti nekterych procesoru primo spoustet cast javovskeho bytecode), ale proste nativni kod ;)

    Unity dela presne to same, resp to za nej dela custom verze Mona, proste z .NET kodu vytvori nativni binarku, kterou zabali dohromady s nativni verzi enginu a preda xcodu jako hotovy projekt, ktery si xcode uz sam stastne zbuilduje jak se mu zrovna chce ci nechce...

    Unity, jakozto puvodne Mac only projekt, byl prvni rozumny middleware pro delani na ios (a taky je to rozhdone jeden z nejvetsich duvodu, proc se unity tak masove rozsiritilo, do doby podpory ios a pozdeji android to byla okrajova zalezitost), jeste za dob extremne tvrdych podminek v SDK, ktere se aspon trochu zmirnily - puvodne muselo byt nativni naprosto vse, nic nesmelo byt intepretovane / bezet na nejake VM, s vyjimkou javascriptu v safari, dnes uz skripty projdou, za predpokladu ze nesmi udelat nic, co by mohlo narusit bezpecnost.

    Teoreticky by slo udelat to, co dela AIR, cili dodat nejake vlastni buildovani a podepisovani pres custom verzi clangu, ale a) to by jim to musel but udelat Xamarin, kteri na to logicky serou a delat to nebudou, nebo b) nejak sami... a stejne by ten blbej mac byl potreba, takze proste nejak neni duvod to resit - kdo chce neco delat na jabka, uz si holt zvykl, ze bez nejake te predrazene popelnice se proste neobejde :)


    Muzeme jedine doufat ze moda jablek casem opadne (nepravdepodobne, jeste dlouho se budou drzet a na desktopech / noteboocich rust), nebo ze Apple dostane casem rozum a otevre vyvoj i jinak (velmi ba az extremne nepravdepodobne).

    Nebo se na to vysrat a jit delat weby, nebo past pstrosy, coz asi pujdu delat ja.

    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: mam na mysli tym proste ten binarny vystup ktory vznika zkompilovanim zdrojoveho kodu v objective C, ktory sa potom spusta v iOS..
    Adobe cez AIR dokaze ABC (actionscript byte code) (ktory vznika skompilovanim actioncript zdroju cez mxmlc compiler) prelozit do toho "nativneho byte code"..
    Cize nakonci mas vystup v "nativnom" kode pre iOS, Applu skor vadilo to ze sa k tomu devs nedostali skrze xCode. To bolo cisto o kontrole..
    Mozno pri unity3D by ol takyto proces komplikovanejsi nez v pripade AIR/AS3 tak sa o to ani nepokusali.

    SHIGORBIRDMAN: diki za reply.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: muzes mi prosim rict, co je to "nativni bytecode"? :D
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: protoze adobe to nejakou dobu trvalo, apple se jim to snazil nekolikrat zakazat a zablokovat ze nesmi byt nic nonnative a podobne, jedna aktualizace SDK dokonce v podstate zakazala i unity, ale to zase rychle stahli.

    Chces applovat, delas na applu, delas v xcode, nebo se poser :)

    Mne to uprimne receno nevadi az tolik, dokud je porad zachovany minimalne jeden krok nutny na applu, cili upload, tak je mi celkem jedno, jestli udelam jen ten jeden mezikrok, nebo necham unity zbuildovat, klidne na dalku, xcode projekt a nahrat mi vysledny soubor kam potrebuju.

    Mimochodem -Air by za Steva FAKT neprosel. Az kdyz ho uploadli do ICloudu, zacalo se to aspon trochu zklidnovat.


    SLASH: jo, da se ve virtualizaci OSX rozjet a normalne pouzivat, ale je to poruseni EULY atd, udajne vcetne toho ze applaci hlidaji, z ceho uploadujes atd, takze na upload bys stejne potreboval nejaky legal...

    V xcode vetsinou nemusis na nic sahat, je tam jen par veci, ktere si muzes pomenit podle sebe, jako treba zvyseni FPS limitu, ktere steve prikazal na 30.

    Testovani - k unity je aplikace, kterou nahrajes do ios/droid devicu a muzes pouzivat na testovani primo z unity editoru - vraci ti to touche / gyro atd, streamuje to (bohuzel v mimoradne mizerne kvalite) obrazovy vystup na displej. Na zakladni testovani dotekove funkcnosti atd to vetsinou staci.
    SLASH
    SLASH --- ---
    takze nelegalne by sa dal OSX simulovat aj vo Win7 64bit ? Staihnut cez torrent nejaky Lion image?

    lebo nechce sa mi kupovat mac len kvoli tomu aby som si tam mohol nainstalovat xCode a zadat import a potom compile..

    Alebo sa v tom xCode musi viac veci ponastavovat / programovat nez je z toho finalny .ipa subor?

    btw.. sa sa to z unity priamo testovat na iPhone?
    APH
    APH --- ---
    mno, ked chces nieco vyvijat na iOS, tak mas dve moznosti:
    bud si pozicias nejaky zrovna s poslednym SDK kompatibilny haxxegamesalad, ktory za teba spravi automaticky polovicu veci a tak aj tie hry potom vyzeraju
    alebo to spravis ako civilizovany uzivatel a pouzijes nastroje, ktore k tomu apple poskytuje*
    na otazku, preco je vtedy nutny mac, os x atd je odpoved: lebo

    *co nemusi byt vzdy automaticky prudka vyhra (ved aj preto existuje napr. unity apod.), ale je to stale lepsie ako multicrossplatformindependentwindowslinuks touchlag automaticky vygenerovanytutorial pre indicke deti
    SLASH
    SLASH --- ---
    APH: no je to vyhoda , ked mas Mac a si s nim zvyknuty pracovat :)

    RUTHAN: programari z adobe to riesia tak ze konvertuju vykompilovany actionscript bytecode priamo do nativneho bytekodu..
    APH
    APH --- ---
    SLASH: lebo programatori z Adobe cez Xcode najskor vybuildovali cely FlashVM
    to, ze Unity generuje Xcode projekt nie je problem, ale vyhoda
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    SLASH: Jeden z mnoha Stevovych debilnich napadu, podobne jako nepodpora Flashe a USB3, je ze zakazujou Virtualizaci jejich OS (papirove), takze ani zadny virtualizacni nastroj, jejich OS oficialne nepodporuje a nema pro nej rozsireni. Hackingtosh je to samy ->nelegalni.

    Takze si musis koupit krabicku na kompilovani, nebo bejt zley hacker.
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: dik za reply..
    aj ked trochu nechapem ako je to chyba applu?
    napriklad ked pracujem s AIR-om, tak tam si viem pekne vygenerovat .ipa subor priamo z IDE, nahodit cez USB (a debugovat ) priamo na iPhone alebo Ipade..
    Takze ked to dokazu naprogramovat programari z Adobe , tak preco nie z Unity?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: ale to neni problem unity, to je problem applu

    SLASH: az na problemy s vykonem (GUI a starsi devices) a u macu nefunkcnost debugu prevazne pohoda. S vyjimkou nekolika specifickych veci (nebo samozrejme custom pluginu) vyzkousis odladis na pc (s pomoci unitycontroleru kdyz chces testovat multitouch), zbuildujes, jede to.
    SLASH
    SLASH --- ---
    tak sa skusim spytat inak.. ma tu z tohto fora niekto konretne skusenosti z publikovanim mobilnych hier pre iOS/Android prave z Unity 3D ? traumaticky zazitok ? prechadzka zelenym sadom ?
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Na začátku to tak je, dokud máš jen krychle a koule. Potom začneš třeba sešívat skinned meshe.
    SLASH
    SLASH --- ---
    no dalsi problem z unity je ze ked chces importovat pre iOS platformu tak ti to vygeneruje xCode projekt, co je mac only.. Zatial co ja mam windows 7 64bit a Mac-y moc nemusim..
    Zatial co v Air workflow, si spomozem bez Mac-a az do momentu ked to potrebujem uploadnut do iTunes cez appUploader. To je jediny krok ktory musim urobit na Mac-u, ale s tym som sa uz zmeril a clovek to robi az na konci a malokrat..
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    MAIMONIDES: ja nevim, 99 procent veci jsem nemel problem pres unity answers najit a zjistit, pokud uz jsem se nebyl schopny zorientovat v ofigo dokumentaci, ktera obcas je dost zbezna, nicmene na cca standardni urovni dokumentace prakticky cehokoli dalsiho, na co jsem kdy narazil. Zrovna s loadovanim assetu a debugovanim (s vyjimkou maca kvuli nefunkcnimu monodevelopu) jsem nikdy problemy nemel (tedy... nemel no - resource loading je v unity relativne naprd bez pro verze a s pro verzi neni o moc lepsi, ale s tim se neda nadelat nic)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam