• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Kdyby vas nekoho zajimalo - v Madfingerech jsme dneska uvolnili Shadowgun:Deadzone Game master's kit na asset storu. Je to lehce osekana, ale plnohodnotna verze zadax - potahnete, mrknete, pohrajte si. Z vlastnich zkusenosti se z techhle projektu dobre uci - treba to nekomu k necemu bude...

    Shadowgun DeadZone Game Master’s Kit – Unity Blog
    http://blogs.unity3d.com/2015/07/08/shadowgun-deadzone-game-masters-kit/

    Upozornuju, ze jestli se v tom nekdo budete hrabat, projdete si how-to. Resilo se, ze je potreba rozbehat server build a client build ve dvou projektech. Sam jsem si s timhle projektem jeste nehral - jen at se pak nekdo nedivi/nenadava...
    https://madfingerwebstatic.ssl.hwcdn.net/Download/SHADOWGUN-DeadZoneGMKit-howto-v2.pdf
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    APH: jj, to delali ex z ceskyho disney mobile
    APH
    APH --- ---
    dobry priklad inak left/right *only* ovladania je radiant (neviem, ci ho nahodou nerobil nejaky cech alebo tak nejak) - na mobile je plne dostacujuce, build na desktope je 1:1 a tam je to vyslovene nudna a ubijajuca hra, kvoli nedostatku akcie - takze na platforme zalezi..
    no a z hentoho spravim prinajhorsom screensaver ^]
    APH
    APH --- ---
    delat asi urcite, je to sice side projekt, v kt. mi povodne slo o to, ci to vobec nejak ide, ale po zmene na vertex lit render path to v takomto stave dava na 3gs a itouch 4(?)th gen (prvy s retinou) stabilne 3o fps, takze to naozaj ide
    problem je zatial ta minimalna machanika, chcel som to povodne drzat dost minimalne, ale takto je to az prilis
    nieco spravi vizualny feedback - da sa pridat relativne dost (dufam) vzhladom na to, ze este je priestor na optimalizacie - napr. ako vizualne reakcie na audio, pozitivny feedback v pripade dlheho chainu, negativny, ked sa netrafi apod, ale budem musiet asi vymysliet minimalne este jednu akciu, okrem left/right, o kt. zatial nemam sajnu
    -- ono left/right na mobiloch celom staci - viz napr. impossible road - , ale tu to z nejakeho dovodu nefunguje ( aj ked IR ma vlastne este ten dalsi rozmer, ze sa da 'cheatovat' mimo drahy.. )
    -- hudba/audio je inak uplne random - vie to streamovat webradio/stream (akurat nie na desktopoch, maju to kompletne rozbite asi od 4.1.z , nastastie sa ten fmod na iOS na net chyti, android som zatial neskusal)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    celkem hezka hudba, ale jinak fakt nic co by zabavilo na vic nez par vterin. budes s tim jeste neco delat, nebo si jen tak neco zkousis?
    APH
    APH --- ---
    update showcase, skora letna uroda:
    Unity Web Player | >:o
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/874646/sp1/sp1.html
    je tam 1 ( slovami jedna ) mechanika, co je zatial fest malo, zabavi tak na minutu
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SHIGORBIRDMAN: jasne - vy jste resili 5.1 - jsem slepej. Slo mi o petku...sry.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    APH: jj, nejasne si pamatuju, ze se chlubili nekde na blogu, ze nasli nejaky bug v transform property - pokud v petce vyhazeli ty shorthandy, jen dobre, aspon to nebude svadet k jejich pouzivani)

    JAACOB: webgl uz snad bylo v petce ne? a legacy system animaci az mi vezmou tak se budu zlobit a budu nasrane zly :)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SHIGORBIRDMAN: jsem v Unity novacek, ale z odposlechu v praci a na netu jsou IMHO nejvetsi zmeny physics-based standart shader, novy audio mixer, hromada zakladnich deprecated zalezitosti (to by snad u odvaznejsich melo jit poresit autoupdaterem), podpora webGL - dulezito pro ty, co resi webplayer buildy (velky pruser, protoze Chrome jako prvni zrusil podporu pro NPAPI a ostatni to ceka brzo), pak jsem jeste zaslechl neco o vychytanejsim multithreadingu - snad primo core zalezitost fyziky v Unity a nejake upgrady se tykaly nastroju pro animace, ale myslim si, ze legacy system je porad v provozu.

    A jako bonus jeste neco resil nas buildmaster s 32bit buildem do konce minuleho mesice pro IOS appstore (ted uz snad muzes posilat na schvaleni jen 64bit buildy) - ale to myslim zvladala uz Unity 4.6, takze to neni uplne k tematu...
    APH
    APH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: nech to tu nemusim na konci roku pastovat: http://docs.unity3d.com/Manual/UpgradeGuide5.html - budem to musiet asi tiez prejst
    APH
    APH --- ---
    jo, pravda
    (v 5 akurat nefunguju existujuce shorthady typu .rigidbody, .collider atd )

    btw cachovanie by malo byt v 5 tiez lepsie, u transformu urcite ( dokonca na to prisli... ); odhliadnuc od toho, ze v GUI event handleroch to az tak netlaci..
    v dalsich pripadoch na to ale zrejme urcite narazim, zatial neviem, ci to este bude mat zmysel v 5 rucne cachovat alebo nie
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    jiste ze to funguje a bude fungovat, ale je to zbytecny a celkem pomaly getcomponent (oba komponenty budou odkazovat na stejny gameobject, na kterem se ten getcomponent provadi)
    APH
    APH --- ---
    "..jasne to ukazuje, ze nechape, jak to funguje" - to sice ano, 'problem' je, ze to uplne v pohode funguje - aspon v < 5, neviem ako v 5 kvoli zmenam v pristupe ku komponentom.. ale nevidim dovod, aby to neslo ( skusat sa mi to tiez nechce )

    - v 5.1 je + vr /oculus z editora a asi pat stran changelogu, i.e. neviem
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    tak zdvojeny getcomponent je uplny nesmysl - jasne to ukazuje, ze nechape, jak to funguje

    je v te 5.1 jeste neco zajimaveho? ja jeste nepresel ani na petku kvuli nejake nekompatibilite a asi ani do konce roku neprejdu...
    APH
    APH --- ---
    btw GUIText je stare IM GUI, to nema s tym, co robite absolutne nic spolocne
    GetComponent je ok, akurat treba spravny typ a volat to na rendereri je tiez uplne zbytocne

    btw + fyi = 5.1 je out s networkingom a dalsimi
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    MEJLA77: metody OnPointerClick ti nepomuzou, pokud ten objekt nema patricny interface (gui je narozdil od prasackeho pseudojavascriptoveho zbytku unity psane uz jako c#). Pokud mas na objektu komponentu se zdedenym patricnym UnityEngine.Ui interfacem, bude ti to fungovat. Staci se podivat do standarnich tutorialu od unity jak se to dela.
    APH
    APH --- ---
    MEJLA77: s novym gui som robil iba do istej miery, ale urcite to nie je GUIText, ale UnityEngine.UI.Text, property text
    na zakladne tutorialy netreba chodit az tak daleko -
    Unity - UI
    http://unity3d.com/learn/tutorials/modules/beginner/ui
    Unity - Manual: Interaction Components
    http://docs.unity3d.com/Manual/UIInteractionComponents.html
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    Ahoj,

    zkoušíme napsat první věc v Unity 5 a i po desítkách tutoriálů a x hodinách googlení nám asi něco uniká.

    Máme na Canvasu prvky a chtěli bychom měnit jejich vlastnosti ze C# scriptu. Zkoušeli jsme psát metody OnPointerClick, OnMouseClick apod., přidat script jako script k objektu i jako posluchač konkrétních eventů a furt se to nějak nechytá. Taky je možné, že jen přistupujeme špatně k objektům jako takovým. Snažíme se v tuto chvíli "jen" změnit nějaké vlastnosti textu na Canvasu (obsah, barvu, ...). Zkoušeli jsme gameObject.GetComponent<Renderer>.GetComponent<GUIText>.color a gameObject.GetComponent<GUIText>.color i různé jiné variace, objekt jako Button i "jenom" Text a jsme zkrátka trochu ve slepé uličce. Řešení je nejspíš triviální, ale internety nám ho nechtějí vydat a naše inspirace je také v koncích.

    Poradil by někdo, z které strany do toho strčit, aby to začalo propagovat/poslouchat eventy? Stačil by i link na nějaký funkční tutorial, který není 5 let starý a nic nepředpokládá ohledně znalostí Unity (C# problém není).

    Předem díky!
    APH
    APH --- ---
    tazko povedat, ci to stihnu.. /ale vzhladom na pocet ich tutorialov sa zda, ze to uz z 5.1 nevypadne/
    ja som pozeral toto: https://www.youtube.com/watch?v=ywbdVTRe-aA - tam mu to fungovalo ]
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    APH: wow, jsem sokovan, to byla na unity docela rychlost :D jen jsem zvedavy na funkcnost.

    pro mne je to vicemene dobra zprava, protoze nekdy na podzim zacnu resit multak (extremne sebevrazednym zpusobem, ale holt... je to boj a ti co mi plati tomu rozumi lip), takze pokud to bude pouzitelne a nebudu muset resit photon nebo bolt, tim lip....


    ad teren - on je hlavne hrozne pomalej, nevykonnej a na vetsinu veci dost nepouzitelnej. sice jsem ho v nekolika jam hrach pouzil a dost brutalne zneuzil, ale to jen proto ze nebyl cas a chut psat neco pouzitelnejsiho.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam