• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    3 hlasy od 3 respondentů

    rozbalit záhlaví
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SLASH: aha, vida, tak to sem netusil :) ja mel za to, ze ten poplatek je az na deploy
    SLASH
    SLASH --- ---
    SIRLOON: pletes se :) 99$ rocne musis zaplatit tak ci tak, inak si nic na devices nevyskusas :) Musis si dev portalu zaregistrovat device UUID, app ID a vygenerovat provisioning profile.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    RUTHAN: jednodussi je deployovat to ipa z dropboxu. musis mit ipa a plist. profil je potreba jen na zarizeni na ktere to budes instalovat a ten by mel bejt snad vlozenej v tom ipa souboru. jestli se nepletu, tak za developers profile se neplati nic, ale pokud by pak chtel vybuildit regulerni appku na store, tak musi mit original mac, jinak mu neudelaji adhoc profile a bez nej na store nic neposle
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    SLASH: Tohle se nastavit da.

    Ipa soubor do iPadu muzes deployovat i z Woken, potom co ho na MacOS vybuildis, jen musis mit v zarizeni pridanej Stevum delopers profile a byt clenem jeho teplyho developers clubu (100 dolacu rucne), ten profil velmi pravdepodobne nejak hacknout, nebo si ho od nekoho pucit.. ja to nikdy nepotreboval.
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Ty prstrosove to je zivotni sance, za disertacni praci, na tema - ovladani vrat mezi ohradami pomoci hradel, by ti nase akademicka elita, utrhala ruce:)

    Ad ty weby - je to desnej navrat na stromy, uz jen v tom, ze kdyz chces cokoliv spustit musis to nejdriv deployovat na server.. ale ve finale tam jde jen o snadne prasarny v GUI, cili vypsat formatovanej text a zobrazit obrazek na pixel presne (nejdulezitejsi feature) ve vsech podporovanych prohlizecich ( ano, nektere prohlizece nektere css prvky vykladaji po svym a je treba to ladit per prohlizec). A druha cast, je proste neco vyselektit z DB a vyblit na screen, nebo to tam ulozit, dokud tam neni moc dat.. a nemusis delat nejaky rollbacky, tak pohoda.
    Samozrejme, jakmile zacnes pouzivat nejaky frameworky, ktery ti maji pomoct, uz je o dost zabavnejsi.

    Ale, celkove bych rek, ze bysis docela rychle zvykl, protoze proti hram je to trivialni reznicina, kde vetsinu casu muzes bejt nad veci.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    btw, at nejsme uplne offtopic, "javascript" v unity je daleko bliz AS3 nez standardnimu webovemu
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: ale hovno nepodporuje (tridy, privatniho nemuze byt v blbem dynamickem jazyku z principu nic) - nadefinovat si relativne beznou dedicnost je otazka par radku a jen to holt nema ten uplne typicky zapis z opravdovych jazyku (javascript za programovaci jazyk neopvazuju), to ze to uvnitr proste jen obastlilo prototypovani je relativne fuk ze vsech hledisek, protoze pouzivani je plus minus furt stejne.
    Ale ano, samozrejme, COKOLI, NAPROSTO cokoli je lepsi nez javascript.

    BTW action script porad ten prototypovy dynamicky ecma sranec obsahuje... jen k tomu nastesti pridali staticky typovy system a normalni oop model.
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: javascript nepodporuje triedy, ani privatne premenne takze o nejakej podpore oop sa tam vobec neda hovorit. Existuju iba techniky z ktorymi sa da (na ukor zrozumitelnosti kodu a inych ustupkov) dosiahnut urcite urovne zapuzdenia ale je to stale nedokonale a nepostacujuce na vacsie alebo narocnejsie aplikacie. V JS podobne ako v AS2 tam funguje prototypalna dedicnost objektov, to vsak ale zdaleka nie je to iste ako dedicnost vo vyspelejsich jazykoch.
    OOP sa v javascripte riesi bude cez frameworky (prototype / mootools) alebo ovela lepsie riesenie je pouzivat transpiler jazyky ako Typescript alebo Coffee script ktore maju v sebe integrovane OOP prvky z vyssich jazykov, ale vystup sa pretranspiluje do javasciptu.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    no jako pozor... plne objektove muzes programovat i v holem javascriptu, resp muzes si ho primlatit, aby se tak plus minus choval... a afaik uz as2 mel relativne normalni dedicnost nejak implementovanou (netusim, nikdy jsem v nem nedelal, jen jsem si chvilku hral s trojkou)

    ale ano, as3 tak nejak vyrostl (jak jsem neochotne uznal dva tri roky zpatky, kdyz jsem se konecne dokopal, abych v tom zkusil neco trochu vetsiho) na vcelku slusny jazyk ve kterem by se asi dalo docela dobre pracovat a delat i slozitejsi veci, kdybych k tomu mel osobne nejaky duvod (jiny nez ze by bylo fajn si zase jednou oskrtnout dalsi "zvladnuty" jazyk)
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: aj ked mierne off-topic, ale neda mi nespomenut..
    javascript sa da porovnavat s actionscriptom iba vo verzii 1-2, ked este namal classes, packages , intefaces, inheritance, privatne variables a podobne features ktore potrebujes pre plnu implementaciu objektovo orientovaneho programovnia.. (hlavne pre enkapsulaciu. )
    Vo verzii AS3 sa uz s JS neda porovnavat, as3 je v podstate totozny s Javou alebo C# , na ktory sa asi najviac podoba..
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SIRLOON: uz k tomu malem jednou doslo, ale pak jsem zjistil, co je kolem zemedelstvi buzerace a bumazek a papirovani a vypl se mi mozek


    SLASH: jj, ac je actionscript a webovy javascript teoreticky oboji ecma, actionscript je tak nejak pres svou pomalost a mou obecnou nechut k flashi datovanou od prapocatku webu tak nejak pouzitelny jazyk, ve kterem se da vcelku rozumne psat.
    SLASH
    SLASH --- ---
    AVATAR: flash bol v tomto ohlade uplne skvely, bezalo to na 98% browseroch BEZ problemov z kompatibilitou. Super sa v tom programovalo (OOP), boli k tomu vymakane IDEs (intelijIDEA, FDT, FD) zvladalo to video, alpha video, zvuk, animacie, vektory, 2.5D, 3D, http, sockets, binaries.. az po mesiacoch sratia sa z html5 a JS to clovek dokaze spetne ocenit ako to mal dobre..
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SHIGORBIRDMAN: o tech pstrosech mluvis uz par let... ;)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    AVATAR: njn.... pro mne je predstava delani webu nocni mura, ktera me pronasleduje poslednich 15 let, vzdycky kdyz zacnu picovat, ze seru na hry a pujdu delat neco jineho a zahy zjistuju, ze teda asi nepujdu
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    SHIGORBIRDMAN: jít dělat weby? obávám se, že tam je to s kompatibilitou ještě mnohem horší :)
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: diki.. to pasenie pstrosov znie lakavo! :)
    njn, asi to bez Mac-u nepojde, skor ma bude stvat ucit sa a srat sa s dalsim IDE (xCode) , ale co uz, asi stale lepsie ako kopanie zakopov..
    APH
    APH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Teoreticky by slo udelat to, co dela AIR, cili dodat nejake vlastni buildovani a podepisovani pres custom verzi clangu, ale a) to by jim to musel but udelat Xamarin, kteri na to logicky serou a delat to nebudou, nebo b) nejak sami...
    pouzivaju vlastny mono fork [https://github.com/Unity-Technologies/mono], takze by to imho mohli spravit cele plne vo vlastnej rezii, skor by bol problem napr. s externymi assemblies a/alebo so strippingom a napr. tym, ze vo vyslednom builde ne/musia byt niektore system/'engine' assemblies etc
    proste vsetko nadrbat dat do jednej monolitickej package, ktoru by neslo customizovat uz uplne nijak
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    to fakt neni nativni byte code (defakto nic takove neexistuje, kdyz odhledneme od schopnosti nekterych procesoru primo spoustet cast javovskeho bytecode), ale proste nativni kod ;)

    Unity dela presne to same, resp to za nej dela custom verze Mona, proste z .NET kodu vytvori nativni binarku, kterou zabali dohromady s nativni verzi enginu a preda xcodu jako hotovy projekt, ktery si xcode uz sam stastne zbuilduje jak se mu zrovna chce ci nechce...

    Unity, jakozto puvodne Mac only projekt, byl prvni rozumny middleware pro delani na ios (a taky je to rozhdone jeden z nejvetsich duvodu, proc se unity tak masove rozsiritilo, do doby podpory ios a pozdeji android to byla okrajova zalezitost), jeste za dob extremne tvrdych podminek v SDK, ktere se aspon trochu zmirnily - puvodne muselo byt nativni naprosto vse, nic nesmelo byt intepretovane / bezet na nejake VM, s vyjimkou javascriptu v safari, dnes uz skripty projdou, za predpokladu ze nesmi udelat nic, co by mohlo narusit bezpecnost.

    Teoreticky by slo udelat to, co dela AIR, cili dodat nejake vlastni buildovani a podepisovani pres custom verzi clangu, ale a) to by jim to musel but udelat Xamarin, kteri na to logicky serou a delat to nebudou, nebo b) nejak sami... a stejne by ten blbej mac byl potreba, takze proste nejak neni duvod to resit - kdo chce neco delat na jabka, uz si holt zvykl, ze bez nejake te predrazene popelnice se proste neobejde :)


    Muzeme jedine doufat ze moda jablek casem opadne (nepravdepodobne, jeste dlouho se budou drzet a na desktopech / noteboocich rust), nebo ze Apple dostane casem rozum a otevre vyvoj i jinak (velmi ba az extremne nepravdepodobne).

    Nebo se na to vysrat a jit delat weby, nebo past pstrosy, coz asi pujdu delat ja.

    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: mam na mysli tym proste ten binarny vystup ktory vznika zkompilovanim zdrojoveho kodu v objective C, ktory sa potom spusta v iOS..
    Adobe cez AIR dokaze ABC (actionscript byte code) (ktory vznika skompilovanim actioncript zdroju cez mxmlc compiler) prelozit do toho "nativneho byte code"..
    Cize nakonci mas vystup v "nativnom" kode pre iOS, Applu skor vadilo to ze sa k tomu devs nedostali skrze xCode. To bolo cisto o kontrole..
    Mozno pri unity3D by ol takyto proces komplikovanejsi nez v pripade AIR/AS3 tak sa o to ani nepokusali.

    SHIGORBIRDMAN: diki za reply.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: muzes mi prosim rict, co je to "nativni bytecode"? :D
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: protoze adobe to nejakou dobu trvalo, apple se jim to snazil nekolikrat zakazat a zablokovat ze nesmi byt nic nonnative a podobne, jedna aktualizace SDK dokonce v podstate zakazala i unity, ale to zase rychle stahli.

    Chces applovat, delas na applu, delas v xcode, nebo se poser :)

    Mne to uprimne receno nevadi az tolik, dokud je porad zachovany minimalne jeden krok nutny na applu, cili upload, tak je mi celkem jedno, jestli udelam jen ten jeden mezikrok, nebo necham unity zbuildovat, klidne na dalku, xcode projekt a nahrat mi vysledny soubor kam potrebuju.

    Mimochodem -Air by za Steva FAKT neprosel. Az kdyz ho uploadli do ICloudu, zacalo se to aspon trochu zklidnovat.


    SLASH: jo, da se ve virtualizaci OSX rozjet a normalne pouzivat, ale je to poruseni EULY atd, udajne vcetne toho ze applaci hlidaji, z ceho uploadujes atd, takze na upload bys stejne potreboval nejaky legal...

    V xcode vetsinou nemusis na nic sahat, je tam jen par veci, ktere si muzes pomenit podle sebe, jako treba zvyseni FPS limitu, ktere steve prikazal na 30.

    Testovani - k unity je aplikace, kterou nahrajes do ios/droid devicu a muzes pouzivat na testovani primo z unity editoru - vraci ti to touche / gyro atd, streamuje to (bohuzel v mimoradne mizerne kvalite) obrazovy vystup na displej. Na zakladni testovani dotekove funkcnosti atd to vetsinou staci.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam